#77
Swego czasu, kiedy bywałem w moim ulubionym sklepie rowerowym u Pana Jana Brzeźnego w DDZ, wisiała tam piękna czerwona magnezowa rama. Wtedy jeszcze nie wiedziałem że to Kirk, ale robiła potężne wrażenie. Była droga, kompletnie poza moim zasięgiem finansowym. Fajnie popatrzeć na nią po latach.
Cannondale SM2000
Ritchey OMC
Specialized Camber Comp Carbon
Ciocc - czas na szosę!

#78
zapominam, a kiedy sobie przypomnę, to rowery są już pod kluczem
ciężko zebrać wszystkie naraz - szkoła, praca, inne zajęcia itp.

Obrazek


czerwony A501187 obecnie

Obrazek


koła ciężkie, na wolnobiegu, ale na maszynach (to jedyna zaleta) a czerwony domalowany
gripy i kokpit pod 13-latka (dobrze, że nie musiałem szukać mocowań pod rakiety ziemia-powietrze)
w dwa dni przerobiliśmy kadencję i zmianę przełożeń dzięki przerobionej korbie z 175 na 157



Obrazek
Obrazek


tu już na normalnych kołach do jazdy w terenie - na razie w mini, ale już za rok w półmaratonie



Obrazek


na razie tyle
były 3 kolory, bo srebrny stał się grafitowy i już jeździ, a że córka kończy w tym roku gimnazjum, to częściej siedzi nad ksiązkami niż w siodełku

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#80
mój 13-latek jeździł sobie na zwykłej 170, ale przy niskim wzroście i stosunkowo długiej korbie jeździł na niskiej kadencji i używał dwóch, może trzech przełożeń z przodu zawsze na środku - generalnie brak motywacji do np. mocniejszego przełożenia lub zwiększenia obrotów, a rozmowy, tłumaczenia na niewiele się zdały
wpadłem na szatański pomysł uszczuplenia mocy nacisku na pedały poprzez skrócenie ramienia korby

sam zaprzestałem stosowania korb 175 - fajnie się depta, ale z czasem bolą kolana tak jak przy biopace na wyższej kadencji
odłożone gdzieś na bok sugino 175 po prowadnicy w starym otworze pedała nawierciłem wiertłem fi 13 - pod gwint 14.2 - chyba w calach to 9/16, a serwis mi przegwintował i naddatek obciąłem, oszlifowałem
żeby zostało z 8mm metalu pod pedałem maksymalny rozmiar korby to 155-157 ze 175
taki dziecięcy rozmiar przy niskim wzroście i tym samym "krótkich" nogach

zabieg się powiódł i teraz mały kręci, aż się suport grzeje, bije rekordy prędkości i podjeżdza pod strome górki i wsztko to na korbie 157 zamiast 170
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#83
foty korby wrzucę jutro - dziś jestem w pracy

wiertarki mają taki regulowany bagnecik do głębokości wiercenia (małe wiertarki mają mocowanie tylko do fi 10)
trochę się przymierzałem i z mocowaniem i z wkręcaniem czegoś w stary gwint i na rowerze i w imadle
najpierw przewierciłem fi 2, patyczek do szaszłyków i porównanie równoległości... do fi 13 można jeszcze paroma wiertłami zrobić korektę
serwis miał gwintownik z prowadzeniem - pilotem i to też ułatwia sprawę
wyszło idealnie - tak na 97% po kilkunastu minutach pedałowania na rowerze - niby coś czuję, a potem nie... żona nic nie zauwarzyła, mały też (żeby pedało jakoś inaczej się kręciło)

ewentualnie można poszukać zakładu z wiertarką stołową lub obrabiarką

bagnet z wiertarką poglądowo
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#85
ciężko to zrobić jesli za punkt odniesienia ma się tylko nagwintowany otwór w "krzywej" korbie
podstawa to złapanie osi wiercenia w przestrzeni - kwestię mocowania i prowadzenia pominę oraz jak się bawiłem suwmiarką, miarką, szprychą, patyczkiem do szaszłyków... żeby po nawierceniu otworu małym wiertłem sprawdzić kąty

na szybko zmontowana konstrukcja, na której bazowałem
oś suportu, pedały i poziomica - wiertło nie jest równolegle, bo jakoś fotkę musiałem zrobić

Obrazek
Obrazek


po wywierceniu otworu, nagwintowaniu, ucięciu naddatków trzeba zrobic jeszcze fazkę lub zeszlifować korbę, aby kołnierz gwintu osi pedału przylegał ładnie dookoła po przykręceniu
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#86
w jednej z ram odkleiła się mufa suportu
szukałem kleju, którym to sklejono - żywica epoksydowa nie trzyma się niestety stopu magnezu
po konsultacjach z różnymi producentami/firmami padło na żywicę metakrylową i na razie trzyma
jak kiedyś puści, to w rezerwie pozostaje do przetestowania mocne szczeliwo do wklejania łożysk


Obrazek


wrzucę przy okazji fotki czarnego

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >
cron