Giant Cadex HCM - 2

#1
Witam serdecznie. Na wstępie chciał bym przeprosić że wstawiam zdjęcia roweru który nie jest wylelany ani wypicowany. Byłem dziś na przejażdżce i mimo woli się upaćkał.
A więc , rower kupiłem w roku 1990 którymś , dokładnie nie pamiętam w którym bo trochę czasu już minęło. Pamiętam że był baardzo drogi i pamiętam że był tylko jeden taki model w moim mieście. Choć kto wie czy dziś też nie jest jedynym egzemplarzem w mieście. Rower w 99% w oryginale , nic prócz opon , rączek kierownicy i od niedawna klocków hamulcowych nie maił wymienianych od nowości. Mam do niego ogromny sentyment , jeżdżę nim regularnie , i do dziś śmiga się na nim jak w dniu kiedy pierwszy raz go kupiłem i pojechałem . Z racji tego że jeżdżę na nim codziennie , to dokupiłem oświetlenie. przód to latarka Convoy C8 , z tyłu zaś mam Mactronic WALLe. Rower lekki z racji mieszanki alu i carbonu.
Załączniki
20180117_101650.jpg
1
20180117_101702.jpg
2
20180117_101740.jpg
3
20180117_101749.jpg
4
20180117_101756.jpg
5
20180117_113030.jpg
6
20180117_101725.jpg
7

#2
Bardzo nisko siodło masz ustawione, nie jest zbyt duża ta rama na ciebie? Co to za canty? Fajnie wyglądają. Poza tym to świetnie, że rower używany i jeżdżony bez względu na pogodę. Dołóż do tego należytą konserwację i nie będziesz miał potrzeby wymieniania części innych niż typowo eksploatacyjne.

#3
Przy moim wzroście 165 siodełko jest w sam raz. Rama to 20 . Co do konserwacji to muszę wymienić łańcuch , przód i tył zębatki. Niestety zaczynają przeskakiwać podczas mocniejszego naduszenia na pedały. Będę musiał poszukać i wymienić. A co to są te canty bo pojęcia nie mam ;-)

#4
Cholera chłopie, szukaj sobie jakiejś 17’ ramy :)
Canty to taka umowna nazwa, branżowy skrót na hamulce typu cantilever ;)
Do tej korby zębatki będzie ciężko znaleźć. Możliwe, że łatwiej będzie kupić całą.

#7
czajnikmtb pisze:EXT-TEC to produkty robione przez Gianta?? dla swoich rowerów są też piasty i chyba mostki i kierownice
Przez jakiś czas Giant zamawiał lub też produkował te Ext-teki do swoich lepszych rowerów. Kanty były fajne ale np. tylne piasty były tragiczne. Ten mostek jest ładny ale waży tonę.

No a rama 20 cali do wzrostu 165 to taki symbol dawnych czasów. U nas w sklepie 80% rowerów ludzie brali wielkich mimo przeróżnego swojego wzrostu. Na nic nasze tłumaczenia, przykłady w prasie rowerowej. Oni chcą duży bo jak jest dopasowany do wzrostu to się wygląda jak na dziecinnym i mało męsko. Później już nawet nie próbowaliśmy doradzać jak widzieliśmy że to na nic.
Lodzermensch

#8
W sklepie w którym go kupowałem był tylko jeden rower i właśnie tej wielkości. Więc wybór był prosty. ten lub jakiś inny rower. Z racji tego że był to jedyny taki rower i nikt go w mieście miał raczej nie będzie wybór był tylko jeden. Brać bo kumple będą zazdrościli. Każdy chciał się nim karnąć.

#9
sobek4 pisze:W sklepie w którym go kupowałem był tylko jeden rower i właśnie tej wielkości. Więc wybór był prosty. ten lub jakiś inny rower. Z racji tego że był to jedyny taki rower i nikt go w mieście miał raczej nie będzie wybór był tylko jeden. Brać bo kumple będą zazdrościli. Każdy chciał się nim karnąć.
Nie no, w tamtych latach to ja się śliniłem do Cadexa, starzy z połową rodziny ledwo mi kupili Terrago za 1399 pln. Rower był i jest inny od wielu, szkoda tylko że duży. No ale skoro Tobie w jeździe to nie przeszkadza to najważniejsze.
Lodzermensch

#11
To teraz skoro masz rower od nowości i pewne elementy się zużyły możesz je wymienić na coś lepszego z grupy XT/XTR.
Ja bym tak zrobił z sentymentu.
W tym rowerze chyba jest STX więc różnica w jakości działania i masie była by odczuwalna że o walorach estetycznych nie wspomnę 8-)
Na forum jest wielu nawiedzonych , którzy ci dobrze doradzą :lol:

#12
Tak będę chciał wymienić kilka podzespołów napędowych bo gdy mocniej nadepnę na pedał to łańcuch przeskakuje. Wiec na bank łańcuch plus tył i przód zębatki bo są już szpiczaste. Tylko teraz będzie trzeba poszukać pasujące części. A z tymi może być już ciężko.

#13
sobek4 pisze:Tak będę chciał wymienić kilka podzespołów napędowych bo gdy mocniej nadepnę na pedał to łańcuch przeskakuje. Wiec na bank łańcuch plus tył i przód zębatki bo są już szpiczaste. Tylko teraz będzie trzeba poszukać pasujące części. A z tymi może być już ciężko.
Nic nie będzie ciężko ... tego jest od cholery - zwłaszcza na OLX i Allegro.
Do wyboru do koloru.
Na twoimi miejscu wymienił bym również przerzutki na wyższe modele o mniejszym przebiegu.
cron