#16
No dobra. Przyszedł czas na serwis w miarę nowoczesnego Speca. Po rozebraniu doszedłem do wniosku, że bajki pisał jakiś mądry człowiek na którymś z forów, że te amory robił Rock Shox. Za dużo jest detali charakterystycznych dla Foxa, żeby to robił kto inny:
- pompowanie komory IFP jest identyczne jak w damperach Fox. Potrzeba do tego imbusa z dziurką, tylko zamiast 4mm potrzebny jest 2,5. Sam system pompowania jest identyczny. RS nigdy takiego nie stosował.
- zawleczki trzymające tłumik w goleni są identyczne jak w Foxach - taka dwuzwojowa sprężyna a nie zwykły seger jak w RS. Nie spotkałem się z żadną inną firmą stosującą to rozwiązanie.
- dolne śruby rozwiązane identycznie jak w Foxach - nawet śruby są identyczne
- zapach oleju z tłumika też Foxowy
- korek z kulkowym pokrętłem oraz dolne pokrętło zupełnie jak z Foxa wyjęte
- uszczelki główne mają wyższy kołnierz niż te oryginalne z RS - czyli zupełnie jak w Foxach
- ślizgi w dolnych goleniach z kanalikami jak w Foxie
To nie mogą być same przypadki. Między bajki można włożyć to, ze amor robił RS. Dopiero SIDa Brain musiał zaczął tłuc. Jedyne co mi nie pasuje, to że korona była z karbonu. Fox w tamtym czasie takich nie robił - robił za to RS. Ciekawe jak to było :)

Oringów w nim jest sześć pierdyliardów. Niestety - nigdzie w sieci nie ma instrukcji rozbierania tłumika. Ale nic to. Wybebeszyłem dziada na czuja i udało się poskładać. Na szczęście w sieci dostępny jest wykradziony przez kogoś dobrego rysunek z przekrojem i wskazaniem poziomu i ciśnienia komory IFP (jak w damperach :) - bo tego na czuja po wycieku leju nie da się ustawić. Olej wymieniony na oryginalny Foxa do tłumików FIT. Wydaje się, że ten będzie najlepszy - bo nie wiadomo jak się zachowa ciężarek Braina w oleju o właściwościach innych niż oryginalny. To jest jest dość specyficzny system bezwłasnościowy i pewnie wszystko jest obliczone na określone właściwości oleju.

Całość chodzi fajnie. Olej nie cieknie, powietrze z IFP nie ucieka. Teraz tylko trochę pogody potrzeba.

Obrazek


Obrazek


Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#17
Mój szef podobno poznaje po zapachu pewnej części kobiecego ciała kiedy kobieta ma dni płodne, Ty poznajesz po zapachu olej z komory, przypadek? Nie sądzę:)
Lodzermensch

#20
:mrgreen:

z tymi detalami widelca to faktycznie ciekawostka - choć biorąc pod uwagę że Spec karbonu się nie bał i w przeszłości (zarówno magowa jak i judytowa wersja Speca miała odpowiedniki z dolnymi goleniami karbonowymi, choć RS karbonu wówczas nie miał w ofercie) to niewykluczone że i z koroną tu było podobnie - aczkolwiek prawdy to się raczej nie dowiemy
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
Mr.Focker-jestem w stanie rozebrać i złożyć oraz naprawić każdy swiss made Delbanę (którą noszę) ,Atlantica itd. Ale na tych gumkach bym poległ-gdyby laska pomogła to bym się zabrał za robotę -one czują i wiedzą jaką zastosować :-P Szacun za robotę- bez kobietki się obeszło- jeżeli tak to z Pana zawodowiec ? :-D

#22
Amortyzatory dla Speca zawsze robił Rock Shox. Począwszy od Judy FSX, poprzez Future Shock,a skończywszy na SID-zie z Brainem. Jedynie (i aż, bo to serce całego systemu) tłumiki z systemem Brain nie są z koncernu SRAM. Większość patentów ma Specielized, ale robił je oczywiście Fox. Myślałem, że doktor resor wie takie rzeczy :-) A tu dochodzenie jak z Kobry... do prawdy, którą każdy człowiek mocniej siedzący w temacie zna. Więc już chyba wiadomo, skąd ten karbon ;-) W Stanach to Fox prowadzi serwis Braina i co ciekawe od 2016 roku nie wspiera modeli sprzed roku 2014.

Między bajki należy włożyć to, że dwuzwojową sprężynę stosuje tylko Fox. To, że się z nią nie spotkałeś nie znaczy, że inni jej nie stosują. Aczkolwiek na pewno się z tym zetknąłeś - robisz przecież tyle amortyzatorów - tylko nie pamiętasz. Kto stosował sprężyny? Ano Rock Shox, np. w modelu SID XC. A i u innych producentów też się znajdą.

Na koniec najważniejsze: komory IFP nie pompuje się powietrzem tylko azotem. Oczywiście można wbić tam powietrze ale to błąd w sztuce. Najciekawsze jest to, że napompować ją może każdy kto ma końcówkę i komorę azotową ale tajemnicą jest to, ile się pompuje. Bo Spec nie udostępnia tej informacji i skrzętnie ukrywa ją dla wybranych serwisów. Także rozebrać ten tłumik może każdy, kto zna się trochę na rzeczy ale złożyć całość nawet nie z zaleceniami ale wyraźnymi wytycznymi producenta, już nie.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#25
Kura wiele przeżyłem ale podniecanie się widelcem amorka- to profanacja. :-D Mało tego kobitka ma takie widelce że nawet do domu zaniesie jak się najbardziej firmowe zpieprzą- tylko trza tafić na odpowiednią i czasami jej pomóc z widelcem :mrgreen:

#26
Chyba troszkę poszedłem po bandzie-jeżeli kogoś obraziłem to sorki i przepraszam- amorki mają rację bytu.-ale panny przedewszystkim -bo z nimi żyję i dają mi większą przyjemność niż amorek :mrgreen:

#27
Troche z innej beczki. Mam takie lagi górne jak na zdjęciu. Do jakiej wersji amora one pasują? Był plan przeszczepić je do reby 29. Oczywistym jest, że nie założymy tłumika kompresji ale pytanie o długość lag, czy dadzą radę?

#28
Punkxtr pisze:Serwisowałem wszystkie amortyzatory z systemem Brain. Na szybko znalezione zdjęcia modelu rozebranego przez ciebie:
Zacznijmy od tego, że elementarny szacunek dla rozmówcy wymaga, żeby w takim kontekście "Ciebie" pisać wielką literą.

Skoro rozbierałeś ten widelec to będziesz mógł potwierdzić, czy to co piszę poniżej jest prawdą. Nie wiem tylko czy rozbierałeś sam tłumik - ale to w sumie mniej ważne (o czym dalej).

Więc od początku.
Amortyzatory dla Speca zawsze robił Rock Shox. Począwszy od Judy FSX, poprzez Future Shock,a skończywszy na SID-zie z Brainem. Jedynie (i aż, bo to serce całego systemu) tłumiki z systemem Brain nie są z koncernu SRAM. Większość patentów ma Specielized, ale robił je oczywiście Fox. Myślałem, że doktor resor wie takie rzeczy :-) A tu dochodzenie jak z Kobry... do prawdy, którą każdy człowiek mocniej siedzący w temacie zna. Więc już chyba wiadomo, skąd ten karbon ;-) W Stanach to Fox prowadzi serwis Braina i co ciekawe od 2016 roku nie wspiera modeli sprzed roku 2014.
Nie jest prawdą, że amortyzatory dla Speca robił zawsze w całości RS. W pierwszych FSach RS dostarczał tylko górne golenie z tłumikiem + ślizgi + uszczelki. Dolnych goleni i korony z rurą sterową Spec nie zamawiał u RS. Podobnie w Judy FSX. Dolne golenie nie były robione przez RS o czym świadczy chociażby to, że ślizgi nie pasowały od zwykłej Judy. Rock Shox nie robił w całości tego wiodła. Dlaczego więc sądzić, że zawsze dla Speca wszystko robił RS? Może cześć amora FS robił RS (golenie) a część FOX? Mógłbym napisać, że człowiek zarabiający na życie serwisem i chwalący się tak wszechstronną, profesjonalną wiedzą powinien o tym wiedzieć... ale po co? No chyba tylko po to, żeby podreperować swoje ego pokazując, że wiem lepiej i jestem lepszy.
Między bajki należy włożyć to, że dwuzwojową sprężynę stosuje tylko Fox. To, że się z nią nie spotkałeś nie znaczy, że inni jej nie stosują. Aczkolwiek na pewno się z tym zetknąłeś - robisz przecież tyle amortyzatorów - tylko nie pamiętasz. Kto stosował sprężyny? Ano Rock Shox, np. w modelu SID XC. A i u innych producentów też się znajdą.
Doskonale wiesz, że ta zawleczka w SIDach wyglądała inaczej niż w Foxach. Zawleczki z FSa i FOXów są IDENTYCZNE - i o tym też doskonale wiesz, skoro rozbierałeś ten widelec. Nie spotkałem się nigdy, żeby ktokolwiek stosował identyczne rozwiązanie jak FOX. Zawleczki FSa i Foxów mają dokładnie te same wymiary, tą samą grubość i zostały wykonane z tego samego materiału. Są IDENTYCZNE - a nie podobne.

Wracając natomiast do samego FSa. W 2009 r. RS nie stosował podwójnej zawleczki w swoich widelcach o średnicy 32mm. Golenie golenie RSów były przystosowane do zwykłego snap ringa. Natomiast w FSie górne golenie miały nacięcia idealnie takie same jak nacięcia pod podwójne sprężynki Foxów. Co więcej. Zadałem sobie też trud i spróbowałem zamontować korek od SIDa do FSA i wiesz co? Gwint był inny. Wiesz za to jaki gwint był zastosowany? Taki sam jak w Foxie. Potem zadałem sobie kolejny trud.

