#46
Askaniusz92 pisze:podziwiam za odwagę rozłożenia przekładni plantarnej
http://www.youtube.com/watch?v=SEfTlszXUFo&feature=plcp
Nic trudnego - przy składaniu trzeba tylko odpowiednio ułożyć kropki na trybikach tzn. w jednym położeniu - inaczej się zblokuje.
YvesMoi pisze:!@#^$%#&BN*KBMV&(>{}>!@
Dobór blatu na korbie to inna kwestia, ale piastę Nexus'a można wyposażyć w zębatkę 16, 18, 19, 20, 21 i 22 zęby.
Wymiana zębatki zajmuje minutę - zdjęcie koła oraz pierścienia blokującego przy użyciu śrubokręta.

Skrajne kasety przedstawiają się następująco:

zakładając 16T mamy kasetę:
Nexus-3 > 22,16,12
Nexus-4 > 16, 12, 10, 8
Nexus-7 > 25, 22, 19, 16, 14, 12, 10

zakładając 22T otrzymujemy kasetę:
Nexus-3 > 29, 22, 16
Nexus-4 > 22, 18, 15, 12
Nexus-7 > 35, 29, 26, 22, 19, 16, 14

Na korbie mam blat 38T i przy zębatce 22T na Nexus'e kasetę 22, 18, 15, 12.
Gdybym chciał uzyskać "szybsze" przełożenia to zmieniam zębatkę piasty na 21, 20.... lub na korbie na 40, 42....
Askaniusz92 pisze:Widelec pasowałby tu Tange - ten prosty
Faktycznie amor lub prosty widelec, ale budowałem z tego co miałem i będę musiał poszukać prostego widła.

Docelowo rower stanie na DX'ie, a ten osprzęt powędruje do innego "ścigacza" na ramie BikeTech.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#48
Teraz małżonka często jeździ tym pierwszym i bardzo sobie chwali lekkość przemieszczania się tym rowerkiem w porównaniu do innych.
Nie mam więc wyjścia - jak chcę nim jeszcze pojeździć. Różnica będzie taka, że zamiast czarnego lakier będzie w kolorze lila i tu niestety nie mam nic więcej do powiedzenia.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#49
Na szybko kilka fotek. Tak to wyglądało:

Obrazek
Obrazek


Rower zaczął jeździć z Nexusem-3, ale niestety pękł tylni hak mocowania koła i musiałem dorobić oba, a przy okazji do napędu użyłem Nexusa-4, zmieniłem też przednią piastę i od nowa zaplotłem koła z nowymi szprychami. Teraz wygląda tak:

Obrazek
Obrazek


Rowerkiem jeżdżę codziennie do pracy i stąd "półka" i torebeczka. Hamulec jest w tylnej piaście, więc dodatki w postaci klamek, linek, zacisków, klocków... są zbędne.
Przydałby się jakiś prosty widelec lub fajny amortyzator, ale to już nie w tym roku i może nie na tej ramie. Założenia są takie, aby przełożyć ten osprzęt na ramę BikeTech'a, a tą przemalować i postawić na DXie - już grupa jest prawie kompletna - brakuje pedałów, sztycy siodła... i jak zwykle czasu na to wszystko.

Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#53
eee jak jest hampel w pedalalch czyli tzw torpedo, to przedni moze byc a nie musi, pol zycia tak rowery mialy i dobrze bylo :), a co do kirka, fajne, zawsze mi sie podobaly i pewnie jeden z moich bicykli to kirk wlasnie bedzie

#54
Ciężko ramę zdobyć. Ta druga praktycznie po 3 latach się trafiła zupełnie przypadkiem. Pierwsza kosztowała 70zł, a nad drugą się nie zastanawiałem, choć wystawiona była za 250.

Z hamulcami jest tylko problem jak się przesiadam na inny rower - pedał do tyłu i zonk. Generalnie jeżdżę ścieżkami i asfaltem, więc wystarczy żeby dohamować przed czerwonym. Nie da się tylko korby cofnąć, żeby ruszyć z pełnego obrotu.

A Haki dorabiałem wcześniej, więc teraz poszło szybciej i łatwiej. Różniły się tylko umiejscowieniem otworów pod śruby blokujące. Wcześniejsze fotki z forum - jeszcze starym telefonem, więc i jakość "z poprzedniej epoki".
Konstrukcja jest przemyślana, bo sam hak można wsunąć ruchem obrotowym i nie da się go potem wyciągnąć - żeby wyjąć trzeba znów obrócić. Dwie śrubki tylko więc go stabilizują. Zresztą same haki wkleiłem - w oryginale też tak było i mufy supportu, główki ramy, tylna zabudowa pomiędzy tylnymi widłami też są wklejane

Zdjęcie, które przesłał mi Simon Haydn - autor strony http://www.kirk-bicycles.co.uk/Kirk.htm
Obrazek


Potem wizyta w zakładzie ślusarskim celem dotoczenia odpowiednich tulei z pierścieniami, z grubsza szlifierka kątowa, pilnik i pilniczek. Tak to wyglądało w obu przypadkach.

Obrazek
Obrazek


Oryginał był z aluminium, które już kruszy się w palcach. Swoje, po konsultacji z tokarzem dorabiałem ze stopu, który jest jakąś odmianą "mosiądzu" - z tych prętów robią jakieś wirniki i inne części o bardziej przemysłowum zastosowaniu. Nie jest to typowy mosiądz, z którego robi się np. okucia meblowe, klamki...
Efekt końcowy
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-10-16, 20:19 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#55
nowki sztuki, dobrze ze ten element jest wogole wymienny, a ram faktycznie niewiele jest, ale widzialem kompletnego na ebayu angielskim i nawet poczynilem pewne kroki w nabyciu, mam znajomych co usluguja niestety angolom za panty ehhh, moze sie jednak zanabedzie, fajny i bardzo charakterystyczny rower

#57
Prawie.
Dotoczona tuleja ma dwa "kołnierze" duży od wewnątrz i malutki od zewnątrz - zacisk piasty.
Trzeba usunąć połowę tych kołnierzy, aby nie wystawały poza widelec, a stabilizują one hak w poziomie - czyli na boki. Potem wystarczy tylko wyciąć wpust na oś piasty szerokości centralnego otworu, który ma 10mm średnicy. Na koniec pilniczek, papierek i hak nabiera "ogłady". Dwa otwory na śruby, klej lub żywica epoksydowa i na koniec podkład i lakier.

Hak z oboma kołnierzami musi być idealnie dopasowany - inaczej nie wsunie się go ruchem obrotowym w gniazdo w widelcu.

Lewa górna pozbawiona części wewnętrznego kołnierza - od strony piasty
Lewa dolna bez części zewnętrznego kołnierza i z wypiłowanym miejscem na wsunięcie osi piasty - od strony zacisku.
Prawa dolna to oryginalny hak, a prawa górna sam wewnętrzny kołnierz, który pozostał na ramie - sam hak został wyjęty razem z kołem > dociśnięty zaciskiem do piasty.
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#60
klasy budżetowej ;-) bez opcji jazdy po błocie

na szarym Kenda Kwick x 1.95 suche, twarda ziemia, asfalt, piach , szuter
Obrazek

________________________________________________________________________
na czarnym z fotki wyżej Kenda Khan x1.5 suchy i mokry asfalt, beton, ubite drogi, szuter
Obrazek

a obecnie zmieniłem na Kenda Kwest x1.5 suchy i mokry asfalt, beton, ubita ziemia
jeżdżę nim tylko do pracy, a opona czasem musi odprowadzić wodę...
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-04-20, 14:31 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#65
Pewnie za miesiąc będę miał do Ciebie pytanie jak malowałeś. Bo też mam kirka, niestety tylko Precisiona i będę chciał przemalować ramę. A to niby jest stop magnezu i nie mam pojęcia jak się na tym farba trzyma. Super kolor, pasuje do tej ramy.

#66
farba słabo się trzyma - jeśli nakładasz na czysty metal - musisz najpierw prysnąć podkładem akrylowym lub epoksydowym, jest też wypełniajacy (kolory to biały, szary, czarny - tylko, bo to podkład i ma związać podłoże z lakierem)

są zakłady gdzie pomalujesz proszkowo np. po piaskowaniu ramy jak każdy fabryczny rower - stała paleta kolorów i też są różne twardości "farby" o co trzeba koniecznie zapytać
pierwsze lepsze z neta
http://wygodnyrower.pl/pl/uslugi/malowanie-ram
http://www.elplast-lakiernia.com.pl/mal ... zkowe.html
...

zwykłym lakierem akrylowym/wodnym najlepszy efekt uzyskuje się z pistoletu - trwałość - chodzi o sam utwardzacz dodawany do lakieru przed malowaniem, a nie rozpuszczalnik odparowujący w przypadku malowania sprayem
jeśli spray to markowy - używam głównie firmy MOTIP

odświeżając kolor matuję ramę papierem wodnym 1000 (usunięcie wierzchniej warswy z nagromadzonym w mikrozakamarkach brudem), spray prawie w tym samym kolorze - poniżej zdjęcie ram czarnej ze zmiana z połysku na mat i czerwonej praktycznie w oryginalnym odcieniu po naniesieniu napisów i jeszcze przed polerowaniem - nie wiem, czy zechce mi się prysnąć ją bezbarwnym
zanim zmatowię ramę napylam w śladowych ilościach jakikolwiek inny kolor - ułatwia pracę i daje pewność zmatowienia całości

