#16
Piotr pisze:2. Zdziwiłbyś sie jak cienkie są rurki w ramach.
Wiem jak cienkie są rury w ramach, ale nie są aż tak cienkie jak podałeś, czyli 0,3mm.Kiedyś z ciekawości zmierzę jaką grubość ścianki moją moje ramy alu i zamieszcze ten wynik z ciekawości (co prawda będzie to grubość z lakierem no ale...)
Piotr pisze:Każdy poleruje jak mu pasuje, ja staram sie raczej nie uszkodzic powierzchni anodowanej bo traci swoje własciwości , no chyba że szpejo jest bardzo zasniedziałe, fizycznie uszkodzoone a zalezy mi na nim bardzo.
No to nie polerujesz a po prostu czyścisz przy użyciu pasty a to nie do końca to samo. Ale nie wazne. Jak napisałeś każdy robi jak uważa.
Większość małych drobnych szpejów ma nadruki z modelem części, np piasty i tutaj pojawia sie problem z powtórnym nadrukiem, a nowych starych szpejów to cieżko znaleźć.
_________________
Takie nadruki bardzo prosto wykonać. Moze nie będą tak trwałe jak oryginały, chociaż jak na taki nadruk dasz jakiś klar to wytrzyma długo.

A jak wykonac nadruk... wycinasz z folii samoprzylepnej szablon lub szablony w przypadku kilku kolorów(moze to byc w jakimś zakłądzie poligraficznym, bo oni moga zrobic najmneijsze detale nawet), naklejasz na dany element, zabezpieczasz resztą psikasz kolorowym lakierem, odklejasz szablon i gotowe. A wzory to można znaleźć w internecie, pełno tego albo zrobić samemu.

#17
Zaskar pisze:
Piotr pisze:2. Zdziwiłbyś sie jak cienkie są rurki w ramach.
Wiem jak cienkie są rury w ramach, ale nie są aż tak cienkie jak podałeś, czyli 0,3mm.Kiedyś z ciekawości zmierzę jaką grubość ścianki moją moje ramy alu i zamieszcze ten wynik z ciekawości (co prawda będzie to grubość z lakierem no ale...)
Co prawda wątek się rozjeżdża, ale dotarłem do informacji wartej zacytowania w związku z powyższym Wypowiedź dotyczy co prawda stali a nie alu ale....:
Uważam, że dobra stalowa rama musi być lutowana. Rury które mają 0,4 mm grubości ścianki w najcieńszym miejscu i 0,7 mm na końcach nie mogą być przegrzane, bo to zmienia najdoskonalszy materiał w szmelc
cytat pochodzi z rozmowy w 2000r Piotra Oleksego (BikeBoard) z p. Orłowskim
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#18
Zaskar, weż Ty sobie zrób sam takie natryski na ramie, które będą miały ostre brzegi i wygląd jako taki.

O cienką folie trudno, a firmy nie za bardzo chcą robic naklejki dla klientów idnywidualnych.
Co do rurek , może sie machnąłem o tą jednądziesiątą mm za mało podając ( szybka posałem posta ).
Mam gdzieś rozpiske Reynoldsa, jak znajde to załacze.

Ja poleruje części !!!!!!! nie zdzieram anody, dlaczego - bo ma swój oryginalny kolor.
Proces polerowania może byc twardy lub miękki, zalezy od stopnia zaniszczeń.
Jesli czesć jest stanowczo zniszczona, lepiej poszukać w lepszym stanie.

Jesli chodzi o ramy to dobra firma , ktyóra piasuke ramy potrafi zjeść lakier bez szkody dla ramy, z rozmowy z dużą firmą wychodzi że materiał podstawowy moze być zmniejszony o kilkadziesiąt mikronów ewentualnie, przy zastosowaniu odpowiedniego piasku.

Dlatego też papier scierny, i inne środki drące są mało atrakcyjne i bardziej pracochłonne.
Cena za wypiaskowanie ramy i widelca to koszt ok 40 zł,.

Można takze wypiaskować inne czesci-elementy włacznie z alu.
www.velotech.pl

#19
Piotrze, nie masz co się unosić - zauważ że zarówno przytoczona przeze mnie wypowiedź Jacka Orłowskiego jak i Twoja wiedza z katalogu Reynoldsa tyczy się rur stalowych, podczas gdy Zaskar pisał o aluminium w którym ma się to zupełnie inaczej!
Stąd najprawdopodobniej niesnaski i przepychania A po co skoro właśnie się wyjaśniło że piszecie o dwóch różnych rzeczach? Zaskar przedstawił cały proces renowacji, nie na podstawie części rowerowych co prawda, ale ma to marginalne znaczenie, i dzięki mu za to :-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#20
Nie unosze się tylko staram wytłumaczyć że przy renowacji cześci retro nalezy delikatnie .

Rurki alu w wysokich klasach ram takze są cienkościenne tam gdzie są przecieniowane.

Głównie chodzi o ramy Trzykrotnie cieniowane alu i scandium.
www.velotech.pl

#21
powiedzcie mi proszę
czy ma ktoś z Was doświadczenia z bezbarwnym malowaniem proszkowym ? jestem leniem i po polerce np. powiedzmy korby chąc utrzymać stały połysk rozważyłbym takie malowanie ..

czy działa to w praktyce i "chwyci sie" wypolerowanego alu ?
tak sobie teraz myśle i sam odpowiem - jest to wątpliwe ..
ale moze ktoś juz cośtakiego robił
pozdro

#22
jakiś czas temu wziąłem się za swoje ulubione rogi ROOXa, oryginalnie pokryte czarną anodą
mimo że dbałem, z czasem dostały mocno po d i potrzeba im było renowacji

polerka (papier od 100 do 800 + pasta) samego mnie zaskoczyła efektem

w trakcie
Obrazek


na koniec
Obrazek


z czasem nie traci blasku, nie ciemnieje itp

#26
Jest na forum temat o naklejkach i wzorów.
Słuchajcie.
firmy nie chcą robic pojedynczych sztuk naklejek bo są to duze koszty przedewszystkim folii.
Jesli ktos potrzbuje robic naklejki to wrzucajcie do tamtego tematu co i jakie byście chcieli, wzory , ilości itd, a ja odszukam maila od firmy która byłą zainteresowana wykonaniem dla mnie naklejek na cienkiej folii.
Możemy zamówić duużo róznych napisów hurtem co odbije siena nizszej cenie.

Także przemyslcie temat i zrobimy zamówienie wspólne całościowe.

Wzory nalezy wykonać w Corelu.
Napisze to jeszce raz w odpowiednim temacie.
www.velotech.pl

#27
Wybaczcie ale nie mam za dużo czasu by tu zaglądać każdego dnia.
Piotr pisze:O cienką folie trudno, a firmy nie za bardzo chcą robic naklejki dla klientów idnywidualnych.
ORLY? Jakoś u mnie w mieście z tym problemu nie ma. Po prostu ide do takiego zakładu, daje im plik *.cdr (a w niektórych to nawet wystarczy jpg) z napisem/logo i w ciągu jednego dnia mam gotowe. Naklejka jak oryginał.
Piotr pisze:Zaskar, weż Ty sobie zrób sam takie natryski na ramie, które będą miały ostre brzegi i wygląd jako taki.
Widzisz tak się składa, że juz takie natryski jak to nazwałeś robiłem (dwa widelce, mostek, kilka ram) i jakoś ani ostrych krawędzi to nie miało a i wyglądało bardzo dobrze. Fotek niestety nie załącze bo nie mam już tych części. Kwestia precyzji wykonania.
Piotr pisze:Nie unosze się tylko staram wytłumaczyć że przy renowacji cześci retro nalezy delikatnie .
Zgadza się, jak ze wszystkim.
Piotr pisze:Rurki alu w wysokich klasach ram takze są cienkościenne tam gdzie są przecieniowane.

Głównie chodzi o ramy Trzykrotnie cieniowane alu i scandium.
A owszem, zgadza się, ale grubość ścianki ramy alu o czym cały czas pisałem nie jest aż tak cienka jak podałeś na początku. Będę miał w rękach grubościomierz to zmierzę ile mają grubości te ścianki w przypadku moich ram.
skolioza pisze:jakbyś na nie wrzucił naklejki z czarnym logo RooXa, takie na cienkiej folii
Nie ma sensu wrzucać samych naklejek bo sie bardzo szybko zniszą. Jedynie zrobić napis lakierem i całość pokryć mocnym bezbarwnym lakierem (takim jak pisałem wcześniej i podawałem linka do allegro - sprawdzone i naprawdę dają radę)

#28
Apropo lakieru, czy gdybym chciał zabezpieczyc bezbarwnym proszkowym klamki klamkomanetek z których środka cięzko sie pozbyc lakieru to czy fakt iż cześć nie jest w całości goła nie przeszkadząłby w potraktowaniu jej lakierem proszkowym? Przykładem też mogła by być wewnętrzna cześc ramiona korby.
chcieć to móc
cron