Następnie zadałem sobie kolejny trud. Sprawdziłem, jakie dokładnie oznaczenia są na oryginalnych uszczelkach od FSa. Poza tym, że są głębsze niż w RS (głębokość mają taką samą jak uszczelki Foxa) to jeszcze mają oznaczenia identyczne jak uszczelki Foxa. Ślizgi tak jak pisałem - są identyczne jak w Foxie, za to inne niż w RS (mają charakterystyczne wzdłużne kanaliki olejowe - w tulejach RSa z tamtego okresu tego nie ma). Średnicy zewnętrznej nie porównałem - nie będę wyciągać ślizgów z dolnych goleni. Skoro jednak ślizgi są identyczne jak w Foxie (więc inne niż w RSie) to można się domyślać, że średnicę mają taką jak w FOXie - a nie jak w RSie.

Potem zerknąłem sobie do manuala od SIDa Brain. Okazuje się, że tam dolne mocowanie tłumika i komory Dula Air... nie jest już takie samo jak Foxach (więc nie jest też takie samo jak w FSie) tylko takie jak w innych RSach. Czyli jednak tłumik brain dostosowano do goleni RSa a nie na odwrót. Co więcej - w FSie dolne mocowanie wspornika neutralnego w drugiej goleni też jest takie samo jak w Foxach. Natomiast wspornik DulalAir w SIDzie Brain jest standardowe - jak w każdym innym SIDzie. Skoro RS robił amor FS dla Speca, to po co stosował system mocowanie tłumika i wspornika neutralnego identyczny jak Fox? Zakładając nawet, że Fox robił tłumik, to po co RS zgodził się na to obce sobie rozwiązanie i jeszcze zdublował je we wsporniku neutralnym? Przecież to dla nich dodatkowe koszty wdrożenia technologii.

Podsumowując. Nie twierdzę, że na 1000% RS nie robił dolnych i górnych goleni do FSa. Skoro jednak tak miało być, to wytłumacz mi proszę:
- dlaczego w dolnych goleniach RS zgodził się zwymiarować wszystko pod komponenty Foxa (uszczelki i tuleje ślizgowe)? Przecież w późniejszym SIDzie te elementy były już zwymiarowane pod komponenty RSa- uszczelki były RSa i tuleje ślizgowe były RSa.
- dlaczego dolne mocowanie tłumika i wspornika neutralnego były w standardzie FOXa? Przecież robiąc później SIDa Brain miał już tłumik i wspornik DulaAir dostosowany pod swoje golenie. Da się? Da się.
- dlaczego w górnych goleniach RS zgodził się zwymiarować wszystko pod Foxa - gwint korka, golnie mocowania?
- dlaczego FS miałby zlecać RSowi zrobienie dolnych i górnych goleni zwymiarowanych w 100% pod FOXA (dodatkowe koszty wdrożenia dla RSa), skoro FOX mógł wytworzyć to samo bez ponoszenia dodatkowych kosztów?
- dlaczego RS miałby wkładać do dolnych goleni wytworzonych przez siebie tuleje ślizgowe i uszczelki FOXa? Przecież jeśli Spec dawał uszczelki Foxa jako części zamienne (wymiar i oznaczenia), to dla RSa to był strzał w stopę.
- dlaczego po zaprzestaniu produkcji FSa nagle pojawił się SID Brain? Przecież to dość jednoznacznie sugeruje, że Spec swoim zwyczajem pożarł się z FOXem i dał dla odmiany RSowi montować w widłach swój patent.
To są pytania nasuwające się po rozebraniu widelca - a nie zasłyszane od niepewnego źródła internetowego. Czy masz zatem jakiekolwiek wiarygodne źródła potwierdzające, to RS robił te golenie (bo to, że wnętrzności robił FOX chyba nie budzi żądnych wątpliwości)? Jeśli nie, to dla mnie nadal między bajki można włożyć to, że RS zgodziłby się na tak niekorzystną dla siebie umowę z RSem. Mógł się zgodzić co najwyżej do włożenia do swojego wiodła tłumika Brain - tak jak ma to miejsce w późniejszym RS SID Brain.
Wg mnie RS to mógł do tego widelca zrobić koronę. Nie byłby to dla nich problem, bo średnice górnych goleni w Foxie i RSie są identyczne.
Na koniec najważniejsze: komory IFP nie pompuje się powietrzem tylko azotem. Oczywiście można wbić tam powietrze ale to błąd w sztuce. Najciekawsze jest to, że napompować ją może każdy kto ma końcówkę i komorę azotową ale tajemnicą jest to, ile się pompuje. Bo Spec nie udostępnia tej informacji i skrzętnie ukrywa ją dla wybranych serwisów. Także rozebrać ten tłumik może każdy, kto zna się trochę na rzeczy ale złożyć całość nawet nie z zaleceniami ale wyraźnymi wytycznymi producenta, już nie.
No - złapałeś mnie na błędzie. Możesz być z siebie dumny. Napisałem, że powietrze z IFP nie ucieka chociaż wcześniej nic o powietrzu nie wspomniałem. Nieważne, że IFP dałem do napompowania azotem tak, jak to robię z IFP w damperach (oczywiście klucza nikt nie miał i musiał go zorganizować sam - co potwierdzi Corrado). Ważne, że na końcu użyłem niefortunnego skrótu myślowego i napisałem, że powietrze nie ucieka. Prostuję to bijąc się w pierś - AZOT nie ucieka z IFP. Mea maxima culpa. Dobrze, że to wyhaczyłeś. Znów jesteś lepszy.

