Hazard Smash

#1
Witam wszystkich,

trafiłem ciekawą ramę markowaną nazwą Hazard. Wagi na chwilę obecną nie znam, ale mogę powiedzieć że lekka jest a naklejka wskazuje na rurki TANGE Prestige :)
Niestety z ramą otrzymałem stery Deore DX, których górna nakrętka nie ma uszczelki i to jest pierwsza rzecz którą muszę ogarnąć w trakcie budowy roweru.
Razem z ramą otrzymałem w ładnym stanie zestaw XT serii 737 składający się z korby, przerzutek i hamulców canti.
Nie mam pojęcie z jakiego roku może być ta rama więc trudno się odnieść czy taki zestaw będzie najbardziej odpowiedni, ale okazja była więc skorzystałem:)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#2
Rama ma z tyłu przelotkę pod Cantilevery więc te części M737 się nadadzą jak najbardziej :-) Fajny kolorek tej ramy dla kobitki :-) Nie wiem czy wyjechałbym w takim malowaniu :-)
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#5
Fajna rama, wyrwana z allegro ?
Szkoda robić pod oryginał, bo i tak na koniec wielu nie nazwie go pięknym retro, tylko gejbajkiem.
Zrób z niego odlotowego customa, cały w pink, albo jakieś trafne połączenie 2 kolorów i będzie szok !

#6
rama identyko jak moje hoopy, boczne prowadzenie linek, rurka na canti, haki - prawdopodobnie to są wypusty dla zachodnich sklepów sportowych (takie dzisiejsze gołsporty) z lat 90. Fajnie się na tym jeździ, wygodnia geometria. Ja swojego przerobiłem na wyprawówkę, i jest świetny.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#8
ładny stan
sztyca?
zgduję 29,4 mm?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#9
dovectra pisze:ładny stan
sztyca?
zgduję 29,4 mm?
Sprawdzę jak ponownie będę ją mieć w ręku. Średnica zewnętrzna rury wg katalogu to 28,6. Są dwie opcje cieniowania rury podsiodłowej: pierwsza to 1.0 - 0,6 a druga to 1,0 - 0,8 -0,6 . Zakładam, że cieńsza strona jest od siodła a grubsza od suportu.

#10
no i nie dojdziesz tych średnic,
milion różnych nawet dla niby tych samych rurek
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#12
skolioza pisze:ładny zacisk podkrzesłowy :-)
co do sterów DXa - jeśli to 1 1/8" to mam 2 zestawy "na części" więc możemy próbować ratować Jaka średnica sztycy tu włazi?
Zacisk bardzo ładny :)

Tak, te stery to 1 1/8" więc jak masz górną nakrętkę z uszczelką lub samą uszczelkę to jestem zainteresowany.
Dodatkowo zastanawiam się jaką długość z rury sterowej zajmą stery XT serii 737 . Obecnie rura sterowa wygląda na nieucinaną i wolałbym tak zostawić do momentu montażu tych sterów i uniknąć niespodzianki, że mam za krótką sterówkę.

#15
jak patrzę na kierę i siodło
to raczej taki turystyczny rowerek będzie?
pozdro
pz zwarzyłeś ramę? to 20 cali?
centurion accordo gt '88, gary fisher big sur '99, trek singletrack 950 '95, romet-universal '82, centurion-ritchey '90-91, nishiki bombardier '94, peugeot black rock '90, univega dual action-pro '96, koga-miyata traveller '91/ ramy; wheller 6600 '93, centurion accordo '87, katrga dx '90 /było: muddy fox courier comp '92, peugeot mackenzie '92, giant cold rock '90, '91, '92,

#16
dovectra pisze:jak patrzę na kierę i siodło
to raczej taki turystyczny rowerek będzie?
pozdro
pz zwarzyłeś ramę? to 20 cali?
Ramy nie ważyłem, ale jest różnica wyczuwalna między moim Longusem. Rozmiar to 18"/19".
Kierownica i mostek to założyłem co miałem pod ręką aby zobaczyć jak się go dosiada.
Wolałbym mostek z kątem prostym niż wznoszącym. Tak w ogóle to nie widzę żadnych niezwykłych mostków montowanych na klin i każda propozycja będzie dla mnie cenna.

#19
Witam,

kilka zdjęć po zmianach. Stery XT, nowy mostek, sztyca 26,6 niestety wciąż za mała średnica. Potrzebuję sztycy 27mm lub większej.
Dodatkowo skorzystałem z okazji i poważyłem elementy:

Rama - 1,999 kg
Zacisk sztycy - 0,036 kg
Widelec - 0,809 kg
Stery - 0,123 kg
Wieszak cantilever - 0,021 kg
Mostek - 0,272 kg
Sztyca - 0,320 kg
FD - 0,138 kg
RD - 0,235 kg
Klamkomanetki XT - 0,389 kg

Obrazek


Obrazek

#22
Kolejne elementy:

Korba - 0,667 kg
pedały - 0,374 kg
hamulce - 0,358 kg
Koło przednie - 2,127 kg
Koło tylne - 2,388 kg
Kierownica - 0,282 kg

Jak widać najwięcej mogą dać inne koła.

Obrazek

#24
flavus pisze:
Jak widać najwięcej mogą dać inne koła.
Tylko po co chcesz to odchudzać skoro siodło waży tonę :shock:
Rewelacji wagowej i tak nie będzie , chyba że zależy ci aby zamiast 13,5 kg było 12,5 :mrgreen: :?:

#25
hit00r pisze:
flavus pisze:
Jak widać najwięcej mogą dać inne koła.
Tylko po co chcesz to odchudzać skoro siodło waży tonę :shock:
Rewelacji wagowej i tak nie będzie , chyba że zależy ci aby zamiast 13,5 kg było 12,5 :mrgreen: :?:
Koleś napisał że siodła nie ważył bo i tak go tam nie będzie.
Lodzermensch

#26
corrado1111 pisze: Koleś napisał że siodła nie ważył bo i tak go tam nie będzie.
Gdyby było to by dziwnie wyglądało :lol:
Ale ten rower i tak nie będzie ważył 10 kg , chyba że kolega ma worek pieniędzy żeby założyć super części.

#27
Co znaczy worek pieniędzy w przypadku kół?

Może i lekkie znajdę, ale czy będą z roku 1995 lub wcześniejszego to nie wiem. Wyprzedam rzeczy zalegające po kątach to uzbiera się pieniądz.

Na początek muszę mieć dobrą średnicę sztycy i odpowiedniej długości wkład suportu aby ruszyć z miejsca i pojeździć.

#29
Wiecie co... liczyłbym na Waszą pomoc i doping w budowaniu tego roweru.
Proszę o propozycje kół. Czy kwestia pieniędzy zaważy to nie wiem, ale determinacja jest :-D

#30
corrado1111 pisze:
hit00r pisze:
flavus pisze:
Jak widać najwięcej mogą dać inne koła.
Tylko po co chcesz to odchudzać skoro siodło waży tonę :shock:
Rewelacji wagowej i tak nie będzie , chyba że zależy ci aby zamiast 13,5 kg było 12,5 :mrgreen: :?:
Koleś napisał że siodła nie ważył bo i tak go tam nie będzie.
Corrado nie wiem czy nie nadinterpretujesz :-)

"Siodła nie ważyłem bo i tak jest za ciężkie do budowy lekkiego zestawu." a wcześniej "Dodatkowe zdjęcia "na kołach" dla ogólnego oglądu wymiaru ramy i proporcji roweru. Koła, sztyca, mostek i kierownica docelowo będą inne. "

Kolega nie napisał że idzie w kierunku light, ani że siodło będzie inne tylko że tego siodła nie ma sensu ważyć bo i tak jest ciężkie. Ja tak to rozumiem.

Flavus napisz coś na temat przeznaczenia tego roweru, czy ma byc lekki, czy ma być wygodny (Brooks), czy ma służyć do turystyki, czy do czegoś innego?