#31
focker pisze:(...)to Ty sięgnąłeś do argumentów pod tytułem "takie Wielki pan resor, a nie wie"
Zgadza się, specjalnie sięgnąłem po takie sformułowanie. Dlatego, że we wcześniejszym poście ty sam piszesz o kimś, że opowiada bajki co jest określeniem o bardzo podobny nacechowaniu. Dalej pisałeś o bajkach mimo tego, że wyraźnie pokazałem Ci gdzie się mylisz - nie odniosłeś się do tego. Przypomnę: podwójna sprężyna nie jest ani nie była stosowana tylko przez Foxa.
focker pisze:Jeśli chodzi o instrukcję. Nie ja ją wykradłem.
Ile razy słyszałem podobne tłumaczenie. Ja wiem, że głupio się przyznać do tego, że na forum publicznym cieszysz się, iż ktoś wykradł - jest zwykłym złodziejem - dokument ale darowałbyś sobie tego typu wykręty. I nie chodzi tu o żadne klauzule czy obowiązujące prawo ale o zwykłą przyzwoitość. Jeszcze raz powtórzę - z racji wykonywanego przez siebie zawodu ty powinieneś dawać przykład. Osobiście bardzo bym się cieszył gdybyś jako prawnik piętnował kradzieże i uwierz, czułbym dumę, że tacy ludzie są w Polsce.
focker pisze:Dalej kłócić się już w nie będę. Na koniec tylko chciałbym tylko naprostować oczywistą nieprawdę w sprawie Judy FSX.
Ja też kłócić się nie zamierzam. Nie ma w moim poście nieprawdy; nie napisałem, że RS robił golenie do FSX. Na przykładzie ślizgów z FSX powiedziałem, że jesteś w błędzie stawiając za pewnik jedynie kwestię wymienności Judy --> FSX. Bo jak wspomniałem nawet dziś w obrębie jednego producenta nie jest to oczywiste i można się zdziwić.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#33
Widzisz tylko personalne ataki, a dalej nie pochylasz się nad tym co sam napisałeś więc szczerze mówiąc nie potrzebuję dalszych odpowiedzi. Nie mam zamiaru być wciągany w dalsze przepychanki dlatego jeśli chcesz kontynuować temat szerzej jestem do dyspozycji np. przez prywatną wiadomość.

Odnośnie serwisu chyba koniecznie chcesz koniecznie znaleźć coś, do czego będziesz się mógł przyczepić ;-)
Otóż nie dysponuję komorą azotową (i nie zamierzam), nie prowadzę też autoryzowanego serwisu Specialized. Dlatego kartridże Brain są przeze mnie odsyłane do właściwego punktu.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#34
No dobrze. Rozumiem zatem, że skorzystałeś z poniższej instrukcji robiąc serwis oringow komory powietrznej?
https://www.google.pl/url?q=https://www ... p1r6VpZwpA

Zdajesz sobie sprawę, że ta instrukcja została udostępniona wyłącznie autoryznym serwisom Speca na ich stronie internetowej dostępnej tylko dla takich serwisów? Jakiś złodziej wykradł tą instrukcję z tej strony robiąc z niej PDF a Ty, nie będąc do tego uprawniony, skorzystałeś z tego dokumentu.
Zerknij proszę na samą górę dokumentu. Tam jest ścieżka ze strony Speca, do której dostępu nie.maja zwykli śmiertelnicy. Na dole z kolei jest podane źrodło: Global Sevice System FOR DEALERS. Jak czujesz używając kradzionej własności? Różnica pomiędzy tymi dokumentami jest jedynie taka, że 50hr została udostępniona szerszej grupie dilerów i że link do serwisu samego tłumika nie najduje się na pierwszej stronie wyników google tylko na którejś kolejnej.
No chyba, że zrobiłeś serwis na oko lejąc oleju ile Ci przyszło do głowy. Wtedy przepraszam.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#35
Nie wiem czy ja napisałem niewyraźnie czy ty masz kłopot ze zrozumieniem. Te czynności, które są zarezerwowane dla wybranych serwisów zostawiam wybranym serwisom. Olej do goleni dolnych leję korzystając ze swojego doświadczenia. Co ciekawe patrząc na tę instrukcję (zastanawiające jest, że znasz tyle wykradzionych dokumentów) Użytkownik amortyzatora może spać spokojnie :-)

W tej kwestii jest podobnie u innych producentów. Dla przykładu Rock Shox w ogólnie dostępnych :-) instrukcjach dla wielu modelu podaje 5 ml oleju na każdą goleń. A doświadczeni serwisanci leją zupełnie inne wartości. Zresztą idę o zakład, że sam dobrze o tym wiesz. Zarzucasz mi, że korzystam z kradzionych dokumentów, pytasz jak się z tym czuję. Focker, to tak śmieszne, że aż żałosne.

