#17
Ja suport plastikowy wycisnąłem przy pomocy starego trzykłowego ściągacza do łożysk i opalarki ustawionej na słabe grzanie. Jakimś cudem lakier to wytrzymał a suport uległ choć trwało to długo. Kły ściągacza drutem przymocowałem do zabezpieczonej ramy a oś ściągacza oparłem o oś suportu. Grzałem mufę ale głównie w osi suportu. Znacznie szybciej poszło jak już wycisnąłem jedną z misek.

#18
Też mam problem w moim Diamond Backu z suportem zapiekł się na amen... próbowałem go wybijać małym dłutem do tego ale kawałek się ułamał i wiem ze miska suportu ma już swoje lata i nigdy nie była odkręcana, stronę plastikową wykręcałem normalnie kluczem i się ułamało dokoła (kruchy plastik). Ktoś zna dobry bezpieczny sposób ? Jakiś środek technika ?

#20
skolioza pisze:a druga strona puściła?
O to chodzi że siedzi na dobre... jestem na 100% przekonany ze nie ma grama smaru tylko rdza na gwincie :-/ Wlałem od środka ramy WD-40 bo innego środka nie mam do tego typu. zobaczę rano czy coś puści a jak nie to rama pójdzie na ścianę albo sam już nie wiem...

#21
Pomoczyć w jakimś penetratorze a później dokręcić klucz od suportu do osi wkłady i jedziemy z duża dźwignią. Jak nie puści to można jeszcze podgrzać to opalarką, czasem na ciepło lepiej idzie.
Lodzermensch

#23
Tak profilaktycznie spytam czy kręcisz w dobrą stronę :)

Opalarka-podgrzewanie, dźwignia, podgrzewanie dźwignia i tak do skutku. Po całym procesie warto przelecieć gwintownikiem mufę suportu.

#24
Kiedyś w ciężarówce z godzinę odkręcałem przewód hamulcowy kręcąc odwrotnie. Ręce miałem jak po walce bokserskiej bez rękawic, zmarzłem bo zima była. Na koniec przyszedł znajomy i bez większej siły mi to odkręcił, krew mnie zalała na swoją głupotę.
Lodzermensch

#25
sztopi17 pisze:Tak profilaktycznie spytam czy kręcisz w dobrą stronę :)

Opalarka-podgrzewanie, dźwignia, podgrzewanie dźwignia i tak do skutku. Po całym procesie warto przelecieć gwintownikiem mufę suportu.
od strony korby zgodnie z ruchem wskazówek zegara a od lewej na odwrót tylko ciężko mi samemu coś wykombinować ;/

#26
Pierwsze co to daj jakąś śrubę, żeby Ci klucz nie latał .
Przedłuż klucz jakąś rurkę i napieraj .

Powiem szczerze , że rowery z 1991-95 są k**** najgorsze. Nie wiem co tym jest , ale miałem rowery z lat 80tych i odkręcałem bez problemu. Z suportami z tych lat szczególnie w GTkach mam zawsze problem.

#30
sztopi17 pisze:Nie panikuj za jakiś czas wracam do roboty :) podeślesz ramę to Ci odkręcę i odeślę mam na to patent nie zawodny :mrgreen:
Oke jeżeli mi nie pójdzie to odezwę się do ciebie

#32
Też kilkukrotnie to przerabiałem. Raz pomógł klucz pneumatyczny bo on ma duży moment zrywający. Dwa albo trzy razy pomogło kilkudniowe moczenie i długa dźwignia.

#33
qsik pisze:Też kilkukrotnie to przerabiałem. Raz pomógł klucz pneumatyczny bo on ma duży moment zrywający. Dwa albo trzy razy pomogło kilkudniowe moczenie i długa dźwignia.
W Fat Czensie od Ciebie nie pomogło nic, koleś który kupił musiał rozciąć mufę:)
Lodzermensch

#36
Dajcie spokój tego Fat Chance to chyba nigdy nie odżałuje. Czemu nie trafiłem na jego ogłoszenie :-(

Na odkręcaniu suportów zjadłem już zęby :) Stara Tequesta z 92r. była najgorszym przypadkiem w mojej karierze. Prawie tydzień męczyłem się z nią po 2-3 razy na dzień. Podgrzewanie palnikiem to metoda prawie w 100% skuteczna tylko trzeba umiejętnie operować co by lakieru nie uszkodzić. Grzałem, grzałem i przez kolejne kilka dni zero efektu. Dojście słabe więc grzałem tylko ośkę . Nic zero efektu . Chciałem spróbować zakrętarką elektryczną , ale ta co ją mam na stanie ma prawie 1000nm max momentu obrotowego. Odkręci praktycznie każdy suport ale duża szansa , że z gwintem. Męczyłem męczyłem i nic.

W końcu poleciałem po całości . Spawarka + - na ośkę. U mnie w robocie same inverteci pod duże obciążenie. Zanim się termik nagrzał to suport już świecił na żółto. Smar wcześniej w proszku , aż wypłynął z mufy :)

#39
No to masz landrynka do roboty. Dużo czasu zajmuje taka robota ale może się uda ;-) ;-)
Masz problem ze swoim rowerem. Serdecznie zapraszam Serwis rowerowy Łódź ul Zapolskiej 31

#40
Skoro WD40 już aplikowałeś to jak piszą koledzy grzałbym mufę suportową. Widzę, że naprawdę ciężki przypadek.

Ja ostatnio przy Alpinie ze zdjęciem korby miałem podobny kłopot. Nie pomogło imadło, itd.
Wreszcie zaniosłem do serwisu. Korbę zmaltretowali ale zdjęli nie uszkadzając suportu ani ramy na szczęście.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS
cron