#16
Poczyniłem już pewne przemyślenia koncepcyjne. Rzeczywiście wskazanym jest, by rower miał srebrne rurki (niestety tytanowe kosztują majątek) i takie będzie miał :)

Zastosuję także osprzęt z grupy szarego XTRa, nie chcę się wkurzać jeżeli mi nie podejdą gripy... XTR jest znany, lubiany i miły w kontakcie.

Tak na dzisiaj prezentują się części, które posłużą w procesie twórczym:

1 - Jego Ciężkość Z2 Bam
Obrazek


2 - całkiem fajny zoomowy mostek
Obrazek


3 - tak wygląda najbardziej zmasakrowany element Bomberka...
Obrazek


4
Obrazek


5 - w miarę pasuje kolorystycznie
Obrazek


Pytania odnośnie tego etapu kreacji:
- Czy ktoś ma zbędną aluminiową rurę sterową do Z2? Przygarnę też tytanowe sprężyny o twardości dla grubasów.

- Gdzie dostanę lekką i ładną sztycę o średnicy 27,0 i dlugości 400mm? Z obecnie produkowanych to chyba tylko Thomson....

- Z chęcią kupię ciekawe srebrne stery aheadowe :)

#17
Ta rama jest moim marzeniem... Za zieloną 18'-19" oddałbym nerkę...
To jeden z projektów na który czekam z niecierpliwością. A zapowiada się znakomicie :-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#19
trochę dawno aktualizowałem wątek. W ciągu poprzedniego miesiąca zaopatrzyłem się w następujące szpeje:

- piękne srebrne stery Chris Kinga. Mrau!
- srebrne HS33 2006. - wziąłem nowsze ze względu na wygląd, który mi się szalenie podoba....
- żółtą korbę RF Turbine - wyszkiełkuję i wypoleruję. Dostanie piękne czerwone napisy....
- czerwone gripy Oury :)

Obecnie szukam fajnych kółek i rozmyślam nad napędem....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#21
Chrzanek potrzebujesz sztycy jeszcze? Dzisiaj u znajomego widziałem Syncrosa czarnego 27,0 na sprzedaż, tak skojarzyłem że ktoś na forum potrzebował ;] Chcesz numer?
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#22
o masz! oczywiscie :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#25
kiera jest wyjatkowo ładna, tylko średnio pasuje mi do gusty... chyba że złoty zrobię kolorem dopełniającym...

suport waży dokładnie 226gram.... podpasi pod Turbinę? cześć osób twierdzi, że tak, część że turbina wymaga 113mm....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#28
chrzanek pisze:kiera jest wyjatkowo ładna, tylko średnio pasuje mi do gusty... chyba że złoty zrobię kolorem dopełniającym...

suport waży dokładnie 226gram.... podpasi pod Turbinę? cześć osób twierdzi, że tak, część że turbina wymaga 113mm....
dla turbiny z 3 blatami powinno być 113mm, podejdzie też 110mm ale na styk. jeśli dwa blaty spokojnie 107mm. oś z tego xt bedzie miała inne bieżnie dla kulek niż w ritcheyu i jak pisze jonder, lipa
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#29
Tak jak pisze Yves, przy standardowo skrojonej ramie, korba microdrive zwykle wymaga suportu 113 - jeśli chcesz używać 2 blatów - to 107 będzie lepsze.
Ale spokojnie, teoria teorią, ale empiria rządzi. Skręć to sobie, i sprawdź - krótszy suport, ze względu na "mniejszą używalność" młynka to i tak lepszy wariant, niż zbyt długi. Jeśli oczywiście fd zrzuci ci na niego łańcuch, bo jak nie, to klapa imprezy. Będzie też cokolwiek śmisznie wyglądać wykręcona śruba ogranicznika. Niewykluczone też (ja tak miałem kiedyś) że braknie Ci śruby w ograniczniku dużego blatu :-)

Te sześć milimetrów, to przesunięcie o 1,5 trybika na kasecie z tyłu. Ujdzie, moim zdaniem.
Popróbuj, w każdym razie. Suport jest piękny, mam taki sam, z analogicznym problemem (103 mm ale do napędu 2x8) i śmiga.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#30
dzieki jacob za propozycje, ale nie ma szans zeby oska shimano podeszla pod tego ritcheya. Dodatkowo shimanowska oska jest meeega dluuga...