Próbujesz odwrócić kota ogonem ale znów się nie udało. A przeprosiny przyjęte.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#36
Czyli rozumiem, że robiąc serwis amora dla klienta lejesz mu oleju na oko nie wiedząc nic o jego ilości i gestosci, o jego ilości w komorze powietrznej (a doskonale wiesz, że ma to wpływ na progresję i trwałość i uszczelek), sposobie rozbierania, momentach dokręcenia śrub? Oczywiście sam się domyśliłes, że i struktura nakazuje wlewać nie 5ml oleju tylko cztery razy więcej. Zgadłeś też do czego służy podziałka wygrawerowaną na tłumiku pomimo, że nie jest wyskalowana w kilogramach tylko jednostkach znanych tylko specowi? Sam sobie ułożyłeś tabelkę i wiedziałeś jaka głębokość odpowiada jakiej masie jeźdźca? I tylko je mów, że w SIDzie Brain jest tak samo, bo tam nie ustawiasz komory negatywnej wysunięciem tłumika w górną goleń. Trochę tak jakby przyszedł do Ciebie gość z Lexusem na wymianę rozrządu a Ty byś się zabrał do roboty bez dokumentacji, bo przecież już robiłeś w życiu milion Volkswagenów. Albo kłamiesz jak z nut albo należy omijac taki serwis z daleka. Ponieważ wiem, że jesteś porządnym kolesiem to pozostaje tylko pierwsza opcja. Bo doświadczenie jest przydatne jak robisz dwudziestą rebę w karierze a nie jak pierwszy raz serwisujesz amortyzator z bardzo specyficznym systemem amortyzacji i tłumienia. Traktowałem Cię poważnie. Teraz już naprawdę nie chcę mi się dalej ciągnąć tego tematu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#37
I to wszystko pisze człowiek, który po zapachu oleju rozpoznaje producenta ;-) I nie mówię, że się nie da bo jak najbardziej różne oleje pachną specyficznie. Dowodzi to tylko tego, że pewne (nie wszystkie) rzeczy da się zrobić na wyczucie.

Zostawmy więc już ten temat. Mimo całego wątku w wykradzionymi dokumentami wiem focker, że jesteś dobrym człowiekiem (tak wnioskuję czytając twoje posty) i wiem też, iż ciężko jest gdy ktoś patrzy ci na ręce i czepia się szczegółów. To odnośnie twojego zawodu jak i kontekstu. Na każdego coś się znajdzie - ja też nie jestem świętszy od papieża. Niestety masz trochę rozdmuchane ego, do pewnych rzeczy ciężko ci się przyznać. A wiem to stąd, że u mnie jest podobnie i ciężko się z tym żyje. Dlatego kończąc ten przydługi wywód - przepraszam jeśli cię uraziłem. Tylko czasem zanim się człowiek czegoś czepi warto pomyśleć, czy i ja nie mam sobie nic do zarzucenia. I myślę, że jako inteligentny człowiek za jakiego cię uważam będziesz wiedział o co mi chodzi.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#41
Punkxtr pisze:Wygogluj sobie "Marzocchi Bomber Girls", będziesz miał i amorki i kobiety.
I to jest najlepsza puenta sporu :-)

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#42
Dziś sobie zdemontowałem mojego Foxa, żeby na jego miejsce wstawić Speca. Była to dobra okazja, żeby porównać detale Foxa i Speca. Do tego zaplątał mi się też RS (młodszy o 4 lata, jednak z goleniami dolnymi stosowanymi już w okresie produkcji FSa; jeśli ktoś ma amora z okresu 2008-2010, to byłbym wdzięczny za zdjęcie podkowy z tyłu z oznaczeniami). Można porównać:
Obrazek

FS i Fox - haki w dość charakterystyczny sposób pochylone. Mocowanie hamulców tarczowych na podobnej wysokości i z podobnymi długościami - choć FS w są okrągłe, a w Foxie prostokątne. W Rebie charakterystyczne dla RS tamtego okresu pionowe haki, specyficzny kształt mocowania hamulca tarczowego z górnym mocowaniem zdecydowanie dłuższym niż dolne.

