#61
90s_fan pisze:Ciekawe, dobrze wiedzieć. Czyli w obrębie jednego modelu, na przestrzeni czasu były pewne zmiany.

A tak z innej beczki.
Robię powolutku tą Alpinę i dochodzę do wniosku, że to długo trwa.
Nie mogę robić na raz tylko jednego projektu. Jestem niecierpliwy.
Wpadłem. Włączyło się zbieractwo klamotów. Chyba wszyscy przez to przechodziliście.
No i będę zmuszony kupić jeszcze jeden rower.
Tak to działa, wciąga ta zabawa.
Tylko jeden? Amator.
Lodzermensch

#62
corrado1111 pisze:
90s_fan pisze:Ciekawe, dobrze wiedzieć. Czyli w obrębie jednego modelu, na przestrzeni czasu były pewne zmiany.

A tak z innej beczki.
Robię powolutku tą Alpinę i dochodzę do wniosku, że to długo trwa.
Nie mogę robić na raz tylko jednego projektu. Jestem niecierpliwy.
Wpadłem. Włączyło się zbieractwo klamotów. Chyba wszyscy przez to przechodziliście.
No i będę zmuszony kupić jeszcze jeden rower.
Tak to działa, wciąga ta zabawa.
Tylko jeden? Amator.
Hehe, no zobaczymy jak to będzie. Na pewno zbyt wiele czasu spędzam przy komputerze na szperaniu za tym i za tamtym. Będę się trochę hamował bo jak nakupuję dużo to nic nie skończę, a założenie jest takie że dwa rowery w roku chciałbym odratować. Dokładnie, skrupulatnie ale dwa.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#70
90s_fan pisze:Kolejny mój projekt też będzie je posiadał, a będzie to....
A zresztą, to tajemnica :).

Tak na wszelki wypadek zamówiłem już kolejny komplecik Dart + Smoke. Boję się, że mogą je nagle wycofać.
Choroba zaczyna się pogłębiać :mrgreen:
Lodzermensch

#72
Dzisiaj przyszła ramka.
Dopiero macając ją przekonałem się o jakości pracy kolegi Himayera.
Jest lepiej niż dobrze. Rama lśni jak nowa, uszkodzone napisy zostały profesjonalnie odtworzone.
Ogólnie jestem megaaaaa zadowolony. Bardzo dziękuję koledze i wkrótce zgłoszę się z kolejnym tematem.

Zacząłem składać rowerek. Podjechałem jeszcze po suport. Stary niby sprawny, jednak niezbyt estetyczny.
Zdjęcia będą jutro, ponieważ skończyłem w tej chwili, ciemno jak diabli. :mrgreen:

[center]
Obrazek
[/center]

Teraz powinno pójść już z górki.
Zastanawiam się jakie chwyty zamówić.
Oryginalne w Cro-Mega`ch były bardzo proste, nierzucające się w oczy.
Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-czarne-ritchey ... 64126.html
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#74
90s_fan pisze:Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-...7151764126.html
Fajnie wyglądają ale rozważyłbym kupno chwytów piankowych Ritchey-a. Są super i do tego masz jeszcze wybór w kolorach od jakiegoś czasu.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

ss

#75
skolioza pisze:szczerze - ten stary nieestetyczny suport (którego i tak nie widać po wkręceniu) będzie i trwalszy i jakościowo lepiej wykonany niż ten Accent

Odmalowałeś ramę zgodnie ze sztuką - zastanów się co dalej Czy chcesz odrestaurować ten rower czy go po prostu poskładać ;-)

Ortodoksem :lol: nigdy nie byłem , i zawsze wsadzam części trwalsze czy w lepszym stanie nie do końca spójne , ale ten suport to porażka totalna. Nie wierzę w za bardzo w historyjki , że nowe rowery sypią się po roku , ale ten suport się sypie :mrgreen: Mi poszedł przy przebiegu 100 km , koledze skrzypki po może 500 km. BB un51 jest tani jak woda. Za jakiś czas będą w swojej pieczarze , mam jakieś w ładnym stanie oddam za free.

