RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: skolioza
2009-10-13, 09:17
KONA - LAVA DOME ( odnawianie )
Autor Wiadomość
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4523
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-08-01, 13:27   KONA - LAVA DOME ( odnawianie )

Z racji tego iż kolekcja u mnie Kony zwiekszyła się o nowy egzemplarz , zacznę może od niego.
To zdjęcia surowe, tak jak został rowerek zakupiony, z czasem bedzie podmianka szpejów na wyższe grupowo.

1. KONA Lava Dome ( nie znam rocznika ) , rozmiar słuszny , czyli 18 "



Więcej zdjeć i opisy po wstepnym przemontażu.
Ostatnio zmieniony przez Piotr 2009-10-02, 09:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12694
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2009-08-03, 20:36   

Ładna, na prawdę ładna - spokojna geometria stonowana kolorystyka Lubię takie rowery

Znawcą Kony absolutnie nie jestem, ale jeśli osprzęt jest oryginalny to sprawa zdaje się byc dośc prosta: Alivio zadebiutowało w roku 94, w takiej właśnie szacie graficznej, a już rok później design grupy został zmieniony
Jeśli zatem będziesz gdzieś kopac po katalogach proponuję zacząc od roku 1994
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4523
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-08-04, 19:31   

Osprzęt to załozona kaszana pewnie aby sprzedac, mnie zaleząło tylko na ramie, jak widaomo osprzet mozna założyć zawsze inny.
To jest model 2000, tylko wtedy był w kolorze czarnym.
Na mojej Konie jest troche podmalowań, ale jest oryginalny lakier i naklejki takze .
Bardzo ładne są w tej ramie haki - Ritcheya, amlutkie zgrabne..

Pare szpejów jest w złym stanie , lub brzydkie, penie sie wymieni w wolnym czasie.
Na razie dostała już kierownice Race Face wygiętą ( z podobnego rocznika ) , no i najlepiej jakby trafił jeszcze jakiegoś Bombera, może być nawet 80 skoku, bo rama ma geometrie , która to przyjmie.
Najlepszy byłby bomber bez zewnętrznej reg tłumienia na sprężynach, bo zamieniłbym regulatory na korki powietrzne .
 
 
therapy 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-08-11, 14:15   

Piotr napisał/a:
Bardzo ładne są w tej ramie haki - Ritcheya, amlutkie zgrabne.

Nie dam sobie reki uciąć, ale żadna Lava Dome nie miała haków Ritchey'a, miały wybity napis Kona owszem i były nieco podobne do "płaskich" Ritchey'ów.
Piotr napisał/a:
no i najlepiej jakby trafił jeszcze jakiegoś Bombera, może być nawet 80 skoku, bo rama ma geometrie , która to przyjmie.

Rama ma geo, która spokojnie przyjmie 100mm skoku. ;-)

Czekam na rozwój roweru na tej ramie.

pzdr
Łukasz
 
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4523
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-08-13, 07:54   

Rama miała , bo ma haki Ritcheya, ma oryginalny w większosci lakier i naklejki takze.
Mam jeszcze one Explosiv i ona takze miała haki tej firmy.
Co do geometri to może przyjąć 3" widelec, a to jest max 80 mm, można założyc do wszystkiego 100, ale to nie ta sama jazda.
Z tym widelcem jaki jest załozony ( kaszana straszna ) rower jest "zrywny" i dobrze podjeżdża.
Co do reinkarnacji są pewne plany, ale to zalezy od czesci jakie będą dostępne.
Pisałem o bomberku bo z cr-mo Koną najfajniej to własnie bomber pracuje.
 
 
therapy 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-08-13, 14:35   

Ogólnie to ciekawe, dlaczego średniej klasy Kona (Lava Dome) ma haki Ritcheya, Explosifa rozumiem, a tu :-? . Może masz przemalowaną :lol: , znaczy fabrycznie, bo zdarzały się, że wyższe modele z poprzedniego roku były sprzedawane jako niższe rok później u Kony.

Zapodaj, jak możesz nr seryjny ramy, chętnie poszperam w necie co to za rama. Sam mam Lava Dome 97 i Cinder Cone 98 i nie mają takich haków.

Co do geometrii, to nie to, że wszędzie można wsadzić, ale kiedyś chłopaki z retrobike.co.uk mierzyli geo Kony i jest ona niezmienna od bodajże 94 do 2000 roku gdzie stosowali już 100 skoku. Zresztą pisałem do wielu gości jeżdżących na podobnych rocznikach Kony z 100 skoku i twierdzą, że jest w sam raz. Zresztą zrobisz jak chcesz, ja piszę tylko gwoli informacji.

Przy okazji, świeci rama w ciemnościach? ;-)

pzdr
Łukasz
 
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4523
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-08-20, 00:41   

A dopiero teraz przeczytałem posta, jak nie zapomne to spisze nr ramy, nie wiem czy swieci, haki ma Ritcheya, rocznik jak już pisałem.

Jeżdze od czasu do czasu na swoim Explosivie i tam mam bombera z 97 r skok 65 mm i geomtria mi bardzo pasuje.
Amor 100 mm bardzo zmienia geometrie tych ram, nie proponuje wiecej niz 80 dawać, Kona nie zakładała wtedy większych, choć należy zwrócić uwage na to iż Manitou jest fizycznie nizszy od RS o ok 2 cm.
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12694
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2009-08-20, 12:14   

Piotr napisał/a:

należy zwrócić uwage na to iż Manitou jest fizycznie nizszy od RS o ok 2 cm.


moze z tego samego rocznika...
ja w ścigancie w miejsce SX-R (80mm) założyłem SIDa (80mm), który jest identycznej wysokości (oś koła-dolna miska)
 
 
zimny 


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 2866
Skąd: krk
Wysłany: 2009-08-20, 19:02   

skolioza napisał/a:
ja w ścigancie w miejsce SX-R (80mm) założyłem SIDa (80mm), który jest identycznej wysokości (oś koła-dolna miska)


na 90% sx-r mial rzeczywistego skoku 89mm... a jesli dalej o danych mowa - to moj sx (zwykly) mial 44cm wysokosci (- oczywiscie sag;)
_________________
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12694
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2009-08-20, 20:27   

zimny napisał/a:
skolioza napisał/a:
ja w ścigancie w miejsce SX-R (80mm) założyłem SIDa (80mm), który jest identycznej wysokości (oś koła-dolna miska)


na 90% sx-r mial rzeczywistego skoku 89mm... a jesli dalej o danych mowa - to moj sx (zwykly) mial 44cm wysokosci (- oczywiscie sag;)


heh mnie nigdy więcej niż 6cm nie udało się wycisnąć, Lechu z ando które swego czasu też sx-ra miał także twierdził że skok jest nieco na wyrost... Six którego u mnie widziałeś jest w konfigu na 100mm, tyle też mniej więcej ma w rzeczywistości i jest ok 22mm wyższy od SIDa
 
 
therapy 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-08-20, 20:44   

Piotr napisał/a:
nie wiem czy swieci

Powinna ;-)
Piotr napisał/a:
haki ma Ritcheya

Teraz już wierzę, ostatnio widziałęm dokładnie taką samą ;-) i rzeczywiście ma haki Ritcheya, dokładnie te jak w starych Sector'ach.
Piotr napisał/a:
Amor 100 mm bardzo zmienia geometrie tych ram, nie proponuje wiecej niz 80 dawać, Kona nie zakładała wtedy większych, choć należy zwrócić uwage na to iż Manitou jest fizycznie nizszy od RS o ok 2 cm.

Kona zakładała do tytanowego Hei Hei "zetjedynkę" w 1997 roku, choć w katalogu wygląda to komicznie. Wg mnie setka z dobrym SAG'iem będzie OK:. Natomiast moja żona jeździ z Z2 65mm w Konie i w takim setupie rower jest bardzo zwinny.
 
