RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Pancerz przerzutki Shimano SIS SP - 5 mm
Autor Wiadomość
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 328
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-15, 11:27   Pancerz przerzutki Shimano SIS SP - 5 mm

Mam pytanko do zorientowanych w temacie.
Czy możecie wskazać zaciskarkę do koncówek pancerza, dzięki której osiągnę efekt "podwójnych pierścieni" na metalowych końcówkach.

Wszyscy wiemy jak to dawniej wyglądało. Końcówki bardzo mocno siedziały na pancerzu.
Pytanie tylko czy w warunkach domowych można uzyskać taki efekt.

Tutaj stary pancerz przerzutki 5 mm i retro końcówka.




Wiem, że metalowe końcówki można sobie zaciskać prawie wszystkim, ja na przykład robię to przy pomocy precyzyjnych szczypców, jednak chodzi mi o uzyskanie efektu zbliżonego do oryginału.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - IN PROGRESS
Ostatnio zmieniony przez 90s_fan 2018-02-15, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 328
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-15, 15:42   

Edit:

Chyba częściowo sam sobie odpowiem.

Próbowałem kilku zaciskarek, które mam na składzie i znalazłem chyba w miarę sensowne rozwiązanie. Narzędzie dające najlepszy efekt to zwykły obcinacz do pancerza. Część tnąca, półokrągłe gilotynki.



Nie jest idealnie, ale w miarę. :mrgreen:
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - IN PROGRESS
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5635
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2018-02-15, 16:11   

Dzięki temu moje życie już nigdy nie będzie takie jak kiedyś.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 328
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-15, 17:06   

focker napisał/a:
Dzięki temu moje życie już nigdy nie będzie takie jak kiedyś.


Jeszcze lepszy efekt byłby z bardziej miękką końcówką. Przetestuję różne.

Szperałem w sieci na anglojęzycznych forach i jest sporo pytań o takie zaciskanie.
Ludzie twierdzą, że nie ma dedykowanej, a efekt dwóch pierścieni osiągany był przy zaciskaniu na maszynach w fabrykach, raczej nie sprzęcie do domowego użytku.

Zwyczajnie nie lubię plastikowych końcówek, a zauważcie że te Shimano dostępne także w zestawach z pancerzami są słabo dopasowane (mowa o metalowych). Powinny ciaśniej wchodzić na pancerz. Jest to lipa jedna wielka moim zdaniem.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - IN PROGRESS
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4835
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-02-15, 21:46   

ech chłopie, stary sposób to zdejmować na gorąco i zakładać na gorąco

Poza tym nie trzeba zaciskać, chyba że chcesz osiągnąć efekt retro - ja tak na gorąco restaurowałem kable rok temu, są też normalnie w sprzedaży końcówki metalowe frezowane.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 328
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-15, 23:11   

Piotr napisał/a:
ech chłopie, stary sposób to zdejmować na gorąco i zakładać na gorąco

Poza tym nie trzeba zaciskać, chyba że chcesz osiągnąć efekt retro - ja tak na gorąco restaurowałem kable rok temu, są też normalnie w sprzedaży końcówki metalowe frezowane.


No właśnie, kilka razy wykorzystałem stare końcówki, jakoś udało mi się je założyć. Nie pomyślałem natomiast żeby robić to na gorąco.

Gdzie można kupić końcówki frezowane?
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - IN PROGRESS
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4835
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-02-16, 08:40   

Nigdzie, po prostu podgrzewasz je i zcięgasz, podgrzewasz i wpychasz, stary sposób z lat 90-tych na obniżanie kosztów
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
hit00r II 
Już będę grzeczny :)

Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2017
Posty: 805
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2018-02-16, 11:06   

Nasuwa się jedno zajebiście ale to zajebiście ważne pytanie ... po co to zaciskać :?:
To z technicznego punktu widzenia nie ma najmniejszego sensu.
I w retro chyba nie wszystkie pancerze były w ten sposób zaciskane.
Po za tym jeśli z tym przegniesz to zwiększysz opór linki na końcówkach pancerza 8-)
 
 
RS 

Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 220
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-16, 11:15   

Zaciskane były chyba tylko te "gotowe" o standardowej długości. Pewnie po to, żeby w transporcie nie poginęły.
 
 
90s_fan 
Far Beyond Driven


Wiek: 34
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 328
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-16, 11:58   

hit00r II napisał/a:
Nasuwa się jedno zajebiście ale to zajebiście ważne pytanie ... po co to zaciskać :?:
To z technicznego punktu widzenia nie ma najmniejszego sensu.
I w retro chyba nie wszystkie pancerze były w ten sposób zaciskane.
Po za tym jeśli z tym przegniesz to zwiększysz opór linki na końcówkach pancerza 8-)


Zaciskać tylko wtedy gdy nie mamy używanych starych końcówek.
W przypadku posiadania starych będę korzystał ze sposobu Piotra.

Wiem, że zaciskanie tak naprawdę potrzebne nie jest, końcówki nasunięte, połączone naciągniętymi linkami, w dodatku siedzące w przelotkach ramy, nie wypadają ot tak sobie.

Była to próba zrobienia retro efektu :mrgreen: .
Nie gadajcie bo zaciśnięta na stary wzór końcóweczka wygląda całkiem ładnie :mrgreen:

Idąć tropem "nie ma sensu z technicznego punktu widzenia" niepotrzebnie lakierowałem ramę Alpiny.
Tymczasem gdy zobaczyłem odnowioną ramę, stwierdziłem, że praca Himayer`a jest warta każdej złotówki.
Po co spędziłem kilka godzin na polerowaniu aluminium? przecież i tak rower by jeździł bez tego.

Ja też skupiał się będę trochę na detalach, metalowe końcówki trapiły mnie od dawna.
Myślę, że estetyka renowacji też jest ważna.
_________________
Wheeler Cross Line 3000 `93 - RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 - IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 - IN PROGRESS
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4835
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-02-16, 21:27   

Zajebiście ale to zajebiście ważna odpowiedź ! po prostu dla oryginalnego wyglądu.

Jesteś na forum retro, a nie na forum dymiarzy na 29er czy szerokich kapciach i wciąż mam wrażenie że nie wiesz co tu robisz, i jesteś tylko z przypadku tutaj.
Większość tutaj ludzi odrestaurowując rower stara się zachować max zgodności z oryginałem, a pancerze to jeden z tych przypadków, który jest ważny z wyglądu właśnie dla zachowania oryginalności.
Np na spotkaniach "zjebów" totalnych, każdy szczegół jest ważny, nawet końcówka linki jest brana pod uwagę za zgodność.
Ja odnawiając Kuwahare zadbałem o oryginalne pancerze i oryginalne końcówki, zciągałem stare, przycinałem pancerz, aby został oryginał, nakładałem na gorąco.

Paniał czy napisać jeszcze raz ?
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13380
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2018-02-16, 21:49   

To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
sztopi17 

Wiek: 29
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 1599
Skąd: WiM?Pomorze
Wysłany: 2018-02-16, 21:53   He

skolioza napisał/a:
To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?


:mrgreen:
W samo sedno :)
 
 
corrado1111 


Wiek: 40
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 6728
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-02-16, 22:09   

skolioza napisał/a:
To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?


Ale fan lat 90-tych pisał że kupił ileś metrów nowego pancerza z Jueseja, i chyba na to te końcówki mają być. Wątpię aby zakładał stare pancerze jak idzie dość grubo z inwestycjami.
_________________
Lodzermensch
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4835
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2018-02-16, 22:26   

skolioza napisał/a:
To ja zapytam - jaki jest sens stosowania starych zoranych (przede wszystkim w środku) pancerzy, skoro można kupić nowe zgodne z oryginałem, które oprócz wyglądu będą też powodować właściwe działanie osprzętu i dawać frajdę?


To ja zapytam dlaczego uważasz że wszyscy mają zorane stare pancerze ? że Ty kupujesz złom to nie oznacza że inni też takie mają, ot co.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół.
tel. 666-316-604
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15