Specialized FSR Comp

#1
Witam, mam za sobą pierwsze jazdy wokół garażu na sprzęcie złożonym niedawno. Czekając na lepszą pogodę wrzucam fotkę.
Pierwsze wrażenia z jazdy są bardzo dobre, więcej powiem jak pojeżdżę po lesie, ale już widzę że przeskok z tanich marketowych full-ów jest bardzo duży. Tylne zawieszenie pracuje naprawdę fajnie, a biorąc pod uwagę że rower ma 25lat wręcz imponująco. Sprężyna chyba jednak nie będzie za twarda, poluzowałem nakrętkę od regulacji i nowe tulejki w zawiasie też chyba pomogły.
Oczywiście z wyglądu wyszedł trochę restomod, ale zmiana widelca i kierownicy z mostkiem jest przecież odwracalna. Oryginalna kierownica i długi mostek są dla mnie nieakceptowalne ze względu na mocno pochylona pozycję, a widelec po prostu był w dobrej promocji i miał odpowiednio długa rurę sterową ( co jest nie lada problemem w starych amortyzatorach). Lepszego i tak w życiu nie miałem, ma regulację wstępnego naprężenia, regulację tłumienia i blokadę .
Poza przodem jest raczej wszystko z epoki i chciałbym żeby tak zostało, deore z tych lat jest wystarczająco dobre więc nie ma sensu chyba nic zmieniać. Czekam jeszcze na przednią przerzutkę ponieważ była tam jakiś starszy deore lx i nie obsługiwał korby. W przyszłości przydałoby się zmienić wolnobieg na kasete 9 , więc pewnie całe koła raczej. Wtedy dochodzą manetki oczywiście. Przy okazji zapytam jakie klamkomanetki (3x9) polecacie, powiedzmy że z epoki (mniej więcej).
Załączniki
gal2.jpg
gal2.jpg (664.51KiB)Przejrzano 325 razy
gal1.jpg
gal1.jpg (664.82KiB)Przejrzano 325 razy

Re: Specialized FSR Comp

#3
Naprężenie wstępne sprężyny dampera wymaga, aby pierścień regulujący wykonał co najmniej jeden pełen obrót od momentu, gdy sprężyna nie będzie już luźna.


Poza tym fajnie wyszło, rama jest w takim stanie, że wróciły wspomnienia z czasów kiedy odwiedzałem Ski Team na 17 Stycznia w Warszawie, aby poślinić się na rowery :) Śliniłem się wtedy również na takiego Stumpjumpera.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
cron