Re: ss

#76
sztopi17 pisze:
skolioza pisze:szczerze - ten stary nieestetyczny suport (którego i tak nie widać po wkręceniu) będzie i trwalszy i jakościowo lepiej wykonany niż ten Accent

Odmalowałeś ramę zgodnie ze sztuką - zastanów się co dalej Czy chcesz odrestaurować ten rower czy go po prostu poskładać ;-)

Ortodoksem :lol: nigdy nie byłem , i zawsze wsadzam części trwalsze czy w lepszym stanie nie do końca spójne , ale ten suport to porażka totalna. Nie wierzę w za bardzo w historyjki , że nowe rowery sypią się po roku , ale ten suport się sypie :mrgreen: Mi poszedł przy przebiegu 100 km , koledze skrzypki po może 500 km. BB un51 jest tani jak woda. Za jakiś czas będą w swojej pieczarze , mam jakieś w ładnym stanie oddam za free.
Miał być BB-UN26 lub BB-UN51, może jeszcze kupię. Nie jest to majątek. Chyba, żeby zajeździć tego Accent`a i później dać Shimano. Mniejsza z tym.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#77
Skeevo pisze:
90s_fan pisze:Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-...7151764126.html
Fajnie wyglądają ale rozważyłbym kupno chwytów piankowych Ritchey-a. Są super i do tego masz jeszcze wybór w kolorach od jakiegoś czasu.
O piankowych też myślałem, będą wygodniejsze, o takie:

http://allegro.pl/chwyty-piankowe-czarn ... 54891.html
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#78
skolioza pisze:szczerze - ten stary nieestetyczny suport (którego i tak nie widać po wkręceniu) będzie i trwalszy i jakościowo lepiej wykonany niż ten Accent

Odmalowałeś ramę zgodnie ze sztuką - zastanów się co dalej Czy chcesz odrestaurować ten rower czy go po prostu poskładać ;-)
Chcę żeby wrócił praktycznie do oryginału. No prawie.
Nie będę się upierał natomiast nad korbą LX, bo mam lepszą.
Tylna przerzutka jest tu nieoryginalna, w dodatku widzę, że coś koślawa i z luzami.
Muszę upolować właściwą. Tej, którą posiadam nie montuję na razie.

Do lakierowania pójdzie jeszcze sztyca i mostek, oryginalny koszyk na bidon z logo Alpienestars. Kierownica jest oki. Nie będę jej ruszał. Tym bardziej, że ma fajne logo.
Siodełko odnowiłem dzisiaj. Miało dwa lekkie uszkodzenia z tyłu. Na to mam sposób, zobaczycie jutro na fotkach.
Wymieniłem trochę pancerzy, końcówek, przydały się także rurki do systemu zamkniętego. Widać, że ktoś mieszał nieumiejętnie w pancerzach bo te przerzutkowe były hamulcowe :)
Pięknie siadły stery Tange od Adamello. Nabiłem je bez problemu.
Ostatnio zmieniony 2018-02-13, 20:19 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#79
Ok - jednak ruchy w obrębie epoki typu korba DX zamiast LX to trochę inna kategoria swapu niż suport Accenta zamiast sprawnego oraz właściwego klasą i epoką LXa ;-)
Jeśli suport nie ma luzów i kręci się gładko to jest to na prawdę zamiana siekierki na kijek
Jeśli wizualnie ma ci przeszkadzać ten nalot to drobny papier ścierny zrobi lepszą robotę niż zmiana wkładu
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#80
skolioza pisze:Ok - jednak ruchy w obrębie epoki typu korba DX zamiast LX to trochę inna kategoria swapu niż suport Accenta zamiast sprawnego oraz właściwego klasą i epoką LXa ;-)
Jeśli suport nie ma luzów i kręci się gładko to jest to na prawdę zamiana siekierki na kijek
Jeśli wizualnie ma ci przeszkadzać ten nalot to drobny papier ścierny zrobi lepszą robotę niż zmiana wkładu
Szczerze? Wiedziałem, że dostanę zje** za ten suport, hehe :mrgreen:
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#81
90s_fan pisze:
Skeevo pisze:
90s_fan pisze:Może takie, co sądzicie:
http://allegro.pl/chwyty-...7151764126.html
Fajnie wyglądają ale rozważyłbym kupno chwytów piankowych Ritchey-a. Są super i do tego masz jeszcze wybór w kolorach od jakiegoś czasu.
O piankowych też myślałem, będą wygodniejsze, o takie:

http://allegro.pl/chwyty-piankowe-czarn ... 54891.html
Dokładnie te chwyty miałem na myśli. Sam ich używałem i na prawdę są super.
'92 Kona Cinder Cone
'99 Kona Kula
'95 Checker Pig CPX 4050
'94 Specialized Stumpjumper (kolor - blood red)
'96 Specialized Stumpjumper Comp
'96 Cannondale M800 Beast of the East
'97 Cannondale M900

