Sruba mocowania przerzutki tylnej - demontaz i proba montazu

#1
Potrzebowalem na chwile wyciagnac srube mocujaca przerzutke do ramy - wyciagnalem zawleczke, wyskoczyla sprezyna, wszystko pozbieralem i odlozylem na kupke.
Pozniej jak juz nie potrzebowalem tej sruby postanowilem zlozyc to wszystko do kupy, niestety nie potrafie jednoczesnie naciagac srezyne, przekladac za ogranicznik i wciskac zawleczke :(
Ma ktos na to jakis pomysl, moze jakis trick magiczny ? :)

Przerzutka to stare zajechane Alivio (kolek to juz prawie nie ma), jak nie uda mi sie tego zlozyc to nie bede plakal, ale drazni mnie ze inni to potrafia zlozyc a ja nie :)

pozdro

#2
Aby nic nie uszkodzić, ja to robie tak iż składam do kupy to co jest w pozycji spoczynkowej, ale usuwam jedną śrubke - tę od naciagu spręzyny głównej z blaszki z ząbkiem.
Dlaczego ??, bo jak złożymy całość, dociskam pluchami od góry tam gdzie miała być zawleczka, jednocześnie biore duże kombinerki i chwytam własnie za ząbek ( pozbawiony wczesniej śrebki regulacyjnej ) i ciagnę naciągajac sprężyne.
Jedyne co - przechodzac przez blokade popuszczam delikatnie do góry blaszke aby delikatnie przeszło i znowu wciskam, zakładamy zawleczke, wkręcamy śrubke reg i jazda.
Inaczej nie założysz .
www.velotech.pl

#3
Nie inaczej. Naciągniętego mechanizmu się nie złoży. Choć czasami się udaje ;-)
Tam gdzie są sprężyny napinające (w manetkach,przerzutkach) składa się na luźno, naciąga mechanizm - obracając we właściwym kierunku - wkręca lub zakłada elementy blokujące napiętą sprężynkę.
Złóż do kupy i zobacz co musisz zrobić, obrócić, naciągnąć, aby działało i było napięte. Co przeszkadza i blokuje napięcie mechanizmu. Dobierz narzędzia lub zrób to palcami jeśli końcowy naciąg nie wymaga dużej siły.
i rysunki przerzutek
http://www3.big.or.jp/~number-1/No.1_ShimanoRmeaka.html
http://bernd.sluka.de/Fahrrad/Shimano/TM/
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#4
oj palcami to nie w tym przypadku..... tu i narzędziami trzeba się napocić...
ja robiłem podobnie jak Piotr, zdarzało się mi także zamiast kombinerek używać dużego płaskiego śrubokręta (wtedy oczywiście nie ciągniesz, tylko pchasz ów ogranicznik) Ta metoda ma jednak poważną wadę - jak nie pchasz równo po okręgu i śrubokręt się ześlizgnie to strasznie boli ta łapka która nim dostanie (u mnie zawsze lewa) :mrgreen: :mrgreen:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#5
Zamiast "marnować" narzędzia, trzeba wkręcić odpowiednią śrubkę (ok 30-40mm i odpowiednie M) i 0 wysiłku!Kiedyś musiałem to zrobić,a kombinerki gdzies się" posiały".
Potrzeba matką wynalazków!

#7
Niestety sruby regulacyjnej nie udalo mi sie wykrecic (jest krzywa i ma bardzo zniszczony gwint - nie wiem co poprzedni wlasciciel z nia robil :)), ale po godzinie walki udalo mi sie zalatwic to czysto silowo :)
Najwiekszy problem mialem z tym ze sprezyna oprocz tego ze naciagala osiowo (tak jak powinna) to jeszcze strasznie odbijala na dlugosc tak jakby byla troche za dluga.

#8
Panowie , próbuje uruchomic szosówke , niestety na razie na częściach które mam , chciałem dzisiaj wyregulować przerzutki i okazało się że tylna 105-tka 1050 ma nie tylko luzy na kółkach ale na śrubie trzymającej ja do ramy równiez. Z tego co tam sobie organoleptycznie wybadałem jest jakas podkładka z tworzywa i chyba ona sie wyrobiła. Wiecie czym mógłbym ja zastapić tzn. jakich przerzutek dawców szukać?
chcieć to móc

#10
skolioza pisze:jak jest w szosie nie wiem - ale najprostszy i najtańszy sposób który zadziałał w M910 to stalowa, lekko podpiłowana w jednym miejscu podkładka między zawleczką trzymającą wszystko w kupie a zaślepką osłaniającą i uszczelniającą sprężynę
szkoda, ze takiej metody nie da sie zastosowac na dolnej sprezynie w starych rd shimano (czyli z przed serii m737/m950) ;(
Obrazek

#11
a tak z innej beczki ale trafiając w temat to niedawno rozbierałem m737 oraz m739 i one mają różne grubościi korpusu, a co za tym idzie różne długości śrub mocujących do haka. tzn od normy odbiega tylko 737 bo ma krótszą śrubę względem swoich starszych i nowszych modeli. własciwie to jedyna seria z którą się spotkałem co ma taką króciutką srubę
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#12
YvesMoi pisze:a tak z innej beczki ale trafiając w temat to niedawno rozbierałem m737 oraz m739 i one mają różne grubościi korpusu, a co za tym idzie różne długości śrub mocujących do haka. tzn od normy odbiega tylko 737 bo ma krótszą śrubę względem swoich starszych i nowszych modeli. własciwie to jedyna seria z którą się spotkałem co ma taką króciutką srubę
W czarnym LXie było podobnie - pierwszy, siódemkowy miał wąski korpus, późniejsze szerszy
Generalnie wszystkie przerzutki starego systemu (przed rokiem 94, nie licząc XTRa) korpus miały wąski Później, wraz z wprowadzaniem 8 rzędów do standardu, gdzie przerzutka zmuszona byla do większych wychyleń wprowadzano szersze korpusy (poprawa sztywności, wolniejsze łapanie luzu)
Nie wiedziałem jednak że ósemkowe 737 miało jeszcze wąski korpus :shock:
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA