Ustawianie klocków w canti

#1
Na pewno pojawią się tu wypowiedzi w kontekście imbusa nr 5 i płaskiej dychy (liczę na to), ja jednak prosiłbym także na wyjaśnienie innej kwestii
A mianowicie chodzi o poruszoną przez Piotra (w temacie wieszaków) regulację hamulców w miarę zużywania się okładzin przez wysunięcie klocków zamiast naciągania linki Macie dobry sposób aby zrobić to nie zmieniając położenia ułożonego już klocka względem obręczy?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#2
Po prosty wysuwasz go odrobine dalej.
Najważniejsze jest pierwsze ustawienie klocka, prostopadle do obręczy.
Jeśli będziesz linke skracał, zmienisz kąt hamulca i będziesz bardziej rozpychał piwoty w widelcu/ramie..

Typowy przykałd z innej beczki, hamulce hudrauliczne,ustawiamy raz, a płyn za nas robi - przybliża klocki w trakcie ścierania się, klocki utrzymiją się w tej samej odległości od obreczy.
Inna sprawa znowu z v-breakami, tutaj skracamy niestety linke bo klocek jest zamontowany w stałej pozycji, ale znowuż ta konstrukcja bardziej kwadrat/prostokąt przypomina.
www.velotech.pl

KOOL STOP DYLEMAT

#4
założenie każdych klocków asymetrycznych z tyłu jest oczywiste Z przodu jednak w przypadku Kool Stopa miałem dylemat
Z jednej strony konstrukcja (kształt "lamelek" i ząbek z tyłu klocka pozwalający go prawidłowo ustawić) sugerują aby ustawić dłuższą częścią za piwotami Wtedy większa część klocka dociskana jest poprzez ruch koła
Z drugiej przy takim ustawieniu wyjęcie koła to jest kłopot - klocki zapierają się o booster i wypada spuścić powietrze
Pewnie dylematu by nie było, gdyby nie to że widziałem u ludzi te klocki ustawione tak jak Shimano sugerowało dla długich M system (z przodu dłuższym do przodu) - tylko jak to sensownie zrobić z tym "ząbkiem"....
Wasze sugestie w temacie?
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#6
Na każdym klocku powinna być strzałka w którym kierunku ustawiamy klocki.
Ząbek powinien być z tyłu ze wzgkledu na to iż jest to specjalnie zrobione aby automatycznie ustawić klocek w stosunku do obręczy - klocki do canti ustawiamy nie równolegle do obreczy - i w tym pomaga własnie ten ząbek.
Co do wyjmowania koła, no cóż, ja spotkałem sie że są klocki Koll Stopa symetryczne i montuje sieje własnie jako przednie ( albo one są krótsze , jakostak widziałem )
www.velotech.pl

#8
w singlu mam takie klocki (tylko że v-ki) mają przejechane ok 600 km i ząbek dalej się trzyma (choć jest lekko "stępiony")

a tak na marginesie gdzie można dorwać Kool Stopy do canti??

#12
Zapomnijcie o klockach Kool Stopa, nie dosć że brak ich już , to ceny u Miśka są abstrakcyjne, do niego nic nie mam , ale ogólnie cena oscyluje ok 75-79 zł za pare, więc lepiej kupić rower z wystawki na same klocki, a reszte opylić , albo na złom oddać i kasa zostanie.

Proponuje zakładać Saccony, Tektro , wybierając wersje miękkie, także dzisiejszy dzień powalił mnie ze śmiechu na cenie klocków, po prostu hahahahahahahaha.
www.velotech.pl

#14
Nie no weż , ale usmiałem siez kumplem z innego serwisu na temat cen, zdeka paranoja, zreszta jak rowerek ma być rzadko używany jakiś pokazowy to jeszcze ujdzie, ale do codziennego tyrania to daje v-breaki i nie będę się kultował za wszelką cene.
Była jeszcze firma AZTEC co robiła super klocki, ale to już historia.
www.velotech.pl

#15
Piotr pisze:Nie no weż , ale usmiałem siez kumplem z innego serwisu na temat cen, zdeka paranoja, zreszta jak rowerek ma być rzadko używany jakiś pokazowy to jeszcze ujdzie, ale do codziennego tyrania to daje v-breaki i nie będę się kultował za wszelką cene.
Każdemu wedle gustu - ja tam lubię jeździć na canti, a i hamulec lubię mieć dobry :-P
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#16
Czołem.

Ostatnio przeglądałem moje stare materiały drukowane, które gromadziłem kiedy zaczynałem jeździć (1997 na poważnie ;). Przypomniałem sobie świetnie tłumaczenie doskonałego wykładu mojego idola - Keitha Bontragera (jeśli ktoś ma na sprzedaż jego stalową ramę - biorę za każdą cenę ;) On tam opisuje, jak powinny być ustawione Canti - zrobiłem wg jego zaleceń - wszystko to co pisze, to prawda, choć jego osobiste ustawienie ze zdjęć jest w mojej ocenie przesadzone. Tak czy owak - to garść wiedzy, którą warto posiąść, potwierdzona wyliczeniami matematycznymi. Już miałem to skanować i załączać na jakimś chomiku, ale w googlach udało mi się to znaleźć. Ta strona działa w niezmienionej formie od końca lat 90-tych!. Wielkie pozdrowienia dla Twórcy. Niewiele jest tak rzeczowych stron. Link do wykładu poniżej. I ważna sprawa (w szczególności do Piotra) - w wykładzie wskazane są skutki złego wykonania instrukcji. Wszystko robicie na własną odpowiedzialność ;)

http://www.videa.com.pl/bigfoot/bikerider/v-ub_all.htm

A tutaj matematyczne podstawy:

http://www.videa.com.pl/bigfoot/bikerider/kristian1.htm
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#17
skolioza pisze:
Piotr pisze:Nie no weż , ale usmiałem siez kumplem z innego serwisu na temat cen, zdeka paranoja, zreszta jak rowerek ma być rzadko używany jakiś pokazowy to jeszcze ujdzie, ale do codziennego tyrania to daje v-breaki i nie będę się kultował za wszelką cene.
Każdemu wedle gustu - ja tam lubię jeździć na canti, a i hamulec lubię mieć dobry :-P
Hmn, a jak Ci się hamuje w śniegu, tzn, jak butami hamujesz z góry :lol: :-D
bo ja na zime to na tarczach tylko ostatnio, nawet V-breaki nie dawały rady.
www.velotech.pl

#18
A może faktycznie warto przeczytać ten wykład Keitha Bontragera, bo raczej średnio wygląda retrobike z tarczami (no chyba, że Sachs Power Stop). ;)

A poważnie - kiedyś nie było tarczówek w ogóle, a V-brake były droższe niż dziś niejeden nowy rower - jakoś udawało mi się śmigać całą zimę na Canti. I nigdy butami nie szurałem - szkoda było je wyciągać z nosków ;)
Kiepsko wyregulowane tarcze będą gorsze nawet w śniegu od dobrze (wg przytoczonej instrukcji Keitha) wyregulowanych Canti.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
No to ja powiem tak: kiepsko wyregulowane hamulce zawsze będą kiepskie, choćby działały nawet na zasadzie działa elektronowego wspomaganego magicznym światłem z planety krypton.

Dwa: w swoich rozlicznych bojach z canti próbowałem ustawienia takiego, jak radzi prof. Bontrager (czyli linka dość nisko, i szeroko rozwarte ramiona, nawet hample były te same, czyli czarne STX), i nie hamowało mi się dobrze tylnim. Przednim, zgoda, było OK. Prawdopodobnie dlatego, że miałem dość wiotką ramę, i szeroko rozstawione ramiona, jak każe fizyka, ze znacznie większą siłą rozginały widełki. Więc, pamiętajcie o tym.

Zmodyfikowałem nieco ten układ, chowając nieco klocki, i podwyższając punkt skrzyżowania linki hamulcowej z wieszakiem, ale wciąż zachowując zasadę, że zaciśnięte na obręczy ramiona są tak, by wieszak tworzył kąt prosty. Nawet ekierką to sprawdzam :-) I jest znacznie, znacznie lepiej.

Aha, Piotr, i owszem, nawet w śniegu daje się tym hamować, zresztą teraz nawet mam w swoim roboczym gt tak z tyłu ustawione, i robię codziennie 20 km do roboty, i to po wszystkich cudach zimy, z lodem pod śniegiem takoż. I jest świetnie – bo hamulce mają super modulację, czuję się na nich znacznie pewniej, niż na rowerze z v-kami.
Tak świetnie, że kupiłem sobie jeszcze jedną parę czarnych lx-ów, bo jednak przy moim zamiłowaniu do błota, to nie uszczelniany STX nie daje rady...
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/

#20
To mamy takie same doświadczenia - u mnie ustawienie dokładnie takie samo jak na zdjęciach w artykule też się nie sprawdziło i dokonałem takiej samej modyfikacji. Zresztą - jeśli się już zna podstawowe zasady, to znacznie łatwiej dojść do optimum metodą prób i błędów.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#21
no niestety trzeba znaleźć złoty środek... miękka nie musi być rama, wystarczą klocki, do tego długa tylna linka i już klamka robi się gumowa Dla mnie to sygnał aby podnieść wieszak - jeśli mam pewność że klocki ustawione są OK to ich nie ruszam Jednym słowem - za niski wieszak też dobry nie jest (gumowa klamka, mniejszy ruch dźwigni przez co klocki mogą za mało dystansować się od obręczy)
A canti mam w podstawowym rowerze do tyrania - działają na co dzień, działają w lesie... a jak przymarzną to po 2 obrotach koła zaczynają i tak robić swoje (mam najtańsze klocki - gdyby mi nie było szkoda kool-stopów to pewnie nie miałbym i z tym kłopotów)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#22
Dotarł do mnie fajny patent, szczególnie przydatny do ustawiania klocków w kantach - gdzie brakuje trzeciej ręki. Mnie to kosztowało 35zł - oficjalna cena jest wg mnie za wysoka:
http://www.bikestacja.pl/pl/przyrzad-do ... -8870.html
Dziś to sobie obejrzałem i ścianka ma jedną stronę grubszą, a drugą cieńszą - można więc ustawiać klocki jak Bóg przykazał - czyli przód około 1mm bliżej obręczy niż tył.
Fajna rzecz ogólnie.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#24
Powiem Ci, że to urządzonko jest na prawdę fajnie pomyślane.
Od góry po wewnętrznej stronie ma ranty zaczepiające się o obręcz - więc samo z siebie się nie zsunie.
Po zewnętrznej stronie ma ranty nad i pod klockiem - nie można więc ustawić klocka ani za nisko, ani za wysoko. No i jeszcze oczywiście ten 1mm różnicy odległości robi za nas robotę.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#25
No właśnie ten milimetr robiłem jednogroszówkami, a resztę - dodatkowymi rękami, które mi wtedy cudownie - jak u Brahmy - rosną.
Mój mod Tego pomysłu polega jeszcze na tym, by do tej V dorobić sprężynujące dociskanie szczęk. Najpierw zaciskasz to V na obręczy, a każde z dwu ramion tego V ma na sobie sprężynujący u-uchwyt z blachy, który dociska do siebie klocek. W efekcie klocki same się trzymają we właściwym położeniu na obręczy, a jedyne co musisz zrobić, to wybalansować na nich ramiona.
Jak się ociepli, to pokombinuję, i zdam fotorelację.
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
cron