#16
No z deluxem ten klopot ze ma komore negatywna z azotem I PO wymianie uszczelek oleju itd, trzeba jeszcze dobic azot na zadane cisnienie. Jak sie ma czym to ok, jak nie to pozostaje ost czynnosc zlecic serwisowi mimo wszystko

#17
Większość serwisów nie pompuje tych amorów podczas serwisu azotem - wierz mi.
Poza tych chyba nawet w oficjalnej instrukcji jest napisane, że jeśli azot jest niedostępny, to można pompować powietrzem. W sumie to przecież powietrze atmosferyczne zawiera blisko 80% azotu, więc różnica nie będzie praktycznie odczuwalna.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#18
No roznica jest taka ze azot jest niewrazliwy na temperature , a powietrze atmosferyczne zwieksza swoja objetosc wraz ze wzrostem temperatury, pewnie mozna I zwyklym powietrzem, ale fabrycznie jest azot I pewnie najlepiej byloby aby azot byl I PO serwisie dampera

#19
Pewnie, że lepiej by było. Niemniej nie masz pewności, że w serwisie Ci tak napompują. Tym bardziej, że oficjalna instrukcja pozwala napełniać układ powietrzem i serwisy zwykle tak robią. Przy takiej ilości gazu i proporcji 80%:20% różnica będzie minimalna.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#20
Long Travel ....nadal wisi na allegro....cos z nim nie tak ??? czy moze sprzedajacy malo elastyczny ???
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#21
nie chciał mi zdjęć przesłać goleni chociaż poprosiłem i twierdzi, że skok jest 80mm, a jak chce sobie zwiekszyć do 100 lub 120 to mogę użyć tulejek czy dystansów, pisał, że amor jest dla niego zbyt miekki wiec spytałem go o jego wagę (nie widelca), odpisał mi że na oko troche powyżej 2 kg ;) waże 85kg i jeżeli rzeczywiście są tam miekkie spreżyny to srednio to widzę, ogólnie miałem ostatnio troche przebojów na allegro z różnymi używkami, glownie tą ramą LTSa do dziś nie przysłali mi drugiego dampera do niej w ramach rekompensaty kosztów, wiec na takie dziwne akcje sprzedawców jestem wyczulony/przeczulony ;-)

rama już prawie złożona bez dampera, w jednej osi nie ma łozysk, bo w sklepie dali dupy i przez tydzień zapomnieli zamówić, także jutro kupie brakujące łożyska na alledrogo

fotki jutro zapodam, dziś wstępne polerowanie było :-)

#22
cardamon pisze:ogólnie miałem ostatnio troche przebojów na allegro z różnymi używkami,
szkoda :-( bo widelec jakby stworzony do tej ramki
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#23
a no katalogowy :) pomyśle jeszcze, do końca aukcji troche czasu jest...

edit: obiecane fotki :->

w trakcie wymiany łożysk
Obrazek


główka
Obrazek


2 x <E>
Obrazek


całość
Obrazek


i troche szczegółów
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


i moje utrapienie ;)
Obrazek

#24
rozebrałem wczoraj damper, nie ma tam wentyla żadnego jest komora z systemem tulejek, podkładek itd itp na końcu tłoka i tyle, czy to możliwe że tłumienie działa na zasadzie spreżania i rozpreżania powietrza w komorze z ciśnienie atmosferycznym ? wrzuce zdjęcia popołudniu :oops:

edit:

znalazłem coś takiego:
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=178217

edit2:
przeczytałem, ogarnałem instrukcje, pytanie zasadnicze, czym mam to napompowac do tych 225psi czyli 15,5 barów ? pompki do amorów mają oprócz końcówek na zawory jakieś wymienne igły ?

#25
tlumienie jest hydrauliczne, a wentyl jest pod korkiem, w tych starych dampoerach pompowalo sie igla, taka jak kiedys pilki, dlatego pisalem ze klopot jest jak sie nie ma czym, i swojego deluxa (ktorego juz sprzedalem) po zrobieniu serwisu, wymianie uszczelek i oleju, oddawalem do plusa na zamiany, zeby azot tudziez powietrze jak focker sugeruje napompowali mi oni, bez tego damper tez dziala poprawnie, ale brak mu komorry negatywnej i latwiej go dobic, przy dobrze dobranej sprezycie mozna nawet nie zauwazyc, tlumienie dziala poprawnie, i bez azotu dzialanie jest bardziej liniowe, z azotem progresywne, ...napompujesz oczywiscie zwykla pompka wysokocisnieniowa do amortyzatorow, tylko musisz skolowac lub dorobic igle , pod tym korkiem jest taka jakby membrana ktora trzeba przebic igla napompowac i wyciagnac igle

#26
dziś dojdzie grugi damper, jak bedzie w lepszym stanie to go na razie zamontuje, a tym dobitym sie pobawie w serwis :oops:

Andriu, czy dobrze Cie zrozumiałem że mozna jeździć bez pompowania ? :> waże 85kg i mam spreżyne 750lbs czyli z tego co gdzies wyczytałem na 75-85kg, ale mogę dać 800lbs, którą będzie mi trudniej dobić, ale zmniejszy sie czułość, dobrze wydumałem ?

#27
dobrze wydumales, komora negatywna zapobiega dobiciu i zmienia charakterystyke na progresywna, co dosc istotne jest przy tak malym skoku tloka, (w moim rozmir oczko-oczko byl 165mm i przy tym bylo 38mm skoku tloka, w tym chyba jest 150mm i skok tloka kolo30mm) ,dodatkowo zwieksza czulosc bo dziala w przeciwna strone do sprezyny glownej, ale zepsuc jako tak sie nie da wazne by sprezyna zapobiegala dobiciu, choc obawiam sie ze bez powietrza i tak bedzie dobijac przy duuuzych obciazeniach, i oczywiscie nie ejst zalecane, ale do momentu az sie nie zrobi jak fabryka kaze to jezdzic sie da, focker jak sie pojawi pewnie uzupelni te info ;)

#29
jak robi w serwisie to pewnie tak :), ja mam pomki rozne do amorow, bo wiekszosc jest powietrzna, i kombinowalem z igla, da sie, ale prosciej mi oddac do serwisu, bo w plusie mam znajomkow wiec robia mi to na poczekaniu, inna sprawa ze juz deluxa nie posiadam, a kupowanie wszelakich sprzetow na raz tez mija sie z celem, wymienilem damper na manitou spv air i po klopocie :), oczywiscie w lts ten problem ze daper jest specjalna konstrukcja do niego, wiec pozostaje oridzinal niestety.... w zalaczniku masz spakowany manual do roznych widlow i damperow w tym takze do super delux
Załączniki
instrukcje do amorkow i damperow (rock schox de lux).rar
(977.51KiB)Pobrany 3711 razy

#30
znalazłem coś takiego:
http://www.retrobike.co.u...ic.php?t=178217
wyżej dałem sam wyciąg do deluxa z tego opasłego Twojego tomiska, ale sobie w robocie drukne wszystko :-)

#31
Idź do apteki, kup najgrubszą igłę do zastrzyków. Znajdź starą dętkę z zaworkiem Dunlopa i obetnij cały zaworek. Zaworek z jednej strony wkręć w pompkę, z drugiej za pomocą nakrętki nakręć igłę włożona w nakrętkę. Podłuż podkładkę zrobioną z wyciętej dętki z dziurką, żeby nie uchodziło powietrze bokiem. Koniec igły możesz spiłować, ale uważaj, żeby nie zrobić zadr i nie zasklepić otworu. Napompuj tyle, ile mówi instrukcja.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#33
ja tez robilem z igla do pilki, tyle ze wolalem miec tam jednak azot, w plusie wiem ze azot dawali, ale jak pisze focker reszta czy wiekszosc serwisow wali zwykle powietrze, to wtakim wypadku zdecydowanie lepiej sobie samemu dmuchac za darmo niz za 40pln ;)

#36
no tak ale ten zestaw samoróbka zaproponowany przez Fockera dzieki wentylowi działa jednokierunkowo, czy może te pompki do amortyzatorów same maja zawory zwrotne ?

#37
Cieńsza igła = dłuższa żywotność zaworka.
Poza tym w tylnych RSach z tego co pamiętam nie ma dziurki przez którą wkłada się igłę - trzeba się przebić przez gumową uszczelkę. Do tego zwykła igła do piłki się nie nada.

Co do jednokierunkowości - nic nie może tu działać jednokierunkowo. Wszystkie zaworki trzeba wymontować. Przeciżz zaworek zwrotny musi być w pompce.
Ostatnio zmieniony 2012-07-24, 11:46 przez focker, łącznie zmieniany 1 raz.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#38
jak nie masz pompki wysokocisnieniowej to i tak nic nie zrobisz, a te tanie wcale nie sa jak dobre, mam 2 jedna rs, druga magura, obie sa super, przy czym ta magury ma dodatkow jeszcze taki zacisk na wezu, wygodne, a pomka sama z siebie zapobiega cofaniu sie powietrza, przeciez nawet jak w amorku jestzawor samochodowy to po zakreceniu koncowki jest on wcisniety, czyli gdyby pomka pozwalala cofac to i w zaworach samochodowych by cofalo

#39
dobrze focker pamietasz, tam jest taka kauczukowa membrana, ktora sie sama zasklepia po wyjeciu igly, ale trzeba ja przebic zanim sie napompuje, pozniej korek uszczelnia dokladniej, cos na zasadzie ampulek z lekami do strzykawek

#41
Z tą tylko różnicą, że w SIDzie masz kilkukrotnie niższe ciśnienie - stąd i koncepcja pompowania jest inna. Jeśli przebijesz grubasem od pompki zaworek w DeLuxie to wątpię, że utrzyma ciśnienie 220PSI. Nawet oficjalna instrukcja jasno mówi, że pompuje się igłą lekarską.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#42
ja ta od pilki ostrzylem, proste bo wystarczu pod katem na szlifierke by ostra byla, a bralem igle od pilki, bo ma gwint srednicy takiej jak zawor samochodowy, nie ma wtedy problemu z przejsciami redukcjami, poprostu wkreca sie igle w waz pompki i tyle, ale podejzewam ze twoja koncepcja rownie dobra jak nie lepsza, bo igla od strzykawki jest bardzo ostra wiec pewnie i membrana sie lepiej zasklepi,

#43
W LTS'ie zagości Marzocchi Bomber Z1 Bam 1998 pomarańczowo srebrny akurat do srebrnej ramy 8-)

Obecnie szukam sterów, znaczy znalazłem srebrne igiełkowe Orbity FSA tyle, że 129zł, oddam nerke za żółte FSA ;) Igiełkowe będą trwalsze albo chociaż porównywalne od współczesnych cartridży ACB 36/36stopni ??