RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Przerzutka tył - w pigułce
Autor Wiadomość
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-12-10, 22:36   Przerzutka tył - w pigułce




No tak troche nudy było ostatnio i tak sobie porozbierałem.
miałem korpus XT z przerzutki skręconej i swoją dobrą LX-a, co z tego wynikło ???
No cóż mogło być ciekawie, ale :
Część z napisem XT jest minimalnie na zawiasach dłuższa niz LX-a , ale ciekawie mogło to wyglądać.

Ale w końcowym rozrachunku moja przerzutka dostała nówki pręciki slizgowe od XT, nowe uszczelki do tuleji i poza tym została wewnętrznie wyszyszczona, dostała nowy wózek od STX-a i teraz całkiem ładnie pracuje.
Doatała także nową śrube główną od XT pustą w środku czego nie ma na zdjeciu.
Takze po prostu nudziło mi się :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Jastrzomb 

Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 70
Skąd: Łódź / Zgierz
Wysłany: 2009-12-11, 00:09   

Nie wiem dlaczego ale u mnie nie widac zdjec :(
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-12-11, 09:07   

Wkleje jeszcze raz, Imageshack robi porządki , załozyłem konto to już nie znikną znowu.


_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12786
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2009-12-11, 10:03   

majsterkowicz... ;-)
a na marginesie skoro temat o przekonwertowaniu czarnego LXa - jakby ktoś miał niepotrzebny krótki wózek od przerzutki RSX to możemy się dogadać ;-)
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
YvesMoi 


Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 3441
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-12-11, 13:27   

fajna zabawa. ja już rozkręcałem przerzutki, wymieniałem i smarowałem sprężyny od korpusu czy wózka ale żeby aż tak. jak wybileś te sworznie??? potem cięzko jest założyć sprężyne spowrotem i reszte do kupy? opisz mi prosze trochę dokładniej co i jak

pozdr
 
 
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 33
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-11, 17:20   

Sworzni w przerzutce Shimano nie da się od tak wybić; trzeba rozwiercić (mniejszym wiertłem niż bolec) korpus przerzutki.
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-12-11, 22:34   

Dokładnie tak.
Spróbuje w nastepnym tygodniu jak będę w pracy , no bo teraz wolne jest, zrobić dokładniejsze fotki co i jak w jakim miejscu , aby bezpiecznie i bezproblemowo móc tak rozebrać sztuke :lol: do golaska.

Nie jest to trudne m jak ktosumie sieobchodzić z narzędziami typu wiertarka, młotek , pęseta, punktak i takm może cos jeszcze.

Ja wyszedłe z załozenia tego tematu tak , bo miałem ukręcone XT i chciałem mieć LX-a ze zrebrnymi korpusami, ale po próbach montażowych okazało sieże jednak i te korpusy były odkształcone co uniemozliwiło jaką kolwiek próbe czy cos by z tego wyszło.

Jedynych szpejów jakich z przerzutek nie da się wybić -wymienić są tuleje ślizgowe - dwie główne osie, spreżyny głównej i sprężyny wózka, są one wprasowane i próby u mnie wybicia skończyła się uszkodzeniem jednej, a szkoda bo tytajk powstają z czasem luzy.

Takze cierpliwości - będzie pogadanka na temat wiercenia.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-01-07, 11:23   

Napisze skrótowo co i jak






1,2,3,4 - sworzenie przerzutki - osie główne pantografu, które możemy wybić. wymienić.

G - zaczep spreżyny, nie trzeba rozbierać przerzutki aby odpiać ją , delikatnie podważamy cienkim śrubowkrętem i zrzucamy sprężyne, co ułatawia nam wiercenie otworów do sworzni, lub inne prace , np czyszczenie, mycie przerzutki.

E - śrubka imbusowa - wykręcamy ja aby odzdielic wózek od korpusu

F- blokada śruby głównej osi przerzutki, jeśli ja zciągamy to należy przytrzymać poniżej podkładke z ząbkiem bo jest mocno napieta w niej sprężyna główna - możliwosc wystrzału.

Na jednym ze zdjeć widać narzędzia jakie uzywam - są to wiertła 1.5 mm, ale lepiej jakby byłu cieńsze, np 1.2, a do wypchnięcia-wybicia sworzni mam stary wkrętak z cienką stalową igłą - ( tempo zakończona )
Otwory wiercimy dokładnie naprzeciwko sworzni wystajacych z drugiej strony, od dokładności dokładnego wycelowania zależy czy będzie to estetycznie wygladało.
Sworznie wybijamy delikatnie pukając młotkiem najlepiej gumowym w popychacz- wkrętak.

Jeśli chcemy wymienić tylko np. sprężyne to wystarczy wybić tylko jeden sworzeń nr.4 na którym jest główna oś sprężyny.

Po zmontowaniu ponownym sworzni, dziurki po wierceniu mozna zakleić czymkolwiek, np klejem butapren albo coś podobnego, ale gęste, nie rzadkie, aby nie spłynęło na sworznie i osie obrotu.

Sworzni i tulejek w zasadzie się nie smaruje, w Xt są pokryte specjalnym materiałem ślizgowym

Podczas rozbiórki nalezy uważać na uszczelki - oringi jakie są pozakładane na końcach tulejek - są one zamontowane na częściach poziomych przerzutki, tam gdzie są napisy - czyli pantografie.

Uwaga - bardzo trudno wierci się otwór nr 1 - ze względu na krzywizne materiału - tutaj zwracamy szczególną uwage na wiercenie w lini prostej do sworznia.

Przed wierceniem otworów, dobrze jest napunktować miejsca, zapobiegnie to przesunięciu wiertła .


Sprawa jest tym bardziej fajna, że jak ktoś ma dostęp do anodowania, każdy element można zaanodować na inny kolor, wcześniej zabezpieczając osie obrotu i usuwając tulejki z pantografu.


Jakieś pytania ?? nie to przyjemnego gmerania :mrgreen:
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
YvesMoi 


Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 3441
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-01-08, 16:19   

uuu troche jest dłubania w tym ale prawda, efekt może być świetny. niestety ja nie miałbym cierpliwości do tego :/

xt7.jpg
XT anodized
Plik ściągnięto 569 raz(y) 123,18 KB

 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-02-20, 21:32   

No ta nie wygląda za ładnie raczej :lol:
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-02-20, 21:32   

No ta nie wygląda za ładnie raczej :lol:
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
zimny 


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 2866
Skąd: krk
Wysłany: 2010-06-17, 09:53   

Interesuje mnie pewna kwestia ->


zauwazylem, ze wszystkie moje przerzutki ze sprezyna wozka oparta na odkrecanym z bezposrednio z wozka bolcu-ograniczniku (deore M650, XT M732,5 i inne) - maja specyficzny luz w tym miejscu (a juz XT M737 np. go nie posiada - jest skrecany w sposob standardowy dla wspolczesnych rd - malutki imbusik w korpusie)

otoz - naciskajac na wozek-gone koleczko od wew. strony (wozka) nastepuje widoczny efekt sprezynowania - tak jakbym owa sprezyne wciskal, a ona odbija, nastepuje zatem ruch wozka na tym kilku mm odcinku.

czy jest to standardowe zjawisko? czy nabyty luz? ciekawi mnie jak to ew. skasowac...
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16