#31
No i uj ... Bieżnia jest chyba za duża na mą rurę sterową... :-( Nie zdjąłem jeszcze starej bieżni wprawdzie, ale tak mi się coś zdaje że jest za wielka. Jadę do serwisu z tym wszystkim i się okaże co i jak...

#34
kuba84 pisze:Miałem te stery i też bieżnia była trochę za duża, rurę widelca owinąłem kilka razy taśmą izolacyjną i wszystko grało.
Taśmą izolacyjną :!: :?: :shock:
To nie ma prawa grać bo nie utrzyma bieżni ... skoro bieżnia ma większą średnicą niż sterówka to można sobie pomóc ale puszką a nie jakąś taśmą.

#36
kuba84 pisze:A jednak trzymało i było ok. Puszka może być za cienka.
Nie masz pojęcia o czym piszesz ... jeśli jest za cienka to dajesz jej więcej.
Jak można porównywać wytrzymałość i twardość TAŚMY izolacyjnej do Alu :shock: :!: :?:

#38
90s_fan pisze:Zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie z tymi taśmami to popelina. :mrgreen:
No tak.
Puszka jest starym sposobem zarówno na miski sterowe jak masz rozbitą główkę oraz problemy ze sterówką.
Wbijasz miski i bieżnie dość mocno co rozwiązuje problem.

#40
hit00r II pisze:
kuba84 pisze:A jednak trzymało i było ok. Puszka może być za cienka.
Nie masz pojęcia o czym piszesz ... jeśli jest za cienka to dajesz jej więcej.
Jak można porównywać wytrzymałość i twardość TAŚMY izolacyjnej do Alu :shock: :!: :?:
Spoko, możesz się nie zgadzać :)
allegro
rowerki

#41
Tasma dosc elastyczna... Ale jak ci dziala to super. Na szczescie okazalo sie ze stery pasuja normalnie, po prostu bieznia jest inna i optycznie wygladalo jakby mialo nie spasowac. Nowa juz zamontowana, siedzi ciasno.

#42
Rabeneick się składa powoli, a tym czasem być może interesujące info od sąsiadów naszych zachodnich :-D

Obrazek


Miche szpej. Klamki jak te moje Octo, przerzutki i manetki identyczne z Suntour XCM 3040, jak te które mam :mrgreen: Mam jeszcze dość unikalną korbę, co ciekawe ona też była stosowana w rowerach ze szpejem Suntour xcm 3040. Czyli mój "Helmut" zaczyna się zazębiać nie tylko rocznikowo, ale i szpejowo :mrgreen:

#43
Taką oto korbę założę najprawdopodobniej do Helmuta. Stan korby całkiem ładny, ma rysy i starcia, szczególnie logo na ramieniu, ale z tym nic raczej nie będę robił, za ładna jest jeszcze na grzebanie przy niej. Chyba że się pokuszę o odmalowanie logo na ramieniu i tyle. Korba to Stronglight Biostrong 48T-38T-28T, być może model 390. Blaty Stronglight Biostrong. Sam nie wiem czy jest ładna czy nie, ale na pewno wygląda nietypowo i jest bardzo rzadko widywana. Dlatego stwierdziłem że będzie pasować do reszty rzadko spotykanego szpeju na Helmucie :mrgreen: Co ciekawe nowe blaty do niej są jeszcze dostępne więc będę mógł troszkę poużywać.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

#46
No ta oslona nadaje jej dosc takiego solidnego wygladu, a jak sie chwyci do reki to male zaskoczenie bo jest stosunkowo lekka.

Mam pytanie odnosnie przeczyszczenia wolnobiegu. To jest suntour winner i raczej nie bede go rozbieral bo ponoc moze byc problem z poprawnym poskladaniem i wyregulowaniem. Pal licho brak specjalnego klucza. Ponoc nadaja sie do tego pluny ATF, czyli do skrzyn automatycznych. Wolnobieg jest troche zastaly i zalepiony p zez co nie obraca sie jak powinien, ale zapadki blokuja. Macie jakies doświadczenia z takim przeplukiwaniem wolnobiegow? Jest plyn specjalny mavica ale drogi, ponoc mozna jeszcze uzyc oleju do smarowania pilarek lancuchowych, jakies pomysly jak to i czym najlepiej zrobic?

#47
Wolnobieg dziala. Uzylem plynu atf DII i krecilem i krecilem i krecilem. Potem uzylem wd40 i znowu krecilem... Na koniec ponownie atf i krecenie. To go przeplukalo i dziala ladnie ale troszke szumi za bardzo jak na moje ucho, a moze przesadzam. Moze wstrzykne odrobine lt i pokrece i sie uciszy. Tak czy siak dziala.

