Rocky Mountain - Vertex 95'

#1
Rocky Mountain...... rowewry tej firmy w latach 90-tych śniły mi się po nocach , podobnie jak Kony.
Ceny kosmiczne wręcz jak na kieszeń szaraczka, nawet rowery , które miałem nie osiągały takich cen jak właśnie Kanadyjskie cudeńka.
Co w nich takiego było???? teraz sie zastanawiam, czasem , Easton Elite, Hand Built i inne nazwy ciągnęły jak magnes .
W końcu pewnego letniego poranka 1998 roku dzwoni ................... i mówi - jest VERTEX brać??? kosztuje ......., o qr..... mówie, licze kase ........... brać, oryginał idealnie jak z katalogu 1995 r!!.......... stało sie...

Przyjechał, jest śliczny ciemnozielony matelik, korby, napisy, stery w tym samym kolorze booooooskooooooooooooo.

Kupiłem prawie cały rower, bo : koła kompletne sprzedałem, klamki ( o qrwa ) i hamulce też ( jak se pluje w brode teraz !!!!! ) , amortyzator był tuningowany przez producenta, miał tytanowe śrubki i coś tam jeszce , ale poszedł do ludzi, miałem inny plan.

Mostek sie wymienił, kierownica też, manetki, hamulce nowe, peadały W.C.S, koła zasadniczo są kompletne z Gary Fishera, ale z przeróbkami, sazprychy w przednim poszły od wewnątrz i alu nyple , koło tył przeplecone na pisate Ibisa - bębenek DT , jak go słychać na osiedlu łq , ludzie sami z drogi schodzą, oponki z roczników połowy 90-tych lat - jedne z najszybszych na rynku, siodełko Vetta, sztyca oryginalna, linki przerzutki SP36!! produkowane je z pancerzami chyba tylko jeden rok ( 1.1 mm ) .

Amor - tu był dylemat co dać , ale trafiła sie dostawa paru topowych modeli w dobrej cenie i Superfly musi tu być, tak zdecydownaie mi pasuje kolorystyką i pracą .

Wcześniej rower był na hamulcach Magury złożony , ale pewnego cudownego dnia , znajomy rozbierał cały rower na White !!! i hample były moje!! nie pytajcie o cene, była kosmiczna , ale i tak taniej niżw Niemczech u Centuriona
W Polsce ?? widziałem jeszce tylko jeden egzemplarz na targach pokazowy w rowerze Magnusa !.
Tytanowe śrubki, całkowite CNC, łożyska maszynowe ech cuda .

Korba... no mam wymienione blaty na 9sp a nie jak oryginalnie było 8 sp, wymieniłem sie od razu po zakupie z kolegą Niszczycielem, no cóż, plany miałem zrobic napęd na 9 ale kasety mam na 8 XTR i tak zostało.

Tylna przerzutka miała tuning mały śrubkowy, ale nie pamiętam już co i jak , dawno to było.

No i jest taki jaki jest, od 1998 r stan jego jak widać, .

Mało użytkuje, tzn, wtedy jeździłęm na nim troche nawet długie wypady, przebieg ok 1000 km , ale jest to rower który mam od nowości jako pierwszy właściciel i to jest moje RetroMtb oczko w głowie.

Przez moje rece i dupsko przewinęło sie mase rowerów z wyższej i średniej półki , ale ten cenie sobie najbardziej , tzn . jest pierwszy .
Jeśli chodzi o jazde, można mi wierzyć, idzie jak przecinak, wszakże Elfy robiąc te rowery wkładają w nie swoją dusze ...

Zapraszam do Galerii.

https://picasaweb.google.com/1104808309 ... tainVertex#

P.S

Kolorystyka jest taka jaka jest, nic nie będę zmieniał ( kolorów, cześci ) , przód srebrny, tył czarny, jeszcze mam ochote na mały eksperyment z canti XTR-a , ale to pewnie kiedyś z nudów może , kto wie.
www.velotech.pl

#2
robi wrażenie - ścisły top części, a i stan nienaganny
nawet drobiazgi jak zaciski Xlite... trochę razi ten pusty wieszak na canti
A apropos hamulców:
Piotr pisze:Wcześniej rower był na hamulcach Magury złożony , ale pewnego cudownego dnia , znajomy rozbierał cały rower na White !!! i hample były moje!! nie pytajcie o cene, była kosmiczna , ale i tak taniej niżw Niemczech u Centuriona
W Polsce ?? widziałem jeszce tylko jeden egzemplarz na targach pokazowy w rowerze Magnusa !.
Tytanowe śrubki, całkowite CNC, łożyska maszynowe ech cuda .
na pewno White ? wyglądają jak Avidy Arch Supreme..
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#5
Był rower na White cały z hamplami Avida - całość sprowadzana na targi z USA

Stan nienaganny ??? ma chyba 2-3 ryski , jedna ---- u Misia sie zrobiła bo ktoś rower oparł , mać jego.
co do hampli , z tymi klamkami - nie jestem zadowolony, ale z XTR-a masakra , staje dęba , miałem wymieniać ale kasy brak, i jak napisałem, pewnie zrobie eksperyment z canti i zobaczymy co potrafią. wszak regulacja jest :->

drobiazgi ?? szprychy 2/1.5 z tyły firmy WS, większa sztywność i wytrzymałość ) .
Obręcz tył off center,

Obręcze Bontragera Mustang - mocne i lekie.

Nyple DT pod kolor dobierane.

Szpilki X-lite tytanowe ! srebrne bo takie dostałem , niebioeskie nie pasowały tutaj , ale pójdądo drugiego cudeńka.

Mostek Syncrosa, ich cena w Niemczech - ówcześnie ok 250 Dm ( ok 2 zł za marke ) , całe szczęście dostałem za 1/3 ceny , kupiłem od razu dwa :-) , drugi sygnowany na 10-cio lecie.

Hehe kierownica mi wypłowiała bo była czarna , ale słoneczko ...... robi swoje.

O wage nie pytajcie bo nie waże rowerów, jest leko , jak sie bierze w ręke można spokojnie biec :mrgreen:

Rogi dokreciłem dzisiaj takie, inne niż były , bo tamte były bardzo lekie ale i brzydkie.
wrócą z powrotem po malowaniu ( czarny mat ) .

Koszyk był ale pękł, jakiś karbonowy zapodam jak znajde na pólkach.

Sztyca fakt nie jest najlżejsza, marzył mi sie Syncros 26.8 ale cena ...............

Zasadniczo nie che w niego i inwestować bo i tak jest lekko i fajnie a życie krókie jest i trzeba korzystać z innych przyjemności :-P
Ostatnio zmieniony 2011-11-28, 21:45 przez Piotr, łącznie zmieniany 1 raz.
www.velotech.pl

#10
ładny rowerek ,sprzętowo mucha nie siada ,sam bym chętnie odkręcił kilka części i uciekł
umiesz piotrze serwisować sobie tego ibisa tylnego? otwierałeś go kiedyś w celu przesmarowania sprzęgła :>

#11
nie ma potrzeby, nie było błota :mrgreen:

a tak ogónie problemu nie ma z serwisem, , to piasta DT z tych wcześniejszych .

Jako Ibis, czy Union miłay wady - łożyska szybko leciały, trzeba było wymienić na porządne i spokój.
www.velotech.pl

#12
no klamki i kiera to istny rarytas. bardzo fajny rower, kolorystycznie "stonowana choinka" z fajnymi bombkami.
mam taką jedną klamkę od nowości praktycznie i w dotyku robi wrażenie. poza tym te avid ultimate są do canti, na bank.
Obrazek

o korbie się nie będę wypowiadał bo to kultowy model z ostatniej serii "pierwszego RF" czyli do '95 gdzie na korbach nie było jeszcze napisów turbine lub forged, a tylko WIELKI RACE FACE, pancerne korby i jeszcze cięższe niż późniejsze na microdrive, stan perfekt widzę :)
m950 ideał, bezkompromisowa również i w moim zestawieniu top 10 plasuje się od razu za m900.
ramka świetna wiadomo ale gdzie listki klonu? sztyca powiewa biedą przy reszcie szpeja...
Ostatnio zmieniony 2011-11-28, 23:00 przez YvesMoi, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#13
Teksty typu "masz, nie masz" są całkowicie nieuzasadnione.
Te Twoje klamki niewiele się różnią się wiele w budowie od moich avidów sl 2.0. Oczywiście że Twoje są z wyższej półki, ale skoro tak to powinny lepiej spełniać zadanie...
Nie chce mi się zaśmiecać Twojego tematu dyskusją w tym stylu, bo potem tylko moderatorzy (których nie ma) mają robotę. Mogę tylko pogratulować rowerku w ładnym stanie. więc Gratuluję :roll:

#14
są tylko podobne, dlatego napisałem nie masz , miałem 1.0 i 2.0 bodajże tak sie nazywają.
Różnica jest moze nie aż tak duża, ale klamka jest miękka po prostu , o ile w tamtych hamulec był "twarady " to tutaj jest gorzej, ale ....... daje rady, klocki sąś blisko obręczy :lol:
Dlatego wolłabym tu widzieć XTR ,z którymi pracują wręcz wzorowo .

Ewentualnie moge spróbować Avida z tych nowszych , ale kolorystyka , i to czerwone pokrętło ....... beee

p.s.
teraz odczytałem/

Prawdowpodobnie w USA spieprzył ktoś przesyłke i klamki wersje do canti mam, z jednej strony bosko bo nie widuje sie ich ( powinny z canti xtr śpiwać aż miło ) , a z drugiej skucha systemu tak ładnego.

A listki Klonu były ... póżniej
www.velotech.pl

#15
Piotr pisze:Zapraszam do Galerii.
Wielkie nieba !! Cudo !!
Teraz muszę znaleźć jakąś wadę.

Myślę.










Jeszcze myślę.









Nic cholera nie znalazłem! :mrgreen:

Pozdrawiam i gratuluję!

***
Bike-tech - product for a life, by Toyo Ishigaki.

#18
nie no doklejać można mase rzeczy, sciagać przerabiać, porzekrecać itd, itp , ale... mnie to już nie potrzeba .
Wady. ja sam wiem, kolorystyka, przód serbrny, tył czarny, stało sie to za sprawą amortyzatora niestety aby utrzymać ton, dałem srebrny mostek ( mam jego czarną wersje też) .
Tył czarny wymuszony był przez piaste, której nie mogłem odmówić sobie .

Wiem o tym iż kolorystyka nie jest spójna, choćmoze srebrna piasta tył i sztyca , wyrównały by poziom.

Jeszcze odnośnie sztycy, RMB to nie jakaś tam firma byle jaka spod chińczyka, to dobra firma i niespotykana u nas i oryginalnie tu już była

Poza tym rower w lesie prezentuje sie nijako, jest niezauważalny , nie zwraca uwagi krzykliwymi napisami kolorystyką i na jazdy dla przyjemności jest idealny.

Mam jeszcze jednego rodzynka w zapasie , ale nie wiem czy zdąże z prezentacją.
www.velotech.pl

#22
Powiem tak: wnikliwie i długo przyglądałem się zdjęciom!
Jedyny wniosek, jaki mi się nasuwa, to taki, że to niezwykle pieczołowicie skomponowany rower - tak po tomankowemu.
Jeżeli miałbym się czepiać - a więc wygrzebywać źdźbło z oka nie dostrzegając (z zazdrości!) niczego więcej, to przyczepiłbym się do kierownicy!

Obrazek

Wiem oczywiście (bo łatwo się domyślić) skąd ta kolorystyka - ale tu MUSI być polerowane aluminium i najlepiej korespondujące w pełni z główką mostka !! Był taki Syncros ??

***
Bike-tech - product for a life, by Toyo Ishigaki.

#24
to ja sie jeszcze dopytam na temat mnie interesujący
ten ibis to już był wypust dt ,czy jeszcze uniona ?
Bo pierwsze dt (przed "poszerzeniem") korpusu ,były wierną kopią uniona ,ale zdaje się różniły się konstrukcją (ale tego nie jestem pewien).
Co do serwisu pytam dlatego ,że dt hugi serwisuje się wstępnie przy "pomocy" ręki ,ze starym unionem to nie przejdzie ..
Wiesz coś Piotrze o tym jak "rozebrać" starego union ? Bo "korek" zakańczający oś "po dobroci" nie zejdzie :
cron