K2 Proflex 4000 1998r.

#1
Kupiłem niedawno to cudo) Kanapa na kołach lat 90-tych :mrgreen:
Rower dostał u mnie drugie życie. Był wizualnie w opłakanym stanie. Bród koloru brązowego pokrywał całość.Mechanicznie mocna czwórka z plusem :-) Zgodny w pełni z katalogiem oprócz hamulcy ,siodełka no i opon. Manetki xt.
Pierwsza jazda już była i jestem w szoku jak to fajnie połyka schody i krawężniki. Na razie nie ruszam zawiechy bo mogę wiecej popsuć niż poprawić. Tylny damper działa idealnie i regulacja też działa. Przedni z elektroniczną regulacją tłumi ok ale róznicy specjalnej nie widze między 3 trybami.
Do ogarnięcia mam hamulce magury hs33 evo z chyba 99roku? Klocki ,nowy olej i regulacja. Wkład suportu szumi...Może ktoś ma anglika 113 mufa 68? Kaseta przyjęła nowy hg93 bez problemu.
Muszę przykręcić rogi tylko kiera jest wgniecona od zbyt mocnego dokrecenia od poprzednika...jest na to jakis patent poza skróceniem kierownicy?
Zrobie pózniej ładne zdjęcia to wstawie :-P
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20180128_160356-3984x2241.jpg
20180128_160512-1494x2656.jpg
20180128_160423-2241x3984.jpg
20180128_160451-3984x2241.jpg
20180128_162218-2241x3984.jpg
20180128_162228-1494x2656.jpg

#3
fajny sprzęt i wideł ciekawy :-)

anegdotka - w naszym środowisku w latach 90 było parę Proflexów Wszystkie z klasycznym zawiasem jaki tu kiedyś Corrado pokazał http://retromtb.pl/galerie/sprzet/corrado_proflex.htm
I jeden z naszych zjazdowców, niejaki Artek Fotograf, zlecił przeróbkę swojej ramy p. Kurasiowi (PPK) - damper został zamocowany bezpośrednio do wahacza bez elementu pośredniego, oczywiście wymuszało to zmianę punktu jego mocowania do wahacza
A rok później Proflex pochwalił się w katalogu i kolekcji innowacją, na której Artek jeździł już od kilku dobrych miesięcy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2018-01-28, 20:30 przez skolioza, łącznie zmieniany 1 raz.
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA

#4
skolioza, Niezła historia :shock: hehe
Rower znalazłem na olx pod tytułem ogłoszenia "sprzedam".
Mam problem z ustawieniem hamulcy. Z przodu za blisko klocki z tyłu za daleko. Jest jakas regulacja na klamkach?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#6
Hehe no tak :oops:
Z tyłu jednak i tak są za daleko. Musze nowe i tak kupic bo ztarte prawie do zera.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#7
Ustawianie odległości klocków od obręczy masz w instrukcji:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2004-service-manual.pdf

Ponieważ nie masz ceramicznych obręczy, to z klocków polecam czerwone SwissStopy. Trochę droższe, ale naprawdę super.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#8
focker, Dzieki. Szkoda że z angielskiego nie kumam :-/
P.S stawiam dobre piwko jak mi ktos opisze jak to odpowietrzyc zestaw mam i olej mineralny.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#9
Fajny. Uwielbiam takie dziwolągi. Zawsze podobał mi się ten widelec. Czad :-)
89' Juchem Alu Pro 128
90' Juchem Alu Pro 128
98' Juchem Serie Zwo
00' Univega RAM 990

#11
Panowie prosze o pomoc.
Wziąlem sie dzisiaj za przegląd damperów. W tyle było mało powietrza ale udało się napompować. Napukałem do 10atm.
Nie rozumiem amerykańcow i ich pomysłu na igłe i gumke!!!! Makabra.
Przód gumka nie trzyma ciśnienia. Mam wspaniały pomysł aby w damper wkręcić wentyl samochodowy. Problemem jest gwint w damperze. Średnica taka sama jak wentla tylko zwój gwintu szeroki. Można to nagwintować albo hakiś inny pomysł....
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20180129_194718-3984x2241.jpg
20180129_222838-2241x3984.jpg

#12
Jeśli masz dziurkę w tym aluminiowym, wkręcanym korku, to obejdzie się bez zmiany zaworka. To jest taki sam system jak w damperach Foca. Potrzebujesz przewierconego imbusa i igły LEKARSKIEJ którą można podłączyć do pompki. Wygląda to tak:
http://forums.mtbr.com/attachments/mave ... 600-1-.jpg
http://forums.mtbr.com/attachments/mave ... -l1600.jpg
Przekłądasz igłę przez imbusa, przebijasz gumkę i imbusem wkręcasz korek do oporu. Pompujesz damper i dokręcasz. Potem wyjmujesz igłę pilnując, żeby nie uciekło powietrze. Tu masz dokładną instrukcję:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 02c7ad8f80
Kiedyś były obrazki, ale już nie ma. Mój zestaw do damperów FOXa wysłałem Mekpowi. Zagadaj z nim - jak skończy ze swoim damperem to może Ci podesłać listem.

