No name + XCR L.O

#1
Rower został przezemnie zakupiony niedawno na allegro . Został on przebudowany pod moje preferencje . Główne załozenia były takie by rower nie rzucał sie za bardzo w oczy ponieważ został zbudowany do dojazdu na uczelnie oraz do treningu po zajeciach ponieważ głównie skupiam swoje fundusze na rowerze do dh/fr a ten rower ma mi pomuc w wyrobieniu sobie formy . Koszt złożenia całego rower wyniósł mnie ok 250 zł . Rower prawdopodobnie bd dalej rozbudowywany , a temat dotyczący identyfikacji ramy jest nadal aktualny

Rower zostął zakupiony na allegro za 170 zł wraz z kosztem wysyłki link tu : http://allegro.pl/rower-rama-alu-xt-i2101991114.html
W stanie jak na zdjeciach :
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z całego roweru sprzedałem klamki widoczne na fotach oraz przeżutke tylnią która nie pasowała mi do tego roweru . Zmuszony zostałem też wymienić amortyzatro ponieważ znajodował sie w opłakanym stanie posiadał rdze na lagach oraz miał 50 mm skoku a reszte skosku latał - skok sie opadał

Rower po przyjściu do mnie i załozeniu cześci których miałem w domu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Rama posiada bardzo dziwną dolną rure która jest płaska , a sztyca jest mocowana pod rozmiar 26,8 . Dziwnie jest tez mocowanie sterów ponieważ główka ramy jest bardzo gruba a jak juz schodzimy do sterów główka sie gwałtownie zmniejsza o połowe . Rama posiada wybity kod na rurze podsiodłowej podam go tutaj bo może on pomuc w identyfikacji ramy : D079168P

Wątek na temat identyfikacji ramy jest prowadzony też na innym forum o tej samej tematyce lecz po angielsku . Link : http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtopic.php?t=188028

Jeśli chodzi o rower to jest złożony w takiej postaci ponieważ zaczyna sie ciepło a chce też nie zaczynać rower bez formy a niestety nie posiadam obecnie pieniedzy na zakup cześci retro wiec załozyłem to co było . Oprócz części które były w rowerze dokupiłem
Stery ritechi 10 zł
Amortyzator Sr sountor xcr l.o za 60 zł
Pedały mostek gripy siodełko dostałem za free od kumpla
Opony po 5 zł za sztuke
Tylnia przeżutka 25 zł
Łańcuch klamki gripy i hamulce miałem w domu wiec za free


Oto obecna specyfikacja roweru
Rama: No name
Widelec: Sr Sountor XCR LO 100 mm
Stery: Ritechy
Kierownica: Zoom
Mostek: Promax
Gripy: no name
Klamka przód : Shiumano deore
Klamka tył Promx
Manetka tył Shimano Revoshift
Siodło: Selle Bassano
Sztyca: zoom
Zacisk: Zoom
Korby: Sugino 955
Zębatka:Sugino
Support: Shimano
Pedały: No name
Łańcuch: Shimano HG 73
Przerzutka tył : Shimano Deore LX
Kaseta: Shimano TZ 7 biegów
Koło przód:
Piasta:San Sin Japan
Szprychy: no name
Obręcz: weinmann
Opona: Shin Tire
Dętka: Kedna
Koło tył
Piasta: San Sin Japan
Szprychy:no name
Obręcz: weinmann
Opona: Kenda K830
Dętka: Kenda
Hamulec tył: RADIUS
Hamulec przód: Tektro


Podczas składania okazało sie że w haku przeżutki jest przekrecony gwint wiec udałem sie do tokarza który wytoczył mi insert za pare zł a nastepnie rozgwinotwałem hak na wiekszą średnice i wkleiłem insert na kleju i teraz wszystko sie bdb trzyma .

Foty

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-03-12, 21:57 przez chicken002, łącznie zmieniany 3 razy.

#2
Witaj
Sugino to producent korb - często spzedawanych także pod innymi markami Swego czasu montowano go zastępczo do Sh - był tańszy, ale i uchodził za mniej trwały ("miękkie alu")
Robili spore spektrum klas więc możesz trafić korbę klasy XT (Mighty 900), ale popularniejsze były jednak Impele pokrywające się w zależności od wersji z Alivio-LX

co do ramy - może to być wszystko ;-) skoro lakier i tak jest kijowy spróbuj dostać się do oryginalnego malowania (np delikatny rozpuszczalnik może pomóc - spray powinien zmyć, twardy lakier oryginalny powinien mu się oprzeć na tyle aby było widać malowanie ew napisy jeśli są)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#3
Co do ramki to niestety nie pójdzie tak łatwo bo jest pomalowane kijowo ale jest pomalowane proszkowo jest to gruba warstwa lakieru . Pytam o rame bo może ma coś szczególnego albo ktoś takie coś miał , w razie czego moge też zapodać nr seryjny ale nie wiem czy to cos pomoże

A co jeszcze powiecie o kołach ??
Co do korby jedyne oznaczenia które znalazłem to Saugino Japan AC 110 i 034 w kółeczko domyślam sie że ac 110 to oznaczenie modelu

#4
jeśli to ta korba co na foto to raczej rozstawu koronek
co do malowania proszkowego - wątpię,żeby ktokolwiek tak pomalował ramę nie wydzierając jej uprzednio do żywego - za duże ryzyko wtopy (bąble, łuszczenia) i firmy sobie na to nie pozwalają
Mozę jest pomalowana amatorsko pistoletem? spróbuj usunąć niebieski lakier - chyba i tak bardzo jej to nie zaszkodzi
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#5
możliwe jest że jest malowana pistoletem ale poprostu lakier sie łuszczy w paru miejscach docelowo rama miała byc zrobiona na raw jednak dopiero cały lakier ściągne na wiosne ponieważ obecnie nie mam miejsca gdzie bd mógł wykonać taki zabieg :) Chodzi mniej wiecej o to że narazie chce zostać przy tym kolorze nie niszczac go poniewaz rower mi narazie bd służył jako trenignówka a jak znajde chwile wolnego czasu oraz miejsce to wtedy taki zabieg wykonam , narazie moze znajdzie sie ktos kto wie co to za rama miał podobną bądz widział u znajomych

#6
mi to pasuje na Kettlera/X-trem , miałem kiedyś 2 takie , spłaszczona rura ukośna i opory linek na górze .Kettler miał wspawany trójkąt w tylne widełki koło supportu a X-trem miał tak jak tu poprzeczkę .Haki też +- pasują , z oryginalnym widelcem pozioma rura była ... poziomo , główka też tak trochę za mocno pochylona . Jeszcze szczegół w postaci spawania MIG-iem , to samo .

tyle ode mnie ;-)
SZOSA>mtb

#9
czyli jednak może być to coś starego . Dodam że wszystko co na pierwszej focie kupiłem na allegro za 170 z wysyłką kurierem

Obecnie trwają poszukiwania amortyzatora oraz tylnej przeżutki
udało mi sie znaleźć tylnią przeżutke shimano stx za 35 z wysyłką i amortyzator xcr lo za 60 zł co o tym myślicie ??

#11
o to juz jakiś trop a co myślicie o wkładaniu tutaj amortyzatora sr suntour xcr 100 mm z blokadą ?? moze lepiej sztywny wideł ?? Rower ma sie przemieszczać po mieście ale moze też wjechać czasem w las

#14
hehe ogólnie ma być to projekt długoterminowy który ma sie rozrastać wrac z zwiekszaniem sie budżetu , a potrzebuje na szybko jakiś sztucieć by móc na tym rowerze jeździć , ew zastanawiam sie też nad sztywnym widelcem ponieważ rower w wiekszości bd sie poruszał po mieście ale niestety nie wiem jaki sztywny tutaj najlepiej było by dobrać

#15
Za 100zł masz na allegro coś takiego:
http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi ... 97404.html
Będzie znacznie lepiej pasował pod geometrię roweru.
Z tym, że czasami będziesz musiał się liczyć z koniecznością wymiany uszczelek. Nie ma też pokręteł regulacji tłumienia, ale można się bez tego obejść.
No i przed ewentualnym zakupem dopytaj o długość rury sterowej - żeby nie było zonka.

100mm tutaj wg mnie zdecydowanie będzie źle wpływać na prowadzenie. Nie mówiąc już o tym, że za 60zł to chyba nie ma co liczyć na porządny współczesny widelec w dobrym stanie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#16
Witam.

Co do widelca to najlepiej będzie pasować tutaj sztywniak. Jak wsadzisz XCR 100 to będzie wyglądać jak mój Mielec (z podpisu) a nawet gorzej. Pozatym XCR za 60zł... wolę nie wiedzieć jak będzie wyglądać w środku... Nie pakuj się w to.

Lepiej pozbieraj kasę i wtedy załóż coś ok 50mm zgodnego z epoką.

Jakbyś chciał to mam namiar na canti XT do kupienia.

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#17
Jeśli chodzi o amor to co do xcr jestem pewien co do stanu ponieważ jest od dobrego kumpla który wiem że czyścił go po każdej jeździe ale temat amorka jest jeszcze do przemyślenia ale szczerze bardziej skłaniał bym sie ku sztywnemu widłowi jednak nie mam pojecia jak go dobrać by nie był za niski ale i też za wsoki .

Dalej też jeszcze nie jest roztrzygniety temat ramy . Podaje nr wybity na ramie może coś pomoże
D079168P

#19
Co do ramy pogadałem troche z poprzednim właścicielem i z rozmowy wynikło że rama została kupiona jakies 4 lata temu w sklepie a nastepnie pomalowana proszkowo wiec chyba rower sie nie nadaje na to forum a szkoda bo myślałem że bd tutaj pasował :(

Edit
Po dłużej rozmowie okazuje sie ze rama zastałą kupiona w kolorze raw w sklepie ale prawdopodobnie była ona używana ponieważ poprzedni właściciel dał za nią 80 zł wiec jednak może i sie nadaje do tego wątku

Jeszcze takie pytanie bo stoje przed wyborem przeżutki na tył
Którą wybrać
Shimano deore LX podobną jak na tym zdjeciu ale uzywaną :
Obrazek

Czy
Shimano STX RD-MC30

Obydwie w podobmnym stanie moze lx w troche gorszym i w podobnym prdziale cenowym

#22
przegladnąłem dzisiaj troche stron itp i mam pytanie czy możliwe że był by to Scott Purgatory ?? ogólnie geometrycznie wszystko by pasowało ale nie wiem jak z dolna rurą ponieważ nie widziałem tej ramy w realu
cron