Suport do Shimano M200

#1
Witam
Jaka długość jest potrzebna do korby Shimano M200? Na stronie Sheldona Browna jest podane 121 mm ale jest to korba M201. Na rowerze z którego zdjąłem ośka miała długość 132 ale nie jestem pewien czy dobrze była dobrana. Może ktoś jeszcze ma założone takie starocie i pomoże w doborze?
pozdrawiam

#7
Założone i jest ok. Jeszcze raz dzięki. Nie chcę zakładać nowego tematu z banalnym pytaniem: Czy jak zakładam koło z tyłu to ośka powinna wejść do końca w widelec i koło powinno już być prosto czy trzeba w niektórych ramach samemu ustawić i później dokręcić? Pytam bo w ramach szosowych po prostu zakładam koło i zaciskam a w niektórych MTB czy np. w Wigry trzeba ustawić zbieżność a później dokręcić. Czy kół nie trzeba ustawiać a ja trafiłem na krzywe ramy czy tak niektóre ramy mają? Mam nadzieję, że w miarę jasno to napisałem;-)

#9
Nie wiem czy poziome. Zawsze pod lekkim kątem sa ( mniejszym lub większym) Te w które wchodzi koło tylne. Przednie koło zawsze wchodzi bez ustawiania bez względu na ramę.

#10
Ale w przednim kole (poza nielicznymi wyjątkami) nie masz możliwości regulacji położenia koła - jest na nie jedno jedyne miejsce w kształcie osi i tam koło wchodzi
To o czym piszesz miało dać możliwość różnego ustawienia koła względem reszty roweru - a co za tym idzie przy montażu trzeba je ustawić tam gdzie było poprzednio (nie jest to jeden punkt niedający możliwości regulacji)
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#11
W nowszych ramach szosowych i MTB tego nie mam, zakładam koło na tył i nic nie ustawiam.W jednej starszej z 1985 roku muszę zbieżność ustawić i tak samo teraz w starszej MTB, którą sobie szykuje do jazdy po mieście. Nawiasem mówiąc/pisząc wyrzucam przednią a przerzutkę, duży blat daje w miejscu średniego i zobaczę co z tego wyjdzie ;-)

#12
poziome haki, w sensie takie, w których możesz przesunąć koło? z różnymi wytłumaczeniami się spotkałem - możliwość konwersji na singla/ostre (napinanie łańcucha), zastosowanie różnych rozmiarów opon, słabsze (niegdyś) sprężyny w rd czy w końcu fakt, że do punktowych haków potrzebna jest o wiele większa precyzja w wykonaniu ramy.
często w takich hakach były śrubki, pozwalające sobie ograniczyć i wyrównać zakres, przez co wkładając koło nie musisz się zmagać aż tak z jego wyrównaniem w ramie.
Obrazek

#13
We wszystkich nowszych ramach jakie miałem( MTB jak i szosowe) kół nie trzeba było ustawiać, wchodziło na miejsce i po kłopocie. W starszych poniżej tak około 1990 r trzeba było ustawiać zbieżność. Może spotkaliście się z nowszymi gdzie również trzeba tak ustawiać?

#14
no ale poco ? o co Ci chodzi bo nie rozumiem ?
Po pierwsze koło ma być wycentrowane prawidłowo, raz zakładasz takie koło w haki poziome z regulacjami i zawsze powinno tak samo wchodzić .
Jeśli nie ma regulacji to prawa strona do oporu a lewa po ustawieniu koła sama wychodzi.

Jeśli coś jest nie tak to znaczy ze albo koło jest nie wycentrowane, albo krzywa rama.

Jeśli nie umiesz sam rozwiązać problemu najbliższy serwis polecam.

Co do dł suportu do korby, to wymieniając nowy za stary dł powinna być taka sama, zakładając że biegi z przodu pracowały wcześniej prawidłowo.
Wstawiając byle co dostaniemy upośledzenie pracy przerzutki przód, czyli nieprawidłową linię łańcucha, co skutkować może nawet zakleszczaniem się łańcucha w trakcie zmiany biegów z przodu.

Do danej katalogowej korby shimano podawało odpowiednią dł pakietu i jego typ.
www.velotech.pl

#15
Z ciekawości pytam bo może nowsze ramy są dokładniej robione ;-) Z tą prawą stroną do końca a lewą ustawiamy to nie wiedziałem, cenna porada a o długość zapytałem bo u Sheldnona tej korby nie było i nigdzie nie mogłem znaleźć a suport był założony 132mm co wydawało mi się za długie. Druga Twoja porada i znowu do serwisu. Poco w takim razie forum?