A co do samej komory IFP - głębokość osadzenia tłoka oraz ciśnienie można znaleźć na rysunku, który zamieszczam poniżej. Sam rozumiesz, że musiałem zmniejszyć jego rozdzielczość i usunąć z niego dane niezbędne do serwisu - bo to ściśle tajna informacja którą zna tylko kilka osób na świecie ;)
A poważnie mówiąc- albo Ci się nie chciało poszukać tego dokumentu (nie przeszkadza Ci to oczywiście oskarżać innych o brak wiedzy do złożenia tego tłumika), albo z premedytacją wciskasz kit, jaka to niedostępna informacja i jak to zwykły śmiertelnik nie ma prawa zrobić dobrze tego serwisu. Nieładnie.

Obrazek

qsik pisze:Troche z innej beczki. Mam takie lagi górne jak na zdjęciu. Do jakiej wersji amora one pasują? Był plan przeszczepić je do reby 29. Oczywistym jest, że nie założymy tłumika kompresji ale pytanie o długość lag, czy dadzą radę?
Tak jak pisałem - wymiarowanie jest zrobione pod Foxa. Gwint na górze jest taki jak w FOXie, jednak osadzenie uszczelki trochę inne. Mogą być z tym problemy. Poza tym jak chcesz żeby to działało z zaślepioną jedną golenią? Albo nie będziesz miał medium ściskanego, albo tłumienia :)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#29
focker pisze:Zacznijmy od tego, że elementarny szacunek dla rozmówcy wymaga, żeby w takim kontekście "Ciebie" pisać wielką literą.
Skoro już zapytałeś odpowiem, choć miałem mimo wszystko pominąć tę kwestię. Ale skoro masz tak rozdmuchane ego, proszę. Poniżej cytat z twojej wcześniejszej wiadomości:
focker pisze:Na szczęście w sieci dostępny jest wykradziony przez kogoś dobrego rysunek z przekrojem i wskazaniem poziomu i ciśnienia komory IFP (...)
Jak wspominałem, Specialized dla wybranych (czy raczej sprawdzonych) serwisów przeznacza dokumenty serwisowe Braina i ma do tego prawo. Jest to na tyle skomplikowany mechanizm, że nie każdy będzie w stanie poprawnie wykonać jego przegląd. Ktoś rzeczywiście wykradł część dokumentów serwisowych, a ty to popierasz. Może machnąłbym ręką, gdyby mówił to pan spod przysłowiowej budki z piwem ale prawnik, którym jesteś? Tego typu zachowania sprawiają, że ten zawód nie jest szanowany. Jesli ty nie szanujesz czyjejś pracy i woli to o czym rozmawiamy? Także zacznij pracować nad sobą drogi kolego zanim będziesz chciał zwracać innym uwagę. Na szacunek trzeba zapracować, a nie go wymuszać.
focker pisze:Dolnych goleni i korony z rurą sterową Spec nie zamawiał u RS. Podobnie w Judy FSX. Dolne golenie nie były robione przez RS o czym świadczy chociażby to, że ślizgi nie pasowały od zwykłej Judy. Rock Shox nie robił w całości tego wiodła.
Z FSX-em błądzisz sądząc, że ślizgi są wyznacznikiem. Wyobraź sobie, że nawet dziś w amortyzatorach Rock Shox z goleniami o średnicy 32 mm nie wszystkie ślizgi są wymienne. Więcej, dam ci konkretny przykład. Spróbuj do amortyzatora XC32 założyć jakiekolwiek inne ślizgi - od SID-a, Reby, czy nawet Boxxera - wszystkie mają czy miały przecież również tę samą średnicę goleni. Nie pasują dlatego, że w XC32 ślizgi są dodatkowo grubsze, na stalowym pierścieniu. Tylko żeby to wiedzieć trzeba po prostu pracować w serwisie i mieć odpowiedni przekrój całości, którego ci brakuje. I nie jest to atak na ciebie - absolutnie - tylko stwierdzenie faktu.

Odnośnie twoich pytań o Foxa - nie znam na nie odpowiedzi. Znają je zapewne tylko same zainteresowane strony. Jeśli chodzi o uszczelki kurzowe - były robione przez SKF; wyraźnie lepsze niż Rock Shox'a z tamtych lat. I pewnie dlatego się tam znalazły. Zresztą i dla RS-a po krótkim czasie SKF zaczął robić uszczelki.

Tak wiem, że w sieci jest udostępniony wykradziony rysunek ale nie korzystam z tego typu rzeczy. Widzisz, zamieściłeś tu zdjęcie kartridża i fajnie, że go wybebeszyłeś. Jak sam piszesz, robiłeś to na czuja. Co więcej, dobór oleju też ("Wydaje się, że ten będzie najlepszy") czego nie będę rozwijał. Tak się tego systemu nie serwisuje profesjonalnie, na czuja można zrobić Judy czy Rebę. Zawsze przykładasz wagę do zaleceń producenta co ci się chwali, ale tutaj niestety się nie udało.