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12694
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2009-09-24, 15:23   

może znacie może nie - dla milośników Kony 16 stron westchnień >> KLIK <<
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4523
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-10-01, 22:33   

Moja Kona Lava Dome otrzymała dzisiaj na nowo zrobione koła, tył na piaście LX, przód na piaście ??? na łożyskach masz.
Rower jest postawiony na widelcu sztywnym Rockstar Marina, kolor bedzie zmieniony na czarny, albo zostanie tak jak jest, to jeszcze nie zdecydowano.
Za to założyłem pancerzyki Shimanowskie oczywiscie i na dodatek w kolorze prawie białym, z odpowiednio dobranymi starymi końcówkami.
Pancerze są 5 mm grubosci , są to wersje przerzutkowe.
Po odpowiednich modyfikacjach końcówek nadały się także jako hamulcowe, rurka teflonowa w środku ma taką srednice że może w niej pracować linka hamulcowa nawet z lekki mluzem.
Co poza tym, jak widać doszedł mostek KORE z 95 r , tylko szkoda że srebrny , ale jakoś sie skomponuje ze srebrną sztycą, chyba że dostanę kierownice na OS bo mam juz mostek Race Face odpowiedni.
Po końcowych montażach rowerek zostanie rozebrany , rama będzie podmalowana w paru miejscach , całosć pociągnięta bezbarwnym dla konserwacji i ponownie założony osprzęt.
Cudów nie będzie, przerzutka przód i tył to bedzie coś z grupy LX-a, albo XT,
Do wymiany pozostały jeszcze klamki i hamulce,
Kona dostanie zestaw AVIDÓW , podobny jak ten stary, ale czyściutki i ładny.
Do zmiany jeszce oponki będą, wytypowałem Maxxisy Larsen Mimo 1.95, szybkie i lekkie, dętki takze Maxxisa 125 g.
Ogólnie rower wyjdzie dosyc lekki.

Korby to wyrób Stronglighta robione na zamówienie dla Specializeda, zatarłem już logo, także pasują, pakiet dałem XT 107mm, całkiem dobrze z nim współpracują.
Blaty do korb Shimano, duży tak nie do końca pasuje wizualnie, ale siedzi , średni za to trzeba było troche podpiłować aby osiągnął kształt pająka.

W przyszłosci niedalekiej wymienię obręcze bo jedna jest zajechana już , obrecze dojdą czarne, prawdopodobnie Rigida albo Alexrims.

Próbne jazdy potwierdziły moją pewnosć że ramy Kony są zwinne i szybkie, na tym rowerku po prostu się podjeżdza.






Na razie tyle.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4523
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-10-06, 20:48   

Nie ma pytań to jade dalej z przeróbkami, co chwile jakis pomysł i realizacja :

Kona dostała dzisiaj nowy widelec, po przepolerowaniu odzyskał kolor, jest pare odprysków, może na końcu w fazie malowanek uda się to zaretuszować.
Widelec słynnej firmy Kinesis, tzw "suspension ready", pasuje mi w stosunku do poprzedniego żółtego grubością widełek i kształtem wygięcia.



W końcowej wersji wyboru opon, wybór padł jak to było zamysłem na poczatku na elegancko pasujące optycznie i własciwościami jezdnymi, Maxxisy Larseny 1.9 Mimo



Ponieważ jednak uparłem sie na hamulce, te które były oryginalnie zamontowane, a są w stanie tragicznym, wstępnie poddane zostały próbie szlifowania i będą podmalowane na czarno , nie chce zakładać innych bo te hamują wprost rewelacyjnie, klamki także zostaną przemalowane - korpusy, bo są porysowane.

No i w napadzie jeszcze paru wolnych minut założyłem ............. aby zobaczyć " co by było gdyby taaaakie hamulce założyć ", co nie jest wykluczone.



Teraz ide do piwnicy poszukac jakiejś kierownicy, a był gdzies jakiś Azonic czarny :mrgreen:
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12694
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2009-10-06, 21:21   

Chciałeś komentarzy to masz za swoje :-P , IMO:
- Piranie wyglądały lepiej
- do tak wysokich wideł canti o tym kształcie średnio wyglądają... Jak chcesz canti to spróbuj może wrzucić czarne LXy 93 - hamują fajnie, są czarne ale optycznie nie zrobią takiej "dziury" między linkami od krzywki
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16