'99 Votec F7

#1
Moi Drodzy Prafianie ;)

W życiu już tak jest, że się goni tego króliczka i goni króliczka i goni....
Projekt Gusta został skończony, oblatany i spełniony. Pozostawił po sobie same pozytywne wspomnienia (no, może poza bólem krzyża...) Jako, że robal drąży mózg dalej, a stanął na mojej drodze Szanowny Votec F7 jakoś się tak ułożyło, że teraz będę dopieszczał wspomnianego fulla :)

Votec to taki coś więcej niż niemiecka myśl techniczna pokroju VW. To takie Porsche 959, ręcznie budowane, z najlepszych materiałów, bez kompromisów.

Rama należy do pokolenia zacnych jednozawiasowców, takich jak SuperV, Scott Octane FX1. Wyposażona jest w damper RS Sid Dual Air. Szczerze mówiąc, spodziewałem się lżejszej ramy, moja waży całe 2745gram, do tego dochodzi damper 330 gram i mamy już całkiem słuszną wagę. Na szczęście ciężar wagi rekompensuje jej sztywność, Voteci uznawane były za jedne z najsztywniejszych rowerów ówczesnych lat....

Przedni amortyzator to niespodzianka. Votec GS4 Classic. System w pełni..... elastomerowy :) Jestem szczerze zaskoczony poprawnością działania tego widelca. Muszę zrobić mu przegląd, ale na razie jest nieźle... Ciekawostką jest fakt, iż posiada on regulację skoku pomiędzy 80 a 140mm...

Rower katalogowo ważył 12,2kg, spróbuję się do tego zbliżyć :)

Jak zdążyłem ustalić rower ma delikatny przebieg 750km... Niestety jeżdził po polach, więc czyszczenie elementów zajęło kuuupe czasu....

Specyfikacja docelowa:
- rama: Votec F7
- amortyzator: Votec GS4 Classic
- stery: votec
- kierownica: votec
- sztyca: shannon
- siodło: vetta

- piasty: DT onyx
- obręcze: Mavic Xc717
- szrychy: DT Revolution
- opony: ????

- korba: XTR M950
- pakiet: XTR M950
- p.t: XTR M952
- p.p: XTR M953
- manetki: XTR M953
- kaseta: XTR M953
- hamulce: Magura HS33

a o to zdjęcią zakupowe:


[center]
Obrazek


Obrazek
[/center]
Ostatnio zmieniony 2012-03-28, 08:48 przez chrzanek, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#2
a męskiego koloru nie było ? :-P

ps. zajebysty rower, zawsze mi sie voteki podobały, zwłaszcza ten, szczerze zazdroszcze :)

ps2. jezeli to nie tajemnica to napisz na PW ile dałeś za niego :->

#3
Wg mnie to może być model 1999, nie 1998.
Świadczyć może o tym SID Dual Air i kolorystyka roweru, a nawet dziewięciobiegowy osprzęt, który powinien być w miarę oryginalny skoro rower ma 750km przebiegu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
Dzwinie skonfigurowan był napęd tego roweru. Vki i zmieniarki XTR, przerzutki i korba były XT. Wszystkie elementy shimano mają wybitą datę produkcji 1998, zarówno srebrne XT, jak i 9sp XTR także były od nowości. W rowerze wymieniony był napęd, a rzeźnikowi udało się zajechać nawet srebrnego XTka. Moja diagnoza jest taka, że ktoś śmigał w trudnych błotnych warunkach na dużych przekosach. Tak zabił napęd. Nie wiem jak można zabić napęd na odcinku 700km, ale widać można... Poza napędem wszystkie elementy są praktycznie nowe, noszą jedynie ślady opierania o ścianę :)

Niestety nie posiadam katalogów, by precyzyjnie określić rok produkcji tego egzemplarza. Także, może być to zarówno rok 98 jak i 99.

Co do koloru to śmiejcie się, lub nie ale szczególnie ten kolor mnie interesował :) Większość moich ciuchów rowerowych jest niebieska, błękitna, granatowa i kolor przyspieszył decyzje o kupnie ;) W rzeczywistości rower jest ciemniejszy niż na zdjęciu, jest po prostu niebieski, nie błękitny.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#5
Komponenty rowerowe są bardzo często produkowane rok przed pojawieniem się ich w katalogach. Wszystkie widoczne w rowerze części Shimano to rok modelowy 1999 wzwyż - bez względu na faktyczną datę produkcji.
Jeśli rzeczywiście nic poza korbami napędem nie było zmieniane - to będzie to model 1999, co szczególnie podkreśla SID A.D. 1999 z tyłu.
No chyba, ze rama była kupiona osobno i osprzęt osobno (co w sumie może się zgadzać biorąc pod uwagę dziwnie dobrany osprzęt) - choć zwykle damper jest sprzedawany razem z ramą w takich przypadkach.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
w takim razie zmieniam tytuł wątka :)

Z osprzętem stawiałbym na pełne XT i kogoś kto zaszalał i wsadził XTRowe szpeje jako dodatek, już w sklepie.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#7
Niby tak, ale piasty 738 i 737 też do tego nie pasują.
Choć w sumie czasem się zdarzało, że producenci wrzucali szpeja ze starszych lat jeśli im zostawały w magazynie.

Poza tym wszystko by się zgadzało - mając na uwadze korby wymienione w ramach zmiany całego napędu.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
co ciekawe piasty 737 i 738 tez sa z 1998 roku :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#9
focker pisze:Wszystkie widoczne w rowerze części Shimano to rok modelowy 1999 wzwyż - bez względu na faktyczną datę produkcji.
O ile dobrze widzę, oprócz tylnego hamulca ;-)
Strasznie mi się kiedyś podobał ten set (rama + widelec) w katalogu rowerowym '00.

#10
Oprócz hamulca, także i piasty są starsze, jak się kazało po dokładniejszych oględzinach ;)
A co do rocznika '00 - też mi to po głowie chodziło, bo przecież XT m750 i pociotki to nie tylko rocznik 99 - aż do 2003r. występował. Tylko teraz data wybita na sprzęcie nie bardzo mi pasuje. Chyba tylko katalog może rozwiązać naszą wątpliwość ;)
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#12
Jeśli sprzedawca nie kłamał to sporo dorzuciłeś ponad cenę wywoławczą, aż się zdziwiłem jak na moje pytania o osprzęt odpisał kwotą za która poszedł. Tak poza tym to kolor mi się bardzo podoba, jak i zresztą wykonanie przedniego trójkąta, ale tyłek jakiś taki ma nie za ładny.

#15
Rok produkcji opieram na następujących spostrzeżeniach:

- piasty, vki 951, klammkomanetki 952, przednia przerzutka posiadają okdy produkcyjne z 1998 roku.
- vki 950 to rok 1997.
- od 2000roku F7 mialy napis F7 na przednim trójkącie, wahacz mial wspawane mocowanie pod tarcze...

Nergamel - chyba było warto :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#17
też tak myślałem, ale nie udało się utargować. Może dlatego, że dostałem ofertę równolegle z allegro... Ten sam człowiek dwa dni wcześniej sprzedał nowesze F7 na tarczach, kręciłem nosem i chyba dobrze wyszło :)
Przyjmijmy, że oferta była nie do odrzucenia :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#18
Zaczynamy zabawę ze składaniem i ważeniem roweru.

Frameset:
Rama - 2730g
Stery - 132g
Damper - 280g
Amor - 1960g
Zacisk podsiodłowy - 47g
Sztyca Shannon - 247g
SiodłoFlite Kevlar - 240g
Kierownica Syntace Vector Carbon - 160g
Chwyty - 86g
Rogi - 122g

Napęd:
Suport M950 - 184 g
Korba XTR FC-M950 - 666 g
Pedaly PD-M540 - 350 g
P.T RD-M952 - 202 g
P.P FD-M953 - 124 g
manetki SL-M952 - 250 g
Magury HS33 EVO II - 810 g
łańcuch Campa C9 - 272g
pancerz przedniej przerzutki - 17g
linka - 13g
pancerz przerzutki tylnej - 17g + 5g
linka - 13g

Koła:
DT Onyx + Mavic xc717 + DT Revolution + zacisk dartmoor - 805 g
geax lite - 160g
IRC Mythos II 1.95 - 491 g
Koło tył:
DT Onyx + Mavic xc717 + DT Revolution + SC-M953 + zacisk dartmoor- 1235 g
geax lite - 160 g
IRC Mythos II 1.95 - 505 g
Ostatnio zmieniony 2012-04-25, 10:03 przez chrzanek, łącznie zmieniany 9 razy.
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#19
chrzanek pisze:też tak myślałem, ale nie udało się utargować. Może dlatego, że dostałem ofertę równolegle z allegro... Ten sam człowiek dwa dni wcześniej sprzedał nowesze F7 na tarczach, kręciłem nosem i chyba dobrze wyszło :)
Przyjmijmy, że oferta była nie do odrzucenia :)
To nowsze F7 poszło za 1800 z przesyłką dziś go chyba będe oglądał :)

#20
o prosze! to taniej niz moj :) Tylko to nowsze F7 było na gorszym osprzęcie, ale miało tarcze...
Przekaż właścicielowi, żeby koniecznie zrobił serwis amora, w moim było pełno zaschniętego białego FLa...
Działał jak scierniwo...
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#23
Votec w tym setupie waży 11,6kg. Myślę, że niebawem przybędzie mu koło 200gram. Prawdopodobnie dostanie inną kierownicę, opony i gripy. Szukam też dłuższej sztycy w magicznym rozmiarze 31,8mm....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#24
chrzanek pisze:Votec w tym setupie waży 11,6kg. Myślę, że niebawem przybędzie mu koło 200gram. Prawdopodobnie dostanie inną kierownicę, opony i gripy. Szukam też dłuższej sztycy w magicznym rozmiarze 31,8mm....
co to za herezje o tej kierownicy?

pozdrawiam
xMekpx
Moje ogłoszenia
Marin Bear Valley 1996

#25
herezje takiez, ze Vector poszedlby do roweru, który się tworzy....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,