W stemplach na podkowie widać:
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Elementy charakterystyczne:
Spec:
- wybita cyfra 8 prawdopodobnie sugerująca rok produkcji (to malowanie było dostępne w min. w roku 2009, więc pewnie sam amor był wyprodukowany w roku poprzednim)
- wybita cyfra 10 prawdopodobnie sugerująca miesiąc produkcji
- wybita wielka litera A - nie wiem co może oznaczać. Seria, kod modelu...?
- wybite dodatkowe stemple w miejscu schodzenia się trójkątów wzmocnień
- stemple z cyframi i literami wybite na zewnątrz podkowy

Fox Float 32:
- wybita cyfra 8 prawdopodobnie sugerująca rok produkcji;
- wybite cyfry 04 oraz oraz 09 prawdopodobnie sugerujące miesiąc i dzień produkcji
- wybita wielka litera H - nie wiem co może oznaczać. Seria, kod modelu...?
- wybite dodatkowe stemple w miejscu schodzenia się trójkątów wzmocnień
- stemple z cyframi i literami wybite wewnątrz podkowy (słabo widać wszystkie na zdjęciu ale gwarantuję, że są).

Reba
- wybita cyfra 12 prawdopodobnie sugerująca rok produkcji;
- wybita wielka litera A - nie wiem co może oznaczać. Data, seria, kod modelu...?
- wybita mała litera a - nie wiem co może oznaczać. Data, seria, kod modelu...?
- całkowity brak wybitych dodatkowych stempli na górnej części podkowy w miejscu schodzenia się trójkątów wzmocnień.
- stemple z cyframi i literami wybite wewnątrz podkowy

Podsumowując - różnica pomiędzy Specem a Foxem sprowadza się do miejsca wybicia stempli i jednej dodatkowej cyfry.
Różnica pomiędzy Specem a RSem to inne miejsce wybicia stempli, inny system oznaczeń na stemplach (cyfra - dwie litery) i całkowity brak dodatkowych stempli na zewnątrz podkowy.

Oczywiście to tylko suche dane. Ja się powstrzymam od oceny tego, które detale co mogą sugerować.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#43
Jeśli ma być rzetelne śledztwo to wg mnie nie należy porównywać tych amortyzatorów (Speca i Foxa) z Rebą, bo to inna półka. Tutaj wypada spojrzeć na SID-a z tamtych lat. A ten ma już haki pod innym kątem niż Reba - niemniej nie tak dużym jak w przypadku dwóch pozostałych. Mocowanie hamulca tarczowego jest za to niemal identyczne jak w Foxie i Specu - Reba to znów zupełnie inna konstrukcja. Aczkolwiek SID z racji odchudzenia konstrukcji miał przy mocowaniu wybrany materiał, czego nie ma w żadnych innych goleniach.

Jeśli chodzi o podkowę, to w SID-zie jest zupełnie inna - posiada 3 otwory i we wszystkich są stemple. Są co prawda jeszcze dwa gwintowane, ale je można pominąć. Jeśli potrzebujesz focker fotkę do kolekcji to mogę zrobić. I akurat w przypadku tych goleni dolnych podobnie sądzę, że mógł je robić Fox.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#44
Punkxtr pisze:Jeśli ma być rzetelne śledztwo to wg mnie nie należy porównywać tych amortyzatorów (Speca i Foxa) z Rebą, bo to inna półka. Tutaj wypada spojrzeć na SID-a z tamtych lat. A ten ma już haki pod innym kątem niż Reba - niemniej nie tak dużym jak w przypadku dwóch pozostałych.
Nawet jeśli występuje pochylenie haków w SIDzie 2008, to jest ono mikroskopijne w porównaniu do FOXa i FSa. Poniżej zdjęcie rówieśnika Speca. Haki FSa i Foxa są natomiast pochylone pod identycznym kątem. Powie to każdy, kto wyciągał przednie koło z jednego i drugiego amora.

Obrazek


Źródło: https://portal.bikeworld.pl/artykul/tes ... oficjalnie Tu też można dokładnie pooglądać inne detale SIDa 2008.

