#32
poleciales grubo ;0 a hamulec formula evo 9.5 original, bo do nich byly oferowane adaptery do ram bez ustrojstwa montarzowego, nie chcesz sprzedac mostka? przypasowalby mi do schwinna :)

#33
hehe, mostek dopiero co założyłem ze swoich zapasów (jeszcze są stery FSA pod kolorek :-))

Andriu - napiszesz coś więcej o tym hamulcu i adapterze? na razie debet osiągnął 10te dno, ale rozważam 2 koncepty: Vki Paula bądź identyczny dysk do przodu (tylko ten adapter jakoś mnie nie przekonuje a na przód bez zmiany widła też musiałbym cś kombinować...)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#34
piszesz do gregorio i Ci odpisza czy jeszcze posiadaja, bo do przednich widlow tez swego czasu byly adaptery, tylny jest oryginalny, ogolnie bdb hamulec, jezdzilem na takim z tarczami 185mm przez 5 lat :) poza masa zadnych wad, u jasia luisa nabedziesz do kompletu przednia piaste carbonio wraz z tarcza i kolem (patent formuli z 4 srubami) , a hample czasem sie pojawiaja na alledrogo, ja swoje sprzedalem caly komplet z 6 tarczami, zapasowymi klockami itd i teraz zaluje

#36
byliśmy wczoraj z Sierżantem na szybkiej rundzie w lesie zabierzowskim Wnioski są - następujące:

- przełożenia do zmiany - poprzedni właściciel widać ukierunkowany był na szosę Nam blatu 54 z koronką 11 nie udało się zamknąć nawet jadąc lekko w dół, ale przyznać trza że trochę już strach obleciał (przynajmniej mnie)

- tylna tarczówka będzie wymontowana - trzeci hamulec, sterowany w dodatku przez osobę która nie widzi po czym jedzie wprowadza tylko zamęt IMO, więc rower stanie na komplecie solidnych Vek sterowanych przez kierowcę (zwłaszcza że założone V są na tyle skuteczne, że dołożenie siły z trzeciego hamulca nie jest bardzo zauważalne - zauważalne jest natomiast kiedy ten z tyłu zaczyna panikować i mimowolnie gniecie klamkę jako jedyną ;-))

- Judysia DH - nie wiem czy nie wywala główki za bardzo do góry Przy wolniejszej jeździe rower bardzo chętnie 'domyka' zakręty Chcę radykalnie wrzucić jakiegoś sztywniaka i zobaczyć jak będzie wyglądało prowadzenie jeśli zmiana będzie radykalna będę szukać jakiegoś amora z mniejszym skokiem albo spróbuję obniżyć DH na 5cm skoku

- tylny baranek - na pewno zostanie zastąpiony prostę kierą - zbyt łatwo się o niego zaczepia zsiadając z pierwszego krzesła, co przy awaryjnym opuszczaniu pojazdu moze być brzemienne w skutkach
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#37
Albo pomysl na zostawieniem hampli formuli na obu kolach, sterowanych tylko przez kierowce, evo naprawde swietnie dzialaja, a jednak ciezki rower , 2 pasazerow, jest co hamowac I na tarczowych osczedzasz obrecze, ile skoku ma ten Judy dh ?

#38
myślałem nad tym - dlatego też wypytywałem Cię o tą Formulę
jednak po "chłodnej analizie faktów" popartej przejażdżką stwierdzam że bardziej w łapie "leży" mi Poza tym nie do końca ufam temu adapterowi a sama tarcza jest bardzo blisko ramy co też budzi moje obiekcje

Judy dh ma 80mm skoku i 44-45cm od osi do dolnej bieżni Spróbuję wrzucić sztywniaka 39cm, jeśli będzie znacząca poprawa to poeksperymentuję z jakimś widelcem 41cm albo tymczasowo z obniżeniem Judyty
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#40
amoze po prostu sprezyna za twarda bos letki?

tez mnie sie wydaje, ze wystarczyloby przedluzyc przewod formuli na przod (ew. zalozyc tarcze linkowa na tyl albo bez v, albo 2 hample sterowane z jednej klamki
Obrazek

#41
Mam doswiadczenia z evo I zostawilbym 2 hample tarczowe , od jasia zakupic piaste formula carbonio wraz z tarcza do przodu, dokupic jeden hampel do kompletu I hample jak nalezy, ale oba sterowane przez kierowce, przewody kupuje sie na metry wiec bez problemu , a ze tarcze blisko ramy to normAle, przy widelcu, sruby od tarczy mijaja lage o pol mm, adapter jest oruginal wiec nic sie w nim wydazyc nie moze , to sa solidne. Mocne I ze swietna modulacja hamulce , ale wiadonmo jak wlasciciel woli

#42
Popieram zdanie Andriu. Dwie tarczówki sterowane przez kierowcę. Ten pomysł z przednią piastą Carbonio mi siępodoba
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#43
No tak, tylko że ten wideł nie ma mocowań pod tarczę, trzeba by i tak go wymieniać a dla mnie on tutaj pasuje. Fajna bryka, sam bym takie coś przygarnął, już dwa razy była okazja zakupu GT Quarterfoil, tylko w moim przypadku pytanie jest gdzie trzymać, jak to Pandą woźić i z kim jeździć ?
Jedno jest pewne, ja zawsze bym jeździł z przodu, no chyba że kobieta na przedzie to wtedy byłoby to do przeżycia. Poza tym widoki raczej marne.

