MTB singlespeed baza Niagara Retro MTB 26" Cr-Mo

#1
obiecalem sie pochwalic. od kilku miesiecy zrobione kilka tys km bez smarowan, regulacji i tego typu pierdol.
na dodatek bez awarii. jedynie lancuch. w nast projekcie pomysle o "pasku"
rower burza. pieknie wybiera neirownosci bo stal + szybkie oponki 2.1 robia swoje
jestem MEGA zadowolony :)
a podobno nie da sie wstawic TORPEDO / KONTRY do ramy MTB... ehh te serwisy i "fachowcy"
przy standardowo dostepnych czesciach bez kosmicznych technologii ok 11 kg.
dla mnie ok, ale moze jeszcze cos zdejme ;)

nadal mysle o prostym widelcu 1" (bez offsetu), ale nie mam doswiadczenia jak bedzie prowadzil sie z taka geometria np bez trzymanki.

pozdrowienia dla HEJTEROW i innych mniejszosci itp
Ostatnio zmieniony 2015-01-13, 17:07 przez szybszy, łącznie zmieniany 1 raz.
Załączniki
IMG_20141013_122639_1.jpg

#4
o fajnie ciesze sie.

myslalem jeszcze o NS Analog Bike, ale niemozliwosc zalozenia "normalnych" opon jak i cena golej ramy zniechecila mnie. poza tym towar trudno dostepny.

#12
Czemu nie obciąłeś haka? :-P
Z prostym widelcem nabierze pazura, z tym giętym się rozłazi. Ta kiera od składaka też mu zabiera lekkości. Wykręć też wspornik ze sterów, chyba że chcesz tam wcisnąć hamulec jednak.

Jeżdżę konami z prostymi widłami, i prowadzą się fenomenalnie, reakcja na ruch kierownicy jest natychmiastowa. Co oznacza też, że bez trzymanki łatwiej złapać glebę.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#13
Ha ale zarąbisty! już czuję jak by się na nim jechało - krótki mostek wysoka kierownica, więc masz luksusową pozycję i torpedo! miałem taki rower w głowie jakiś czas temu, nie zrobiłem go chyba tylko dlatego że mam mało czasu (kupiłem se kozę na miasto). Do tego wygląda świetnie moim zdaniem. Nie jest to klasyka jakaś, nie jest typowy, a widać że mądra i przemyślana konstrukcja! Gratuluję! Zwłaszcza przejechanych (wygodnie) kilometrów!

#14
rozgorzala dyskusja :)

1
rama malowana recznie: podklad antykorozyjny z pistoletu Novol Protect 360 > lakier metalic spray motip/duplii color nr 20-0630 > lakier bezbarwny spray Motip

2
piasta Velosteel oryginalna oska 180 mm ! ramię od kontry jest bardziej odsadzone/wygiete niz w krotszych oskach, zatem latiwejszy montaz do widelek w standardzie MTB o szer 135mm
(www.velosteel.cz/volnobez-aj.html) - pomalawnaa czarnym matowym sprayem

3
kupienie widelca 1" prostego graniczy z cudem..
zaoferowali mi co prawda w Destroyer Bielsko (http://www.destroyer.pl/) nowy spawany wg moich kryteriow za ok 100-102 pln, ale nie potrafia wyslac zadnego zdjecia swojego produktu zebym mogl ocenic pobieznie wykonanie, ani tym bardizej chociaz oszacowac wagi. dziwne..
do BMX-ow sa juz praktycznie tylko 1 i 1/8"

4
ide pod prad, dlatego nie chce wpisywac sie w zadne trendy/standardy rower ma byc wygodny i funkcjonalny, pod moje preferencje. stad widelec z czasem pojawi sie raczej prosty :P ewnt w minimalnym offsetem

5
bez pivootov i haka pewnie by lepiej wygladal, ale nie bylem pewny czy rama spelni moje oczekiwania. zatem pewnie przy nast malowaniu (prawdopodobnie czarny mat z pieca) lub kiedys zostana poddane ekstrakcji. obrecze pod kanty nie beda nigdy czarne...

6
dlaczego rama ta czy inna nie nadaja si do singla ? zupelnie nie rozumiem. SINGLE oznacza jedynie rodzaj napedu ale juz nie kierownicy. patrz pkt 4

7
postaram sie o dokladniejszy opis i fotki dodatkowe szczegolow, oraz wygladu PRZED

8
ALDEK dzieki za b.istotne info potwierdzajace moje przypuszczenia - prosty widelec bedzie GIT kiera byla nizsza i wyglada SUPER, no ale wygoda wazniejsza. wspornik wykrece.. montowalem na szybko i nie mialem innej podkladki. ta Twoja kona lava dome ma widelec prosty, ale z jakims wyprzedzeniem.. bywasz moze w wawie lub piastowie tym cudem? dalbys sie karnac ?

