RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Sruba mocowania przerzutki tylnej - demontaz i proba montazu
Autor Wiadomość
Jastrzomb 

Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 70
Skąd: Łódź / Zgierz
Wysłany: 2010-02-04, 23:52   Sruba mocowania przerzutki tylnej - demontaz i proba montazu

Potrzebowalem na chwile wyciagnac srube mocujaca przerzutke do ramy - wyciagnalem zawleczke, wyskoczyla sprezyna, wszystko pozbieralem i odlozylem na kupke.
Pozniej jak juz nie potrzebowalem tej sruby postanowilem zlozyc to wszystko do kupy, niestety nie potrafie jednoczesnie naciagac srezyne, przekladac za ogranicznik i wciskac zawleczke :(
Ma ktos na to jakis pomysl, moze jakis trick magiczny ? :)

Przerzutka to stare zajechane Alivio (kolek to juz prawie nie ma), jak nie uda mi sie tego zlozyc to nie bede plakal, ale drazni mnie ze inni to potrafia zlozyc a ja nie :)

pozdro
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4641
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-02-05, 08:06   

Aby nic nie uszkodzić, ja to robie tak iż składam do kupy to co jest w pozycji spoczynkowej, ale usuwam jedną śrubke - tę od naciagu spręzyny głównej z blaszki z ząbkiem.
Dlaczego ??, bo jak złożymy całość, dociskam pluchami od góry tam gdzie miała być zawleczka, jednocześnie biore duże kombinerki i chwytam własnie za ząbek ( pozbawiony wczesniej śrebki regulacyjnej ) i ciagnę naciągajac sprężyne.
Jedyne co - przechodzac przez blokade popuszczam delikatnie do góry blaszke aby delikatnie przeszło i znowu wciskam, zakładamy zawleczke, wkręcamy śrubke reg i jazda.
Inaczej nie założysz .
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Cezary Czapski 


Wiek: 47
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 356
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2010-02-05, 09:16   

Nie inaczej. Naciągniętego mechanizmu się nie złoży. Choć czasami się udaje ;-)
Tam gdzie są sprężyny napinające (w manetkach,przerzutkach) składa się na luźno, naciąga mechanizm - obracając we właściwym kierunku - wkręca lub zakłada elementy blokujące napiętą sprężynkę.
Złóż do kupy i zobacz co musisz zrobić, obrócić, naciągnąć, aby działało i było napięte. Co przeszkadza i blokuje napięcie mechanizmu. Dobierz narzędzia lub zrób to palcami jeśli końcowy naciąg nie wymaga dużej siły.
i rysunki przerzutek
http://www3.big.or.jp/~nu...manoRmeaka.html
http://bernd.sluka.de/Fahrrad/Shimano/TM/
_________________
* KIRK Revolution x 4 * <MISTRAL Vision Alu Pro > < FILMOTEKA >
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12920
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-02-05, 11:11   

oj palcami to nie w tym przypadku..... tu i narzędziami trzeba się napocić...
ja robiłem podobnie jak Piotr, zdarzało się mi także zamiast kombinerek używać dużego płaskiego śrubokręta (wtedy oczywiście nie ciągniesz, tylko pchasz ów ogranicznik) Ta metoda ma jednak poważną wadę - jak nie pchasz równo po okręgu i śrubokręt się ześlizgnie to strasznie boli ta łapka która nim dostanie (u mnie zawsze lewa) :mrgreen: :mrgreen:
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Górski Jarosław 
zacny

Wiek: 52
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 61
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-05, 15:07   

Zamiast "marnować" narzędzia, trzeba wkręcić odpowiednią śrubkę (ok 30-40mm i odpowiednie M) i 0 wysiłku!Kiedyś musiałem to zrobić,a kombinerki gdzies się" posiały".
Potrzeba matką wynalazków!
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4641
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-02-05, 21:56   

Duże kombinerki i po kłopocie z zamkniętymi oczami to się robi :mrgreen:
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Jastrzomb 

Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 70
Skąd: Łódź / Zgierz
Wysłany: 2010-02-06, 12:41   

Niestety sruby regulacyjnej nie udalo mi sie wykrecic (jest krzywa i ma bardzo zniszczony gwint - nie wiem co poprzedni wlasciciel z nia robil :)), ale po godzinie walki udalo mi sie zalatwic to czysto silowo :)
Najwiekszy problem mialem z tym ze sprezyna oprocz tego ze naciagala osiowo (tak jak powinna) to jeszcze strasznie odbijala na dlugosc tak jakby byla troche za dluga.
 
 
Elo78 


Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-11, 15:45   

Panowie , próbuje uruchomic szosówke , niestety na razie na częściach które mam , chciałem dzisiaj wyregulować przerzutki i okazało się że tylna 105-tka 1050 ma nie tylko luzy na kółkach ale na śrubie trzymającej ja do ramy równiez. Z tego co tam sobie organoleptycznie wybadałem jest jakas podkładka z tworzywa i chyba ona sie wyrobiła. Wiecie czym mógłbym ja zastapić tzn. jakich przerzutek dawców szukać?
_________________
chcieć to móc
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12920
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-07-11, 16:21   

jak jest w szosie nie wiem - ale najprostszy i najtańszy sposób który zadziałał w M910 to stalowa, lekko podpiłowana w jednym miejscu podkładka między zawleczką trzymającą wszystko w kupie a zaślepką osłaniającą i uszczelniającą sprężynę
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
zimny 


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 2866
Skąd: krk
Wysłany: 2010-07-15, 08:59   

skolioza napisał/a:
jak jest w szosie nie wiem - ale najprostszy i najtańszy sposób który zadziałał w M910 to stalowa, lekko podpiłowana w jednym miejscu podkładka między zawleczką trzymającą wszystko w kupie a zaślepką osłaniającą i uszczelniającą sprężynę
szkoda, ze takiej metody nie da sie zastosowac na dolnej sprezynie w starych rd shimano (czyli z przed serii m737/m950) ;(
_________________
 
 
YvesMoi 


Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 3449
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-16, 06:44   

a tak z innej beczki ale trafiając w temat to niedawno rozbierałem m737 oraz m739 i one mają różne grubościi korpusu, a co za tym idzie różne długości śrub mocujących do haka. tzn od normy odbiega tylko 737 bo ma krótszą śrubę względem swoich starszych i nowszych modeli. własciwie to jedyna seria z którą się spotkałem co ma taką króciutką srubę
_________________

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12920
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-07-16, 07:22   

YvesMoi napisał/a:
a tak z innej beczki ale trafiając w temat to niedawno rozbierałem m737 oraz m739 i one mają różne grubościi korpusu, a co za tym idzie różne długości śrub mocujących do haka. tzn od normy odbiega tylko 737 bo ma krótszą śrubę względem swoich starszych i nowszych modeli. własciwie to jedyna seria z którą się spotkałem co ma taką króciutką srubę

W czarnym LXie było podobnie - pierwszy, siódemkowy miał wąski korpus, późniejsze szerszy
Generalnie wszystkie przerzutki starego systemu (przed rokiem 94, nie licząc XTRa) korpus miały wąski Później, wraz z wprowadzaniem 8 rzędów do standardu, gdzie przerzutka zmuszona byla do większych wychyleń wprowadzano szersze korpusy (poprawa sztywności, wolniejsze łapanie luzu)
Nie wiedziałem jednak że ósemkowe 737 miało jeszcze wąski korpus :shock:
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
zimny 


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 2866
Skąd: krk
Wysłany: 2010-07-16, 10:46   

a w 2009 czy 08 znowu krok w tyl = rd z shadow ;]
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15