zmieniając kolor staram się papierem wodnym 600-800 zdjąć jak najwięcej oryginalnego lakieru, nie cały i absolutnie nie naruszając podkładu (czarne ramy Kirka mają biały podkład) i na tym samym zdjęciu turkusowa rama oryginalnie była/jest czarna, potem malowanie - kolor wybierała małżonka w mieszalni lakierów i nabili w spray)jeden spray wystarczył na 3 warstwy nanoszone w odstępach 15-20 min. szablon z literkami i zostało jeszcze polerowanie pastą (stosuję Forecla G3, G6 na mokro) z uwagi na ilość zakamarków (lakier jest perłowy i jeszcze nie ma efektu, nie pokazał swojego prawdziwego oblicza), umycie i naniesienie bezbarwnego oraz finalna polerka - dopiero kolor ożyje

to tak z grubsza
warto znaleźć dobrą mieszalnie lakierów w okolicy oferującą nie tylko gotowe kolory z półki, ale możliwość nabicia wybranego koloru w spray, mająca na półce dobrej jakości papiery wodne, pasty polerskie itp. oprócz sprayu dostaję mini puszeczkę zamawianego koloru do paćnięcia pędzelkiem kiedyś jakichś odprysków
raz kupiłem papier wodny w Bricomanie - trafił do kosza



oryginał proszkowy zmatowiony i pomalowany sprayem akrylowym firmy Motip czarny mat i czerwona
czarna jeszcze miejscami mokra, a wtedy nie widać gdzie dotarło się papierem, a gdzie nie

Obrazek
Obrazek



szablony pod spray zamawiałem po przesłaniu obrazków oryginału w firmie Drukant e-mail: allegro@drukant.pl
2 zł za sztukę, czyli za jeden komplet 11 szablonów 22 zł na rower
dodatkowo opłata 15 zł za projekt szablonów (dobranie czcionek i przygotowanie pliku do wycinania)

Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#72
nakljki ma w oryginale... chyba jestem bogaty :roll:
A miał być taki rzadko spotykany
I nadal tak jest - trzymam je w garażu 8-)

w podpisie mam x4 i taka jeest ich liczba (ja + żona + córka + syn = kwestie sporne ograniczają się do koloru)
do szybkiego załatwienia spraw na mieście jest cały czas Miastral oraz na 28" kołach Pacyfic Desert
Obrazek


w kwesti Kirk'ów to prościej mi je rozróżnić po nr ramy

A201414 srebrny z czarnego z 1str. tego tematu cały czas w użyciu nie ma go na ostaniej fotce pozostałych ram
te już miały naklejki eurobike, brak wycięć górnej poprzeczki ramy i A5.... czerwony nie ma już otworów przy przedniej przerzutce
A314287 turkus z czarnego - nabytek z ubiegłego roku praktycznie rama
A374047 czarny - wcześniej na Nexus4 jest na 4str. tego tematu
A501187 czerwony - nabytek z ubiegłego roku jeżdzący rower

jak znajdę, to wrzucę fotki w jakim stanie były i w jakim są obecnie, bo 75% wyglądało jak złom
otwierasz paczkę i myślisz czy to normalne skupować zapleśniały złom w necie

A374047
Obrazek
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#74
różnią się detalami - jeśli za wyjściową przyjąć tą z najniższym numerem A201...

Obrazek


to A314... i A374... nie mają przelotek w górnej poprzeczce ramy - cieniutko było i przewierciłem
a A501 nie ma dodatkowo wentylacji przy przedniej przerzutce - mozliwe, że otwory te wycinano lub formy do wtrysku lekko zmodyfikowano
fakt też, że ramy miały naklejki eurobike, a nie kirk

Obrazek



mankamentem ram jest odklejający się dekielek, ale ze wszystkim można sobie poradzić

Obrazek
Obrazek



czarna obecnie turkusowa jako niby rower kupiona za 180 przyszła z odłamanym kawałkiem mocowanie sztycy siodła i miałem odesłać, ale gość zgodził się przelać 100 i w ostateczności zostałaby mi przednia przerzutka i jej mocowanie i hak przerzutki tył
nie napiszę kto... miał cieńszą sztycę, naciął z przodu i zacisnał - jedna strona nie wytrzymała
materiał niespawalny... niepowodzenie i miałem nawet ściągać topnik do stopów magnezowych stosowanych w lotnictwie... odpuściłem
sa prostsze metody: wkleiłem redukcję z 27.0 na 25.4 z 8cm długości i na drugiej ramie z włókna szklanego i żywicy epoksydowej odwzorowałem "opatrunek" ranki, nakleiłem, oszlifowałem i zamaskowałem kolorem turkusowym - wyszło i trzyma


Obrazek
Obrazek


z tego właśnie "nieszczęścia" kupiłem ramę - nie było sensu w całości i teraz właśnie jest turkusowa
Obrazek
Obrazek


a czwarty był już normalnie jeżdżący - wywoławczo 1200 i jakoś 750-800 zapłaciłem
dopiero potem się okazało, że ma ryskę przy dekielku

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-03-29, 21:57 przez Cezary Czapski, łącznie zmieniany 1 raz.
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >