#228
Skeevo pisze:Odebrałem dzisiaj koła. Piasty przełożone, zostały jednak czarne szprychy + srebrne nyple. Wiem że Dyrekcji to rozwiązanie się na pewno nie spodoba :-) Efekt ogólny w rzeczywistości powala, zdjęcie nie oddaje tego nawet w 50 procentach.

Opony tak średnio mi podchodzą do tego roweru ale pomyślę nad jakimiś całymi czarnymi. Jednak IRC z czerwonym bokiem kojarzy mi się tylko i wyłącznie z czerwonymi Cannonami i chyba tam najlepiej pasują z wyglądu.
Laczki w rozmiarze 1.95 fajnie się rozkładają na tych obręczach, wyglądają trochę jak Mythos-y 2.1 które kiedyś miałem założone w tym rowerze. Na felach CR18 te oponki wyglądały troszkę śmiesznie.

Co do kierownicy to posiadam Eastona CT2 ale szkoda mi go maltretować na codznień więc założyłem rizera. Szukam docelowo prostej kierownicy Race Face-a Air Alloy gdyby ktoś może miał na wydaniu nie przyciętą.

Pozdro!

P.S. Mam pytanie do osób które używały obręczy ceramicznych... Założyłem nowe klocki hamulcowe Shimano (Ceramic rim only) i.... no i nie chcą hamować jak trzeba, zwłaszcza na mokrym. Czy to wina obręczy? Czy może z nowymi klockami do ceramiki tak jest zawsze, klocek musi się trochę zetrzeć?

[url=https://c3.staticflickr.com/6/5575/3028 ... 2d2b_k.jpg]Obrazek[/url]
jeśli są zleżałe to są do wywalenia bo dodatkowo stwardniały, należy stosować świeże po produkcji, ale nie ma szans aby takie były bo sie ich nie produkuje już xx lat.

Ja używałem do ceramików np czerwone klocki Magury bo miałem Magury, hamowały wspaniale ale się ścierały.

Pamiętam kolegę , który startował w wyścigach XC i zajmował topowe lokaty, na jednym wyścigu zdarł ceramikę własnie klockami do ceramiki .
Popróbuj inne klocki i jak się ścierają i hamują, na samej wodzie każde klocki będą się ślizgać, ceramiki powinny dostać błoto przynajmniej ......ja ich nie lube
www.velotech.pl

#229
Miałem podobnie ze swoim kompletem - ceramiki X517 i Avid SD Ti z ceramicznymi wkładkami Shimano. W ogóle to nie hamowało, klocki twarde jak kamień. Jeździłem na zwykłych klockach i jakoś działało, ale nie za długo bo popękały obręcze (nie od wycierania, tylko przy nyplach i wewnątrz) - ten typ tak miał ;)
https://www.facebook.com/evobikesycow

#230
Jak napisali Koledzy wyżej, ceramika na wodzie właściwie nie hamuje, ledwie spowalnia. Jedyna (bardzo duża) przewaga wzgl. klasycznej obręczy jest w błocie, bo do tego zostały stworzone. Na sucho też hamują lepiej zwykłe obręcze. Klocki do ceramiki są oczywiście cały czas produkowane i jest cała masa firm, które je robią. Wystarczy wymienić Kool Stop, Jagwire, SwissStop, Clark's, etc.

Shimano są do kitu, jedne z najgorszych klocków. Przetestowałem wszystko co jest i było co ceramiki (cały czas na nich jeżdżę) i moim zdaniem na mokre warunki najlepsze są Kool Stop'y, a na suche SwissStop'y. Bardzo fajne były również zielone Avid'y, ale tych już rzeczywiście nie robią.

Obręcze ceramiczne są znacznie bardziej wrażliwe na zabrudzenia niż klasyczne. Trzeba je często i właściwie czyścić. Działa tu jedynie oryginalna guma Mavic oraz gumka SwissStop.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#231
517 pękały jak były przeciążone, np za duży naciąg bo se ktoś wsadzał za cienkie szprychy ( lajtował koła a co ....) i próbował nadganiać to zbyt naciagając , a wewnątrz pękały od zbyt dużego ciśnienia lub wagi i to nie tylko te Mavice tylko wszystkie tej firmy felgi mają takie objawy po takich kombinacjach , ot czary mary wina rowerzysty i montażu.
www.velotech.pl

#232
Piotr masz rację, ale jednak z tymi starymi Mavicami był problem ze względu na zbyt sztywny stop aluminium. Nawet w telewizji były swego czasu o tym programy, a Mavic niejako przyznał się do błędu i zmienił stop.
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl

#233
Punkxtr pisze:Shimano są do kitu, jedne z najgorszych klocków. Przetestowałem wszystko co jest i było co ceramiki (cały czas na nich jeżdżę) i moim zdaniem na mokre warunki najlepsze są Kool Stop'y, a na suche SwissStop'y. Bardzo fajne były również zielone Avid'y, ale tych już rzeczywiście nie robią.
A możesz mi podpowiedzieć które wsuwki SwissStop-a będą właściwe do Avidów? Patrzyłem na stronie producenta i allegro, wsuwki są do obręczy aluminiowych lub karbonowych, nie wyczytałem nigdzie napisu Ceramic.

Wielkie dzięki za wyjaśnienia, teraz już wiem w czym tkwi problem. Odradzamy zdecydowanie klocki Shimano. Na prawdę, nie da się tym zahamować jak jest mokro.

Piotrze tak jak Punkxtr mówi, klocki Shimano są cały czas produkowane. Kupiłem te z linku poniżej. Patrząc po opakowaniu można wywnioskować, że to teraźniejsza produkcja.

http://velmar.pl/okladziny-brake-brm970 ... -1184.html
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#236
Jak zbeszcześciłem swoje GT ceramicznymi kołami crossmax miałem klocki do ceramiki xtr900 i hamowało to naprawdę super. Sam byłem zdziwiony bo każdy pisze że ceramika słabiej hamuje...Koła pękły, klocki zostały) Jak co mam jeszcze jeden nowy komplet wsuwki z srebrną obudową. Ale to pod canty.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#239
Kona ni ma mocowań pod tarcze niestety :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#241
Hejka.

W temacie już dawno nic się nie dzieje i już raczej nic nowego tutaj nie wymyślę. Kona prawdopodobnie stanie się dawcą dla nowego gościa w domu jakim został S-Works M4 1999 którego stałem się szczęśliwym posiadaczem.

Póki co nie zakładam nowego tematu bo to nie będzie projekt, do którego będę pieczołowicie zbierał od nowa części. Będzie to tylko podmiana ramy. Jakieś tam pewno delikatne zmiany będą ale nie będzie to na pewno tak ekscytujące jak to miało miejsce w przypadku Kony która zmieniała się przez ponad cztery lata zanim zaczęła wyglądać tak jak wygląda obecnie.

Co z Koną? Prawdopodnie zawiśnie na haku lub zostanie sprzedana. Jeszcze nie wiem co z nią zrobić tak na prawdę bo nie mama do Speca drugiego amortyzatora. Gdyby takowy był to mógłbym złożyć Konę w nowej odsłonie i równie fajnie z tych części które posiadam w zapasach.

Poniżej przedstawiam kilka przefiltrowanych fotek nowego członka rodziny.

Obrazek


Obrazek


Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#246
Bez przesady Panowie, Kona to nie ołtarz :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#248
Wpadły dwa fanty do Kony. W końcu udało się kupić nie klekoczące hamulce jako dopełnienie szarych gratów. No i stery Race Face-a też myślę, że fajnie dopełnią pozostałe części z logo RF, będzie tak po kanadyjsku :-)
Do pełni szczęścia będzie tylko brakować prostej kiery Race-a.

Obrazek



Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#250
mekp pisze:A jak ona w ogole wygląda ?
Wygląda jak w poście z dnia 2016-10-26, 18:42, zakładka 15 tyle że wróciła żółta korba RFa. Jak wszystko pozakładam to zrobię aktualne zdjęcia.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#252
Każdy coś grzebie to i ja coś pogrzebałem przy koniku :-) Jeszcze nie założyłem tylko sterów RF-a i szarych hamulców bo jakoś nie było czasu ale za to podmieniłem klasycznego Flite-a na Flite-a żelowego Qsikowego i założyłem nowe oponki Panaracera Dart & Smoke nabyte od forumowego kolegi Stephena. Do łask wróciła również kierownica Eastona CT2.

Projekt Kona dobiega końca po X latach ;-) Przydałaby się jeszcze kaseta i łańcuch od szaraka + kable z epoki ale nie wiem czy budżet to wytrzyma patrząc na dzisiejsze ceny :-)

Obrazek


Obrazek


Obrazek
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900
cron