Co do dlugosci osi pod Turbine to zycie pokaze. Korba jest pod standard, nie md, jeżeli to coś zmienia. Niewątpliwie to najstarszy model Turbiny, sprzed 98 roku, kiedy ramiona przeszly maly lifting. Na obrzeżach internetu znalazłem informacje jakoby kiedyś standardem w Turbinach była oś 107mm, nawet RF robił takie suporty...

kolejnym pytaniem jest jaką linie łancucha otrzymam. Jeżeli przy 113mm miałbym 50mm to przy 107mm będę miał 47mm - nadal spokojnie zrobię napęd 3x9.
Przy 44,5mm zrobię po prostu 2x9 :) Niech się Tom raduje :D
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#31
chrzanek pisze:Niewątpliwie to najstarszy model Turbiny, sprzed 98 roku, kiedy ramiona przeszly maly lifting. Na obrzeżach internetu znalazłem informacje jakoby kiedyś standardem w Turbinach była oś 107mm, nawet RF robił takie suporty...
korba którą Ty masz jest okolic przed 2000, a na pewno nie jest najstarszą turbiną bo korby race face do '95 włącznie miały tylko napis RACE FACE. potem był dopisek FORGED, a Twoja jest dedykowana do DH bo ma jeszcze logo ze strzałką, a to był znacznik wykorzystania w sportach bardziej ekstremalnych, np króciutkie mostki do DH race face już nie miały napisu SYSTEM tylko taką właśnie strzałeczkę.
do modelu turbine dedykowane były suporty w przedziale 107-113 ze względu na możliwość zamocowania tulei dystansowych i długich śrub do mocowania młynka (113) albo bez z dwoma blatami (107). katalogi jednak pozostawiały wybór w doborze długości.
oczywiście spod ręki kanadyjczyków też wychodziły sławne pakiety zwane najpierw TURBINE RS, a potem TAPERLOCK o długościach 107 do nawet 122,5 (do korb I-BEAM)
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#32
korba przeżywa właśnie kurację w spa. Na początku był pomysł iż korbę wypoleruję. Kupiłem masę papierów, pastę i filc. Po wypolerowaniu kawałka zacząłem szukać innego wykończenia. Wypolerowana Turbina wygląda jak jakieś marne CPI :/ Polerka IMHO kompletnie nie pasuje do tej korby. Podczas usuwania polerki udało mi się wprowadzić coś na kształt szczotkowania. Efekt surowego, szorstkiego aluminum świetnie tutaj współgra z masywnymi kształtami tej korby. Efekt widoczny pozniżej. Przepraszam za marną jakość zdjęcia....

[center]
Obrazek


[/center]
Ostatnio zmieniony 2012-02-13, 22:28 przez chrzanek, łącznie zmieniany 2 razy.

#36
szczotkowałem papierem 120. Każdy wyższy dawał dużo gorszy efekt. Foto przekłamuje, pokazuje rysy których nie ma :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#39
podobno chrzanek będzie sprzedawał całą Gustę za 5 stów ;-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#41
no dobra, dobra... ;-)

jestem ciekaw jak to będzie wyglądać w świetle dziennym, te słabe foty nie oddają zapewne włożonej pracy i efektu. spróbuj w wolnej chwili strzelić jakieś lepsze foty, przydadzą się na przyszłość, sam mam jedną korbę do tuningu.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#43
Chrzanku, a jakby Ci się trafiła ładna retro korba Ritcheya na 2 blaty to byś wziął? tak z ciekawości pytam. Trochę przed tym jak kupiłeś ten suport to się taka (w świetnym stanie) kręciła po allegro. Jak kupiłeś suport to już jej nie było (patrzyłem).

#44
jacob, dziekuje postoje :) Turbina to korba ze wszech miar przeze mnie pożadana. Takie marzenie wczesnych lat fascynacji mtb. Myślę natomiast nad kupnem koronki 29-30T i zrobieniem korby na dwa blaty... pazywiom - uwidim.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,
cron