Fox nigdy nie ukrywał, że posiada fabrykę na Taiwanie. Tu jest nawet jej dobry opis:
https://www.bike-components.de/blog/en/ ... in-taiwan/
Zapewne amortyzatory OEM nie jeździły do Stanów do składania z prostej przyczyny - najpierw wytwarzałoby się komponenty na Taiwanie, potem wysyłało je do zmontowania w USA (+trzeba więcej zapłacić składającym) a następnie trzeba by je znowu dostarczyć na Taiwan do producentów rowerów. Myślę, że wszelkie OEMy powstają tam. To widać resztą na zdjęciach - są całe magazyny gotowych amorów. Co do amorów BOXowych - to już nie mam pojęcia. Wcale bym się nie zdziwił, jakby przyjeżdżały do Stanów surowe, dostawały tam naklejki, pudełko i instrukcję oraz napis: "Assembled in The USA" i jazda do sklepu.
Oczywiście RS też jest na Taiwanie. Produkcja przeniesiona została w roku 2002 w momencie, jak RS był na skraju bankructwa. To był o dla nich być albo nie być. Właśnie w 2002 r. powstawały pierwsze amory na Taiwanie i technologia nie była jeszcze dopracowana - stąd np. odchodzący płatami lakier w pierwszych Dukeach.
Tu też można poczytać:
https://www.bikerumor.com/2015/01/23/fa ... rain-more/
Po tym wstępie najlepsze - fabryki Foxa i RSa są w tym samym mieście (w mieście Taizhong). Dzieli je raptem 6 km. Mogli sobie więc między sobą przesyłać wzajemnie części do fabryk albo zamawiać u tego samego poddostawcy (oczywiście zupełnym przypadkiem Easton ma swoją fabrykę w tym samym mieście na Tajwanie co RS i FOX
https://panjiva.com/Easton-Cycling-Cana ... n/30940062). Bez problemu więc gotowe górne golenie mogły być zrobione przez Foxa i dostarczone do RSa w kartonach do montażu na nich karbonowej korony. Mogły być też zamówione od zewnętrznego dostawcy. Nie twierdzę też, że na 100% nie mogły być robione przez RSa - tylko byłoby to dla mnie dziwne, bo wszystkie wymiary, gwinty, mocowania itp są ewidentnie zrobione zgodnie z technologią FOXa - po co więc kupować to od RSa? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to technologa montażu karbonowej korony na goleniach - może wymagała górnych goleni zgodnych z technologią RS.
Jednocześnie podobnego argumentu nie jestem w stanie znaleźć w przypadku dolnych goleni czy tłumika (choć z tłumikiem to są chyba akurat najmniejsze wątpliwości co do tego, gdzie mógł powstać). No za cholerę nic mi do głowy nie przychodzi. Nie będę jednak na siłę twierdzić, że na 100% było tak a nie inaczej.
Najważniejsze jednak - nie nie wiem po co RS miałby składać u siebie wszystko do kupy, skoro w zakładzie FOXa znacznie łatwiej byłoby to zrobić - używając narzędzi, stojaków itp. zwymiarowanych pod FOXową technologię.
Wszystko to są nadal przypuszczenia - ja na 100% nic powiedzieć nie mogę, bo tam nie byłem, kontraktów nie widziałem. Amen.