GT Xizang 92 - projekt skończony

#1
Chyba nowy post czas rozpocząć. Rama przyjechała z Polski, suport pięknie zrobiony i profesjonalnie przegwintowany


Obrazek


Obrazek


Ostatnia część puzzli przyszła: te oto stery grease guard i ośka gg na 73 mm.

Obrazek


Nowa opona przód Magic i chyba może tylko z raz jeżdżona Smoke Magic BFC tył...

Obrazek


To na razie tyle, pełnego suntoura do niego już przedstawiałem, jak coś się ruszy z robotą to wrzucę.
Ostatnio zmieniony 2010-05-25, 22:26 przez Radziej, łącznie zmieniany 2 razy.

#3
Ciicho sza, to na razie nie potwerdzona wiadomość ;-) Mam póki co 3D tyle że niebieski więc przydałoby się go przemalować na czarno, chociaż z drugiej strony ma wszystkie loga na miejscu i jest w bardzo dobym stanie więc szkoda mi go ruszać. Nic tutaj nie przychodzi łatwo, nawet montaż u-berjków był problemem, w ruch poszedł młotek aby przesunąć tuleje i podkładki też się przydały. Na razie to Dia Copme XCE ale cały czas usilnie próbuję znaleźć Suntoura z patentem Pedersena (Self Energeizing).

#4
zapowiada się pięknie!
a z tym sztućcem tajemnice robicie - a człowieka ciekawość zżera :evil:
bardzo jestem ciekaw jak przy koncepcji srebrno-czarnej będą wglądać te białe panaracery, jakoś nie mogę sobie tego chwilowo wyobrazić Planujesz zamknąć ten rowerek jeszcze jakimś białym elementem (typu np białe Turbo na szczycie czarnej sztycy Syncrosa ;-) )?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
Tajemnica nazywa się Syncros Powerlite, tylko jeszcze nic pewnego, dlatego po co gadać na próżno ;-)
Też jeszcze nie wiem jak całość będzie wyglądać z kremowymi oponami. Obręcze są anodowane na brązowo i tak wstępnie przymierzając z oponami wyglądają super. Na razie mam czarne flite, ale szukam biało-niebieskiego na wypadek zamontowania niebieskiego widelca.
Znam te trzy xizangi dobrze ;-) Ostatni jest Kena, admina szkockiego oddziału retrobike :-D Miałem okazję widzieć go na żywo i szkoda że nie zrobię swojego już na ten weekend bo wtedy byłyby dwa xizangi 92" na wyprawie. Ale co się odwlecze to...

#7
Radziej pisze:Ostatni jest Kena, admina szkockiego oddziału retrobike :-D Miałem okazję widzieć go na żywo i szkoda że nie zrobię swojego już na ten weekend bo wtedy byłyby dwa xizangi 92" na wyprawie. Ale co się odwlecze to...
o tak - jest on mocno wy-kozaczony;)

ale jesli moglbym - wkleje jeszcze kilka "inspiracji" na srebrne gt;)

totalnie surowo i klasycznie:
Obrazek


wesolo, ale jednorodnie:
Obrazek


troche ekstrawagancji:
Obrazek


WIECEJ ekstrawagancji..
Obrazek


a tu bardzo "srebrno", ale opony dodaja wrazenia:
Obrazek
Obrazek

#10
skolioza pisze:czy ja dobrze widzę białe Micheliny na 2 zdjęciu? :shock: całe życie się człowiek czegoś nowego dowiaduje....
Przyznam że też byłem zaskoczony. Odkryłem to niewiele szybciej przed tobą, ktoś je gdzieś sprzedawał... I jeszcze widziałem w takim rudawym kolorze jak na pierwszym zdjęciu.

#11
Projekt nabiera kształtów. No i co nagle to po diable, zamiast widelca Powerlite będzie póki co niebieski 3D z mojego starego Avalanche. Ale za to znalazłem niebieskiego Flite pasującego kolorem. Zamontowałem koła ale tylko żeby zobaczyć jak się rower będzie prezentować. Rama troszkę przymała ale 150 mm wspornik syncros powinien załatwić sprawę.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#14
a bo mi rocznikowo nie pasują, złote są od 93 a multimounty z od 91 i lepiej mi się układają z manetkami. Chociaż kolorystycznie byłoby mniej monotonnie z przodu to jednak pozostanę przy czarnych :)

#15
wogóle jakie fajne cyngle w tych manetkach sa. jak to ma się do ergonomi i komfortu zmiany biegów? kolorystycznie rowerek spoko, X 517 pasują do logo na ramie, a w korbach brakuje czarnych ramion lub blatów bo reszta napędu i kokpit w czerni. zobaczymy co tam wymyślisz na koniec....co do opon to ostatecznie te białe czy przymierzysz się do innych?
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#16
Koła będą inne, na razie mam osobno piasty Suntoura i czekoladowo anodowane obręcze Rigidy, jutro idą do warsztatu. Te założyłem bo nie mogłem się doczekać jak to wszystko bedzie wyglądać. Przyznaję że ten mavic ładnie wygląda z naklejkami. Ale chciałbym zachować spójność części i pozostawić te opony.

#17
wygląda dobrze, białe kapcie ładnie się komponują ze srebrną ramą!
widelec i siodło zmieniasz czy docelowo? bo z niebieskimi akcentami wygląda ciekawie, jak wrzucisz czarny widelec i siodło wygląd może być mniej wyrazisty
przymierzałeś może korbę z czarnym blatem - faktycznie mogłaby ciekawie wyglądać, zwłaszcza że fd i rd są srebrno-czarne
no i ciekaw jestem tego Ubrake - jakbyś miał fotkę założonego.... ;-)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#18
o JAAAAA - CZEKULJADOWE OBRECZE !!! to dopiero kozacki szpej! + opony creme brulee ! szauu

w takiej konwencji, widelec i siodlo - "smerfowe" wydaja sie byc z zupelnie innej bajki...

lud domaga sie wiekszego udzialu "smakowitych" dodatkow, juz nawet przezyje fish(czy wish?)-bone'y ktore przy thumb-ach i tak wymiekaja (kobiece dlonie maja problemy z ich obsluga!)

#19
Przykro mi ale to nie Wolkswagen, nie dla ludu tylko dla mnie ;-) Przyznaję że thumby są lepsze, zwłaszcza Suntoura, widelec i siodło na razie zostaje. Mam dwie opcje w przyszłości: wspomniany wcześniej czarny widelec Powerlite albo Mag20/21 i wtedy czarny Flite. Jak wygram w totka to być może sprawię sobie czarne stalowe syncrosy, poza tym nie widzę innej alternatywy wśród czarnych korb. Może jakieś sugestie? Aha jeszcze jedno, te korby mają specjalne kapsle do Grease Guard i wszystko się ładnie komponuje z resztą systemu a przypomnę że Suntour nie robił czarnych wersji. Jak będę miał trochę czasu to wrzucę zbliżenie na ubrejka.

#20
Radku, korby są świetne! Jakbyś tylko przymierzył do srebrnych ramion czarną największą zębatkę (taki zestaw kolorystyczny jak miałeś na standard) - mogło by to wyglądać jeszcze ciekawiej przy tym osprzęcie który siedzi w biku
Na thumbach SRa nie jeździłem, ale zawsze ciągnęły mnie multimounty - rozwiązanie bardzo charakterystyczne (nikt czegoś takiego nie robił z tego co wiem), dość krótko produkowane a przez to rzadkie (no tu przyznaję że ostatnimi czasy niejaki Dawid narobił nieco bałaganu przeciw tej opinii ;-) )
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#21
Poszukam największej a jak znajdę coś ciekawego to dołożę :) Póki co zależy mi na spójności sprzętowej, kororystyka idzie trochę na dalszy plan ale robię co mogę ;-) Faktycznie człowiek ten narobił zamieszania w retro światku zarzucając Europę nowymi wishbonami. A takie manetki typu wishbone robił jeszcze Mavic albo w tym samym czasie albo ciut później. Suntoura jednak są ładniejsze. No i patent z różną opcją mocowania to już tylko Suntour.
Thumby Suntoura miałem dawno temu, kupiłem w 95- 96 na wyprzedaży i pamiętam że była to rewelacja, dużo lepsze niż XT, dużo lżej i lepiej chodziły. Jak mi wpadną w ręce jeszcze raz to będę miał jako alternatywę.

#24
Na razie to byłoby na tyle. W planach zmiana widelca na czarny lub Mag 21 ale zobaczymy co wpadnie do rąk. Wolałbym czarnego 3D lub 2x4 bo odkrywam na nowo zalety i wady sztywnego widelca :-D Nie tracę też nadzieji na czarnego Syncrosa. A tymczasem sesja zdjęciowa z przejażdzki próbnej. Aha no i na dniach zmieni się tylny U -brake na Dia Compe 990 i klocki na "łososiowe" kool stopy jako że oryginalne suntoury do najlepszych nie należą. Koła są raczej bardzo ciemno szare niż "czekoladowe" musiałem mieć jakieś zaćmienie kiedy je tak opisałem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

#26
no z pewnością są róznice bo zmienia się baza kół. z widelcem prostym jak syncros, p-bone czy kona rowerek prowadzi się zwinniej, jest bardziej sterowny i ruchy kierownica są szybciej przenoszone na koło i jego skręt.
gięte sztućce za to lepiej pochłaniają drgania, nawet jest to wyczuwalne w widelcach alu - z doświadczenia wiem po kombinacjach z peperoni i pbonem

co do Twojego projektu to całkiem w pytkę ale widelec nie pasuje :/
widzę że masz nawet chwyty suntour'a, pewnie twarde co? noski wymiatają 8-)
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#27
Ależ piękności ten suntour!
Widelec błękitny, moim zdaniem, jak najbardziej ok, takie fajne przełamanie optyczne jest, może się okazać, że czarny to zgasi i nuda będzie. Ostatnio mi się podobają rowerki z odjechanym kolorem widelca jakoś.
Tak przy okazji Cię podpytam, czy pod piastę (i kasetę, bo wiem, że bęben jest inny) w systeme SR XC Pro da się podłączyć standardowe manetki i przerzutkę w systemie shimano? Mówiąc prościej, czy odległości pomiędzy blatami w kasecie są takie same, jak w shimano?
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#28
aldek pisze:Ależ piękności ten suntour!
Widelec błękitny, moim zdaniem, jak najbardziej ok, takie fajne przełamanie optyczne jest, może się okazać, że czarny to zgasi i nuda będzie. Ostatnio mi się podobają rowerki z odjechanym kolorem widelca jakoś.
Tak przy okazji Cię podpytam, czy pod piastę (i kasetę, bo wiem, że bęben jest inny) w systeme SR XC Pro da się podłączyć standardowe manetki i przerzutkę w systemie shimano? Mówiąc prościej, czy odległości pomiędzy blatami w kasecie są takie same, jak w shimano?
Nie jestem pewien co do odległości między zębatkami ale kiedyś miałem kombinację na odwrót, thumby i przerzutki Suntour, a kasetę Shimano i było z tego co pamiętam całkiem ok ale manetki Shimano i kaseta Suntour to może nie działać za dobrze. Z tego względu że nawet suntour-suntour nie jest idealny na trybie indeksowania. Mój dobry znajomy mechanik 30 lat w zawodzie powiedział mi że Suntour zawsze miał problemy ze "skokową" zmianą biegów. W tym rowerze też nie jest innaczej trzeba długo regulować żeby dobrze działało a po jakimś czasie znowu regulować. Być może to była główna przyczyna upadku Suntoura. Jakkolwiek tę wadę można było przeżyć przy "thumbach" tak przy "rapid fire" było to niewybaczalne, Shimano było w tym znacznie lepsze. Dlatego X-presy Suntoura miały złą opinię. A świat chciał iść do przodu, każdy po jakimś czasie przesiadał się z thumbów na rapid fire. Poza tym osprzęt pięknie wykonany, jakością wykończenia nie odbiega od M900 a jest lżejszy.

Co do widelca, to Ives ma rację, jeśli umieścisz koło na przednich ząbkach to 1 cm robi różnicę w jeździe, ja zostawiłem na środku jako że koło umieszczone na ostatnim ząbku nie wygląda zbyt bezpiecznie.

Aha chwyty miękkie i bardzo przyjemne w jeżdzie, polecam ;-)

#29
Radziej pisze: A świat chciał iść do przodu, każdy po jakimś czasie przesiadał się z thumbów na rapid fire.
e tam niektorzy wracali do thumbow i nawet na 8ce sie scigali (kilka przypadkow znam;)
Radziej pisze:miałem kombinację na odwrót, thumby i przerzutki Suntour, a kasetę Shimano
zastanawialem sie tez niedawno czy konieczne jest polaczenie thumba sun z rd sun (bo kaseta to male piwo jak pokazuje przyklad laczenia shim-campa). Ciekawi mnie jak znosnie to dziala. (bo nie oszukujmy sie nawet thumby shimano w polaczeniu z wszystkimi elementami napedu od shimano dzialaja tak, ze przyzwyczajeni do wspolczesnych RF/Trigger byliby zniesmaczeni;) mi tam wystarcza, no "ale" ;)

dzieki tez wszystkim (Yves, Rad) za odp. w sprawie widelca
Obrazek

#30
z mojej wiedzy wynika (choć miałem do tej pory do czynienia z kombinacjami SR X-1) ze kaseta ma taki sam "skok" jak shimano, a jedynie manetka inaczej "popuszcza' linkę (stąd konieczność stosowania rd i manetki SRa w komplecie)
a co do widelców i odkrywania ich uroków - sztywny prosty jest na prawdę fajny :-)

A wracając do głównego wątku - rowerek ładny, IMO niebieski się nie gryzie wcale i tak jak Aldek napisał tchnął w tę srebrność ramy nieco wigoru Żółte napisy na widelcu fajnie grają z zółtymi nozdrzami i niebiesko żółtym siodłem Może jakby jeszcze (wiem, ortodoks zaraz mnie zruga) na kierownicy coś pod kolor ;-) (niebieskie gripy?)

wracając do osprzętu - kto miał okazję pomacać wie jaka to klasa Zapytam tylko czemu zmiana U-braka?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA