#31
chrzanek pisze:Niewątpliwie to najstarszy model Turbiny, sprzed 98 roku, kiedy ramiona przeszly maly lifting. Na obrzeżach internetu znalazłem informacje jakoby kiedyś standardem w Turbinach była oś 107mm, nawet RF robił takie suporty...
korba którą Ty masz jest okolic przed 2000, a na pewno nie jest najstarszą turbiną bo korby race face do '95 włącznie miały tylko napis RACE FACE. potem był dopisek FORGED, a Twoja jest dedykowana do DH bo ma jeszcze logo ze strzałką, a to był znacznik wykorzystania w sportach bardziej ekstremalnych, np króciutkie mostki do DH race face już nie miały napisu SYSTEM tylko taką właśnie strzałeczkę.
do modelu turbine dedykowane były suporty w przedziale 107-113 ze względu na możliwość zamocowania tulei dystansowych i długich śrub do mocowania młynka (113) albo bez z dwoma blatami (107). katalogi jednak pozostawiały wybór w doborze długości.
oczywiście spod ręki kanadyjczyków też wychodziły sławne pakiety zwane najpierw TURBINE RS, a potem TAPERLOCK o długościach 107 do nawet 122,5 (do korb I-BEAM)
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#32
korba przeżywa właśnie kurację w spa. Na początku był pomysł iż korbę wypoleruję. Kupiłem masę papierów, pastę i filc. Po wypolerowaniu kawałka zacząłem szukać innego wykończenia. Wypolerowana Turbina wygląda jak jakieś marne CPI :/ Polerka IMHO kompletnie nie pasuje do tej korby. Podczas usuwania polerki udało mi się wprowadzić coś na kształt szczotkowania. Efekt surowego, szorstkiego aluminum świetnie tutaj współgra z masywnymi kształtami tej korby. Efekt widoczny pozniżej. Przepraszam za marną jakość zdjęcia....

[center]
Obrazek


[/center]
Ostatnio zmieniony 2012-02-13, 22:28 przez chrzanek, łącznie zmieniany 2 razy.

#36
szczotkowałem papierem 120. Każdy wyższy dawał dużo gorszy efekt. Foto przekłamuje, pokazuje rysy których nie ma :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#39
podobno chrzanek będzie sprzedawał całą Gustę za 5 stów ;-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#41
no dobra, dobra... ;-)

jestem ciekaw jak to będzie wyglądać w świetle dziennym, te słabe foty nie oddają zapewne włożonej pracy i efektu. spróbuj w wolnej chwili strzelić jakieś lepsze foty, przydadzą się na przyszłość, sam mam jedną korbę do tuningu.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#43
Chrzanku, a jakby Ci się trafiła ładna retro korba Ritcheya na 2 blaty to byś wziął? tak z ciekawości pytam. Trochę przed tym jak kupiłeś ten suport to się taka (w świetnym stanie) kręciła po allegro. Jak kupiłeś suport to już jej nie było (patrzyłem).

#44
jacob, dziekuje postoje :) Turbina to korba ze wszech miar przeze mnie pożadana. Takie marzenie wczesnych lat fascynacji mtb. Myślę natomiast nad kupnem koronki 29-30T i zrobieniem korby na dwa blaty... pazywiom - uwidim.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#47
O kurczę! Nie wiedziałem, że ta rama była na sprzedaż...Dla mnie to był jeden z najładniejszych rowerów. Próbowałbym ją kupić. Ech...za rzadko wchodzę na tę stronę ale czasami nic nie pojmuję - ktoś pokazuje swój cukierek i mówi, że nie na sprzedaż, po czy za parę miesięcy cacko zmienia właściciela...A mówiłem, że byłbym zainteresowany w razie sprzedaży...Tak czy inaczej - zazdroszczę, świetna rama. Pozdrawiam.

#48
chrzanek pisze:jacob, dziekuje postoje :) Turbina to korba ze wszech miar przeze mnie pożadana. Takie marzenie wczesnych lat fascynacji mtb. Myślę natomiast nad kupnem koronki 29-30T i zrobieniem korby na dwa blaty... pazywiom - uwidim.
zacny wybór! ale pamietaj, że to nie jest rozstaw microdive 94/58 gdzie byś mogł maksymalnie zastosowac 30t, a na pewno 29 już nie pójdzie płynnie łańuch po tarczy.
dla Twojego rozstawu dedykowane najmniejsze tarcze to 42t oraz 34t, ale nie testowałem nigdy 32t bo nie wiem nawet czy sa takie na BCD 110mm. w każdym razie dwublatowa turbina wygląda czadowo, poszukaj sobie rowerków SUNN albo ROCKY MOUNTAIN, one miały własnie korby z tym większym rozstawem i dwa blaty 8-)
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#50
starlees pisze:O kurczę! Ech...za rzadko wchodzę na tę stronę ale czasami nic nie pojmuję - ktoś pokazuje swój cukierek i mówi, że nie na sprzedaż, po czy za parę miesięcy cacko zmienia właściciela...A mówiłem, że byłbym zainteresowany w razie sprzedaży...
norma, się odwidzi z dnia na dzień co Pan zrobisz, pies sie topi łańcuch pływa (ale o co tutaj chodzi?)
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#51
YvesMoi pisze:
starlees pisze:O kurczę! Ech...za rzadko wchodzę na tę stronę ale czasami nic nie pojmuję - ktoś pokazuje swój cukierek i mówi, że nie na sprzedaż, po czy za parę miesięcy cacko zmienia właściciela...A mówiłem, że byłbym zainteresowany w razie sprzedaży...
norma, się odwidzi z dnia na dzień co Pan zrobisz, pies sie topi łańcuch pływa (ale o co tutaj chodzi?)
A ja myślę, że po prostu udaje nam się kupić lepsze, rzadsze, bardziej pożądane sprzęty i naturalnym jest wypychanie z konieczności zwrotu kasy lub zwolnienia miejsca.
Ostatnio zmieniony 2012-02-15, 00:42 przez siedem3, łącznie zmieniany 1 raz.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#52
starlees pisze:O kurczę! Nie wiedziałem, że ta rama była na sprzedaż...Dla mnie to był jeden z najładniejszych rowerów. Próbowałbym ją kupić. Ech...za rzadko wchodzę na tę stronę ale czasami nic nie pojmuję - ktoś pokazuje swój cukierek i mówi, że nie na sprzedaż, po czy za parę miesięcy cacko zmienia właściciela...A mówiłem, że byłbym zainteresowany w razie sprzedaży...Tak czy inaczej - zazdroszczę, świetna rama. Pozdrawiam.
Dziękuję. Próbuję zrobić z Gusty wyjątkowy rower. Co wyjdzie, to się okarze. Proces twórczy na pewno nie zakończy się po złożeniu...
YvesMoi pisze:
zacny wybór! ale pamietaj, że to nie jest rozstaw microdive 94/58 gdzie byś mogł maksymalnie zastosowac 30t, a na pewno 29 już nie pójdzie płynnie łańuch po tarczy.
dla Twojego rozstawu dedykowane najmniejsze tarcze to 42t oraz 34t, ale nie testowałem nigdy 32t bo nie wiem nawet czy sa takie na BCD 110mm. w każdym razie dwublatowa turbina wygląda czadowo, poszukaj sobie rowerków SUNN albo ROCKY MOUNTAIN, one miały własnie korby z tym większym rozstawem i dwa blaty 8-)
Ogólnie rzecz ujmując to dwublatowe korby wyglądają obłędnie! Zobaczymy co mi wyjdzie, to ma być rower, który zobaczy góry, więc nie upieram się zbytnio przy dwóch koronkach z przodu. Na przełożeniu 34 - 32 może być ciężko w górach....
starlees pisze:Aha, mógłbyś zdradzić za ile ta rama poszła? Plis.
Na szczęście zapomniałem ;) Cena była rozsądna ;)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#53
co do dwóch blatow w rozstawie standard to najrozsądniejsze jest wsadzenie młynka 28T i blatu w miejsce środka 42T
Tyle że: oś paiketu nie ulega skróceniu - młynek jest cały czas na swoim miejscu, używamy 2 kompletów śrub do mocowania tarcz (do młynka i do blatu) więc na śrubkach wagi nie zaoszczędzimy
Zyskujemy oczywiście komfort łatwiejszej obsługi rd pomiędzy dwoma a nie trzema koronkami, możemy zastosować mniejszy młynek (przy micro to max 29T)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#54
wzięło mnie i złożyłem frameset :)

https://plus.google.com/photos/11231730 ... 0148066273

Coś mi w kokpicie nie pasuje... Muszę sprobować zamienić Syntejsa na jakiś czerwony mostek, srebrny probowałem i jest jeszcze gorzej.... Sytuacje ratowała by srebrna kierownica, ale nie mam :/ Poza tym za chwilę może się okazać, że mam za dużo srebrnego. Dojdzie srebrna korba, hamulce i koła.... Może macie jakieś pomysły :)

BTW. Wbijając stery zauważyłem, iż Gusta ma nabity numer seryjny na mufie sterowej, zupełnie jak pewna fajna włoszczyzna. Czy wszystekie Mangusty tak miały?

Na ebayu jest ciekawy komplecik: turbina, koronki, suport. Turbina, Korkonki, Suport. Gwoli ciekawostki, suport ma dlugosc 108mm. Jestem ciekaw jak u mnie będzie to wyglądało, najpierw musi przyjść waga :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#55
zlota kierownica do kosza
nad reszta mozna podyskutowac
moze ten czarny matowy mostek zastapic czarnym w "polysku"
choc moglo by sie wydawac ze do tej ladnej srebrnej polki marcoka idealny bylby srebrny :-? :-? :-?

a moze srebrny mostek(pod polke marcoka) czarna kierownica(pod czarne gumy na goleniach)
wszystko w polysku (pod ladnie blyszczaca ramke)probowac probowac i jeszcze raz probowac
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#56
kiera do kosza, mostek zamiana na srebrny, gumy z amora do kosza... :-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#58
a gdyby tak zamiast kiery do kosza, wrzucic tam czerwony mostek?
srebrny mostek wyglada zle, jest za duzo srebra. Dojdzie jeszcze srebrna korba, kola i hamulce...
Mozna by zołożyć złoto-pomarańczowe śruby w korby, zaciski i pancerze...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#59
ja bym czerwonego mostka nie dawal
i co do zlotej kierownicy obstaje przy swoim
ale rower jest Twoj i zrobisz jak chcesz ;-) ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#60
oto mała wizualizacja:

Obrazek




Obrazek
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
cron