#49
Z tą osłoną przerzutki to ciekawa uwaga, nie pomyślałem o tym. Bardzo mi się ta osłona podoba, ma w końcu napis Kuwahara ;-) Swoją drogą nigdy czegoś takiego nie miałem i byłem zdziwiony, ona nie jest z rurek, ale z prętów - lite aluminium, waży ponad 100 gram. Póki co raz rower poleciał na stronę przerzutki - popchnięty przez psa Cioci i w b. fajny sposób się na niej oparł, ale wierzę, że w innych wypadkach może to wyglądać tak jak piszesz. Jak będę jechać w góry to chyba faktycznie ją zdejmę.

Aldku,
co do widła to się zgadzam, że to świetnie wygląda. Spójność. No ale rower jeździ i będzie jeździć, również w górach. Skoro wszyscy tu powtarzają, że w góry to bez amora ani rusz to chcę sprawdzić ile w tym prawdy*. Z drugiej strony nie chcę tracić tej spójności dlatego postaram się odtworzyć malowanie na MAG'u. Liczę, że rower dużo zyska na komforcie i niewiele straci jeśli chodzi o wygląd. W razie czego powrót będzie łatwy. Chcę mieć na magu jedną bieżnię DX, drugą na sztywnym, tak abym w razie chęci zmiany nie musiał zbytnio się męczyć. Nie wykluczam też tego aby amora używać tylko w teranie (jeśli wizualnie nie będzie ta wersja spełniać moich oczekiwań). Z resztą - zobaczymy jak to wyjdzie.

*póki co jeździłem tylko ze sztywnym i faktycznie, doprowadziło to do tego że starałem się znaleść "najbardziej żelowe chwyty" - ostatecznie to rozwiązanie nie było takie złe

#50
szczęśliwym trafem musiałem jechać dzisiaj do EIT+ (a niektórzy wiedzą, że jest to na peryferiach Wrocławia) a co jeszcze lepsze - mój miejski Romet był nieobecny więc pojechałem Kuwaharą. Efekt - mikrowycieczka nad Odrą.

Zapraszam do galerii

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Założone:

• oba klocki FIBRAX (żółty ładnie pasuje do całości - część maziajków i napisów jest żółta),

• siodełko, do kompletu włoskiej sztycy ITM Flat, włoskie skórzane MUNDIALITA (2złote 30 groszy - tyle mnie kosztowało, odbiór osobisty - dosłownie 2 bloki mieszkalne dalej),

• torba podsiodłowa - aby uniezależnić się od plecaka na "popracowych przejażdżkach",

• taśma odblaskowa w kilku miejscach,

• szybkozamykacze zastąpiłem ośkami zakręcanymi na imbus (szkoda, że nie torx) - to tylko wariant miejski, zloty, wyjazdu, etc, to oczywiście oryginalne szybkozamykacze.

Jazda po wertepach mówi mi, że nie mogę się doczekać MAG'a :-)

#51
Fajne są te żółte klocki. Myślę, że tutaj by bardzo dobrze wyglądało to o czym wcześniej pisałeś. Mianowićie czarne kanty i te żólte klocki. Ale z rocznika bliżej 91' z shimano to tylko exage 400/300 LX albo grupa GS. Jednak dla Ciebie byłby to downgrading. Albo czarne LXy 93'. O czymś takim właśnie myślę do swojego speca.
A jak będziesz chciał się kiedyś pozbyć tej osłonki speca, do daj znać ;-)

#53
również czarna korba by się przydała..

zdaje się czarny sprzęt był w XT z 90. No i były tam Thumby a nie te pieprzone R-F.

Póki co w razie jeśli miałbym na to chęć mogę zamienić koła na takie z piastami DX i przerzutki na DX ponieważ nabyłem rower na full DX (ale niestety to jest DX z 90(wcześniej nie było?) a nie 91 i wygląda jak Deore II) Po przerzutkach tego nie widać, po piastach trochę, nabardziej po cantach i Ubreaku ;-). W sumię wole DX/LX 91" niź miesznkę DX90"/DX91".

Ale to wszystko póżniej, później.
Najpierw MAG :-) Potem albo DX/LX -> XT 90" albo pełna anoda na czarno, ale raczej XT, anoda by mnie nie wyzwoliła od tych manetek ;-)

#57
W Kuwaharze wylądował uchwyt na bidon z MBK - czarny, plastikowy, bardziej toporny - ale co najważniejsze - nie rysuje bidonów (a ja używam aluminiowych). Może bym został przy starym uchwycie ale jest pokrzywiony.

Powyższa zmiana pozwoliła mi z innej strony popatrzeć na kwestię zmiany kolorów na bardziej czarne - o ile w kwestii cantów to na pewno dobry pomysł to nie mam już takiej pewności jeśli chodzi o Korbę. Do przemyślenia..

Obrazek

tutaj:
Obrazek


nie jestem przekonany. No ale nie ma zmartwienia - łatwiej będzie dostać czarne canti niż czarne canti i czarną korbę.


[center]uwaga[/center]

wreszcie wytropiłem Kuwaharę z amortyzatorem - jest nim Tange (jak ona tam się nazywał Struct? Stuck.. Stu.. ?!) o ile się nie mylę oczywiście
http://www.ebay.de/itm/Mountain-bike-ku ... 3f177e3b74
Obrazek

czyjaś przeróbka chyba, bo Kuwa zbyt się liczy z designem aby coś takiego odwalić chyba

#58
Cypis pisze: Patrząc w katalog - JAK SIĘ ROBI TAKIE MAZIAJE?!?
Napisałem maila z tym zapytaniem do firmy Kuwahara w Japoni. Jak dostanę odpowiedź to napiszę na forum. :-)

Próbowałem usunąć zapieczony kawałek sztycy i efekt tego jest taki, że być może będę musiał skontaktować się z Panem Rychtarskim i wymienić rurę podsiodłową.

Póki co starą sztycę będę próbował wypiłować od środka pilnikiem do stali (tkwiący fragment sztycy jest z Alu), robota być może na najbliższe kilka miesięcy ale czego się nie robi dla swojej Kuwahary...

Jeśli chodzi o obwieszenie roweru to ze względu na to, że rower i tak będzie pewnie kilka miesięcy wyłączony z czynnej służby to postaram się skompletować pełne xt 90" (w stanie b dobrym) albo dokompletuje DEORE II i nim udekoruję rower. Poza tym będę polować na oryginalną sztycę Kuwahara i siodło Rolls

Pomysł z Magiem ostatecznie uznałem za zły.

Moje źródło motywacji, inspiracji ...
http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?t=543859
http://fotos.mtb-news.de/p/1005890

#60
skolioza pisze:jednym słowem jak jest dobrze to nie trzeba kombinować - jeśli zajdzie taka konieczność to rama sporo straci iMO
myślę, że jest zbyt wcześnie by to oceniać ;-)

#62
Napisałem maila z tym zapytaniem do firmy Kuwahara w Japoni. Jak dostanę odpowiedź to napiszę na forum. :-)
Pan Takashi Kuwahara odpisał, niestety nie jest w stanie pomóc i opisać sposobu malowania.

#64
ANDRIUBIKER pisze:no to sie nie wysilil ehhh, tajemnica firmowa ;), lub juz skleroza
z treści maila wnioskuję, że to raczej "skleroza"

Swoją drogą, myślę, że malowanie nie będzie potrzebne i uda się wyfrezować ten zapieczony kawałek sztycy.

#65
pewnie ze sie uda, juz pisalem najlepiej rozwiertakiem regulowanym, alu pojdzie jak maslo, kwestia tylko czestego sprawdzania rozmiaru, zeby rozwiercic do nominalnej srednicy rury podsiodlowej

#67
ja nie wiem jakie oni mieli mna mysli rozwiertaki i jakie tam cieplo chcieli wydzielic ;) chodzi mi o reczny rozwiertak, np taki jakiego sie uzywa to wyrownania, rozwiercenia tulei montazowych resorow w ciezarowkach, jaka jest srednica sztycy? , jutr o zrobie zdjecie takiego rozwiertaka i Ci wkleje, mam cale komplety, rozwiercisz idealnie takim bez uszkodzenia ramy, uzywa sie do tego uchwytu do rozwietakow , podobny do tego od gwintownikow tylko wieksszy

#69
patent z pilnikiem jest ok, jesli masz do wyciecia 5cm max, a jak zostyalo w ramie 10, 15 czy 20 cm, to juz wiele nie nakombinujesz nie uszkadzajac ramy, ale oczywiscie nie mowie ze jest zly, bo wiadomo ze jesli przetniesz, zrobi sie sznit kolo 2mm wiec wtedy wystarczy srubokretem czy czymkolwiek wydlubac to co zostalo, tyle ze alu jest jest sztywne i ciezko bedzie mimo wszystko zawinac pozostalosci sztycy do srodka aby ja wyciagnac, ale pewnie jak sie ruszy to juz wyjdzie, naprawialem tak w zeszlym roku treka cr-mo, w ktorym sie zapiekla na amen sztyca alu, w imadle z penetratorami i nic nie dalo, wiec obcialem na rowno sztyce po ramie, wycialem pilnikiem przeciecie do zacisniecia sie rury na sztycy, a wnetrze wlasnie rozwiertakiem zrobilem na srednice 25,4, ( bo sztyca miala wnetrze owalne, dla poprawienia sztywnosci, a wsunieta w rame byla niemal do konca, czyli jakies 25cm zostalo w rurze podsiodlowej) standardowo bylo 27,2, nowa sztyca i jest nak noje, nie wyciagalem tego ze srodka wcale

#72
no i link do niego jest w moim pierwszym poście o ile się nie mylę ;-) teraz już jest 13 stron. W każdym razie dzięki za odzew!
Ale następnym razem proszę o PM aby wątek się nie rozłaził - w pierwszym poście będą linki - a tu na bieżąco wolę pozostać przy omawianiu Lion'a 91"

#73
Wielkimi krokami zbliża się czas kiedy, razem z Andriu i jego rozwiertakami będziemy usiłowali usunąć tkwiącą w ramie sztycę!

A co będzie później? Bo zakładam, że wszystko pójdzie zgodnie z planem :-)

• Na pewno rower nie zostanie pozbawiony oryginalnego sztywnego widelca (projekt wstawienia MAGa SL TI został przekreślony).

• hamulce albo zostaną jak do tej pory DX albo Deore II black (dzięki Skolioza!)

• klocki żółte Fibrax (NOS) lub czarne Koolstop (NOS)

Obrazek


• manetki Deore II NOS - jakbym miał XT to nie wiem czy bym się bardziej nie cieszył ale magia czegoś noweg jest wielka!

• sztyca Ritchey Logic black (NOS) (dzięki Yves!)

• klamki Deore II (dzięki Corrado!) lub XT M733 (dzięki Docent!)

Obrazek


• mam praktycznie pełną grupę Deore II w ketlerze i zastanawiam się czy sobie jej tu nie przełożyć ale coś nie bardzo mi się to widzi.

Trochę zdjęć:
https://picasaweb.google.com/1102733801 ... w_LzgpK3OA#

Parę szczegółów zostawiam w tajemnicy

A thumbów Deore II nie zaciskałem na kierownicy tylko je delikatnie nałożyłem do zdjęcia, najdrobniejszego ruchu wajchą nie wykonałem - więc są cały czas NOS :-) nawet zostawiłem oryginalne spinacze którymi pudełko było zamknięte ;-)
Piszę to na wypadek jakby ktoś miał ochotę mi zaoferować SL-M732 na wymianę (interesuje mnie NOS lub IDEALNE)
Ostatnio zmieniony 2012-07-30, 18:37 przez jacob, łącznie zmieniany 2 razy.
cron