Univega RAM 990

#1
Univega RAM 990 rocznik 2000.

Dziś mamy pierwszy kwietnia więc przedstawiam ramę która od jakiegoś czasu jest u mnie.
Jest taka trochę dziwolągowata. Ja lubię takie historie.

Mało jest informacji w necie o tym modelu.
Według Katalogu Rowery Świata 2000 był to topowy model Univegi na rok 2000.
Pewnie znajdą się tacy którym rama nie przypadnie do gustu. Może kształt zalatuje marketem.
Jest jednak też coś ciekawego. Jest fajna konstrukcja widelca. Podobna na pierwszy rzut oka do Cannondale'a.
To jednak coś zupełnie innego. Ale ja się nie znam :)
Fajna, potężna 1.5" główka ramy.

Rama jest w bardzo ładnym stanie.
Widelec przeserwisowany przez Bikeservice. Jeszcze raz wielkie dzięki :)

Nie zwracajcie uwagi na koła, korbę, damper, sztycę i siodło.
To będzie zmienione. Chciałem pokazać ramę na kołach.

Zastanawiam się cały czas jak ją "uzbroić".
Z chęcią posłucham sugestii.
Załączniki
IMG_0453.jpg

#2
Zgodnie z czwartym prawem forum retromtb w ciągu 24 godzin focker napisze, że ten wideł łapie szybko luzy i to zła kostrukcja jest ;D I że w tej kategorii radę daje tylko Headshock ;D
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#3
Nie jest to jednak powód dla którego nie należy go odbudować. Mam nadzieję :)
Wideł raczej czuje się dobrze a katować nikt go nie zamierza.

#4
To już teraz wiem po co bikeservice się mnie o ten amor wypytywał ;) Trzeba było mówić, że o rozbieranie dla klienta chodzi, to od razu bym wskazówki w tym zakresie przekazał. Teraz rozumiem dlaczego nie zasłużyłem na podziękowanie - złe materiały przesłałem ;)
Tutaj nawet jest fotorelacja z tego całego przedsięwzięcia: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 571&type=1
Fajnie widać różnicę w łożyskowaniu w porównaniu do HeadShoka.

Ogólnie te widelce były oferowane chyba przez dwa lata tylko. Oparte były na kompozytowym ślizgu, który teoretycznie pozwalał na kasowanie luzów. W praktyce jednak z trwałością nie było najlepiej i dość szybko Univega zrezygnowała z tego pomysłu - w kliku miejscach było o tym na forum, np. tu http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... ight=#7376

Niemniej fajny rower się szykuje. Super wygląda (jak dla mnie absolutnie niemarketowo) i warty jest zachodu. Dbaj tylko o smarowanie ślizgów i wszystko będzie ok. Zawsze mi się podobały amory/ramy zaprojektowane specjalnie pod siebie. Pełna integracja.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
a mi się bardzo podoba ta konstrukcja, co prawda najładniejsza była pierwsza 990 na pełnym xtr z sidem, ale przedstawiany przez Ciebie rower może wyjśc bardzo ciekawie. nie czaje dlaczego dla takichkonstrukcji jak tutaj czy w cannonach dają jeszcze takie wysokie mostki :shock:
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#11
Nad korbą w tej chwili się raczej mało zastanawiam.

Najwięcej snu z powiek spędzają mi koła.

Nie bardzo wiem w którą stronę pójść.

Zostać przy oryginalnych V-kach, wsadzić czerwone Magury ewentualnie próbować z tarczami z epoki.

Obręcze to kolejna zagwozdka. Oryginalnie były Mavici X517 i czerwone DT Hugi.

Z chęcią posłucham Waszych propozycji :)

#15
Fajny, wygląda jak nówka. Ja bym tam tylko w tarcze poszedł skoro można i niekoniecznie z epoki. Jakąś Louise czy cuś wrzucił i po kłopocie...no chyba że to ma być taki bardziej youngtimer eksponat.

Jaki damper tam planujesz?
zimny pisze: gumy panaracer xc pro z czerwonymi knobami
fuuuuuuuujjjjjjjj, okropne są :lol: I żeby z czerwienią nie przedobrzyć.

#16
do takiego jednozawiasowca, koniecznie damper z platforma, inaczej to bedzie ciagle pogo i feedback, udreka w jezdzie, jak cannon u kosci, damper z platforma zlikwiduje wiekszosc niedogodnosci tych niedoskonalych systemow zawieszen :)

#17
Też mnie kusi tarcza. Wolałbym chyba coś z epoki ale nie wiem czy znajdę coś co będzie w miarę sensownie hamowało.

Właśnie wiem, że można też przesadzić z czerwienią.
Zastanawiam się czy nie pójść w czerń z kołami jednak. No i opony też raczej całe czarne.

Z damperem też mam problem. Niedawno umknął mi na ebayu taki damper jaki był w oryginale czyli SID dual air w czerwonym kolorze.
Powiem jednak, że na damperach to już się kompletnie nie znam. Wiem, że są platformy i inne wynalazki.
Czy jest coś sensownego z epoki na czym da się czasem pojeździć?
Bo tego SID-a w (kolorze czerwonym zwłaszcza) to jakoś nie widać za dużo na allegro czy ebayu.

#18
magura odin, cane creek , to z epoki, no jeszcze oczywiscie manki, ale jesli to ma jezdzic a nie tylko wygladac, to poszedl bym w nowoczesny damper z platforma , maniek swinger, jakis fox...damper to tylko damper, ma dzialac przede wszystkim

#21
focker pisze:To już teraz wiem po co bikeservice się mnie o ten amor wypytywał ;) Trzeba było mówić, że o rozbieranie dla klienta chodzi, to od razu bym wskazówki w tym zakresie przekazał. Teraz rozumiem dlaczego nie zasłużyłem na podziękowanie - złe materiały przesłałem ;)
No- trochę za archiwalne- ale spox :) musiałem bardziej wysyilić pamięć bo to nie pierwszy S4 do którego dotknąłem się na warsztacie :) tylko że daaawno to było. Ale konstrukcja niezbyt skomplikowana :)

Jako ciekawostkę widelca mogę podać że jest on złożony w większości na pierścieniach segera :) naprawde fajna i "czysta" konstrukcja.
focker pisze: Tutaj nawet jest fotorelacja z tego całego przedsięwzięcia: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 571&type=1
Fotorelacja niestety niepełna bo nie ma zdjeć rozebranego tłumika :( Bo mi zona aparat zakosiła na spacer z dzieciokiem :(
focker pisze: Oparte były na kompozytowym ślizgu, który teoretycznie pozwalał na kasowanie luzów. W praktyce jednak z trwałością nie było najlepiej i dość szybko Univega zrezygnowała z tego pomysłu - w kliku miejscach było o tym na forum, np. tu http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php? ... ight=#7376

Niemniej fajny rower się szykuje. Super wygląda (jak dla mnie absolutnie niemarketowo) i warty jest zachodu. Dbaj tylko o smarowanie ślizgów i wszystko będzie ok.
No tutaj akurat slizg jest w niezłym stanie, został tez przeserwisowany tak wiec myślę że jeszce pośmiga. Trzeba tylko regularnie pilnować luzów i czystości

A co do kół to moje stanowisko znasz :) SPINERGY pasują tu moim zdaniem jak do mało którego roweru :)
Masz problem ze swoim staruszkiem?? Serdecznie zapraszam. www.bikeservice.com.pl
Profesjonalny serwis rowerów i amortyzatorów

#22
kola - cos na horendalnie wysokim stozku;) od biedy nawet gipiemme... chociaz fajniejsze bylyby czarne.

damper fox alps powinien Cie zadowolic - z epoki, ale juz z pierwszymi wynalazkami anty-bujaniowymi. Ew. prosto i zwyczajnie cos z blokada na kierownicy (nawet rst mial w tamtym okresie tego typu damper, przejrzyj katalogi).
Obrazek

#23
YvesMoi pisze:nie czaje dlaczego dla takichkonstrukcji jak tutaj czy w cannonach dają jeszcze takie wysokie mostki :shock:
Mostki dają dobre tylko wygodne ludzie je odwrotnie montują :lol: :lol:
Ja w swoich cannonach mostki mam w minusie 8-)
Cannondale'96 F700 Team Volvo
Cannondale'00 Super V 500
Proflex '96 Beast

#25
Dziękuję wszystkim za sugestie.
To na pewno daje dużo do myślenia. Pozwala też nakreślić sobie swoją wizję.

W stożek raczej nie pójdę :-) Nie moja bajka.

Tak mi się wydaje, że ten mostek można odwrócić. Napisy nawet na to wskazują.
Nie jestem jednak pewien czy to będzie dobrze wyglądało. Jak będę miał chwilę czasu to przełożę.
Załączniki
IMG_1389.jpg
IMG_1393.jpg

#28
Taka była pod ręką. Innej nie mam na razie a są ważniejsze rzeczy niż napis.
Poza tym widać już, że śruby w mostku rdzewieją od kiery :-)

Nie można mieć wszystkiego na raz.