Marzocchi Z2 1997

#1
Witam wszystkich retrobikerów zaciekawiło mnie to forum dla tego tu jestem po dłuższym zastanowieniu chciałem sobie kupić dobry i wytrzymały widelec waga mnie nie obchodziła i wpadłem na ten piękny model Z2 teraz pytanie do was jaki olej najlepiej lać do niego i jakie uszczelki kupić ?

Dodaję fotkę
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-10-22, 14:34 przez Lukanio, łącznie zmieniany 3 razy.

#4
A co to za różnica? Kolor czy wykończenie podkowy? ;)
W kwestii oleju i uszczelek nie ma różnicy. Wszystkie Z2 potrzebują oleju 7,5WT. Polecam oryginalny Marzocchi, bo jest super. Niektórzy leją też Motorexa i inne zamienniki, ale wg mnie różnica w pracy jest tu zauważalna.

Co do uszczelek - wg mnie najlepsze mimo wszystko są oryginalne Marzocchi. W Bomberach akurat super się sprawdzają. Do Endurio zawsze miałem awersję, bo one ciaśniej siedzą na goleniach niż oryginalne. Jakoś założenia producenta dotyczące uszczelek bardziej mnie przekonują. Najważniejsze - zamienników z allegro nie polecam, bo to zwykłe uszczelki hydrauliczne 5zł/sztuka i staczają na miesiąc, może dwa.

Tu trochę więcej informacji:
http://forum.retromtb.pl/viewtopic.php?t=803

Co do rocznika - jest wybity na wszystkich elementach amora. To kółko z rokiem w środku. Rok ten to data produkcji - a Marzocchi produkował zawsze amora rok przed rokiem katalogowym. Jeśli więc masz wybite 98, to masz amortyzator z roku modelowego 1999.
Ostatnio zmieniony 2012-10-18, 04:48 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#9
olej zawsze najlepiej oryginal, ale super sie sprawdza olej finish line, sa w roznych kolorach zaleznie od sae i miesza sie je aby uzyskac optymalny, ale tani tez nie jest,nominalny w mankach jest motorex, ale nawet wigwam do uszczelnien czyli gesty olej uzywa oleju fox-a, ale ten to juz kosmicznie drogi , niewiedziec czemu, ja stosuje takze olej castrol fork oil, ktory kupuje w sklepie kawasaki, 0,75 litra 35pln
Ostatnio zmieniony 2012-10-17, 21:47 przez ANDRIUBIKER, łącznie zmieniany 1 raz.

#11
Do swoich bombowców używałem dwóch olejów: Motorexa i oryginału Marzocchi. Dla mnie różnica w pracy jest niewyczuwalna.Myślę, że kolega Lukanio tym bardziej nie poczuje różnicy, bo nawet gdyby jakaś niewielka istniała, to nie jest wyczulony na tym punkcie.
Podsumowując, jak nie chcesz inwestować w oryginalny olej, to bez obaw możesz lać zamiennik.

#12
focker pisze:A co to za różnica? Kolor czy wykończenie podkowy? ;)
Lukanio w innym wątku pisał, że nie jest pewien rocznika, wiec lepiej sie upewnic, po 2000 były Z2 z M-Archem wiec w kwestii uszczelek sie jednak troszkę różnią :)

olej Silkolene PRO RSF 7.5 też dobry 8-)

#13
Przecież w tytule było napisane 1998. Ale nieważne. To, czy uszczelki są do M-Arch czy do rozkręcańca ma drugorzędne znaczenie, bo grunt to mieć oryginalne olejowe, ewentualnie Enduro. Kupowanie zamienników z allegro to strata czasu i pieniędzy.

M-arch i standard mają te same, uszczelki olejowe, a kurzowe różnią się niewiele. M-Arch bez problemu użyjesz w starszych modelach bez żadnego kombinowania. Wchodzą normalnie i tyle. Gorzej odwrotnie. Ja wiec wolę kupić M-Arch, bo są zwykle trochę tańsze, a wchodzą do wszystkich Bomberów. Poza tym w jakiejś oficjalnej instrukcji Marzocchi czytałem, że uszczelki kurzowe można spokojnie wymieniać przy co drugiej wymianie olejowych (czyli 2x rzadziej - byle dobrze wyczyścić kurzówki).
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#14
focker pisze: M-arch i standard mają te same, uszczelki olejowe, a kurzowe różnią się niewiele. M-Arch bez problemu użyjesz w starszych modelach bez żadnego kombinowania. Wchodzą normalnie i tyle.
ooooooooooo i to jest bardzo cenna uwaga :) bo z tymi fi30 do starszych modeli jest coraz gorzej a m-archy po sklepach jeszcze sporo :) dzięki

#15
focker pisze:Przecież w tytule było napisane 1998. Ale nieważne. To, czy uszczelki są do M-Arch czy do rozkręcańca ma drugorzędne znaczenie, bo grunt to mieć oryginalne olejowe, ewentualnie Enduro. Kupowanie zamienników z allegro to strata czasu i pieniędzy.
Bo głąby nie wiedzą co sprzedawać :) Przetestuj sobie kiedyś uszczelki dwuwargowe o symbolu TC 30 40 7. U mnie nieźle sie spisywały chociaż oryginał to nie jest.

#16
Wiem że próżniak ze mnie nie chce mi sie po sklepach chodzić i szukać uszczelek dla tego prosiłbym was żebyście mi pokazali może w internecie można kupić jakieś uszczelki do tego amora od razu zamówiłbym hurtowo ;-)

#19
Napisz maila do Gregorio, oni też sprzedają detalicznie, uszczelki oryginalne koło 90 zł kosztują. Mają też slizgi, sterówki, nawet koronę udało mi się dostać do bombera. Fajnie, jak można kupić części do 14-letniego amortyzatora, nie to co Rock Shox :)

#22
W Gregorio (u dystrybutora Marzocchi) można jeszcze dokupić tuleje ślizgowe do tych amortyzatorów. Wystarczy je wymienić podczas serwisu (instrukcja wymiany we wcześniej podanym linku), i nie będzie problemu.
Jeśli jednak luz jest niewielki - to da się z tym jeździć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#23
No cóż po tylu latach to nic dziwnego, moja z3 z '98 też ma luzy.Jeśli nie są duże to ja bym to zostawił, bo wymiana ślizgów jest raczej mało opłacalna.

#26
No to wlej tani mineralny olej do nowoczesnego diesla i po dwóch latach zmierz zużycie pierścieni tłokowych.
Źle dobrany olej = zwiększone tarcie = szybsze zużycie tulei ślizgowych = luzy. Proste.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#27
Szczegolnie w widle z otwarta kapiela olejowa, czyli gdzie tyleje sa smarowane olejem wlasnie , ktory jednoczesnie sluzy do tlumienia, oczywiscie ja uwazam ze motorex to swietny olej, Tyle ze poszczegolne oleje roznia sie od siebie poza gestoscia wyrazona w SAE , takze wlasciwosciami samrujacymi ... Wiec niewlasciwy olej zdecydowanie przyspiesza zuzycie tuleji (lozysk) slizgowych , oczywiscie wplyw na zuzycie ma takze czestos serwisowania, styl jazdy , dbanie etc

#28
Motorex wg mnie sprawdza się tylko w amorach typu Manitou czy RS Duke/Reba, Recon itp - bo tam służy jedynie do tłumienia, a nie do smarowania goleni (chyba, ze ktoś go leje też do dolnych goleni zamiast RedRumu czy Fox Fluid). Jak pisze Andriu - w Judy Hydracoil czy Bomberach, gdzie olej jednocześnie smaruje i tłumi, Motorex ma za małe właściwości smarujące - i amor chodzi mniej płynnie wg mnie. Niewiele, ale wyczuwalnie. A to się przekłada w dłuższym okresie na zużycie ślizgów. Takie jest moje zdanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#29
A w kwestii samych tulei , zanim sie je wymienia nalezy sprawdzic ich Stan, I jesli sa ok, to najpierw dobic delikatnie I metoda prob I bledow ustalic prawidlowy luz roboczy ( tuleje sa osadzana lekko jakby na stozku) nowe jak sie Da to tez trzeba prawidlowo ustalic , jesli sa zuzyte to oczywiscie nowe, jak focker pisal w gregorio wsio maja, a jak nie to sprowadza, choc wiAdomo ze taniocha to nie jest - I smiem twierdzic ze skoro ktos zadaje wogole pytanie jak sie to naprawia, to lepiej zeby oddal do sErwisu komus co ma doswiadczenie w tej kwesti, bo to nie jest operacja jak zmiana linki hamulcowe, trzeba miec I wiedze I odpowiednie narzedzia I doswiadczenie przede wszystkim...

#30
W starych Bomberach nie zlikwidujesz tak luzu, bo tuleja siedzi zupełnie inaczej niż w innych amorach - to cieniutka blaszka pokryta teflonem, którą możesz wyjąć ręką z dolnej goleni. Ona może siedzieć tylko i wyłącznie na jednej głębokości (choć można ją spróbować przekręcić). Plus jest taki, że wymieniasz ją bez narzędzi. Minus taki, że nie dobijesz głębiej w goleń.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .