Pancerz przerzutki Shimano SIS SP - 5 mm

#1
Mam pytanko do zorientowanych w temacie.
Czy możecie wskazać zaciskarkę do koncówek pancerza, dzięki której osiągnę efekt "podwójnych pierścieni" na metalowych końcówkach.

Wszyscy wiemy jak to dawniej wyglądało. Końcówki bardzo mocno siedziały na pancerzu.
Pytanie tylko czy w warunkach domowych można uzyskać taki efekt.

Tutaj stary pancerz przerzutki 5 mm i retro końcówka.
[center]
Obrazek

[/center]

Wiem, że metalowe końcówki można sobie zaciskać prawie wszystkim, ja na przykład robię to przy pomocy precyzyjnych szczypców, jednak chodzi mi o uzyskanie efektu zbliżonego do oryginału.
Ostatnio zmieniony 2018-02-15, 17:22 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#4
focker pisze:Dzięki temu moje życie już nigdy nie będzie takie jak kiedyś.
Jeszcze lepszy efekt byłby z bardziej miękką końcówką. Przetestuję różne.

Szperałem w sieci na anglojęzycznych forach i jest sporo pytań o takie zaciskanie.
Ludzie twierdzą, że nie ma dedykowanej, a efekt dwóch pierścieni osiągany był przy zaciskaniu na maszynach w fabrykach, raczej nie sprzęcie do domowego użytku.

Zwyczajnie nie lubię plastikowych końcówek, a zauważcie że te Shimano dostępne także w zestawach z pancerzami są słabo dopasowane (mowa o metalowych). Powinny ciaśniej wchodzić na pancerz. Jest to lipa jedna wielka moim zdaniem.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#5
ech chłopie, stary sposób to zdejmować na gorąco i zakładać na gorąco

Poza tym nie trzeba zaciskać, chyba że chcesz osiągnąć efekt retro - ja tak na gorąco restaurowałem kable rok temu, są też normalnie w sprzedaży końcówki metalowe frezowane.
www.velotech.pl

#6
Piotr pisze:ech chłopie, stary sposób to zdejmować na gorąco i zakładać na gorąco

Poza tym nie trzeba zaciskać, chyba że chcesz osiągnąć efekt retro - ja tak na gorąco restaurowałem kable rok temu, są też normalnie w sprzedaży końcówki metalowe frezowane.
No właśnie, kilka razy wykorzystałem stare końcówki, jakoś udało mi się je założyć. Nie pomyślałem natomiast żeby robić to na gorąco.

Gdzie można kupić końcówki frezowane?
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#8
Nasuwa się jedno zajebiście ale to zajebiście ważne pytanie ... po co to zaciskać :?:
To z technicznego punktu widzenia nie ma najmniejszego sensu.
I w retro chyba nie wszystkie pancerze były w ten sposób zaciskane.
Po za tym jeśli z tym przegniesz to zwiększysz opór linki na końcówkach pancerza 8-)

#10
hit00r II pisze:Nasuwa się jedno zajebiście ale to zajebiście ważne pytanie ... po co to zaciskać :?:
To z technicznego punktu widzenia nie ma najmniejszego sensu.
I w retro chyba nie wszystkie pancerze były w ten sposób zaciskane.
Po za tym jeśli z tym przegniesz to zwiększysz opór linki na końcówkach pancerza 8-)
Zaciskać tylko wtedy gdy nie mamy używanych starych końcówek.
W przypadku posiadania starych będę korzystał ze sposobu Piotra.

Wiem, że zaciskanie tak naprawdę potrzebne nie jest, końcówki nasunięte, połączone naciągniętymi linkami, w dodatku siedzące w przelotkach ramy, nie wypadają ot tak sobie.

Była to próba zrobienia retro efektu :mrgreen: .
Nie gadajcie bo zaciśnięta na stary wzór końcóweczka wygląda całkiem ładnie :mrgreen:

Idąć tropem "nie ma sensu z technicznego punktu widzenia" niepotrzebnie lakierowałem ramę Alpiny.
Tymczasem gdy zobaczyłem odnowioną ramę, stwierdziłem, że praca Himayer`a jest warta każdej złotówki.
Po co spędziłem kilka godzin na polerowaniu aluminium? przecież i tak rower by jeździł bez tego.

Ja też skupiał się będę trochę na detalach, metalowe końcówki trapiły mnie od dawna.
Myślę, że estetyka renowacji też jest ważna.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#11
Zajebiście ale to zajebiście ważna odpowiedź ! po prostu dla oryginalnego wyglądu.

Jesteś na forum retro, a nie na forum dymiarzy na 29er czy szerokich kapciach i wciąż mam wrażenie że nie wiesz co tu robisz, i jesteś tylko z przypadku tutaj.
Większość tutaj ludzi odrestaurowując rower stara się zachować max zgodności z oryginałem, a pancerze to jeden z tych przypadków, który jest ważny z wyglądu właśnie dla zachowania oryginalności.
Np na spotkaniach "zjebów" totalnych, każdy szczegół jest ważny, nawet końcówka linki jest brana pod uwagę za zgodność.
Ja odnawiając Kuwahare zadbałem o oryginalne pancerze i oryginalne końcówki, zciągałem stare, przycinałem pancerz, aby został oryginał, nakładałem na gorąco.