#48
DługiDżon pisze:Przyszły stery i kierownica :-) Kiera pasuje idealnie do mostka

Obrazek
a sprawdzałeś jak wspornik pasuje do rury sterowej
coś mi świta, że MTS-100 miał chyba mniejszą średnicę... a może to Sakae miało 21.1 i dałem redukcję
DługiDżon pisze:Wolnobieg dziala. Uzylem plynu atf DII i krecilem
lepiej żebyś go wypłukał i czymś półpłynnym przesmarował
atf (olej do skrzyń automatycznych) ma co prawda małą lepkość, ale też posiada własciwości cierne, zeby tarczki w skrzyni się nie uślizgiwały - do smarowania łożysk raczej się nie nadaje i dlatego szumi
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#49
Z mostkiem i rurą sterową wszystko gra i trąbi, to jest 22,2.

Słuszna uwaga co do tego atf, zupełnie o tym nie pomyślałem. Kierowałem się doświadczeniami użytkowników z zagranicznych portali, większość sobie chwaliła atf a niektórzy używają od wielu lat bez problemów. Jedną opinię znalazłem negatywną właśnie ze względu na dodatek cierny. Przepłukałem raz jeszcze i zalałem oliwką do łańcucha i chyba faktycznie mniej szumi. Zostawiam jak jest.

#52
Ale jazda była z tą ramą. W końcu zdecydowałem się na piaskowanie (skolioza miałeś rację...). Przeszlifowałem delikatnie po piaskowaniu, pomalowałem raz... Słabo wyszło. Farba była za grubo położona i podczas składania zauważyłem zbyt wiele zacieków... No to ponowne szlifowanie i kolejna warstwa, ale już cieniusieńko. Schnie :)

Obrazek

#55
Hehe, ale coś tam znajdę do niej w końcu ;) Przy okazji nr1 to Suntour XCM Powerring, a dwójka to Stronglight Biostrong (jajo). Masz rację skolioza, xcm wygląda lżej choć z tym biostrongiem też mi się widzi w sumie, no i jest lżejszy zdecydowanie (ale o wagę to mi tutaj nie chodzi ;) )

#57
Dobry pomysł z tym zdjęciem osłony ;) W ogóle to zauważyłem że ktoś jeździł na korbie za małym odsadzeniem bo na rurkach tylnych są ślady po ocieraniu się, delikatne ale są (z obu stron). Dziś jeszcze raz dokładnie przymierzałem korby i wygląda jakby Sakae SX (nie ma na foto) i SL pasowały najlepiej (prawe bo lewych nie mam). Santour odstaje o ok 2-3mm bardziej (prawa) ale linia łańcucha wydaje się być ok. Zmierzyłem również że korba santura bardziej odstaje z prawej niż z lewej, o jakieś 2mm. Może to kwestia tego że nie była dociągnięta porządnie, albo tak ma być... Suport mam 131mm, podobno suntour stosował 130 w pierwszych modelach, a potem 127,5. Wychodzi na to że do sakae i stronglajta to 131 jest idealne, ale do santura można by spróbować z 127,5. Jako że i tak nie mam jeszcze odpowiedniego ramienia do sakae i sl to zamontuje santura na tym 131 i zobaczę jak to działa. Jak będzie kaszanka to kupię 127,5.

Tak wygląda biostrong bez osłony:

Obrazek


Obrazek


no i santur:

Obrazek


Obrazek


(jeszcze niedoczyszczona i niedopieszczona)
Sorry za jakość fotek ale mój tel coś ma problemy ostatnio z robieniem zdjęć chyba...

#58
Żeby nie było że temat kompletnie stoi to mała aktualizacja. Wpadło mi parę nowych tematów a czas limitowany więc... Ale coś tam robiłem a w międzyczasie byłem na wakacjach.

Zamontowałem kokpit, odnowiłem szpeje, zakupiłem koszyczki i pedały (Wellgo bear cage, stare do serwisu i malowania, ale bez luzów. Musiałem tylko troszkę naprostować). Na jakieś aukcji znalazłem info że koszyki z Kuwahary, a z czego faktycznie to kto wie. Ważne że jest napis Japan :) Aha, jaki macie patent na manetki plastikowe? Próbowałem je opalarką delikatnie ale to nie działa. Potem przesmarowałem wazeliną i na kilka dni wyglądały dobrze, ale teraz ponownie są szare i brzydkie. Jakieś pomysły na trwalsze odmłodzenie plastiku?

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Jeśli chodzi o układ hamulcowy to postanowiłem tylko odmalować miejsca z rysami itd. i zostawić oryginalne loga . Wyszło całkiem, całkiem. Jeszcze chwila i rower będzie do użytku.
cron