#18
Na początku padło pytanie bez odpowiedzi - trochę późno, ale lepiej tak niż wcale.
Czerwony Mag najprawdopodobniej jest oryginalny - sam mam takiego samego, oryginalnie czerwonego - pod spodem nie ma szaro- burej farby. Podkowa też była czerwona, ale pękła w ogólnie znanym miejscu. Wiem, że wygląda to tragicznie, ale amortyzator czeka na swój czas i swoją niepowtarzalną podkowę (wszystko byłoby pięknie, gdyby mi nie nie ukradli Specializeda FS z podkową CNC :)
Nie wiem czy były takie dostępne w sprzedaży - prawdopodobnie tylko OEM.
Zresztą RS malował amory dla różnych firm - dla przykładu inne zdjęcie.
Mam też starą Judy SL w malowaniu typowym tylko dla najwyższych modeli Garego Fishera - Paola Pezzo wygrała na takiej złoto w Atlancie (Judy starsza, z odkręcaną podkową). Co ciekawe - w obdartych miejscach widać, że tutaj farba jest nałożona na oryginalną żółtą, taką jak w oryginalnych Judy SL - inaczej niż w przypadku czerwonego Maga.
Kolor Judy jest niesamowity - nie widać na zdjęciu, ale to mieniąca się przepięknie perła. Super, szczególnie kiedy stoi przy "zwykłej" SL - tamta wydaje się taka pospolita ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Załączniki
P1060299.jpg
P1060300.jpg
Źródło - katalog Syncros '94
P1060298.jpg

#19
no tak - tyle że widzisz zagwozdka z Magiem była taka - DLA KOGO? bo gdzie pytałem to ani widu ani słychu (nawet na RB gdzie są świry od RSa rozpoznający serię po przetłoczeniu na podkowie wywalili gały na zdjęcie czerwonego Maga...) Gdyby udało się namierzyć dla kogo były robione to po temacie, a tak wszyscy wiedzą że są a nikt nie wie skąd :lol:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#20
Skoro tak- to nie ma tematu. Ja w sumie odpowiedziałem na postawione pytanie ;) Malowany on nie był.

A jeśli chodzi o rozpoznawanie rocznika - to jest proste ja drut - nie trzeba być świrem. Pokaż mi jeden dowolny element:
- bieżnię górną
- kształt końcówek dolnych goleni
- korpus tłumika
- sprężynę zaworka lub sam zaworek
- długość regulatora tłumienia
- kształt/wytłoczenie na podkowie
- kształt korony
- odbój dolny
To powiem Ci w jakich latach ten konkretny Mag był produkowany
Do tego pokaż mi jak wygląda korek (jaki rodzaj regulacji, jaki wzór cyferek) to Ci dokładnie powiem jaka to wersja (10, 20, 21, 30) i w których latach produkowana - przy czym pierwsze magi 10 i 30 oraz 20 i 21 mają takie same.
;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#22
Każdy ma swojego fioła.
U mnie to raczej doświadczenie w naprawie i 13 lat na rowerze robią swoje.
Nie wypowiadam się za to w temacie osprzętu, kół, ram - dokładnie co w którym roku - bo się na tym zwyczajnie nie znam (od 1997 znam wszystko z autopsji, dlatego mi łatwiej. Wcześniej - mniej więcej wiem co w jakich latach wchodziło, ze wskazaniem na mniej niż więcej).
Wiec spoczko - myślę, że są większe świry ode mnie na tym forum.
I bardzo dobrze.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#26
W sumie o to mi chodziło - musisz tylko podnieść łączenie tylnego trójkąta z przednim, bo nie można połączyć go z rurą suportową- musi być wyżej.
Ale fajne jest to, że oszczędzasz na masie korpusu suportu- masz tylko same łożyska, a masa śrub i mocowań jest raczej mniejsza niż korpusu suportu czy samych misek. Trzeba tylko dołożyć jakieś zabezpieczenie łożysk od wewnątrz przed syfem z rury podsiodłowej (jak harmonijka w starych suportach Shimano) i jest git. No i trzeba uważać na te nacięcia, dzięki którym materiał się ugina - jeśli się za płytko włoży łożyska - będzie się przez nie przedostawał brud do środka.
Ciekawe tylko jak to znosi obciążenia - chociaż odpowiednio szerokie łożyska powinny sprawić, że nic tam nie pracuje.

Swoja drogą - kolejna nierozwiązana zagadka z przeszłości - jak syf dostaje się do rury podsiodłowej, skoro sztyca zwykle tak dobrze przylega do jej ścianek ;) I nieważne, czy to stal, alu czy tytan - jak ktoś jeździ w błocie- przy każdym odkręceniu suportu się coś wylewa.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#28
focker pisze:
Swoja drogą - kolejna nierozwiązana zagadka z przeszłości - jak syf dostaje się do rury podsiodłowej, skoro sztyca zwykle tak dobrze przylega do jej ścianek ;) I nieważne, czy to stal, alu czy tytan - jak ktoś jeździ w błocie- przy każdym odkręceniu suportu się coś wylewa.
wiele jest dróg ktorymi dostaje się bród - pierwsza to okolice zacisku sztycy, nacięcie w rurze podsiodłowej zakończone jest zawsze okrągłym wycinkiem materiału (dla rozprężenia sił) i bywa że w tym miejscu nie zawsze jest 100% styku płaszczyzn sztyca-rura podsiodłowa. dlatego ja stosuję ciasną dętke na ten odcinek. kolejne miejsce to słabo dokręcone śruby na koszyk lub brak podkładek. luz na suporcie to wiadomo. ramy z dolnym ciągiem maja też otworek gwintowany od dołu na przelotkę. pamiętać trzeba że rama to puste rury połączone tylko spawami i do suportu piach i woda leje sie dosłownie zewsząd - główka sterów, piwoty, mocowania na bagażnik czy na wieszak pod canti i pewnie jeszcze przez inne niezidenyfikoane dziury. dlalej drogą grawitacji i sponiewierania na wszelkie strony rowerka wszystko ląduje w najniższym punkcie :(

#31
Ciekawe - nie znałem tego widelca.
Konstrukcja haków pewnie miała na celu możliwość regulacji bazy kół, ale to tylko moje dywagacje.

Przed cannondale'em też inne firmy stosowały system z elementem tłumiącym w rurze sterowej - np. Action Tec (1991) - co ciekawe, podobnie jak ten GT całość nie mieściła się w główce 1,5" tylko standardowej główce. Ten amor Action Tec to konstrukcja mocno zaawansowana - ma oczywiście tłumik olejowy (z rysunku widać, że można do niego zamontować wygodną regulację tłumienia w kapsku sterów, a nawet blokadę skoku), a do tego sprężynę negatywna - coś rzadko spotykanego w tamtych czasach.
W końcu lat 90- tych podobny system zastosowała Univega w widelcach Concept - tam nie było łożysk igiełkowych, a luz można było kasować przez dokręcenie odpowiedniej nakrętki.

Jeśli w najbliższym czasie znajdę chwilkę czasu, to w temacie amortyzatorów z dawnych lat umieszczę zdjęcia najdziwniejszych systemów amortyzacji- łącznie z jakimiś paskami sprężystymi (stosowanymi na początku przez jedną firmę w amorach MTB!).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
Załączniki
ActionTec.jpg

#40
YvesMoi pisze:po prawie 100 latach opony chyba by zostały wessane przez matke nature, a te mają się całkiem dobrze
Co jest dowodem, że kiedyś robili porządne gumy, nie to co dzisiaj... Ciekawe ile ważą? :->

#42
zimny pisze:
Cinek pisze:Co jest dowodem, że kiedyś robili porządne gumy, nie to co dzisiaj... Ciekawe ile ważą? :->
to zdecydowanie nie sa michelin'y ;)
IMO to Schwalbe Kojak, szer. 2.0.