Jeśli chodzi o mocowanie hamulca, to faktycznie w późniejszej Rebie mocowanie górne jest dłuższe nić dolne, za to w powoływanym przez Ciebie SIDzie mocowania są podobnej długości. Widać to na powyższym zdjęciu. Natomiast zarówno w FSie i Foxie dolne mocowanie jest widocznie dłuższe od górnego i jest poprowadzone z dołu goleni identycznie. Znowu zbieżność Foxa i FSA - brak zbieżności z RSem.

Obrazek


Jeśli chodzi o podkowy to nie twierdzę, że są takie same. Pokazałem tylko cechy wspólne i różnice pomiędzy modelami - niech wnioski sobie każdy wyciągnie. Jeśli dodatkowo porównamy podkowy FSa, Foxa i SIDa 2008 to rozbieżność między SIDem a FSam staje się jeszcze wieksza (przy tym co jest na stemplach - nie wiem. Chętnie bym zobaczył dla porównania).
Obrazek

Punkxtr pisze: I akurat w przypadku tych goleni dolnych podobnie sądzę, że mógł je robić Fox.
Ok. Czyli wnętrzności robił FOX (co do tego chyba nie ma wątpliwości - sam o tym pisałeś), uszczelki były w systemie Foxa, tuleje ślizgowe były Foxa, dolne golenie mógł robić Fox. RSowi pozostała więc korona i górne golenie (przy czym z górnymi goleniami też mam uzasadnione wątpliwości, go RS dla relatywnie krótkiej serii amorów musiałby inwestować w nową linię z innymi wymiarami wewnętrznymi goleni, mocowaniem tłumików i gwintami - podczas gdy Fox mógł robić takie golenie z biegu). Czy więc faktycznie tak lekkim słowem i z taką pewnością można stwierdzić, że "Amortyzatory dla Speca zawsze robił Rock Shox"?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#45
W SID-zie stemple są następujące (od lewej do prawej) - "8", "200-I" oraz "R". Na marginesie mówiąc analiza chemiczna goleni mogłaby pomóc w określeniu faktycznego producenta. Wiem bowiem dokładnie jakiego stopu magnezu używa Rock Shox. Pytanie jakiego używa Fox, aczkolwiek siedząc mocno w temacie można domniemywać. Co do reszty napisałem już wszystko.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#47
Spoko :-) Odnośnie analizy napisałem to trochę z przymrużeniem oka. Rozwijając nieco temat musiałbyś skorzystać z metody, która nazywa się mikroanalizą rentgenowską. Co ciekawe, np. starsze SID-y miały golenie składane z dwóch części - osobno lagi i osobno kielichy z podkową. Były to dwa różne stopy. Uśredniając jednak inne widelce, RS korzysta z najpopularniejszego stopu AM100-T6. I stawiam dobry obiad w zakładzie, że Fox też z niego korzysta, bo w tej kwestii niewiele można ugrać. Po prostu te stopy to najczęściej 90% magnezu + dodatki - aluminium i magnan (ten w niewielkiej ilości).

Nie wiem, czy Fox stosował lub stosuje podobną technologię (łączenie goleni z dwóch części). Mogłoby się okazać, że analiza pokaże identyczne stopy w obu przypadkach i jestem niemal w 100% pewien, że tak właśnie by było. Osobiście uważam, że trzeba byłoby sprawdzić kwestię łączenia goleni w Fox-ie - to na początek. Oczywiście w rzeczywistości jest to raczej mało realna kwestia więc można tylko teoretyzować. Trzeba byłoby spolerować golenie lub oddać je do wspomnianej mikroanalizy. W geście rozpaczy można oddać golenie do anodowania - dla przykładu stop używany przez RS do produkcji kielichów oraz podkowy można anodować, a lagi (z innego stopu) były wyżerane przez kwas.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#48
jedno szybkie pytanie od laika:
czy te amortyzatory są 100 proc. made in usa, czy tłuczone gdzieś w azji?

bo jeśli to drugie, to na jakiej podstawie zakładacie, że komponenty do tych amortyzatorów powstały w zupełnie innych fabrykach?
a może to jest tak, jak ze współczesną elektroniką - że i tak wszystko trzepie jakiś foxconn czy inny quasi państwowy gigant, zwany dżojntwenczer?

