#16
Korba z przypadku jest niestety, z demontazu pewnie, ale stan nawet cvałkiem niezły.

Co do koronek 20T to mam gdzieś takż Sugino włozoną w korbowód, o Shimano mi nic nie wiadomo było, mam katalogi od 93 r, jak będzie czas to się popatrzy.

20-tka jest super na podjazdy, jeśli chcesz mieć lekki napęd , bo można założyć spoko kasete 11-28, gdzie jest lepsze stopniowanie niż 11-30, lub 32, mówimy oczywiście o 8 biegach.

Oprócz korby to było fajnych troche szpejów, ale wszystko kosztuje, udało mi sie łapsnąć Kone co uważam za okazje jaką mało i korbe.
Z ciekawostek to było sporo cześci róznych starych, z demontaży, pierwszy raz spotałem goscia co rozkłada stare rowery na części.

#20
Kilka rzeczy które ostatnio w łapki wpadło:

klamkomanetki STI Deore DX

Obrazek


tylna przerzutka do kompletu

Obrazek


i nieco starsze canti z tej samej grupy (z oryginalnymi wieszaczkami i niemalże nowymi klockami Schimano)

Obrazek


Obrazek


na koniec tylna przerzutka Suntour XC Expert z krótkim wózkiem dla systemu Microdrive (w Santourze wprowadzono ten patent 2 lata wcześniej niż w Schimano)

Obrazek

#21
Ta przerzutka SR super, jestem wielkim fanem sprzętu SR XC. Korba do tego ichniego MD (bodajże 92 r., ale mogę się mylić) występowała w anodowanym rowerku RALEIGH, którego aukcję ktoś tu pokazywał kilka dni temu na allegro.
Piękna rzecz, gratulacje. Jak Ci się znudzi, daj znać :)
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#22
Obrazek
Obrazek


To moje zdobycze z myślą o Centurionie, który pomalutku zbiera części odpowiednie do epoki.
Mostki są 1 - 120 ok 5-6 st, drugi 130 i zero wzniosu, wagi prawie takie same 193 i 195 g.
Brak kierownicy cr-mo, oryginalnie jest jakaś ale czy to cr-mo to się okaże.
Zdecydowałem sie takze na cos takiego, ale głównie z powodu tego iż na 99.9% będę miał reszte czesci składowych, już nawet cos tam mam.
Hamulce są na tyle ciekawe ze w tamtych latach to na oczy takich cudów nie widziałem, jedynie na zdjeciu u Frischknechta na P-21 założone
Obrazek

#24
Jak pokombinuje to dam Ci znać co i jak przerobić się da, ja wziąłem sobie ich sporo, na razie dobrałem sprężyny i osłony plastykowe - musze ich znależć więcej niestety, a sruby i podkłdki musze wygniesć i wyrzeżbic pilnikiem , może ppodobne do oryginału na 100% nie będzie, ale skąd kto o tym będzie wiedział jak na oczy nigdy nie widział :-D ..

Zastanawiałem sie jeszcze na paroma innymi szpejami , ale to kwestia kasy której niestety brak w tym okresie.

#26
Ciąg dalszy wynalazków :
Pancerze SIS SP już niedostępne , wykupiłem ze znanego mi miejsca wszytskie jakie były.
Nadają się świetnie do restaurowania, długość po 60 cm kawałki z końcówkami.

Obrazek


No i szpejo poszukiwane na rynku - wieszaczek do canti do amortyzatora lub tyłu - krzywka wzorowana na oryginalnych wieszakach Marzocchi.

Obrazek
www.velotech.pl

#27
Piotr pisze: No i szpejo poszukiwane na rynku - wieszaczek do canti do amortyzatora lub tyłu - krzywka wzorowana na oryginalnych wieszakach Marzocchi.
Powiedziałbym, że wzorowana na patencie Suntoura, marcoki dostały tę krzywkę nieco później i w nieco zmienionej formie
Obrazek

Fakt faktem sam patent przy dobrym wyregulowaniu działa fajnie :-) Miałem okazję używać identycznego jak prezentowany przez Piotra Tektro i Marzocchiego i myślę że można zaryzykować stwierczenie, że hamulce zyskują na sile i modulacji (widać to fajnie przy klamkach bez krzywki SLR Plus)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#29
kolejne fotki:
oryginalne zaślepki Shimano do korb (zanim wprowadzono śruby na imbus były takie cusie co by ładnie wyglądało) W tym miejscu dzięki serdeczne dla Zimniastego - zgubiłem takie szpejo na ostatniej wycieczce teraz znów mam komplet :-D

Obrazek


a tu nieco historii: od prawej Deore, Deore II, Deore DX, czyli cała krótka historia tej grupy (no... na upartego można by współczesne Deore uznać za wskrzeszenie i kontynuację modelu...)

Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#30
E tam, zaslepki to pikuś z małym ogonkiem, to co poniżej zobaczysz to dopiero czaaaaad.

Zauroczyła mnie ta parka.
Sprzet jest niesamowity , na zlot, czy do kompletu do Bianchi rocznikowo to samo.

Przedstawiam kaski firmy BELL, robione w USA.
Korpus steropian i na zewnątrz powłoka siateczkowa z bocznymi dużymi odblaskami, zresztą widać na zdjeciach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zresztą, wyglądaja rasowo jak na swoje latka :lol:
www.velotech.pl

#40
No to moja zdobycz niespodziewana, głównie potrzebne mi były klamki, no cóż są na 8-mke, ale nie bedę narzekał, takie klameczki same nie rosną wiec do Centuriona w sam raz, ( albo do Kony ), poza tym w rowerku są piasty Durace ( całe koła do szoski mi pasują ) , przerzutka tył Lx, brudna ale luzów nie ma, canti LX-a, , ciekawe korby szosowe na 3 blaty i przerzutka do nich na przód, także pare smaczków jest .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
www.velotech.pl

#43
Mnie te klamki irytują, nie wiem dlaczego, ale chodza swietnie i precyzyjnie, precyzje kliku mozna smoało porównać do XO, słyszalny klik i ostra zmiana biegu.

Atutaj coś do parki do kasku, chyba będzie pasować do Bianchi jeśli sztyce kiedys wyciagne :-)

Obrazek
www.velotech.pl

#45
No to dalej , takie cudo , kaseta aluminium firmy IBIS
Niestety nie jest ona systemu SIS , pracuje tylko z płynną manetką ( sprawdzone ).
8 biegów, 11-28

Obrazek
Obrazek


I może tak dla przypomnienia bardziej realnego niż skany z katalogu ( projekt STX ):

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
www.velotech.pl
cron