Niestety jesteś bardzo przekonany o swojej nieomylności i w tym przypadku wydaje ci się chyba, że nikt inny nie serwisuje tych amortyzatorów (vide twoje pytanie: "Czy miałeś kiedykolwiek w ręce ten widelec rozebrany? Proszę o szczerą odpowieź"). Dlatego obawiam się, że nie ma sensu żebym pisał takie elaboraty, jak ty. Kończąc, sześć pierdyliardów o-ringów jest dopiero w damperach z systemem Brain :-)
focker pisze:Znów jesteś lepszy.
Może cię to zszokuje, ale nie uważam się za lepszego od ciebie. Odkładając na bok to, czy się lubimy czy nie, mam cię za zdecydowanie nieprzeciętnego fachowca (nawet jeśli nie robisz tego profesjonalnie). Nie ma kogoś, kto jest najlepszy. Każdy się myli i uważam, że warto się czasem nad tym pochylić.
focker pisze:Poza tym jak chcesz żeby to działało z zaślepioną jedną golenią? Albo nie będziesz miał medium ściskanego, albo tłumienia :)
Tutaj akurat byłoby bardzo prosto: tłumik wędruje do zaślepionej goleni, bez kompresji i blokady poziom oleju byłoby ustalić łatwo. Niemniej jak słusznie zauważyłeś, wnętrzności z Reby nie będą wymienne.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#30
Co do prośby o potwierdzenie, że rozbierałeś ten widelec jasno napisałem, że było mi to potrzebne do tego, żebyś wiedział o czym potem pisałem. Gdybyś go nie rozbierał, to na poparcie tego co pisałem zrobiłbym zdjęcia.

Nie jestem przekonany o swojej nieomylności. Wielokrotnie robiłem błędy i za nie przepraszałem. Zawsze się do nich przyznawałem co potwierdzi każdy na tym forum. W poprzednim swoim poście zastosowałeś ponownie atak personalny na moją osobę. Na każdy zarzut odpowiedziałem merytorycznie chociaż to Ty sięgnąłeś do argumentów pod tytułem "takie Wielki pan resor, a nie wie". Tym ostatnim postem nie dałeś mi definitywnych dowodów na to, że to RS robił FSy dla Speca. Ja też nie byłem w fabryce, nie widziałem zamówień. Nie twierdzę te, że Fox na 1000 % robił FSy, przedstawiłem tylko moje spostrzeżenia z którymi nie musisz się zgadzać. Ty jednak jesteś pewny swojej racji i wyśmiewasz moje spostrzeżenia i wszystko u traktujesz, jak atak - choć nie przedstawiłeś absolutnie żadnego definitywnego argumentu ani dokumentu potwierdzającego, że na 1000% robił to RS. No chyba, że dla Ciebie takim argumentem jest "przecież każdy to wie a ty nie wiesz". (Swoją drogą, 500 lat temu też każdy wiedział, że słońce krąży wokół ziemi ;) To tyle ode mnie w kwestii nieomylności.

Jeśli chodzi o instrukcję. Nie ja ją wykradłem. Jest ona powszechnie w dostępna w sieci. Nie ja ją też udostępniam, bo wymazane zostały przeze mnie wszystkie dane niezbędne do własnoręcznego zrobienia serwisu. Poza tym nie jestem też związany w Specem żadną klauzulą poufności niepozwalającą mi na udostępnianie materiałów dostępnych w sieci. To Spec nie dopilnował wycieku. Bardzo proszę więc o uświadomienie mi, jaki to delikt popełniłem na gruncie ustawy Prawo własności przemysłowej. I nie pisz już proszę, że nikt spoza serwisu Speca nie może przeprowadzić serwisu tego amora bo nie ma do tego dokumentacji i umiejętności. Co do pierwszego to zwykła nieprawda, co do drugiego to nie masz do tego żadnych podstaw.

