1989 Yeti Ultimate.

#1
Yeti Ultimate, który złożyłem w ostatnich tygodniach w całkiem spójną całość. Tak sądzę ;-) Założenie było stosunkowo proste - pójść maksymalnie w nowe części (NOS) ale bez szaleństw z butikowymi markami.

Z ciekawostek - rower (z którego wykorzystałem ramę, widelec, mostek i kierownicę) kupiłem od pierwszego właściciela, który do dnia dzisiejszego pamięta na wyrywki setup jaki zamawiał w Cambria Bicycles Outfitters (sklep istnieje od 1986 po dziś dzień).

Ze słabości tego projektu wymienię:

- naklejki YETI ULTIMATE wykonane w innej technice niż oryginał (jest cut vinyl - powinien być printed vinyl),
- nie oryginalny opór pancerza (raptem jedna sztuka ale wciąż szukam oryginału Yeti),
- chętnie widziałbym tutaj inną sztycę.


Obrazek
DSC_0450-Edit by Exquisite Cycles, on Flickr

Rama: Yeti Ultimate
Widelec: Answer Accu-Trax

Stery: Shimano XT (NOS)
Mostek: Answer A-Tac (tytanowa śruba)
Kierownica: Answer
Gripy: Onza Porcipaws (NOS)

Hamulce: Shimano DX (NOS)
Pancerze: Shimano 6mm (NOS)
Dźwignie hamulcowe: Shimano XT (NOS)

Manetki: Shimano XT (NOS)
Przerzutka przednia: Shimano XT (NOS)
Przerzutka tylna: Shimano XT (tytanowa śruba główna) (NOS)
Pancerze: Shimano 5mm (NOS)
Kaseta: Shimano DX (NOS)
Łańcuch: Sachs Sedis (NOS)
Korby: Shimano XT (NOS)
Śruby korb: Shimano XT (NOS)
Zębatki: Shimano 46/34/24
Śruby zębatek: Shimano XT (NOS)
Wkład suportu: Shimano XT (NOS)
Pedały: Look PP 76 Carbon

Zaciski kół: Ringle Cam-twist (NOS)
Obręcze: Mavic M231CD (NOS)
Piasty: Shimano XT (NOS)
Szprychy: DT Swiss
Opony: Ritchey Megabite

Siodło: Selle Italia Turbo (NOS)
Sztyca: nie znam :-P

Obrazek
DSC_0461 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0462 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0464 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0466 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0468 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0469 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0451 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0453 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0454 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0457 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0465 by Exquisite Cycles, on Flickr

Obrazek
DSC_0458 by Exquisite Cycles, on Flickr
Ostatnio zmieniony 2018-04-24, 23:24 przez ExquisiteCycles, łącznie zmieniany 1 raz.
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#2
Witam na forum. Nareszcie :-D Projekt mi znany. Z innej bajki. Piekny! Profesjonalne podejście.
P.S udało mi się kupić tego top swinga z dolnym ciagiem ;-)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#3
Retromen pisze:Witam na forum. Nareszcie :-D Projekt mi znany. Z innej bajki. Piekny! Profesjonalne podejście.
P.S udało mi się kupić tego top swinga z dolnym ciagiem ;-)
Cześć :!: Dzięki :-)
Z tym top swingiem nie odpuszczam mimo to - jak w końcu takiego znajdę to wyślę do Ciebie nawet nie pytając. A akurat siedzę w temacie FD XT teraz, bo do nowego roweru chcę XT górny ciąg mocowaną do obejmy (mam akurat dolny :-/ )
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#4
Nic nie wysyłaj. Dobrze jest. XT 737 górny ciag na obejmę miał znajomy na sprzedaż mogę podpytać.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#5
Co tu pisać ... ROWER JEST ZAJEBISTY :!:
Ja się nie znam ale i tak mi się podoba ponieważ jest inny.
Mam nadzieję że nie będziesz go używał ... tylko zawiśnie w zaszczytnym miejscu 8-)
Podejrzewam że miał by szanse na rower roku ale ludzie , którzy głosują ... są dziwni :roll:

#6
Super ...ale co z tymi dlugasnymi koncowkami linek :-?
z ciekawosci jeszcze zapytam linka laczaca ramiona hamulca ...niet orginal czy DX tak mial :?:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#7
marcin74 pisze:Super ...ale co z tymi dlugasnymi koncowkami linek :-?
z ciekawosci jeszcze zapytam linka laczaca ramiona hamulca ...niet orginal czy DX tak mial :?:
Linka, wieszak, ramiona, klocki, itd. - to cały nowy komplet DX z pudełka.

Co do długości - masz na myśli aluminiowe końcówki linek (oryginał Shimano) czy linkę jako taką? Jeśli długość linki to chyba przyzwyczajenie - od zawsze zostawiam mniej więcej tyle samo swobodnej linki.
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#10
DOMAN pisze:A ten xt celowo tak pomieszany z dx?
Wlasciciel wspominal o katalogowej specyfikacji ;-) :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#13
ExquisiteCycles pisze:Co do długości - masz na myśli aluminiowe końcówki linek (oryginał Shimano) czy linkę jako taką?
linke jako taka .....a raczej pentelke w tylym hamulcu ;-) w akcji to by czlowiek pewnie polegl 8-)
przerzutek juz nie wytykam 8-) bo powiedza ze sie czepiam a jak sam piszesz takie przyzwyczajenie
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#14
marcin74

Nigdzie nie jest napisane o tym, że rower jest w katalogowej specyfikacji. Jest za to informacja, że poprzedni właściciel miał ten rower od nowości i pamiętał jego seryjną specyfikację. Mi chodzi bardziej o to czy obecna specyfikacja jest właśnie seryjna (pedały, hamulce, kaseta).

ExquisiteCycles

Wiem, że nie ma większych różnic między xt a dx (Skolioza kiedyś opisywał je dokładnie), ale pytam z czystej ciekawości dlaczego właśnie takie komponenty zastosowałeś. To co napisałeś: ,, rzadko składam rowery z tego co mam akurat pod ręką, a znacznie częściej z komponentów, które sobie zaplanowałem. Także DX (canti, kaseta) nie znalazły się tutaj przypadkiem." - nie wiele mi wyjaśnia, zatem jeśli możesz napisz konkretnie dlaczego takie hamulce i kaseta? Tak było w katalogu czy taka jest Twoja wizja?

#15
DOMAN pisze:marcin74

Nigdzie nie jest napisane o tym, że rower jest w katalogowej specyfikacji. Jest za to informacja, że poprzedni właściciel miał ten rower od nowości i pamiętał jego seryjną specyfikację. Mi chodzi bardziej o to czy obecna specyfikacja jest właśnie seryjna (pedały, hamulce, kaseta).
"Z ciekawostek - rower (z którego wykorzystałem ramę, widelec, mostek i kierownicę) kupiłem od pierwszego właściciela, który do dnia dzisiejszego pamięta na wyrywki setup jaki zamawiał w Cambria Bicycles Outfitters (sklep istnieje od 1986 po dziś dzień). "
DOMAN
i tym sie kierowalem ;)
mieszanka xt z dx wogole mi nie przeszkadza ....wyglada to dobrze :idea:duzo lepiej niz wiele podobnych rowerow obwieszonych jarmarczna purpura
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#16
DOMAN w przypadku Yeti nie można mówić o czymś takim jak specyfikacja katalogowa, bo nigdy takowej nie było. Modele (raptem dwa w 1990 + kilkanaście/kilkadziesiąt wyprodukowanych C-26) były oferowane jako sety rama/widelec/stery/zacisk/opory, a cała reszta to swobodny wybór ewentualnego nabywcy.

Sporo rozmawiałem z właścicielem tego akurat egzemplarza, na co zwracał uwagę, a co było dla niego mniej istotne przy wyborze konfiguracji w 1989 roku, itd. Ostateczny kształt to wynik właśnie tych rozmów, własnej wizji, wielu lat wertowania MBA z tamtych roczników, itd.

Dla porównania mam jeszcze jednego Ultimate'a (wrzucę później na forum - poniżej tylko jedno zdjęcie), który jest złożony wg zupełnie innych założeń (butikowo, #madeinusa, itd.). Ten konkretny, prezentowany w tym wątku miał być taki "zwyczajny" ;-)

Obrazek
DSC_0471-Edit by Exquisite Cycles, on Flickr
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#17
Raz dlugie linki raz wentylki :-> sorki nie moglem sie powstrzymac 8-)
w sumie towar deficytowy w rozmiarze 26 do Spinergy jak znalazl :)
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#19
OK teraz już wszystko rozumiem.

A co do drugiego Yeti, to podobną ciekawostkę ze źle zaplecionym kołem mam u siebie w cannondale'u. Oglądałem film z fabryki cannondale i wychodzi na to, że chyba ktoś się machnął i źle powkładał szprychy w obręcz, później poszło to na automat do centrowania i tak już zostało...

#23
skolioza pisze:To istotnie ciekawe, nie spodziewałbym się takiego obrotu wydarzeń prawdę mówiąc...
Tak, dwie super ciekawe i niezwykłe z perspektywy początku polskich lat 90-tych historie. Pomimo zupełnie różnych pobudek dla kupna tak absurdalnie, jak na przełom lat 89/90, drogich rowerów, to niesamowite, że były osoby z PL, które uczestniczyły w "wybuchu" MTB właściwie na samym jego początku i śmigały po California Hills, na tak topowych konstrukcjach jak Ultimate.

Pomijam już sentyment, który zmusił właścicieli do zabrania tych rowerów do Polski.
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR

#26
Piotr pisze:Kometarza negatywnego nie będzie :-P ale szczerze to ja jednak wolę i napatrzyłem się na klasyczny kolor Yeti http://dirtragmag.com/specialty-files-1 ... -ultimate/ , ale nie będę namawiał na zmianę kolorów :mrgreen:

co nie umniejsza ze te to doskonała lokata kapitału
Zastanawiałem się nad turkusem Yeti w przypadku tego żółtego egzemplarza, który ma nowy lakier zrobiony, ale zdecydowałem się w obydwu przypadkach zachować oryginalną kolorystykę, którą wybrali pierwsi właściciele (fioletowy ma oryginalny lakier).

Zresztą w przypadku Ultimate turkus to nie taki prosty temat, bo zasadniczo to modele F.R.O. wychodziły w tym kolorze, a nie Ultimate.

Jako ciekawostkę dodam, że sam turkus też zmieniał się na przełomie lat w związku z przejściem z malowania na mokro na malowanie proszkowe.
Exquisite Cycles na FB
G3R na FB

YETI ULTIMATE; YETI ULTIMATE; KLEIN FERVOR