#16
Ale jeśli masz regulatorki takie wkręcane w haki to wtedy ustawienie jest inne, wkłada się koło i tymi śrubkami mniej więcej ustawiamy symetrie koła.
Wstępnie regulatorki ustawiamy po środku ich regulacji i dopiero ustawiamy.

Jaki to rocznik korby ? możesz mi wysłać na sms-a , jak będe na serwisie popatrze w katalogi czy podali na rozpisce sugerowaną dł jeśli w ogóle podali.

Forum nie rozwiązuje wszystkich problemów, czasem serwis to zrobi szybciej, mając różne dł pakietów dobiera się to w godzinę, dwie ustawiając linie łańcucha a przede wszystkim prawidłową prace przerzutki przedniej.
www.velotech.pl

#17
Korba rocznik OB czyli luty 1990 model M200. Myślę, że długość, którą podał Skolioza jest prawidłowa. Założyłem i jest ok. Nie mam przerzutki przedniej to jeden problem mniej. U nas teraz -18 st C a trzeba trochę po Jurze pojeździć i to jest problem ;-)

#19
Coś w tym złego, że przerzutki przedniej nie będę miał? Montuje rower na miasto z najtańszych części, które mam w garażu. Rower ma tylko jeździć i nic więcej. Jak go ukradną to nie będzie szkoda.

#20
Jakby Ci to wytłumaczyć . . . . . . długość pakietu dobiera się pod prawidłowe działanie przerzutki przód, w przypadku jak jej nie ma, rozrzut długości może być, nie ma aż takiego wpływu jak z przerzutką.

W tym przypadku średni blat powinien mniej więcej pokrywać się z środkiem kasety.
W przypadku zastosowania min 7 biegów, na skrajnych przełożeniach może dochodzić do zrzucania łańcucha, dlatego przerzutką przednią operuje się w celu zmniejszenia przekosów.
Jak uważasz ze wartość przerzutki przedniej jest aż tak ważna w przypadku kradzieży . wartość ok 30 zł, no to nie mam pytań i szkoda mojego czasu.
pozdr.
www.velotech.pl

#21
W moim przypadku blat idealnie pokrywa się z środkiem kasety (7s). Nie napisałem , że mam zamiar korzystać ze skrajnych zębatek ale i tak mi łańcuch nie spada na skrajnym przełożeniu. Jeżeli uważasz, że długość osi suportu dobiera się pod przerzutkę przednią to omijać takie serwisy. Nie mam więcej pytań i szkoda mojego czasu. EOT

#22
AHA duży blat pokrywa się ze środkiem kasety i to jest prawdidłowo ? nie masz pojęcia o serwisowaniu i doborze kompoenetów i trzeba Twoje wypowiedzi omijać z daleka bo szkodzą i ktoś może sobie krzydę zrobić przez Twoje wypowiedzi i powtarzać taki montaż.

Nie dziwię się źe oryginalnie było 132 mm.

Zgodnie z przepisami masz obowiązek napisać ze to co zrobiłeś można zrobić ale wyłącznie na własne ryzyko, zrozumiałeś? , bo wymądrzanie i obrażanie niczego nie daje.

Jakiś inny nie powiem gówniarz poskręca sobie identycznie wg porad . . . . , naciśnie na pedał na skrajnym na skrzyżowaniu i po prostu się zabije.

Ostatnia wypowiedź doskonale obrazuje że nie ma sensu uczyć kogoś poprawnego montazu czy zastosowania współpracujących elementów, na kiju od szczotki też się da jeździć, sorry Skolioza ale wqrwiające to jest i utwierdza mnie to w przekonaniu ze jak sie ktoś zabije to się wtedy nauczy.
www.velotech.pl

#23
Piotr pisze: Zgodnie z przepisami masz obowiązek napisać ze to co zrobiłeś można zrobić ale wyłącznie na własne ryzyko, zrozumiałeś? , bo wymądrzanie i obrażanie niczego nie daje.
Zgodnie z którymi dokładnie przepisami występuje taki obowiązek? Przepisy o odpowiedzialności cywilnej raczej są generalne w tym zakresie, więc pewnie obowiązek ten uregulowany jest gdzie indziej. Myślę, że każdy na tym forum chciałby wiedzieć. Powaga - bez najmniejszej ironii.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .
cron