RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Polerka, czyli jak z brudnego zrobić błysk
Autor Wiadomość
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
  Wysłany: 2009-10-05, 22:21   Polerka, czyli jak z brudnego zrobić błysk

To co widać na zdjeciach to widać, jak z zaśniedziałej piasty mozna zrobic błysk w oku.
Do tego celu potrzebna jest odpowiednio zaśniedziała piasta, pasta polerska samochodowa, wiertarka i szmata najlepeij miękka bawełna podkoszulkowa :-)
W piaście odkręcamy z jednego końca nakrętke kontrująca, aby było jak wsadzić piaste - ośke jej do wiertarki, ale przed włożeniem tak kontrujemy mocno stożki aż piasta nie będzie sie ruszała na swojej osi.
Po zakleszczeniu w wiertarce nakładajac niewielki ilości pasty szmatką polerujemy korpus piasty.
Uwaga by nie wkręciło szmatki, i uwaga - nie naciskać za mocno na piaste aby nie wypadła z uchwytu wiertarki.

W ten sposób możemy przy uzyciu wiertarki wypolerować wszystko co jest okrągłe i da się zaomontować w wiertarce.

Ma to jedna wade - niestety napisy schodzą, coś za coś.

_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Zaskar 

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-11-03, 18:50   

Polecam użyć papierów ściernych o granulacji 200 - 1200 a potem past polerskich i tarcz filcowych montowanych na szlifierkę kątową lub wiertarkę. Na koniec pasta nabłyszczajaca i tarcza bawełniana.
Ostatnio zmieniony przez Zaskar 2011-01-15, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-03, 19:38   

:mrgreen: no pięknie.

Tylko pamietać trzeba żeby nie przedobrzyc bo mamy małe elemanty alu w rowerkach.

Wszystko fajnie, tyle ze jak kiedyś polerowałem rame do rowewru problem wynikł z malowaniem.

Przed położeniem końcowego lakieru nalezy aluminium potraktować podkładem, gdyż inaczej lakier po prostu nie będzie się trzymał.

Z tego powodu mam pytanie czy Ty, albo ktoś inny zna lakier bezbarwny do alu ?? ewentualnie podkład do alu , do bezbarwnego lakieru ??

No chyba że jest jakis specjalny lakier bezbarwny do alu i byłbym wdzięczny za info o tym no i aby nie żółknął w czasie.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 12507
Skąd: RetroMTB.pl
Wysłany: 2009-11-03, 21:38   

Zaskar - papier ścierny 60? :shock: Nie za "gruby"? - przecież to nie poleruje tylko zdziera do żywego!
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-03, 21:49   

Ztego co wiem felgi samochodowe są anodowane i zdzieranie powłoki anody to troche trwa i dostajemy alu , które cieżko zabezpieczyć przed śniegiem i solą.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Zaskar 

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-11-03, 21:51   

Piotr napisał/a:
Z tego powodu mam pytanie czy Ty, albo ktoś inny zna lakier bezbarwny do alu ?? ewentualnie podkład do alu , do bezbarwnego lakieru ??


Musisz szukać bezbarwnego lakieru do felg samochodowych, ale nie taki w spraju z MOTIPa tylko takiego dwu składnikowego. Ten z MOTiPa niby specjalny do alu, a zaczął odłazić po kilku miesiącach.
Kosztuje to trochę ale podobno warto, ja nie używałem, więc ani dobrze ani źle się nie wypowiem. Ktoś kiedyś mi podawał linki do allegro z takimi lakierami, więc poszukaj na allegro.

Mam fajny podkład do alu (dwu składnikowy) ale jest koloru takiej ciemnej bieli lub bardzo jasnej szarości.
Można też bezbarwnym lakierem proszkowym.

skolioza napisał/a:
papier ścierny 60? :shock: Nie za "gruby"?

To zależy od czego się zaczyna, tak jak w przypadku tych felg, które były fabrycznie lakierowane proszkowo (srebrny plus klar) wymagało to użycia papieru 60, ale jak się poleruje gołe aluminium (np korona widelca) to mozna spokojnie zacząć od 180 a nawet 240. Drugą istotną sprawą jest to jakie są wżery w powierzchni, im głębsze tym bardziej brutalnego papieru trzeba użyć by cała powierzchnia była równa, bo jak sie tylko miejscowo uzyje (w miejscu duzego wżeru) to powierzchnia nie będzie równa i bedzie widać miejsca bardziej szlifowane. Trzecia sprawa, to tymi grubymi papierami trzeba operować z wyczuciem, bo łatwo cos zbyt mocno zjechać.

Piotr napisał/a:
które cieżko zabezpieczyć przed śniegiem i solą.


Moimi felgami raczej po śniegu i soli dużo nei jeździłem, ale znajomi z tak samo polerowanymi felgami juz ze dwie zimy przejeździli i w zasadzie ubytków nie ma. Po zimie wystarczy przejechać z grubsza AutoMAXem i błyszcza sie jak psu obroża.
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-03, 22:21   

No widzisz, ja sie przyczepiłem do lakieru , bo na bank wiem że nie ma podkładu do alu , aby pózniej bezbarwnym pociągnąć.
No sorki, ale nie będziemy ram rowerowych polerować co roku.
Proszek mnie nie interesuje, bo nie da się naklejek położyć pod niego na rame.

Wiem że są takie lakiery co się da bo firmy rowerowe je stosują, jak ktoś się dowie jak i co to skorzystam.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Zaskar 

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-11-04, 07:47   

Piotr napisał/a:
No sorki, ale nie będziemy ram rowerowych polerować co roku.


A kto tu mówi o polerowaniu co rok ;-) Bierzesz miekką szmatke, paste AutoMAX, przejeżdżasz z grubsza ramę i gotowe, to max 10 minut roboty. Po prostu tak jak byś czyścił normalnie ramę. Naklejki przy tym pozostają nie naruszone.

Piotr napisał/a:
Wiem że są takie lakiery co się da bo firmy rowerowe je stosują, jak ktoś się dowie jak i co to skorzystam.


Mówiłem, poszukaj na allegro bo tam były, proszę: LAKIER_NA_WYPOLEROWANE_ALUMINIUM
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-04, 08:53   

Na Allegro cuda sprzedają , nie mozna wierzyc wszystkiemu.
Chodzi o lakier, który jest połozony jak firmowo, na czyste alu, to z aukcji mnie nie przekonuje , bo nawet opisu nie podali , jak powłoka wygląda, odporność na UV itd.

Popróbuj co jakis czas poszlifowac rame do roweru alu nie zabezpieczoną, jesli jeździmy cały rok to on sniedzieje, kumpel polerował dwa razy w roku aż pekła w końcu hehehe.

Ale powaznie to potrzebny jest lakier , ale musimy o nim wiedzieć więcej niz to że zapobiega utlenianiu, zwykły motip także to robi, ale łuszczy sie.

Tutaj piszą jeszcze o utwardzaczu, no nie jestem lakiernikiem, dowiem się.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Zaskar 

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-11-04, 09:12   

Piotr napisał/a:
Popróbuj co jakis czas poszlifowac rame do roweru alu nie zabezpieczoną, jesli jeździmy cały rok to on sniedzieje, kumpel polerował dwa razy w roku aż pekła w końcu hehehe.


Jeszcze raz powtarzam, że nie chodzi o szlifowanie czy polerowanie jak w tym co napisałem wyżej, tylko przetarcie szmatką z pastą.
Osobiście mam polerowaną koronę w widelcu, juz od 5 lat i nadal ma połysk. Felgi w samochodzie polerowane chyba 4 lata temu i nadal się błyszczą.

Zgadzam się, że z lakierem będzie jeszcze lepieji i wtedy nawet szmatką nie trzeba przecierać.

Piotr napisał/a:
Na Allegro cuda sprzedają , nie mozna wierzyc wszystkiemu.
Chodzi o lakier, który jest połozony jak firmowo, na czyste alu, to z aukcji mnie nie przekonuje , bo nawet opisu nie podali , jak powłoka wygląda, odporność na UV itd.


To był tylko przykład, co na szybko znalazłem. Kiedyś była aukcja (niestety linki do niej juz wygasły) gdzie był lepszy opis, z podaną marką tego lakieru. Na allegro nie musisz kupować, jak znasz nazwę lakieru idziesz do profesjonalnego sklepu z lakierami i tam się więcej dowiesz.
Jak kiedyś przy okazji będę w sklepie lakierniczym to się zapytam o dwu-skłądnikowy lakier do polerowanego aluminium.
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-04, 11:37   

Popytaj dobrze , żeby Ci bajek nie opowiadali, ja zasięgałem jezyka w profesjonalenj firmie co zajmują się alu i konstrukcjami z tego i nie takie to proste.

Co do korony widelca, nie jest to żywe alu.
Korony Marzocchi nawet nie ruszane zawsze się błyszczą.

Piasty np. Shimano były opisywane jako "painted aluminium" co ponoć jest procesem nakładania jakiejś tam warstwy"czegoś " na alu.

W każdym razie mam ładną ramke alu i chce ją zrobić na bezbarwny z naklejkami pod spodem i nie proszkowo, bedę jutro u lakierników samochodowych, zobacze co oni używają i czy wogóle.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Zaskar 

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-11-04, 11:56   

Piotr napisał/a:
Popytaj dobrze , żeby Ci bajek nie opowiadali, ja zasięgałem jezyka w profesjonalenj firmie co zajmują się alu i konstrukcjami z tego i nie takie to proste.


Bajki mi nikt nie wciśnie bo trochę pojęcia o tym mam i doświadczenia z alu także.

Piotr napisał/a:
Co do korony widelca, nie jest to żywe alu.


Korona najpierw była oszlifowana grubym papierem, zdarty cały lakier czy co tam było i dopiero wypolerowana. Także jest to gołe aluminium. Ewentualnie jakiś stop alu z dodatkami, w każdym bądź razie bez żadnej osłony.
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-04, 22:07   

No i własnie z korony zdarłeś piekną anode, tego papierem nie czyścimy.

Jesli są plamki zaśniedzenia powinno sie je potraktowac lekko mleczkiem do czyszczenia, az plamki znikną, potem elegancko przepolerować np automaxem, albo podobną pastą lekko scierną, są nawet specjalne do alu.
Tym sposobenm nie zdzieramy nic alu i jego powłoki jedynie wyczyścimy - co widac na mojej piaście.

Widzisz, problem z ramą od roweru jest taki że cieniowane rury mają grubość w niektórych miejscach rzedu 0.5-0.3 mm i nieporządane jest szlifowanie zbytnie i częste a zwłaszcza papierem ścierrnym.
Jesli chcemy pozbyć się starej powłoki lakierniczej to najpierw robimy to sposobem chemicznym - czyli środkami typu skansol. Jesli to nie pomaga, to dajemy do piaskowania, ale tutaj mozna wybrać rodzaj granulek, czyli moc piaskowania.
Ramy stalowe sa bardziej odporne na piaskowanie czyli ubytek powierzchni .
Sa to mikrony, ale ....
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Zaskar 

Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 57
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-11-05, 07:38   

Piotr napisał/a:
No i własnie z korony zdarłeś piekną anode, tego papierem nie czyścimy.


No bo taki miałem zamiar, po zdarciu do "żywego" aluminium, zostało wypolerowane i tak się trzyma do dziś i nadal połyskuje. Jak będzie mi się chciało to zrobię foto. A oryginalna anoda wcale piękna nie była, gdyby była w dobrym stanie to bym nie chciał jej usuwać, to chyba logiczne.

Piotr napisał/a:
Widzisz, problem z ramą od roweru jest taki że cieniowane rury mają grubość w niektórych miejscach rzedu 0.5-0.3 mm i nieporządane jest szlifowanie zbytnie i częste a zwłaszcza papierem ścierrnym.


Kurde, przeczytaj sobie raz jeszcze co juz 2 razy napisałem, że polerkę robisz tylko raz z użyciem papieru ściernego. Potem używasz tylko pasty i szmatki do oczyszczenia, nic więcej. Zresztą sam to napisałeś sobie teraz.
No i z tą grubością 0,5 - 0,3mm to lekko pzresadziłeś, bo tyle to może miec folia aluminiowa (np powiedzmy z tych grubszych) do pakowania żywności.
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4521
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2009-11-06, 10:23   

1. Cytowanie odpowiedzi nie podoba mi sietaki sposób dyskusji.
2. Zdziwiłbyś sie jak cienkie są rurki w ramach.
3. Każdy poleruje jak mu pasuje, ja staram sie raczej nie uszkodzic powierzchni anodowanej bo traci swoje własciwości , no chyba że szpejo jest bardzo zasniedziałe, fizycznie uszkodzoone a zalezy mi na nim bardzo.
4. Większość małych drobnych szpejów ma nadruki z modelem części, np piasty i tutaj pojawia sie problem z powtórnym nadrukiem, a nowych starych szpejów to cieżko znaleźć.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14