No i najważniejsze. Pamiętaj, że jeśli:
- nie umieścisz tłoka IFP idealnie na głębokości nakazanej przez producenta (z dokładnością do mikrometra);
- nie napompujesz dampera idealnie do ciśnienia nakazanego przez producenta (z dokładnością do 0,1 PSI)
- nie daj Bóg nie napompujesz azotem tylko zwykłym, plebejskim powietrzem (najgorsze krakowskie ;)
- będziesz korzystać z instrukcji znalezionych w necie (kradzionych - przecież nie są Twoje)
to zakończy się to śmiercią Twoją, Twoich bliskich, Twojego kota, psa, rybek i całej populacji Kłobucka wraz z okolicznymi wsiami. Ja już przy próbie naprawy własnego amora zostałem przez pewnego forumowicza wyzwany od złodziei i niekompetentnych dziadygów, więc uważaj i Ty. Taki Noolen to się ewidentnie do prokuratury nadaje. Pomyśl o boguduchawinnych mieszkańcach Kłobucka!
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#13
focker pisze:Jeśli masz dziurkę w tym aluminiowym, wkręcanym korku, to obejdzie się bez zmiany zaworka. To jest taki sam system jak w damperach Foca. Potrzebujesz przewierconego imbusa i igły LEKARSKIEJ którą można podłączyć do pompki. Wygląda to tak:
http://forums.mtbr.com/attachments/mave ... 600-1-.jpg
http://forums.mtbr.com/attachments/mave ... -l1600.jpg
Przekłądasz igłę przez imbusa, przebijasz gumkę i imbusem wkręcasz korek do oporu. Pompujesz damper i dokręcasz. Potem wyjmujesz igłę pilnując, żeby nie uciekło powietrze. Tu masz dokładną instrukcję:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... 02c7ad8f80
Kiedyś były obrazki, ale już nie ma. Mój zestaw do damperów FOXa wysłałem Mekpowi. Zagadaj z nim - jak skończy ze swoim damperem to może Ci podesłać listem.

No i najważniejsze. Pamiętaj, że jeśli:
- nie umieścisz tłoka IFP idealnie na głębokości nakazanej przez producenta (z dokładnością do mikrometra);
- nie napompujesz dampera idealnie do ciśnienia nakazanego przez producenta (z dokładnością do 0,1 PSI)
- nie daj Bóg nie napompujesz azotem tylko zwykłym, plebejskim powietrzem (najgorsze krakowskie ;)
- będziesz korzystać z instrukcji znalezionych w necie (kradzionych - przecież nie są Twoje)
to zakończy się to śmiercią Twoją, Twoich bliskich, Twojego kota, psa, rybek i całej populacji Kłobucka wraz z okolicznymi wsiami. Ja już przy próbie naprawy własnego amora zostałem przez pewnego forumowicza wyzwany od złodziei i niekompetentnych dziadygów, więc uważaj i Ty. Taki Noolen to się ewidentnie do prokuratury nadaje. Pomyśl o boguduchawinnych mieszkańcach Kłobucka!
I wszystkich na literę K.
Lodzermensch

#14
focker,
Tylko gumke diabli wzieli i jest cała porozrywana.... wyjąłem ją srubokretem
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#16
Gumka i tak na srodku gdzie jest cienka byla przerwana... Nawet imbus by jej na tyle nie scisnąl zeby trzymała. Pisalem do Mekpa.
Cis moze dopasuje a jak nie to zamontuje tam zawor samochodowy i wygoda totalna)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#17
Dziurka w korku widać na foto że jest więc jeśli tylko wymiary zbliżone do Foxa to gumka jaka powinna pasować to "sznur z mikrogumy 7mm".

Co do montażu zaworu samochodowego to ja bym zostawił w oryginale ale wszystko da się zrobić tylko musisz zbadać czy nie będzie się taki zawór o nic obijał podczas pracy amora i zmierzyć gwint korka bo wentyl ma z tego co pamiętam drobnozwojowy a tam może być m8x1 albo jakiś calowy.

