Vbrejki XT 739 luzy

#1
Czy ktoś ma jakąś skuteczną metodę eliminacji luzów w powyższych spowalniaczach? Pięknie wyglądają, pięknie hamują ale luzy to zmora tego modelu, krew człowieka może zalać jak jego wypieszczona maszyna zamienia się w grzechotkę. Zmieniać na inne bym nie chciał bo to IMO jedne z piękniejszych i do tego sakramencko skutecznych hamulców.

#2
Metod jest kilka.
Najprostsza to założyć gumkę recepturkę na pantograf tak, żeby dociskała jego elementy. Luzy będą, ale nie będzie klekotania. Od modelu 951 specjalna sprężynka pełniąca analogiczną funkcję była w standardzie w hamulcach Shimano.

Druga metoda ro zrobić obrączkę z puszki po piwie, rozebrać sworzeń pantografu (jest rozbieralny od tyłu) i podłożyć obrączkę. Po paru miesiącach operację powtórzyć - i tak do końca świata.

Trzecia metoda to kupienie oryginalnego zestawu Shimano do naprawy klekoczących hamulców. Legenda głosi, że ponoć nawet to trafiło kiedyś do detalicznej dystrybucji, ale najstarsi Górale tego na oczy nigdy nie widzieli.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#3
focker pisze: Trzecia metoda to kupienie oryginalnego zestawu Shimano do naprawy klekoczących hamulców. Legenda głosi, że ponoć nawet to trafiło kiedyś do detalicznej dystrybucji, ale najstarsi Górale tego na oczy nigdy nie widzieli.
Bluźnisz focker ;-)
http://www.swiatroweru.com.pl/item.php? ... t&pid=2235
http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_ZEST ... 15&WSZDZ=T
W Shimano Polska zestawy te dostępne są od ręki od niepamiętnych czasów. Nie wiem, czy pantograf pasuje również do XT, ale tak jak wspomniałeś w gruncie rzeczy chodzi o same podkładki.

#4
Do m950 to i ja widziałem.
Znajdź do m739 - pantograf jest inny.
Dla ułatwienia dodam, że numer tego ustrojstwa dla m739 to Y8AA98110. Dla m950 numer to Y8AB98090 i pełno tego wszędzie - w końcu jak ktoś se kupił XTRa, to trzeba o niego odpowiednio zadbać. Szkoda klienta stracić.

Tak więc płacić 55zł za same blaszki, które można zrobić z puszki po piwie, to żaden daeal.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
Normalnie grosze :) Szczególnie w porównaniu do oficjalnej ceny w Polsce - 10zł. To już chyba lepiej kupić XTRa. Przynajmniej z pantografów można sobie breloczek zrobić.
Poszukaj lepiej - może taniej będzie kupić jednak w jakimś japońskim sklepie internetowym ;) Tam też ze dwa zestawy powinny być :D
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#7
Przypadkowo udało mi się znaleźć instrukcję naprawy klekoczących 739.
Źródło - stary Bike Action (3/98), autor Dariusz Osek:
Obrazek

Obrazek

Swoją drogą.
Nie ma sprawy kosci - nie trzeba dziękować ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#10
kapalek pisze:czy w xtr m950 spoosb niwelacji luzów za pomoca podkladek z puszki jest taki sam jak w m739?
tak, tylko uważaj na kulki z łożysk, jak sie rozsypie łożysko to ich nie znajdziesz ;p

#11
mam pytanie odnośnie tych vek i wszystkich szimanowskich z rownoległym prowadzeniem - czy można przy nich używać górnej dziurki w piwocie?

pantograf wtedy jest skierowany do góry, gdyby porównać do zegarka to jakoś godzina 2ga, 1sza... da radę to zniwelować klockami, ale by musiały się trochę dotrzeć. Jest sens tak je ustawiać? Co z siłą hamowania?

Wolałbym takie ustawienie ze względu na powrót linki - wyciągało by bez problemu.

Pancerze czyste ale i tak jest jakieś pół milimetra, milimetr luzu na klamce.
Obrazek

Scott Superamerican 1994
Alpinestars Cro-Mega DX 1991[/b]
Alpinestars Al-Mega 1991

#12
Z kasowaniem luzów w XTR 950 to nie miałem do czynienia ale robiłem to w XTR 960. Jeżeli 950 jest tak samo zbudowane to najpierw zabierz się za luzy na tym kulkowym łożysku. Jest ono regulowane-jak w piastach i po odpowiednim skręceniu całości nagle stwierdziłem, że już nie trzeba przy pantografie nic majstrować.
Co do ustawiania zaczepu sprężyny na górną dziurkę to próbowałem kiedyś z LX-em i nie udało mi się tego zgrać, żeby jakoś normalnie to działało i wyglądało. Zrobiłem też podejście z przestawieniem o jeden ząbek tej obejmy ustalajacej popychacz (wodzik?) pantografu ale wtedy zrobiła się druga skrajność i znów nic nie szło ustawić. Chyba musisz zainwestować w jakieś szlifowane linki albo lepsze pancerze albo jedno i drugie :)

#17
Kolejna sprawa z brejkami - co, jeśli luzu nie ma, ale za to się nie chcą obracać?
rozebrałem, wyczyściłem i nasmarowałem wszystko. Dalej to samo.

generalnie to ten wkład (tam gdzie pivot idzie) z ząbkami po obu stronach ma jakieś olbrzymie opory do przekręcania się w którąkolwiek stronę - efekt jest taki, że na rowerze jak się przykręci hamulce i naciśnie klamkę, to tylko jedno ramię pracuje.

Brać się za pilnik?
Obrazek

Scott Superamerican 1994
Alpinestars Cro-Mega DX 1991[/b]
Alpinestars Al-Mega 1991

#20
to cos tam wlazlo, przyrdzewialo, rozmontuj to raz jeszcze i sprawdz czy na piwocie nie ma jakiejs zadry, sklepania tulejki itd

#23
jeszcze kwestia w ktorym miejscu jest opor, czy na glownym piwocie , czy na mocowaniu pantografy, bo jak na tym gornym ogniwie, to np mozliwe ze zamocno wkreciles srubke na imbus, co trzyma calosc, albo os gornego ogniwa zamontowales tyl na przod, no w tym typie V-ek jest sporo mozliwosci, gdzie zle cos mozna zmontowac

#25
no dolne sie rozklada wraz z gornym, inaczej nie zdejmiesz, i nie ma tam nic co moze blokowac, jesli tulejka nie jest owalna, sklepana itd, musi tez byc podkladka koniecznie miedzy ramieniem , a tym co trzyma sprezyne