ponieważ, jak pewnie wiecie, excel włada w kapitaliźmie niepodzielnie, to wszak mogło się zdarzyć, że w ramach obcinania kosztów uwspólniono wiele rzeczy - na etapie negocjowania wykonania projektu z owym wspólnym azjatyckim wykonawcą.
"możemy nagwintować tak jak chcecie, ale to będzie drożej bo musimy przestawiać nasze obrabiarki"
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#49
Aldku jeśli chodzi o Foxa to z tego co wiem, linia montażowa jest w USA ale większość części pochodzi z Tajwanu. Rock Shox to też w większości Tajwan. Może Focker coś uzupełni.
Oczywiście jest tak, jak piszesz - wiele firm szuka oszczędności. Przykładowe porównanie - narzędzia Park'a. Jeszcze do niedawna pełna nazwa firmy brzmiała "Park Tool U.S.A", dziś już tylko "Park Tool". Niemniej jakieś 80% tych narzędzi jest produkowana w Stanach (mam dobre statystyki ;-) ), sporo jest produkowanych w USA ale z wykorzystaniem półfabrykatów z zagranicy (z której sprowadza się np elastomer do rękojeści śrubokrętów, niektórych kluczy). Trochę pochodzi z Tajwanu (jakość jest przyzwoita) i nieco z Chin. Te ostatnie są tragiczne ale i zdarzają się wyjątki. Np. zestaw nasadek i bitów jest chiński, a jakość jest tak dobra, że sam jestem zdziwiony.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#50
wiecie, teraz wraz z robotyzacją pojawia się trend odwrotny - odkąd można w 100 proc. zautomatyzować produkcję, to argument "przenosimy produkcję do Azji/Afryki/Bangladeszu bo tam jest tania siła robocza" traci sens, bo... nie potrzeba w ogóle żadnej siły roboczej.
a taniej jest mieć taką zrobotyzowaną fabrykę w kraju gdzie jest większość zbytu, odpadaa logistyka dostaw chociażby.
więc niewykluczone, że wkrótce znowu te narzędzia parktoola będą w 100 proc. wycinane w USA.
ale to dygresja - bo jak rozumiem spór dotyczy amortyzatorów sprzed blisko dekady, gdzie "azjatyzacja wszystkiego" wydawała się nieuchronną koniecznością dziejową.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#51
Fox nigdy nie ukrywał, że posiada fabrykę na Taiwanie. Tu jest nawet jej dobry opis:
https://www.bike-components.de/blog/en/ ... in-taiwan/
Zapewne amortyzatory OEM nie jeździły do Stanów do składania z prostej przyczyny - najpierw wytwarzałoby się komponenty na Taiwanie, potem wysyłało je do zmontowania w USA (+trzeba więcej zapłacić składającym) a następnie trzeba by je znowu dostarczyć na Taiwan do producentów rowerów. Myślę, że wszelkie OEMy powstają tam. To widać resztą na zdjęciach - są całe magazyny gotowych amorów. Co do amorów BOXowych - to już nie mam pojęcia. Wcale bym się nie zdziwił, jakby przyjeżdżały do Stanów surowe, dostawały tam naklejki, pudełko i instrukcję oraz napis: "Assembled in The USA" i jazda do sklepu.

Oczywiście RS też jest na Taiwanie. Produkcja przeniesiona została w roku 2002 w momencie, jak RS był na skraju bankructwa. To był o dla nich być albo nie być. Właśnie w 2002 r. powstawały pierwsze amory na Taiwanie i technologia nie była jeszcze dopracowana - stąd np. odchodzący płatami lakier w pierwszych Dukeach.
Tu też można poczytać:
https://www.bikerumor.com/2015/01/23/fa ... rain-more/

Po tym wstępie najlepsze - fabryki Foxa i RSa są w tym samym mieście (w mieście Taizhong). Dzieli je raptem 6 km. Mogli sobie więc między sobą przesyłać wzajemnie części do fabryk albo zamawiać u tego samego poddostawcy (oczywiście zupełnym przypadkiem Easton ma swoją fabrykę w tym samym mieście na Tajwanie co RS i FOX https://panjiva.com/Easton-Cycling-Cana ... n/30940062). Bez problemu więc gotowe górne golenie mogły być zrobione przez Foxa i dostarczone do RSa w kartonach do montażu na nich karbonowej korony. Mogły być też zamówione od zewnętrznego dostawcy. Nie twierdzę też, że na 100% nie mogły być robione przez RSa - tylko byłoby to dla mnie dziwne, bo wszystkie wymiary, gwinty, mocowania itp są ewidentnie zrobione zgodnie z technologią FOXa - po co więc kupować to od RSa? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to technologa montażu karbonowej korony na goleniach - może wymagała górnych goleni zgodnych z technologią RS.

