#16
Eros rozbił bank :-)
foto już po częściowych modyfikacjach (opony, mostek, doszły jeszcze czerwone stery FSA) a to pewnie nie ostatnie zmiany :-D

Kurczę zawsze chciałem mieć tandem MTB, śliniłem się do granatowego Scotta AD 92 (jedyny tandem w oficjalnym katalogu ) nie wiedząc nawet że byla wypuszczona limitowana seria dealerska Pro Only!
Rowerek datuję na rok 1995 - bardzo charakterystyczna jest naklejka "z flagą" srebrna i mniejsza niż tradycyjne

Obrazek


https://picasaweb.google.com/1021978808 ... q_1lZPqsgE
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#17
Jeżeli to nie deha, ale komponenty deha są uzasadnione to chyba tylko tandem wchodzi w grę ;) albo baardzo dziwny rower, który ciężko w jakiejkolwiek kategorii umieścić.

Ten tarczowy hamulce to rozumiem, że to inwencja poprzedniego właściciela? ;)

#23
skolioza pisze:Kurczę zawsze chciałem mieć tandem MTB
PODWOJNIE........................zakrecony :shock: :shock: :shock:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#24
qsik pisze:A z ciekawości ile płaciłeś? Bo miałem go w łapach ale cena mnie zmiażdżyła :)
ja myśle, ze takie pytania o cenę przy naszym hobby są nie na miejscu ;-)

#28
hehe nie mam pytań! :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#30
dzięki Panowie :-)
zakręca faktycznie jak Ikarus, więc może coś w rodzaju? ;-)

a tarczówka - ciężko zweryfikować (podobnie jak większość szpeju - tego roweru wszak nie ma w oficjalnych materiałach) niby przelotki są dedykowane i ładnie zanitowane, w kolorze ramy, ale pozostałe opory pancerzy są spawane do ramy Adapter też jest łoryginalny jakiś
Sądzę ze generalnie z hamulcami była konwersja - rama jest z 95, ma wieszak na canti a heble i STI są 739 które weszły w roku 96
Na pewno oryginalne są korby - nawet nie wiedziałem ze były dedykowane tandemowe korby LXa :shock: sądziłem że będą po prostu użyte 3 komplety korbowe i pedały wkręcone na loctite, a tu miła niespodziewajka set tandemowy z odwrotnymi gwintami gdzie trzeba :-)

E: po sprawdzeniu wygląda faktycznie na szczotkowane alu pokryte bezbarwnym, napęd zabójczy 54-44-28 i kaseta 11-28 (będzie zmiana na coś bardziej MTB)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#32
poleciales grubo ;0 a hamulec formula evo 9.5 original, bo do nich byly oferowane adaptery do ram bez ustrojstwa montarzowego, nie chcesz sprzedac mostka? przypasowalby mi do schwinna :)

#33
hehe, mostek dopiero co założyłem ze swoich zapasów (jeszcze są stery FSA pod kolorek :-))

Andriu - napiszesz coś więcej o tym hamulcu i adapterze? na razie debet osiągnął 10te dno, ale rozważam 2 koncepty: Vki Paula bądź identyczny dysk do przodu (tylko ten adapter jakoś mnie nie przekonuje a na przód bez zmiany widła też musiałbym cś kombinować...)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#34
piszesz do gregorio i Ci odpisza czy jeszcze posiadaja, bo do przednich widlow tez swego czasu byly adaptery, tylny jest oryginalny, ogolnie bdb hamulec, jezdzilem na takim z tarczami 185mm przez 5 lat :) poza masa zadnych wad, u jasia luisa nabedziesz do kompletu przednia piaste carbonio wraz z tarcza i kolem (patent formuli z 4 srubami) , a hample czasem sie pojawiaja na alledrogo, ja swoje sprzedalem caly komplet z 6 tarczami, zapasowymi klockami itd i teraz zaluje

#36
byliśmy wczoraj z Sierżantem na szybkiej rundzie w lesie zabierzowskim Wnioski są - następujące:

- przełożenia do zmiany - poprzedni właściciel widać ukierunkowany był na szosę Nam blatu 54 z koronką 11 nie udało się zamknąć nawet jadąc lekko w dół, ale przyznać trza że trochę już strach obleciał (przynajmniej mnie)

- tylna tarczówka będzie wymontowana - trzeci hamulec, sterowany w dodatku przez osobę która nie widzi po czym jedzie wprowadza tylko zamęt IMO, więc rower stanie na komplecie solidnych Vek sterowanych przez kierowcę (zwłaszcza że założone V są na tyle skuteczne, że dołożenie siły z trzeciego hamulca nie jest bardzo zauważalne - zauważalne jest natomiast kiedy ten z tyłu zaczyna panikować i mimowolnie gniecie klamkę jako jedyną ;-))

- Judysia DH - nie wiem czy nie wywala główki za bardzo do góry Przy wolniejszej jeździe rower bardzo chętnie 'domyka' zakręty Chcę radykalnie wrzucić jakiegoś sztywniaka i zobaczyć jak będzie wyglądało prowadzenie jeśli zmiana będzie radykalna będę szukać jakiegoś amora z mniejszym skokiem albo spróbuję obniżyć DH na 5cm skoku

- tylny baranek - na pewno zostanie zastąpiony prostę kierą - zbyt łatwo się o niego zaczepia zsiadając z pierwszego krzesła, co przy awaryjnym opuszczaniu pojazdu moze być brzemienne w skutkach
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#37
Albo pomysl na zostawieniem hampli formuli na obu kolach, sterowanych tylko przez kierowce, evo naprawde swietnie dzialaja, a jednak ciezki rower , 2 pasazerow, jest co hamowac I na tarczowych osczedzasz obrecze, ile skoku ma ten Judy dh ?

#38
myślałem nad tym - dlatego też wypytywałem Cię o tą Formulę
jednak po "chłodnej analizie faktów" popartej przejażdżką stwierdzam że bardziej w łapie "leży" mi Poza tym nie do końca ufam temu adapterowi a sama tarcza jest bardzo blisko ramy co też budzi moje obiekcje

Judy dh ma 80mm skoku i 44-45cm od osi do dolnej bieżni Spróbuję wrzucić sztywniaka 39cm, jeśli będzie znacząca poprawa to poeksperymentuję z jakimś widelcem 41cm albo tymczasowo z obniżeniem Judyty
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#40
amoze po prostu sprezyna za twarda bos letki?

tez mnie sie wydaje, ze wystarczyloby przedluzyc przewod formuli na przod (ew. zalozyc tarcze linkowa na tyl albo bez v, albo 2 hample sterowane z jednej klamki
Obrazek

#41
Mam doswiadczenia z evo I zostawilbym 2 hample tarczowe , od jasia zakupic piaste formula carbonio wraz z tarcza do przodu, dokupic jeden hampel do kompletu I hample jak nalezy, ale oba sterowane przez kierowce, przewody kupuje sie na metry wiec bez problemu , a ze tarcze blisko ramy to normAle, przy widelcu, sruby od tarczy mijaja lage o pol mm, adapter jest oruginal wiec nic sie w nim wydazyc nie moze , to sa solidne. Mocne I ze swietna modulacja hamulce , ale wiadonmo jak wlasciciel woli

#42
Popieram zdanie Andriu. Dwie tarczówki sterowane przez kierowcę. Ten pomysł z przednią piastą Carbonio mi siępodoba
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#43
No tak, tylko że ten wideł nie ma mocowań pod tarczę, trzeba by i tak go wymieniać a dla mnie on tutaj pasuje. Fajna bryka, sam bym takie coś przygarnął, już dwa razy była okazja zakupu GT Quarterfoil, tylko w moim przypadku pytanie jest gdzie trzymać, jak to Pandą woźić i z kim jeździć ?
Jedno jest pewne, ja zawsze bym jeździł z przodu, no chyba że kobieta na przedzie to wtedy byłoby to do przeżycia. Poza tym widoki raczej marne.

#44
Z uchwytem pod tarczę wymienić by można na Judy XL :-) Mam takiego NOSa granatowego i świetnie by tu pasował i wyglądał ale nie jest na sprzedaż :)
Ratujmy retro od śmierci na śmietniku!
Cannondale: Delta V '92 ; F700 '94 ; F700 '95 ' F700 '01 ' Super V Raven '01 ; Jekyll '03. Trek 950 Singletrack '95 Diamondback Ascent '89. Forfiter '96 Giant XTC NRS Team '01 Marin B17 FRS in progress

#45
No widel skolioza pisal ze mu nie lezy, wiec jak bedzie zmienial to na cos z mocowaniem, a jak nie to sa oczywiscie adapteru formuli do widelcy bez mocowan, analogicznye jak ten z tylu...