9
w planach wymiana wspornika kierownicy i jej sztycy na lzejsza i nizsza.. ewnt mostek ahead pod widelec bez gwintu 1" :)))))

jeszcze raz dzieki za komentarze !!!!

#18
Skolioza,

Kona P2 z tego co widze, ma przede wszystkim os podluzna lag nie rownolegla do osi glowki ramy i juz tylko przez samo to powstaje wyprzedzenie.

w bmx-ach i rowerach do streetu os podluzna lag bardziej pokrywa sie (jest rownolegla) z glowka ramy i chyba tylko w tego typu rowerach wyprzedzenie jest niemal zero:

http://7anna.pl/pol_pl_Rower-NS-Bikes-2 ... 5955_7.jpg
https://leagueofbikepolo.com/sites/leag ... alog_0.jpg
http://minimalissimo.com/wordpress/wp-c ... essBMX.jpg

zastanawia mnie dlaczego jest roznica w prowadzeniu w porownaniu do innego mojego roweru (co prawda full-a), ale ktory ma os podluzna lag rownolegla do osi glowki ramy, ale wystepuje juz odsadzenie ok 5 cm z samego rownoleglego rozsuniecia osi na koronie amortyzatora. wartosc wyprzedzenia jest zatem niemal jak w tym podgietym widelcu. istotna powinna przeciez byc wartosc tego parametru a nie ksztalt rur ?

Kuba84,

co do hamowania to jest podobnie jak opisuja na forach piasty torpedo.. hamuje bardzo dobrze, ale dosc ciezko stopniowac sile i tym samym decydowac kiedy kolo ma byc na granicy poslizgu. przy gwaltownym hamowaniu prawie zawsze wystepuje blokada kola. przycznia sie pewnie do tego rowniez i to, ze nie ma z przodu hamulca, ktorym hamuje sie najefektywniej. do miasta i niewielkich gorek w zupelnosci wystarcza.
odniesienie mam do ukrainy, w ktorej zapewne z racji wieku/zuzycia elementow, reakcja nie byla tak gwaltowna, ale nie narzekalem. trzeba tylko bylo co jakis czas podregulowac "blaszki" wewnatrz bebenka hamulcowego, bo jesli nie to czasami dopiero po polowie pelnego obrotu korbami nastepowalo hamowanie :)
ale to chyba bylo juz tradycja.

niedawno mialem niestety drobna awarie odnosnie samej piasty... prawdopodobniej nieprawidlowa obrobka cieplna kolek lozyskowych, ale jeszcze dam znac.

#22
hallo zusammen,


Sztopi17,

napisalem maila na priva.. dej znac na temat tych widel - sa proste, ale maja chyba wyprzedzenie poprzez odchylenie lag od osi rury sterowej, jak na zdjeicu ponizej i jak pisal "ortopeda" na strone wczesniej :)
zatem podsumowujac wyprzedzenie bedzie bardzo zblizone do mojego typowego widelca MTB. nie wiem zatem, czy nie poszukam czegos zupelnie prostego z minimalnym offsetem np na samych hakach osi.


Kuba84,
odnosnie lozysk velosteel przyslal mi nowe konusy i oski.
nie mniej jednak zauwazylem, ze gwint na osi jest dosc slaby - podobnie jak kulki. najprawdopodobniej zla obrobka cieplna. znormalizowana nakretka na nieruszony gwint po dokreceniu... czyli podst blad konstrukcyjny. na wszelki wypadek wymienilem kulki lozysk na jakies porzadniejsze ze sklepu na jaktorowskiej. zobaczymy jak dalej sie bedzie ten prosty mechanizm krecic. aha doszedlem do wniosku, ze bebenka NIE WOLNO smarowac smarem stalym, ani nawet olejem przekladniowym.. jedynie oliwka lub zadki olej. inaczej pedaly i korby beda sie krecic razem z tylnym kolem jak w ostrym. poza tym ok 3000 km zrobione bez awarii typu nie da rady dalej jechac i wrocic do bazy. aha 2x pekl wspornik od ramienia hamulca... poczatkowo myslalem, ze zbyt slaby wspornik, ale wyszlo, ze z racji szerokiego tylnego widelca szerszego niz z szosie do ktorej jest przeznaczona piasta sily dzialajace zginaly zamiast rozciagac uchwyt. tera po modyfikacji jes gitara.

a tak przy okazji. wybieram sie ze szczecina do krynicy morskiej. mysle ze maszyna mnie nie zawiedzie. lece na letko kosmetyczka, spiwor i sweter. zapodam foto jak oblece :) bo wczesniej jeszcze majowka pewnie tez na kole.


viele Grüße
Załączniki
kona.png
ns analog.png
kiedys pisalem co do zmiany koloru... taki zielony jes OK :)))

#23
Wyślij mi wiadomość przez PM.

W tej cenie mogę Ci pomalować proszkowo na fioletowy kolor. Oddaję ramę do malowania bez widelca więc mogę go dorzucić. Cena i tak jest ta sama.