Mój patent na imbus jest taki że naciąłem rowek w jakimś imbusie 4mm z gównolitu dremelem po długości - szybko i działa jak należy. Dziurka nieco wygodniejsza bo trzyma igłę ale nie miałem dostępu do wiertarki stołowej.
GT Avalanche 2.0 '04
GT Zaskar LE '94 [90%]
MBK Voyager '93
On-One Inbred 29 '14
Niner RIP9 v2.1 29/650B+ (11-'13)

#18
Ja dla siebie mam imbusa z dziurką, ale "na pożyczenie" mam drugiego wyciętego dremelem. Jeden i drugi dają radę, ale faktycznie wolę tego z dziurką. Mekp ma tego na "pożyczenie".
W damperach nie jest trudno spreparować tego imbusa. Miałem jednak taki sam system w przednim amorze Speca - tam jest imbus z dziurką 2,5 mm. Było sporo pitolenia, żeby to przewiercić.

Na koniec ważna sprawa. Jakiej wielkości masz gniazdo imbusa? W Foxie jest imbus 4mm i taki wysłałem Mekpowi. Mam też do Speca 2,5mm. Jak masz inny rozmiar, to będziesz musiał sobie autorsko dorobić.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#19
Wysyłam oba dampery do serwisu "spider suspension".
Dzwoniłem dzisiaj i mają oryginalne zestawy naprawcze do noleenów. Serwis ten ma super opinie a zrobią napewno lepiej ode mnie)
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#20
Za poradą fockera klocki czerwone zakupiłem. Cena pogrom poprostu :shock:
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike
Załączniki
20180131_163639-2241x3984.jpg

#21
Są tak mega grube, że chyba na trochę wystarczą. Zresztą ja pamiętam, że kiedyś jak jeździłem jeszcze na vkach to ten najgorszy i najbardziej do dupy moment, to był wtedy jak obręcz miałem tak cienką, że pękła wzdłuż obwodu na boku i musiałem w środku sezonu szukać obręczy o takich samych parametrach i koło przeplatać. Wolałem już zmieniać klocki, nawet jeśli nie były tanie :)

#22
Ja bym widział w tym rowerze moje Crossmaxy :mrgreen: albo Spengle.
Ładnie by pasowały.
Ty jesteś dziwny więc skoro rower też nie typowy to tworzycie dobry duet 8-)
Tylko nie utop go zaraz w syfie ...
Wahacz był taki matowy , czy lata zrobiły swoje ?

#23
Wachacz carbon tył. Przod matowy ale raczej tak ma być. Te crossmaxy mogły by być faktycznie ciekawe...
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#24
Retromen pisze:Wachacz carbon tył. Przod matowy ale raczej tak ma być. Te crossmaxy mogły by być faktycznie ciekawe...
Te koła co masz w nim obecnie totalnie nie pasują ... są po prostu nie ciekawe.
To już prędzej te na Ringle + Hugi bo posiadają czarne obręcze i szprychy 8-)
Crossmaxy są fajne z racji tych dużych obręczy :-)

#26
hit00r II, Te twoje crossmaxy zniknęły z olx?
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike

#27
Kupuj klocki tylko Baradine, ceny są bardzo niskie, ale mają tylko czarne i dobrze , dobra guma miękka , dobre hamowanie.
Dawniej klocki Magury red były na gorsze warunki stosowane, na mokro.
Nie lubie Clarksów, bo mase klocków mają starych i wyschniętych , szkoda obręczy.
www.velotech.pl

#29
Retromen pisze:hit00r II, Te twoje crossmaxy zniknęły z olx?
Może się skończyły ogłoszenia :-)
W sumie to nie specjalnie mi zależy na ich sprzedaży ale lepiej żeby jeździły bo u mnie tylko stoją w rowerze.
Piwnica im pewnie dobrze nie służy więc zdemontuję i wepchnę z powrotem do pokoju :lol:

#30
focker, e tam też czerwone :oops:
Piotr, Wydałem 150 zł z przesyłka za te clarksy nie strasz mnie...)
hit00r II, Wstaw znowu zobacze zdjecia.
GT RTS3 ,Diamond Back Response Sport ,Kastle Randonne ,Marin Eldrige Grade ,Mammoth RC 201 ,Wheller 3600 ,Specialized S-Works M2 ,Merida Scultura 909, Cannondale Super V 2000 ,Soundance Titanal ,Cbike