Dalej kłócić się już w nie będę. Na koniec tylko chciałbym tylko naprostować oczywistą nieprawdę w sprawie Judy FSX. Spec nigdy nie krył się z tym, że dolnych goleni nie robił dla nich Rock Shox, tylko że robią to "we własnym zakresie" (na i ile można użyć takiego sformułowania w przypadku Speca). Działo się to dlatego, że te amory z założenia miały być montowane do karbonowych ram speca wykonanych dokładnie w technologii klejenia karbonu aluminiowymi mufami. Nie trudno się więc domyślić, ze dolne golenie robił w ten sam wykonawca, który robił też ramy dla Speca. Po co więc na siłę udowadniać, że dolne golnie robił RS skoro nawet Spec potwierdzał, że tak nie było. Zresztą RS nie stosował takiej technologii w swoich amorach z prostego powodu. Była mniej sztywna i cięższa niż standardowe golenie magnezowe. Za to pasowała ładnie do ram Speca.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#31
focker pisze:(...)to Ty sięgnąłeś do argumentów pod tytułem "takie Wielki pan resor, a nie wie"
Zgadza się, specjalnie sięgnąłem po takie sformułowanie. Dlatego, że we wcześniejszym poście ty sam piszesz o kimś, że opowiada bajki co jest określeniem o bardzo podobny nacechowaniu. Dalej pisałeś o bajkach mimo tego, że wyraźnie pokazałem Ci gdzie się mylisz - nie odniosłeś się do tego. Przypomnę: podwójna sprężyna nie jest ani nie była stosowana tylko przez Foxa.
focker pisze:Jeśli chodzi o instrukcję. Nie ja ją wykradłem.
Ile razy słyszałem podobne tłumaczenie. Ja wiem, że głupio się przyznać do tego, że na forum publicznym cieszysz się, iż ktoś wykradł - jest zwykłym złodziejem - dokument ale darowałbyś sobie tego typu wykręty. I nie chodzi tu o żadne klauzule czy obowiązujące prawo ale o zwykłą przyzwoitość. Jeszcze raz powtórzę - z racji wykonywanego przez siebie zawodu ty powinieneś dawać przykład. Osobiście bardzo bym się cieszył gdybyś jako prawnik piętnował kradzieże i uwierz, czułbym dumę, że tacy ludzie są w Polsce.
focker pisze:Dalej kłócić się już w nie będę. Na koniec tylko chciałbym tylko naprostować oczywistą nieprawdę w sprawie Judy FSX.
Ja też kłócić się nie zamierzam. Nie ma w moim poście nieprawdy; nie napisałem, że RS robił golenie do FSX. Na przykładzie ślizgów z FSX powiedziałem, że jesteś w błędzie stawiając za pewnik jedynie kwestię wymienności Judy --> FSX. Bo jak wspomniałem nawet dziś w obrębie jednego producenta nie jest to oczywiste i można się zdziwić.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#33
Widzisz tylko personalne ataki, a dalej nie pochylasz się nad tym co sam napisałeś więc szczerze mówiąc nie potrzebuję dalszych odpowiedzi. Nie mam zamiaru być wciągany w dalsze przepychanki dlatego jeśli chcesz kontynuować temat szerzej jestem do dyspozycji np. przez prywatną wiadomość.

Odnośnie serwisu chyba koniecznie chcesz koniecznie znaleźć coś, do czego będziesz się mógł przyczepić ;-)
Otóż nie dysponuję komorą azotową (i nie zamierzam), nie prowadzę też autoryzowanego serwisu Specialized. Dlatego kartridże Brain są przeze mnie odsyłane do właściwego punktu.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#34
No dobrze. Rozumiem zatem, że skorzystałeś z poniższej instrukcji robiąc serwis oringow komory powietrznej?
https://www.google.pl/url?q=https://www ... p1r6VpZwpA

Zdajesz sobie sprawę, że ta instrukcja została udostępniona wyłącznie autoryznym serwisom Speca na ich stronie internetowej dostępnej tylko dla takich serwisów? Jakiś złodziej wykradł tą instrukcję z tej strony robiąc z niej PDF a Ty, nie będąc do tego uprawniony, skorzystałeś z tego dokumentu.
Zerknij proszę na samą górę dokumentu. Tam jest ścieżka ze strony Speca, do której dostępu nie.maja zwykli śmiertelnicy. Na dole z kolei jest podane źrodło: Global Sevice System FOR DEALERS. Jak czujesz używając kradzionej własności? Różnica pomiędzy tymi dokumentami jest jedynie taka, że 50hr została udostępniona szerszej grupie dilerów i że link do serwisu samego tłumika nie najduje się na pierwszej stronie wyników google tylko na którejś kolejnej.
No chyba, że zrobiłeś serwis na oko lejąc oleju ile Ci przyszło do głowy. Wtedy przepraszam.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#35
Nie wiem czy ja napisałem niewyraźnie czy ty masz kłopot ze zrozumieniem. Te czynności, które są zarezerwowane dla wybranych serwisów zostawiam wybranym serwisom. Olej do goleni dolnych leję korzystając ze swojego doświadczenia. Co ciekawe patrząc na tę instrukcję (zastanawiające jest, że znasz tyle wykradzionych dokumentów) Użytkownik amortyzatora może spać spokojnie :-)

W tej kwestii jest podobnie u innych producentów. Dla przykładu Rock Shox w ogólnie dostępnych :-) instrukcjach dla wielu modelu podaje 5 ml oleju na każdą goleń. A doświadczeni serwisanci leją zupełnie inne wartości. Zresztą idę o zakład, że sam dobrze o tym wiesz. Zarzucasz mi, że korzystam z kradzionych dokumentów, pytasz jak się z tym czuję. Focker, to tak śmieszne, że aż żałosne.