#44
Z uchwytem pod tarczę wymienić by można na Judy XL :-) Mam takiego NOSa granatowego i świetnie by tu pasował i wyglądał ale nie jest na sprzedaż :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#45
No widel skolioza pisal ze mu nie lezy, wiec jak bedzie zmienial to na cos z mocowaniem, a jak nie to sa oczywiscie adapteru formuli do widelcy bez mocowan, analogicznye jak ten z tylu...

#46
kosci26 pisze:Z uchwytem pod tarczę wymienić by można na Judy XL :-) Mam takiego NOSa granatowego i świetnie by tu pasował i wyglądał ale nie jest na sprzedaż :)
Ale to dodatkowe 2cm skoku plus dwie półki, poza tym strasznie miętki jest. Wiem bo mam identycznego, też granatowego przy STS-sie. Moim zdaniem odpada.

Jakby dało się adapter na przód znaleźć to też bym poszedł w opcję tarcz.

#47
Jakies 2 tygodnie temu byl widel z adapterem wlasnie formuli, koles nie wiedzial nawet co sprzedaje I szybko poszedl, w gregorio moga tez miec ze starych zapasow, napewno sa do nich manuale I zawsze mozna sobie takowy dorobic

#48
Judytka nie pasuje mi nie w kwestii charakterystyki pracy (dostała nowe elastomery więc pracuje jak trzeba) tylko wydaje mi się że za bardzo wywala główkę do gory (rower przy wolnej jeździe samoistnie 'domyka" zakręty, ciągnie kierę ku ramie że trzeba mocno ją trzymać - dla mnie to może być objaw zbytniego wyrzucenia główki w górę i spłaszczenia i tak płaskiegą kąta główki)

A co do tarcz - jakoś nie przepadam ani za tarczami, ani za hydrauliką ;-) poza tym porównując siłę i jakość hamowania samej tylnej tarczówki z samą tylną vką XT lepiej IMO wypada ta druga Nie wiem może spróbuję przelac i odpowietrzyć jeszcze ten hamulec..
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#50
no to jest pewien drobny kroczek naprzód

Wiem że z dobrych serc doradzacie mi tarcze, ale... to jedna nie moja bajka
Postanowiłem więc ruszyć temat i z tego co miałem zaplotłem i wycentrowałem własnie tylne kółko
Zbudowane jest na fajnej piaście Edco na 4 maszynach, z przyzwoicie głośnym bębnem, szprychach DT (ciut za krótkie się okazały :oops: ) oraz obręczy Mavic M234 (miałem jeszcze do dyspozycji 517tkę, ale boję się o powyrywanie kapsli z czego te felgi słyną - obciążenia wszak trochę dostanie)
Niestety Ceramic który obecnie siedzi w bicyklu nie zgrał się iloscią dziur, będzie musiał więc zaczekać na lepsze czasy

Teraz przede mną walka z hydrauliką = obawiam się że nie uda mi się jej zdemontować bez spuszczania płynu (nie da się wyciągnąć przewodu z przelotek "do góry" :-()
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#51
no na bank, a najgorsze ze bedziesz musial obciac przewod hydrauliczny, a nowe oliwki do evo to klopot do dostania, bedzie problem z zalaniem i odpowietrzeniem ponownie hampla

#58
one nie obnizaja sily tylko opozniaja moment zablokowania, kola, siemano tez takie rozne wynalazki robilo, dla wytrawnych bikerow zbyteczne

#59
dodatkowy modulator; przewaznie Rudej zakladalem linke od przerzutki, przyblizalem klamke mozliwie do kierownicy. Tak jak mowicie laseczki sie boja mocno hamowac, zreszta nie maja sily w lapie; Ale jako, ze lubie dluga modulacje, mnie tez sie ten patent podoba, dziala porownywalnie do magury (czujesz jak hamujesz;) ale sila faktycznie nie powalajaca...
Obrazek

#60
stx rc mial podobny patent i byly tez fajki v-brake ze sprezyna, takie wlasnie modulatory, w v-kach z rownoleglym prowadzeniem, i sila i modulacja byla tak wysoka ze przestali to robic