Jednocześnie podobnego argumentu nie jestem w stanie znaleźć w przypadku dolnych goleni czy tłumika (choć z tłumikiem to są chyba akurat najmniejsze wątpliwości co do tego, gdzie mógł powstać). No za cholerę nic mi do głowy nie przychodzi. Nie będę jednak na siłę twierdzić, że na 100% było tak a nie inaczej.

Najważniejsze jednak - nie nie wiem po co RS miałby składać u siebie wszystko do kupy, skoro w zakładzie FOXa znacznie łatwiej byłoby to zrobić - używając narzędzi, stojaków itp. zwymiarowanych pod FOXową technologię.

Wszystko to są nadal przypuszczenia - ja na 100% nic powiedzieć nie mogę, bo tam nie byłem, kontraktów nie widziałem. Amen.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#52
Któryś z was (wątek jest na tyle długi, że nie chcę już szukać kto i gdzie) pisał coś na temat tego, że jedna z firm musiałaby tworzyć nową linię by móc produkować amortyzator o innych wymiarach, pasowaniach, rozstawach itd., i tak sobie na szybko myślę, że nie do końca tak jest, bo pracuję w automotivie i zajmuję się na co dzień produkcją zupełnie różnych wymiarowo elementów na tych samych liniach produkcyjnych i przezbrojeniami maszyn w celu dostosowania ich do wytwarzania tychże za pośrednictwem zmiany oprzyrządowania i korekt ustawień. Stąd wnoszę, że na tyle prosty i nie różniący się budową i sposobem działania i łożyskowaniem komponent jakim jest standardowy amortyzator rowerowy każdej marki z powodzeniem można wytwarzać na tych samych liniach produkcyjnych.

A z innej beczki to pamiętam gdy na forum light-bike.com użytkownik doktoree próbował anodować golenie dolne od SIDa i ujawniało się wtedy to, o czym pisał tutaj Punkxtr czyli to, że golenie dolne w sidzie nie są jednym kawałkiem magnezu, wyraźnie było widać, że podkowa i miejsca osadzenia uszczelek to zupełnie inny stop i odlew. I teraz pytanie, czy ktoś widział pozbawione lakieru i wytrawione golenie od foxa?


Pytam z ciekawości i zaznaczam, że nie chcę by moja wypowiedź była traktowana jako głos w sporze, bo zwyczajnie nie biorę w nim udziału.

#53
Jest kolejna różnica. FOXy pod lakierem są bezbarwne 😉😉😉😉
Oto dowód
Obrazek

Źródło: https://ep1.pinkbike.org/p5pb10972196/p5pb10972196.jpg
😉😉😉
A poważnie, to nie miałem oskalpowanych goleni Foxa w ręku. Także nie wiem.

Co do linii to bardziej miałem na myśli, że wątpliwości może budzić dostosowywanie na siłę własnej linii do standardów konkurencji i to w zakresie dość niszowego produktu - skoro za płotem są zakłady które to wytwarzają na co dzień. Ale tak jak mówiłem. Tutaj to tylko moje domysły i przedstawiłem też argumenty w drugą stronę. Więc różnie mogło być.
Ostatnio zmieniony 2017-10-02, 16:05 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#56
focker pisze:muszę oskalpować
na to sa paragrafy !!!!! a licho nie spi ;)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#58
Co my bysmy bez Ciebie zrobili :cry: :roll:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#60
Po dłuższym postoju ze Speca FS uchodziło mi powietrze. Dlatego postanowiłem zrobić serwis i wymienić wszystkie origi. Po tym sytuacja się nie poprawiła, więc metodą zanurzenia postanowiłem sprawdzić, skąd lecą bombelelki (pozdrowienia dla fanów Hydrozagadki). Okazało się, że powietrze ucieka przez... rurę sterową. Ot - taka ciekawostka :D
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .