Piasta tylna JoyTech JY-D242 na oś calosciową

#1
W piaście tylnej JoyTech JY-D242 pekła oś. Według mnie stało się to dlatego, że oś była na szybko
zamykacz (pusta w środku). Aby zapobiec podobnym problemom chcę zastosować oś całościowa bez szybko zamykacza. Rower to 29er pod tarcze.

1) Potrzebuje pomocy w odnalezieniu właściwej osi, rozmiar i gwint.
2) Większość 29 er maja taki sam rozstaw wideł z tyłu ?

Proszę o linki, porady, komentarze.
napalił się jak szczerbaty na suchary

#3
1. Jak Joytech to prawdopodobnie będzie gwint M10 jednak sprawddź to na wszelki wypadek.
Z tego co widzę to jest standardowa budżetówka pod wolnobieg nakręcany więc szukaj czegoś w ten deseń: https://www.sporti.pl/product-pol-6932- ... dzana.html

2. Różnie - standardów jest na chwilę obecną chyba z 10 jeśli wliczymy fatbajki jednak jak rower kilkuletni to na 99% albo 135mm qr albo sztywna oś 142mm, nowsze mogą mieć boost.
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)

#4
1. Joytech to produkty tanie kooperaqcja do Novateca.
2. Osie drążone są mocniejsze od pełnych bo są "bardziej "utwardzane.
3. wymiana nic nie pomoże, może pogorszyć bo oś się wygnie.
Tani 29er ma oś zwykłą rozstaw 135 mm.
Jak chcesz mieć mniejsze kłopoty to wymień wolnobieg na kasetę i wymień piastę na taką pod kasetę ale z serii Novatec na łożyska maszynowe
www.velotech.pl

#5
yeaaa dzięki
narazie po wymianie na pełną, oś wytrzymała zeskok z 0.5m (na asfalt) :->
ale kolo na maszynach będzie trza kupic
napalił się jak szczerbaty na suchary

#7
Kiedyś to przerabiałem, chłopaczek 75 kg lubił jeździć na tylnym kole, miał koło pod wolnobieg, szybko wykrzywił tylną oś, założyłem mu oś cr-mo mocną - trochę dłużej tylko pojeździł - znowu to samo. Założyłem mu pełną oś z piasty shimano pod kasetę fh-rm40, znowu to samo. Piasta na kasetę załatwiła problem. Tam po prostu łożyska są dalej od ramy ( wolnobieg ) i dlatego się wykrzywia oś.