BROMONT 1996 / 2013

#1
Na początek kilka słów wprowadzenia.
Ramę tego roweru dostałem 2 lata temu będąc w Holandii od znajomego. Zupełnie gratis. Planował (jakieś 10 lat mu zeszło) złożyć na niej rower. Ale ponieważ miał silne naciski ze strony małżonki by się w końcu tej ramy pozbyć bo tylko ja przekładali w garażu - więc stało się jak napisałem wcześniej.
U mnie rama przeczekała kolejne 2 lata i tej wiosny postanowiłem w końcu zabrać się za składanie roweru.
Rama okazała się być fabrycznie nowa :shock: - gwinty suportu bez śladów użytkowania a na hakach ramy i widelca nie było śladów montażu kół.
Amortyzator tylny po uzupełnieniu powietrza działa bez problemu. Przód to niestety elastomer :-? , ale szukam jakiegoś zamiennika o możliwie małym skoku (ok 50 mm)

Składając rower poszedłem po najmniejszej linii oporu dając sobie tylko jeden priorytet - waga (oczywiście nie za wszelką cenę)
I drugi dodatkowy dotyczący środowiska w jakim się będzie poruszał - głównie szosa.

Waga roweru to 12.2 kg. Przełożenia dobrane typowo szosowe - przód 50/34 , tył 8 - 12-25 zębów.
Przy tym zakresie daje radę przerzutka szosowa Sora - cieszy mnie ty gdyż uniknąłem dzięki temu długiego wózka.
Największy problem miałem z przerzutką przednią - nic nie pasowało z uwagi na wysokie mocowanie wymuszone przez amortyzator.
W końcu sprawę rozwiązała obejma z hakiem i także szosowa przerzutka Sachs.

Według mnie wyszedł całkiem ładny rower. Zrobiłem na nim ok 2000 km od złożenia.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-11-27, 23:12 przez RYDZU, łącznie zmieniany 1 raz.
RYDZU

#2
BROMONT Panie... ;-)

EDIT: Poza tym rower prosi się moim zdaniem o czerwonego XC700 do przodu, fajnie by się komponował z wahaczem. Po zapowiedziach z powitalnego postu spodziewałem się iście Frankensteina a tu wyszedł całkiem niezły mariaż klasyki z nowoczesnością. Podoba mi się, choć dążyłbym do wymiany nowych gratów na retro. Rama jest zbyt fajna i w zbyt dobrym stanie by nie złożyć takiego retro - cukierka :-)
Ostatnio zmieniony 2013-11-27, 23:01 przez siedem3, łącznie zmieniany 1 raz.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#3
no tak po mojemu to skundlony strasznie fajny retro full , ze nie wspomne o fullu na szose? no ale co kto lubi, jeden corke a drugi tesciowa ;)

#4
Dokładnie Bromont vel Biria Sintesi i parę innych.Ale po co Ci full na szosę?Rama piękna, czerowne XC700 się tam prosi trudno racji nie przyznać.
Lodzermensch

#5
Witamy nowego użytkownika! :-) Można wiedzieć ile masz wzrostu? :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#6
Prawda jest taka, że lubię szosę - jazda w terenie mnie nie kręci. Typowej szosówki nie chcę.
A jak ktoś był w Częstochowie to będzie wiedział po co mi full na szosę :-D Drogi mamy powiedzmy "średniej jakości".
Użytkowo to ten rower jest generalnie dość sztywny - zawieszenie owszem - wybiera, tak że kół na dziurach nie porozbijałem. Ale przy normalnej jeździe nie mam uczucia jazdy na rowerze amortyzowanym.

Czerwony CX700 jest na topie moich poszukiwań - ale widzę że to towar bardzo deficytowy. Widziałem już kilka sztuk na ebayu niemieckim ale albo w słabym stanie, albo za takie pieniądze... że wolę chyba ten elastomer.
RYDZU

#8
ANDRIUBIKER pisze:no tak po mojemu to skundlony strasznie fajny retro full , ze nie wspomne o fullu na szose? no ale co kto lubi, jeden corke a drugi tesciowa ;)
+1

Straszna lipa...

Retro graty i Marcok do przodu i bedzie naprawde ciekawa maszyna... pozatym 12.2 to raczej kloc niż waga jako priorytet...

Pozatym... Witam ;-)

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#9
a co tam w czestochowie takiego niedobrego ehhhe, no chyba ze czasem do olsztyna jedziesz polatac po skalkach, ale na takim napedzie to watpie :) nie moj rower, ale oszpeciles go i to strasznie

#10
jasne kloc..... hahaha lekki rower jak na fula, ale graty na retro muszą byc , i amor ...bombera poszukaj czerwonego z pierwszych wydań , 55 mm skoku idelany będzie .

a propo, to są ramy na których uprawiano pierwsze dawnhile w Krakowie... wiec na szose ..... przełąjówke złóż !!!
www.velotech.pl

#12
Rama jest super i ma potencjał. W tej sytuacji najlepiej byłoby chyba... polubić jazdę w terenie ;D Mógłby z tego wyjść fajny sprzęt do jurajskiej turystyki ;]

Miasto trochę dziurawe ale fula chyba nie trzeba, ja latałem na 35 a później 23c i dało się przeżyć, chociaż wylotówki z miasta słabe są. Fajnie że ekipa retro w Częstochowie rośnie ;]
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#14
a przypadkiem nie było narzekania, że XC700 ma słabe uszczelki?
Lepszy nie byłby (czerwony) mag?

I tak rada Piotra z Bomberem wydaje sie najfajniejsza choć najtrudniejsza do zrealizowania. Swoją drogą nie wiedziałem, ze Bombery zaczynały od 55mm

Fajny rower na dziurawe polskie drogi!

#15
Narzekania może nie, ale dobrze być świadomym, że nie sa tak trwałe jak w Magu czy Bomberze
Sam Bomber z tego co kojarzę to min 63-65mm (tak podawali chyba przy najpierwszym Z2, wątpię aby zmniejszono skok później)
Poza tym damper jest ol-pow Marcoka, więc ch-ką pracy najlepiej siądzie ol-pow Marzocchi na przód
Kolejne argumenty za - XC700 ma blokadę która na szosie może się przydać, Mag i B nie No i ich czerwień to nijak kolor z wachacza
Ta rama po prostu była dedykowana dla XC700 i tyle - sam z resztą popatrz
Obrazek
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
jacob pisze:Fajny rower na dziurawe polskie drogi!
taaa szczegolnie ze fullem chyba nigdy nie jeździles ;) na dizurawe asfalty, szersza opona do ht, a nie full i to jeszcze jednozawiasowy :), a xc zapewne by tu zabanglal, niekoniecznie xc 700, 500 tez jak najbardziej
Ostatnio zmieniony 2013-11-28, 12:13 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#20
ANDRIUBIKER pisze:
jacob pisze:Fajny rower na dziurawe polskie drogi!
taaa szczegolnie ze fullem chyba nigdy nie jeździles ;) na dizurawe asfalty, szersza opona do ht, a nie full i to jeszcze jednozawiasowy :), a xc zapewne by tu zabanglal, niekoniecznie xc 700, 500 tez jak najbardziej
a jeździłem jeździłem, od czasu kiedy pisałem wątek z moimi pytaniami odnośnie fulla - udało mi się 3 razy pożyczyć fulla i trochę poszaleć :-) Fajne ale nie dla mnie raczej, jeśli chodzi o góry to złożę coś z magiem z przedu i z amortyzowaną sztycą ale to dopiero jak dni będą dłuższe. Albo przełaj mnie tak zahartuje, że nie będzie mi przeszkadzać brak amortyzacji w górach w Cilo

#21
full fullowi nierowny ;)... odbiegamy od tematu, z tej ramy ani szosowiec , ani pseudo niewiadomo co, klasa ramka, i powinien byc klasycznie zmontowany zgodnie z jego przeznaczeniem, jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego, wiec ciezko miec rower powiedzmy zjazdowy, zeby sluzyl na asfalt itd, takie hybrydy nie udaja sie absolutnie,