Próbujesz odwrócić kota ogonem ale znów się nie udało. A przeprosiny przyjęte.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#36
Czyli rozumiem, że robiąc serwis amora dla klienta lejesz mu oleju na oko nie wiedząc nic o jego ilości i gestosci, o jego ilości w komorze powietrznej (a doskonale wiesz, że ma to wpływ na progresję i trwałość i uszczelek), sposobie rozbierania, momentach dokręcenia śrub? Oczywiście sam się domyśliłes, że i struktura nakazuje wlewać nie 5ml oleju tylko cztery razy więcej. Zgadłeś też do czego służy podziałka wygrawerowaną na tłumiku pomimo, że nie jest wyskalowana w kilogramach tylko jednostkach znanych tylko specowi? Sam sobie ułożyłeś tabelkę i wiedziałeś jaka głębokość odpowiada jakiej masie jeźdźca? I tylko je mów, że w SIDzie Brain jest tak samo, bo tam nie ustawiasz komory negatywnej wysunięciem tłumika w górną goleń. Trochę tak jakby przyszedł do Ciebie gość z Lexusem na wymianę rozrządu a Ty byś się zabrał do roboty bez dokumentacji, bo przecież już robiłeś w życiu milion Volkswagenów. Albo kłamiesz jak z nut albo należy omijac taki serwis z daleka. Ponieważ wiem, że jesteś porządnym kolesiem to pozostaje tylko pierwsza opcja. Bo doświadczenie jest przydatne jak robisz dwudziestą rebę w karierze a nie jak pierwszy raz serwisujesz amortyzator z bardzo specyficznym systemem amortyzacji i tłumienia. Traktowałem Cię poważnie. Teraz już naprawdę nie chcę mi się dalej ciągnąć tego tematu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#37
I to wszystko pisze człowiek, który po zapachu oleju rozpoznaje producenta ;-) I nie mówię, że się nie da bo jak najbardziej różne oleje pachną specyficznie. Dowodzi to tylko tego, że pewne (nie wszystkie) rzeczy da się zrobić na wyczucie.

Zostawmy więc już ten temat. Mimo całego wątku w wykradzionymi dokumentami wiem focker, że jesteś dobrym człowiekiem (tak wnioskuję czytając twoje posty) i wiem też, iż ciężko jest gdy ktoś patrzy ci na ręce i czepia się szczegółów. To odnośnie twojego zawodu jak i kontekstu. Na każdego coś się znajdzie - ja też nie jestem świętszy od papieża. Niestety masz trochę rozdmuchane ego, do pewnych rzeczy ciężko ci się przyznać. A wiem to stąd, że u mnie jest podobnie i ciężko się z tym żyje. Dlatego kończąc ten przydługi wywód - przepraszam jeśli cię uraziłem. Tylko czasem zanim się człowiek czegoś czepi warto pomyśleć, czy i ja nie mam sobie nic do zarzucenia. I myślę, że jako inteligentny człowiek za jakiego cię uważam będziesz wiedział o co mi chodzi.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#41
Punkxtr pisze:Wygogluj sobie "Marzocchi Bomber Girls", będziesz miał i amorki i kobiety.
I to jest najlepsza puenta sporu :-)

Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#42
Dziś sobie zdemontowałem mojego Foxa, żeby na jego miejsce wstawić Speca. Była to dobra okazja, żeby porównać detale Foxa i Speca. Do tego zaplątał mi się też RS (młodszy o 4 lata, jednak z goleniami dolnymi stosowanymi już w okresie produkcji FSa; jeśli ktoś ma amora z okresu 2008-2010, to byłbym wdzięczny za zdjęcie podkowy z tyłu z oznaczeniami). Można porównać:
Obrazek

FS i Fox - haki w dość charakterystyczny sposób pochylone. Mocowanie hamulców tarczowych na podobnej wysokości i z podobnymi długościami - choć FS w są okrągłe, a w Foxie prostokątne. W Rebie charakterystyczne dla RS tamtego okresu pionowe haki, specyficzny kształt mocowania hamulca tarczowego z górnym mocowaniem zdecydowanie dłuższym niż dolne.

W stemplach na podkowie widać:
Obrazek


Obrazek


Obrazek


Elementy charakterystyczne:
Spec:
- wybita cyfra 8 prawdopodobnie sugerująca rok produkcji (to malowanie było dostępne w min. w roku 2009, więc pewnie sam amor był wyprodukowany w roku poprzednim)
- wybita cyfra 10 prawdopodobnie sugerująca miesiąc produkcji
- wybita wielka litera A - nie wiem co może oznaczać. Seria, kod modelu...?
- wybite dodatkowe stemple w miejscu schodzenia się trójkątów wzmocnień
- stemple z cyframi i literami wybite na zewnątrz podkowy

Fox Float 32:
- wybita cyfra 8 prawdopodobnie sugerująca rok produkcji;
- wybite cyfry 04 oraz oraz 09 prawdopodobnie sugerujące miesiąc i dzień produkcji
- wybita wielka litera H - nie wiem co może oznaczać. Seria, kod modelu...?
- wybite dodatkowe stemple w miejscu schodzenia się trójkątów wzmocnień
- stemple z cyframi i literami wybite wewnątrz podkowy (słabo widać wszystkie na zdjęciu ale gwarantuję, że są).

Reba
- wybita cyfra 12 prawdopodobnie sugerująca rok produkcji;
- wybita wielka litera A - nie wiem co może oznaczać. Data, seria, kod modelu...?
- wybita mała litera a - nie wiem co może oznaczać. Data, seria, kod modelu...?
- całkowity brak wybitych dodatkowych stempli na górnej części podkowy w miejscu schodzenia się trójkątów wzmocnień.
- stemple z cyframi i literami wybite wewnątrz podkowy

Podsumowując - różnica pomiędzy Specem a Foxem sprowadza się do miejsca wybicia stempli i jednej dodatkowej cyfry.
Różnica pomiędzy Specem a RSem to inne miejsce wybicia stempli, inny system oznaczeń na stemplach (cyfra - dwie litery) i całkowity brak dodatkowych stempli na zewnątrz podkowy.

Oczywiście to tylko suche dane. Ja się powstrzymam od oceny tego, które detale co mogą sugerować.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#43
Jeśli ma być rzetelne śledztwo to wg mnie nie należy porównywać tych amortyzatorów (Speca i Foxa) z Rebą, bo to inna półka. Tutaj wypada spojrzeć na SID-a z tamtych lat. A ten ma już haki pod innym kątem niż Reba - niemniej nie tak dużym jak w przypadku dwóch pozostałych. Mocowanie hamulca tarczowego jest za to niemal identyczne jak w Foxie i Specu - Reba to znów zupełnie inna konstrukcja. Aczkolwiek SID z racji odchudzenia konstrukcji miał przy mocowaniu wybrany materiał, czego nie ma w żadnych innych goleniach.

Jeśli chodzi o podkowę, to w SID-zie jest zupełnie inna - posiada 3 otwory i we wszystkich są stemple. Są co prawda jeszcze dwa gwintowane, ale je można pominąć. Jeśli potrzebujesz focker fotkę do kolekcji to mogę zrobić. I akurat w przypadku tych goleni dolnych podobnie sądzę, że mógł je robić Fox.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#44
Punkxtr pisze:Jeśli ma być rzetelne śledztwo to wg mnie nie należy porównywać tych amortyzatorów (Speca i Foxa) z Rebą, bo to inna półka. Tutaj wypada spojrzeć na SID-a z tamtych lat. A ten ma już haki pod innym kątem niż Reba - niemniej nie tak dużym jak w przypadku dwóch pozostałych.
Nawet jeśli występuje pochylenie haków w SIDzie 2008, to jest ono mikroskopijne w porównaniu do FOXa i FSa. Poniżej zdjęcie rówieśnika Speca. Haki FSa i Foxa są natomiast pochylone pod identycznym kątem. Powie to każdy, kto wyciągał przednie koło z jednego i drugiego amora.

Obrazek


Źródło: https://portal.bikeworld.pl/artykul/tes ... oficjalnie Tu też można dokładnie pooglądać inne detale SIDa 2008.

Jeśli chodzi o mocowanie hamulca, to faktycznie w późniejszej Rebie mocowanie górne jest dłuższe nić dolne, za to w powoływanym przez Ciebie SIDzie mocowania są podobnej długości. Widać to na powyższym zdjęciu. Natomiast zarówno w FSie i Foxie dolne mocowanie jest widocznie dłuższe od górnego i jest poprowadzone z dołu goleni identycznie. Znowu zbieżność Foxa i FSA - brak zbieżności z RSem.

Obrazek


Jeśli chodzi o podkowy to nie twierdzę, że są takie same. Pokazałem tylko cechy wspólne i różnice pomiędzy modelami - niech wnioski sobie każdy wyciągnie. Jeśli dodatkowo porównamy podkowy FSa, Foxa i SIDa 2008 to rozbieżność między SIDem a FSam staje się jeszcze wieksza (przy tym co jest na stemplach - nie wiem. Chętnie bym zobaczył dla porównania).
Obrazek

Punkxtr pisze: I akurat w przypadku tych goleni dolnych podobnie sądzę, że mógł je robić Fox.
Ok. Czyli wnętrzności robił FOX (co do tego chyba nie ma wątpliwości - sam o tym pisałeś), uszczelki były w systemie Foxa, tuleje ślizgowe były Foxa, dolne golenie mógł robić Fox. RSowi pozostała więc korona i górne golenie (przy czym z górnymi goleniami też mam uzasadnione wątpliwości, go RS dla relatywnie krótkiej serii amorów musiałby inwestować w nową linię z innymi wymiarami wewnętrznymi goleni, mocowaniem tłumików i gwintami - podczas gdy Fox mógł robić takie golenie z biegu). Czy więc faktycznie tak lekkim słowem i z taką pewnością można stwierdzić, że "Amortyzatory dla Speca zawsze robił Rock Shox"?
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#45
W SID-zie stemple są następujące (od lewej do prawej) - "8", "200-I" oraz "R". Na marginesie mówiąc analiza chemiczna goleni mogłaby pomóc w określeniu faktycznego producenta. Wiem bowiem dokładnie jakiego stopu magnezu używa Rock Shox. Pytanie jakiego używa Fox, aczkolwiek siedząc mocno w temacie można domniemywać. Co do reszty napisałem już wszystko.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
cron