Co do Quadry - ona przede wszystkim wymaga częstego smarowania elastomerów. to robisz w prosty sposób - po prostu odkręcasz korki, smarujesz (np. wazelina techniczna z teflonem - z kilkoma kroplami teflonowego, parafinowego Finishline'a. Niektórzy używają też ŁT - byleby nie było litu w smarze. Oczywiście Judy Butter jest najlepszy, ale trzeba jeszcze człowieka na to stać ;).
A jeśli chcesz ją rozebrać, to wszystko zależy, z którego jest roku. Quadrę z 1993r (po prostu quadra - bez żadnego oznaczenia) rozbierasz ja Maga 21 - to są prawie identyczne widelce - konstrukcja jest taka sama, tylko zamiast oleju i powietrza zastosowano elastomer. Rozbierasz więc poprzez zdjęcie pierścienie segera nad uszczelką główną (czy tam plastikowym czymś co przypomina uszczelkę) i na siłę wyciągasz całość.
Quadry od 1994r (5, 10, 21, 21R) rozbierasz jak Indiego, XCRa, DH3, Jetta itp - potrzebujesz dłuuuugiego imbusa 5 albo 6mm, wyciągasz elastomer i klucz wkładasz od góry w dziurę. Odkręcasz normalnie w lewo i wyciągasz bebechy.
Czyścisz, smarujesz (znowu wazelina techniczna z teflonem ew. ŁT się nada) i składasz. Trzeba to robić dość często, żeby amor płynnie pracował. Od biedy można mu też wlać trochę oleju, ale nie będzie on dobrze działał na elastomery - szybko się zniszczą - więc nie warto.
Tu jest instrukcja:
www.synthfool.com/docs/Arp/ArpQuadra/ar ... e_text.pdf