Paniał czy napisać jeszcze raz ?
www.velotech.pl

He

#13
skolioza pisze:To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?
:mrgreen:
W samo sedno :)

#14
skolioza pisze:To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?
Ale fan lat 90-tych pisał że kupił ileś metrów nowego pancerza z Jueseja, i chyba na to te końcówki mają być. Wątpię aby zakładał stare pancerze jak idzie dość grubo z inwestycjami.
Lodzermensch

#15
skolioza pisze:To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?
To ja zapytam dlaczego uważasz że wszyscy mają zorane stare pancerze ? że Ty kupujesz złom to nie oznacza że inni też takie mają, ot co.
www.velotech.pl

#17
Tak Sztopi, zakup lipnego suportu był głupotą. Wywaliłem już go.
Początkowo pomyślałem, że skoro nie będzie widać, to jakie to ma znaczenie. Też trochę poczytałem o tych suportach i wychodzi na to, że albo używane stare Shimano, w najgorszym wypadku nowy BB-UN26, lepiej BB-UN55.

Nie siedzę ja Wy od dawna w tych tematach więc na bieżąco się dokształcam.

Co do tych pancerzy i końcówek.
Ja widzę to tak.
Robiłem poprzedni rower i wkurzały mnie 4 mm nowe pancerze przerzutek Shimano. Wyglądają mizernie. Nie lubię też plastikowych końcówek.
Później dowiedziałem się, że ciężko u nas o pancerze starego typu. Są natomiast takowe w USA. Też wspominaliście o tym gdzieś w starych wątkach. Ktoś chciał kupić 7 m ale nie było chętnych na zakup zbiorowy i zrezygnował.

Kupiłem i czekam na paczkę która będzie wysłana przy okazji. Wystarczy tego na więcej niż jeden rower.
Skoro będę miał pancerze pomyślałem, że jednak zrobić to na starych końcówkach, bądź końcówkach przypominających stare i stąd ten temat. Tyle.

Jeśli niektórzy uważają, że zajmowanie się takimi drobnostkami jest bez sensu, no cóż, ich sprawa.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#18
Negowanie sensu ingerowania w takie imponderabilia jak sposób zaciśnięcia końcówek pancerzy, bierze się stąd, że sporo ludzi z tego forum jeździ na złożonych czy w ogóle posiadanych przez siebie rowerach, a nie wyłącznie je ogląda. I nie mam tu na myśli jazdy testowej retro fullem mtb dookoła domu po chodniku, tylko jazdę po górach w każdych warunkach. Wtedy wygląd końcówki pancerza schodzi na margines, bardziej liczy się to, czy w ogóle będzie szczelna.

#20
Piotr pisze:
skolioza pisze:To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?
To ja zapytam dlaczego uważasz że wszyscy mają zorane stare pancerze ? że Ty kupujesz złom to nie oznacza że inni też takie mają, ot co.
Nie rozmawiamy tu o moich pancerzach - ogarniasz?

Z resztą, jak kto woli - jeden kupi nowe zgodne z epoką pancerze i będzie (słusznie) cieszył się odrestaurowaniem sprzętu zgodnie ze sztuką, drugi zostawi stare "niezaorane" (co dokładnie widać na zdjęciu) pancerze i wsadzi do topowego roweru z końca lat 80 semislicki Kenda Kwick pasujące epoką, klasą i rodzajem bieżnika jak świni siodło (fotki przeklejone z wątku: http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=7264)
:lol:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
Załączniki
IMG3799JP_qxsaphh.jpg
IMG3794JP_qxsaphs.jpg

#21
Panowie, oglądaliście film Tarantino "Wściekłe psy"??? :mrgreen:

Wracając do tematu, jakby ktoś chciał pancerze przerzutkowe Shimano 5 mm, proszę dać znać. Zanim pójdzie wyjdzie wysyłką mogę domówić jeszcze jeden komplet.
Zaznaczam tylko, że czas oczekiwania na nie może być wydłużony.
Ostatnio zmieniony 2018-02-17, 14:49 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#25
Mam jedno pytanie:
Czy te sprowadzane z USA pancerze mają napisy "Shimano SIS sealed SP"?
Takie powinny być oryginalnie montowane właśnie w retro MTB do grupy Deore DX i XT.

#26
mcn pisze:Mam jedno pytanie:
Czy te sprowadzane z USA pancerze mają napisy "Shimano SIS sealed SP"?
Takie powinny być oryginalnie montowane właśnie w retro MTB do grupy Deore DX i XT.
Te zamówione to numer katalogowy Shimano Y60B97652.
Też zastanawiałem się jakie mają oznaczenia. Są to SIS-SP-51. Zasadniczo powinny (nie mam pewności) wyglądać tak:

https://www.ebay.com/i/222668321875?rt=nc

Opakowanie wygląda tak:

https://www.amazon.co.jp/SHIMANO-%E3%82 ... B001EIAZYS
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#29
Ciężko powiedzieć. Mało informacji na temat tych pancerzy. Wogóle zaglądałem do katalogu i jest tam ten pancerz ale oprócz średnicy, koloru oraz zastosowania mtb/szosa żadnych danych.

Może to być zupełnie zwyczajny pancerz przerzutkowy, tyle że o średnicy 5 mm.
Nie mam pewności czy ma on jakiekolwiek nadrukowane oznaczenia. Na zdjęciach w internecie nic nie widać.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS