Projekt Gusta

#1
A więc stało się. Składam swojego RetroMTB.

Jeszcze przed świętami dotarła do mnie rama Iboca, dziekuję Corrado!!!
Generalnie w ramie się zakochałem jak tylko zobaczyłem ją w galerii. Wybaczam nawet jej aluminiowość, jest piękna i tyle :)

Jako, że ramę mam, wypadało by złożyć na niej rower, co by nie stała tak bezczynnie....
W zamyśle ma być to maszyna nietuzinkowa, ale możliwie znośna budżetowo. Rower będzie służył do jazdy po górach, tam gdzie mój Rysiek (przełaj) nie da rady.

Proszę o konsultację dotyczące stworzenia ciekawego projektu.
W pierwszym momencie chciałem ubrać Gustę w szarego XTRa, ale pomysł wydaje mi się średnio trafiony. O ile jeszcze można wytłumaczyć ten krok chronologią powstania roweru (rama pochodzi z 1995roku, aM950 to 1996 rok, więc można by tu co nieco naciągnąć) to drugi rower na szarym XTRze w domu pozbami go elitarności.


Widzę ten rower tak:

amortyzartor - pierwsza zagwozdka. Judy SL, Z2, SX? A może jakiś Pace? Osobiście skłaniam się ku Z2, ale z chęcią dam się przekonać.

korba - mój typ to Grafton Joystick - tylko to marzenie sciętej głowy, jak są to w cenach mocno zaporowych. Drugi typ: RF Turbine, lub Tune BigFoot, WRA, czy Roox.

hamulce - można by canti, ale to chyba pójście na łatwiznę. Może HS33, albo Paule? ;)

napęd - bardzo mnie kusi napęd Sachs/Sram. New Sucess jest nieosiągalny, ale można upolować białe 9.0sl... Do tego gripy X.0 - tak, chcę jednak 9sp.

koła - i kolejny dylemant. Czy silić się na jakieś super koła w stylu dt, ringle, American Classic + lekkie obrecze, czy dać sobie pokój i założyć Xtki M737, a moze jednak zapolowac na M950? Niespoełnionym marzeniem cały czas są koła na tune mig&mag.

rurki - tu również nie może obejść się bez dylematów. na pewno kierownica i sztyca docelowo mają byc carbonowe. Tylko rama wymaga sztycy 27,0.... i robi się problem... chyba tylko CT2 było w tym rozmiarze, a na ebayu CT2 osiąga zawrotne ceny.

Rower będzie powstawał powoli. Na razie mam potężny kryzys, ale mam nadzieję że powoli wyjdę na powierzchnię i będę mógł budować klasyka.

Czekam na propozycje. Jak z tej pięknej ramy zrobić sprawny rower górski, oto jest pytanie :)

#2
Zdjęcie. Cokolwiek. Dużo pomoże i pozwoli Ci pomóc z koncepcją ;-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#3
ładnie. korby na poziomie widze poszukujesz, podoba mi się to. do tej ramki rzeczywiście karbonowe graty by pasowąły najlepiej - napęd 9.0, sztyca easton, kokpit również z karbonową kierą, korby race face next, pace z karbo goleniami, pancerze carbon look.
co do sztycy to chyba nawet 26.8 powinna opasować, przynajmniej wszytskie stalowe ramki przyjmują minimalne różnice w rozmiarówce.
CT2 na allegro się kiedyś pojawiła i w okolicach ponad stówki poszła, na prawdę ładne części to są. w rozmiarach 27.0 upolujesz na bank - roox, thomson, tune, easton, ritchey, race face xy, miałem nawet kiedyś ringle moby, deuce....szczęście sie przyda :]
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#6
siedem3 pisze:Zdjęcie. Cokolwiek. Dużo pomoże i pozwoli Ci pomóc z koncepcją ;-)
posłużę się linkiem do galerii Corrado: https://picasaweb.google.com/1025051144 ... eIbocProSX
skolioza pisze:Dla mnie Pace tu zupełnie nie zagra - prędzej jeśli larbon to Judy FSX Jeśli jednak ma to być rower do jazdy to raczej bstawiłbym Z2....
mam podobne odczucia co do Pejsa, chciałbym ale coś mi w nim nie pasuje... Judy FSX nie chcę z powodu kompletnego i nieodwracalnego braku części zamiennych.
YvesMoi pisze:ładnie. korby na poziomie widze poszukujesz, podoba mi się to. do tej ramki rzeczywiście karbonowe graty by pasowąły najlepiej - napęd 9.0, sztyca easton, kokpit również z karbonową kierą, korby race face next, pace z karbo goleniami, pancerze carbon look.
co do sztycy to chyba nawet 26.8 powinna opasować, przynajmniej wszytskie stalowe ramki przyjmują minimalne różnice w rozmiarówce.
CT2 na allegro się kiedyś pojawiła i w okolicach ponad stówki poszła, na prawdę ładne części to są. w rozmiarach 27.0 upolujesz na bank - roox, thomson, tune, easton, ritchey, race face xy, miałem nawet kiedyś ringle moby, deuce....szczęście sie przyda :]
Czy będzie dużą zbrodnią wrzucenie manetek X.0 9sp? no kruca chodzą za mną i chodzą....
FX next były by idealne, ale cena zabija... Te z allegro z kolei kompletnie nie podchodzą kolorystycznie...
W sumie nie pogardziłbym nową Claviculą, niby nowa, ale piękna...

Rama jest aluminiowa, nie chce wsadzac zbyt wąskiej sztycy, żeby nie zrobić ała.
Jeżeli nie dorwę carbo sztycy, wyląduje tam roox, thomson, czy inny race face, ale węgiel pasuje jak idealnie...

CT2, które było na allegro jest u mnie :) piękny stan :) siedzi dumnie w Ryszardzie...



Może ktoś z Was ma do sprzedania coś ciekawego, pasującego to tego interesującego roweru?

#7
Piękny sprzęt, chrzanek, na prawdę piękny. Moje marzenie z początku lat '90-tych. Z tym większą przyjemnością pomogę w skompletowaniu części.
Super!
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#8
siedem3 pisze:Piękny sprzęt, chrzanek, na prawdę piękny. Moje marzenie z początku lat '90-tych. Z tym większą przyjemnością pomogę w skompletowaniu części.
Super!

Dziękuję, dziękuję :)

Zaczynam szykać lakiernika, który polakierowałby na nowo tylne widły... Rama musi być ideał :)


czy kupno zielonego nexta i wyszkiełkowanie go będzie barbarzyństwem?
uzyskałbym taki wygląd
http://www.flickr.com/photos/erdi01/660 ... otostream/

#10
W dzisiejszym odcinku chciałbym zająć się koncepcją kolorystyczną Gusty.
Od początku, chciałem uwolnić się od klasycznej kombinacji czerwona rama - srebrne dodatki.
Powstał plan biało-czerownego roweru, gdzie czerwona byłaby rama, a rurki, amorek czy przerzutki białe...
Plan ten został obalony wraz z kupnem pasującego pod kolor Bombera.
http://allegro.pl/show_item.php?item=2043122167 - żałuję jedynie, że nie jest to wersja ze srebrnymi hakami kół...

Dodatkowo udało mi się kupić Turbiny: http://allegro.pl/korba-race-face-i2042153532.html

Obecna wizja zakłada:

- spolerowanie zółtej korby, naniesienie nadruku w kolorze bordo, założenie śrub w kolorze bordo i srebrnych blatów
- kupno srebrnych sterów
- kupno srebrnych rurek


Moje pytanie brzmi. Jaki kolor rurek pasował by najbardziej? serbro: satyna, chrom, czy aluminium?

Podrzuććie pomysł na ciekawy kokpit. Myślałem o jakimś Rejs Fejsie, tak pod korby by było....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#11
srebro chrom aluminium ...jak zwal tak zwal
ja bym probowal dobrac dodatki pod "kolor" podkowy z marcocha
konsekwencja i spojnosc -wszystko w jednym
ale mysle ze fajnych rozwiazan jes wiecej
pozdrawiam !!!!!!!!!!!!
o przepraszam

pozdrawiam ! ;-) ;-) ;-)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#12
Bardziej chodziło mi o to, czy rurki mają być świecące (jak nowe mostki RF), normalnie srebrne (ritchey Classic), czy matowe - satynowane....

korone i korbę można oddać do anodowania, także kwestia pozostaje otwarta :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#13
ramka wydaje sie miec lakier lekko perlowy
maty nie koniecznie by tu pasowaly
"swiecace czy normalne srebrne"jak piszesz.....ja bym obstawial normalne srebrne (ritchey classic)
choc w czasach swietnosci tej ramki obowiazywal "swiecacy" jak mi sie wydaje
ps
ciekaw jestem co na to Piotr?
gosc bywa BARDZO ostry nieraz :-x :-x
ale z wielu jego uwag wnioskuje ze przyslowiowego "gustu i smaku" odmowic mu nie mozna
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#14
albo..... tytan... tytanowa sztyca, mostek i kiera..... to może być dobry kierunek.....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#15
Ja bym się skłaniał chyba ku polerce, czyli "świecące - srebrne". Z jednej strony sporo ówczesnych Mongoosów właśnie w takie akcesoria Zoom-a było wyposażona, a z drugiej chyba zwyczajnie tak będzie najbardziej pasować.
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#16
Poczyniłem już pewne przemyślenia koncepcyjne. Rzeczywiście wskazanym jest, by rower miał srebrne rurki (niestety tytanowe kosztują majątek) i takie będzie miał :)

Zastosuję także osprzęt z grupy szarego XTRa, nie chcę się wkurzać jeżeli mi nie podejdą gripy... XTR jest znany, lubiany i miły w kontakcie.

Tak na dzisiaj prezentują się części, które posłużą w procesie twórczym:

1 - Jego Ciężkość Z2 Bam
Obrazek


2 - całkiem fajny zoomowy mostek
Obrazek


3 - tak wygląda najbardziej zmasakrowany element Bomberka...
Obrazek


4
Obrazek


5 - w miarę pasuje kolorystycznie
Obrazek


Pytania odnośnie tego etapu kreacji:
- Czy ktoś ma zbędną aluminiową rurę sterową do Z2? Przygarnę też tytanowe sprężyny o twardości dla grubasów.

- Gdzie dostanę lekką i ładną sztycę o średnicy 27,0 i dlugości 400mm? Z obecnie produkowanych to chyba tylko Thomson....

- Z chęcią kupię ciekawe srebrne stery aheadowe :)

#17
Ta rama jest moim marzeniem... Za zieloną 18'-19" oddałbym nerkę...
To jeden z projektów na który czekam z niecierpliwością. A zapowiada się znakomicie :-)
Alpinestars x9, Breezer x2, Intense x2, Klein x3, Yeti x2, Cannondale, Specialized, GT, Rocky Mountain...
+ Checker Pig, Creme, Electra

#19
trochę dawno aktualizowałem wątek. W ciągu poprzedniego miesiąca zaopatrzyłem się w następujące szpeje:

- piękne srebrne stery Chris Kinga. Mrau!
- srebrne HS33 2006. - wziąłem nowsze ze względu na wygląd, który mi się szalenie podoba....
- żółtą korbę RF Turbine - wyszkiełkuję i wypoleruję. Dostanie piękne czerwone napisy....
- czerwone gripy Oury :)

Obecnie szukam fajnych kółek i rozmyślam nad napędem....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#21
Chrzanek potrzebujesz sztycy jeszcze? Dzisiaj u znajomego widziałem Syncrosa czarnego 27,0 na sprzedaż, tak skojarzyłem że ktoś na forum potrzebował ;] Chcesz numer?
Allegro, Alpinestars, Breezer, Corratec, Kuwahara, Rocky Mountain.

Obrazek

#22
o masz! oczywiscie :)
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#25
kiera jest wyjatkowo ładna, tylko średnio pasuje mi do gusty... chyba że złoty zrobię kolorem dopełniającym...

suport waży dokładnie 226gram.... podpasi pod Turbinę? cześć osób twierdzi, że tak, część że turbina wymaga 113mm....
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,

#28
chrzanek pisze:kiera jest wyjatkowo ładna, tylko średnio pasuje mi do gusty... chyba że złoty zrobię kolorem dopełniającym...

suport waży dokładnie 226gram.... podpasi pod Turbinę? cześć osób twierdzi, że tak, część że turbina wymaga 113mm....
dla turbiny z 3 blatami powinno być 113mm, podejdzie też 110mm ale na styk. jeśli dwa blaty spokojnie 107mm. oś z tego xt bedzie miała inne bieżnie dla kulek niż w ritcheyu i jak pisze jonder, lipa
Obrazek

>>KLIKNIJ PO WIĘCEJ!!<<

#29
Tak jak pisze Yves, przy standardowo skrojonej ramie, korba microdrive zwykle wymaga suportu 113 - jeśli chcesz używać 2 blatów - to 107 będzie lepsze.
Ale spokojnie, teoria teorią, ale empiria rządzi. Skręć to sobie, i sprawdź - krótszy suport, ze względu na "mniejszą używalność" młynka to i tak lepszy wariant, niż zbyt długi. Jeśli oczywiście fd zrzuci ci na niego łańcuch, bo jak nie, to klapa imprezy. Będzie też cokolwiek śmisznie wyglądać wykręcona śruba ogranicznika. Niewykluczone też (ja tak miałem kiedyś) że braknie Ci śruby w ograniczniku dużego blatu :-)

Te sześć milimetrów, to przesunięcie o 1,5 trybika na kasecie z tyłu. Ujdzie, moim zdaniem.
Popróbuj, w każdym razie. Suport jest piękny, mam taki sam, z analogicznym problemem (103 mm ale do napędu 2x8) i śmiga.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#30
dzieki jacob za propozycje, ale nie ma szans zeby oska shimano podeszla pod tego ritcheya. Dodatkowo shimanowska oska jest meeega dluuga...

Co do dlugosci osi pod Turbine to zycie pokaze. Korba jest pod standard, nie md, jeżeli to coś zmienia. Niewątpliwie to najstarszy model Turbiny, sprzed 98 roku, kiedy ramiona przeszly maly lifting. Na obrzeżach internetu znalazłem informacje jakoby kiedyś standardem w Turbinach była oś 107mm, nawet RF robił takie suporty...

kolejnym pytaniem jest jaką linie łancucha otrzymam. Jeżeli przy 113mm miałbym 50mm to przy 107mm będę miał 47mm - nadal spokojnie zrobię napęd 3x9.
Przy 44,5mm zrobię po prostu 2x9 :) Niech się Tom raduje :D
Był: pewna Gusta, Votec F7 '99, jakiś karbonowy Scott, trzeszczący Mountain Cycle San Andreas, całkiem ładny Rocky Mountain Blizzard '96, Intense M1 '03,