RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Piasty - wszystko " O "
Autor Wiadomość
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-23, 22:13   Piasty - wszystko " O "

Na poczatek temat pierwszy :

Piasta przód - reaktywacja

A zaczeło się od tego, iż miałem piaste LX 100 ale z konusami podjechanymi i wpadłem na pomysła aby ją uzdatnić.
Najprościej by było zdobyć nowe konusy i po kłopocie, ale takowych nie ma i nie bedzie, wiec co ??

Ano rozebrałem piaste o takiej samej konstrukcji Acera i wymieniłem bebechy całe oprócz bieżni wewętrznych.
Przejkładamy - konusy, kulki, ośke i uszczelnienia - to co wyciagamy z Acery.
Po zmontowaniu mamy ładna LX-a setke, ale fizycznie w wersji z ośką 9, no cóż, ale za to korpus jest i wygląda dalej ładnie a toczy się teraz gładko.

Pamiętać trzeba o podmiance całości włącznie z uszczelkami bo stare nie pasują do innych konusów.

Na kańcu widać różnice miedzy takimi samymi piastami - różnica - ośka i uszczelki.


_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
zimny 


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 2866
Skąd: krk
Wysłany: 2010-01-08, 13:11   

mam pytanie - czy jest mozliwosc dokupienia zewnetrznego kolnierza zakrywajacego kulki (tego ktory jest widoczny na zdjeciu nr4.)?

pytanie dotyczy oczywiscie piasty Parallaxa 100
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12616
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-02-01, 22:45   Re: Piasty - wszystko " O "

Piotr napisał/a:
Na poczatek temat pierwszy :

Piasta przód - reaktywacja

A zaczeło się od tego, iż miałem piaste LX 100 ale z konusami podjechanymi i wpadłem na pomysła aby ją uzdatnić.
Najprościej by było zdobyć nowe konusy i po kłopocie, ale takowych nie ma i nie bedzie, wiec co ??

Ano rozebrałem piaste o takiej samej konstrukcji Acera i wymieniłem bebechy całe oprócz bieżni wewętrznych.
Przejkładamy - konusy, kulki, ośke i uszczelnienia - to co wyciagamy z Acery.
Po zmontowaniu mamy ładna LX-a setke, ale fizycznie w wersji z ośką 9, no cóż, ale za to korpus jest i wygląda dalej ładnie a toczy się teraz gładko.

Pamiętać trzeba o podmiance całości włącznie z uszczelkami bo stare nie pasują do innych konusów.

Na kańcu widać różnice miedzy takimi samymi piastami - różnica - ośka i uszczelki.

Podszedłem sobie do mojej piasty "setki" i z ciekawości zmierzyłem średnicę ośki - nie chce być inaczej jak średnica 9mm, nawet niecałe (w miejscu gdzie przypadają haki)i Rozumiałem dotychczas, że oś w piaście 100 ma mieć średnicę zewnętrzną 10mm - no i mi spadła kopara Czy zatem 10mm jest tylko wewnątrz?
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
wentyl 
3xmarin:) 1x kona.;)

Wiek: 48
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 95
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-02-02, 22:57   

Dokładnie tak.
Piasty z osią o zwiększonej średnicy (i troszkę skomplikowaną) mają tę oś większą tylko wewnątrz.
Chodzi o sztywność osi, nic więcej. Poza tym mają gładkie koncówki.
Gdyby było inaczej piasty były by całkiem nie compatible..:)
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12616
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-02-03, 15:47   

dzięki za info - zmierzyłem Maga na szybko i stwierdziłem, że 10mm by wlazło stąd zaskoczenie że tyle tam nie ma
Całe życie się człowiek czegoś uczy - pewnie gdybym pół roku temu nie trafił tej setki tylko zwykłego LXa to do dziś żyłbym w nieświadomości / błędnym przekonaniu :mrgreen:
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-02-20, 21:29   

zimny napisał/a:
mam pytanie - czy jest mozliwosc dokupienia zewnetrznego kolnierza zakrywajacego kulki (tego ktory jest widoczny na zdjeciu nr4.)?

pytanie dotyczy oczywiscie piasty Parallaxa 100


Sorki że nie odpisałem na pytanie ale z powodu tegi iz system forum jest spierdzielony od poczatku - nie pokazuje mi postów nowychy jak wchodze.

Jesli potrzebujesz do 100-tki kołnierze , ale oryginalne to mam takie wraz ze starymi konusami co maja lekkie wżerki, jesli potrzebujesz oryginały, mam dwie sztuki.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Elo78 


Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-25, 21:37   

Sluchajcie , mam szybkie pytanko , czy do piasty tylnej Dx-a podejdzie bebenek z parallaxa altusa? Chodzi o to że chce kasete zakręcana nakrętka a nie ostatnia zebatką.
_________________
chcieć to móc
 
 
qsik 
wściekły wiewiór

Wiek: 32
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 1099
Skąd: st.w.
Wysłany: 2010-02-25, 22:02   

Podejdzie ale jak dobrze pamiętam to DXy miały uniwersalny bębenek na oba rodzaje mocowania kasety
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2010-02-25, 22:38   

Jak w bebenku widać wewnątrz gwitn to zostaw go.
Jesli ma tylko zewnetrzny, a wnetrze zapakowane na maxa to bedzie problem z wymianą .
Stare 600-tki pod zakręcane kasety miały problem bo trzeba było wymieniać wszystko bebenek , ośke.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Elo78 


Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-26, 15:05   

Właściwie to potrzebuje sam korpus :mrgreen:
_________________
chcieć to móc
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12616
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2010-02-26, 20:28   

piasta Deore DX (oznaczenie M650) przyjmie na oryginalny bęben kasetę zakręcaną nakrętką 7s (gwintem zew się nie sugeruj, był dostosowany do obu rodzajów)
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
elziomallo 


Wiek: 25
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 1392
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 2011-11-13, 18:34   

Odświeżam temat.

Dłubałem sobie wczoraj w przedniej piaście DX, konus się rozkontrował jeden to pomyślałem że od razu przesmaruję. Po rozebraniu okazało się, że jest w niej po 10 kulek na stronę- pogrzebałem w piwnicy, znalazłem nowe kulki 3/16" i po bożemu jak mi się wydawało dałem po 11 sztuk.
Złożyłem, no i kicha- albo luz, albo ciężko chodzi ;/ Wyjąłem po jednej i jest lepiej.

Stąd pytanie- czy ilość kulek w piastach shimano (8 z tyłu, 11 z przodu) jest dogmatem czy tylko mnie się tak wydaje? Czy może przez to, że piasta pracowała z 10 kulkami bieżnie przystosowały się do takiego układu? Co myślicie?

I jeszcze jedna sprawa- często spotykacie wygięte przednie osie 9mm w piastach shimano? Już któraś z rzędu w której konus jakoś jajowato chodzi.
_________________
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12616
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2011-11-13, 20:21   

zasada stosowania luźnych kulek jest taka - i to wszędzie, nie tylko w piastach - że po ułożeniu wianka "na styk" należy jedną wyjąć, aby pozostałe swobodnie mogły pracować
Nie wydaje mi się zatem z opisu ażeby czegoś w Twojej piaście brakowało ;-)
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14