#88
Jednak jeszcze trochę pracy, pojawiają się problemy.
Prawa manetka jest uszkodzona, tylna piasta niedomaga. Nie zdejmowałem jeszcze kasety, jutro tam zajrzę. Przyznam, że nic z mechaniki nie zrobiłem konkretnego. Trzeba zajrzeć wszędzie.

Miesiąc jeszcze to chyba lekko.
Za radą kolegów poszedłem po rozum do głowy i zamontowałem odświeżony oryginalny suport. W razie problemów kupię później nowy. Nie będę profanować Alpiny Accente`em.

Zamówię to co łatwe do kupienia, tj. łańcuch, gripy.
Potrzebuję tylną przerzutkę oraz klocki hamulcowe. Klocki muszą być pasujące, nie byle shit ze sklepu.
Prawdopodobnie wkrótce będę miał siedem metrów pancerza przerzutkowego Shimano 5 mm. Jest dostępny w USA, ciotka będzie komuś wysyłać paczkę to dorzuci.

Jedyny etap, który jest całkowicie ukończony to polerowanie. Właśnie zrobiłem pedały, klatki natomiast pójdą do lakierowania. Łożyska pedałów nie budzą zastrzeżeń na szczęście.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS

#90
Przyszedł rower na pełnej grupie Exage 500 LX. Będzie skąd pozyskać części.
Rower z uszkodzoną ramą, praktycznie z zerowym przebiegiem, ale o tym później bo to też niezła ciekawostka.

Najpierw trochę mechaniki.
Kupiłem wreszcie klucz do bębenka, zabrałem się za kompleksowy serwis piast.

Bieżnie w piastach w porządku, jednak bębenek miał zaklejone zapadki. Konieczne było jego wyczyszczenie i przesmarowanie.
[center]
Obrazek

[/center]

Robiłem to po raz pierwszy i wspomagałem się poradnikami:
https://www.endurorider.pl/jak-rozebrac ... nstrukcja/

oraz

http://bartekznadnysy.blogspot.com/2016 ... imano.html

Poszłoby całkiem gładko, gdyby nie to, że zapomniałem włożyć drugą cienką podkładkę bębenka. Czynność musiałem powtórzyć.

Tutaj pytania dla znawców tematu:

1) czy prawdą jest że drugą cienką podkładkę bębenka wyrzuca się gdy ten ma spory przebieg i łapie luzy?
2) czy przy kontrowaniu nakrętek piast właściwa jest moja metoda:
Zakręcam dosyć mocno konus tak, że przy kręceniu osią "czuć lekko łożyska". Następnie przytrzymuję konus kluczem, innym natomiast dokręcam nakrętkę.
Zauważyłem, że w ten sposób, pomimo tego, że wcześniej konus był dokręcony za mocno, to po zakręceniu nakrętki luzuje się on nieco, łożysko pracuje swobodnie a luzu nie ma.
3) zapadki bębenka posmarowałem olejem wazelinowym (odrobina), bieżnie smarem Shimano zielonym (sporo), czy to poprawne?
4) w wielu poradnikach piszą, że pomiędzy bębenkiem, a piastą powinna być podkładka. W dwóch identycznych piastach tylnych, które posiadam takiej podkładki nie było. Chyba w piastach FH-HG50 takich podkładek nie ma?

Z efektu jestem zadowolony, Zapadki w bębenkach ożyły i cykają, koła kręcą się bez oporów, ale też nie ma luzów na piastach.
Ostatnio zmieniony 2018-03-16, 10:56 przez 90s_fan, łącznie zmieniany 1 raz.
Wheeler Cross Line 3000 `93 -RESPAWNED
Alpinestars Cro-Mega LX `92 -IN PROGRESS
Breezer Thunder `92 -RESPAWNED
DB Axis `91 -IN PROGRESS