RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Jamis DragonFly (weight weenie)
Autor Wiadomość
yoth 

Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-28, 16:38   

Skeevo napisał/a:
Na stronie Araya są archiwalne katalogi i wychodzi na to że 395 Team XC były produkowane jeszcze w 1999 roku także spokojnie pasowałyby do Twojej koncepcji rocznikowo.

http://www.araya-kk.co.jp/rim/archive/1999.htm

Obrazek


Rzeczywiście rocznikowo jak najbardziej by pasowało. Jednak już sama waga podana tu katalogowo dość wysoka... 415 g.

Cytat:
I co do tylnej to fajnie by pasował Paul, no i lżejszy pewnie od Sachsa:


Paul rzeczywiście super i na pewno lżejszy, jednak pomijając kwestie dostępności i ewentualnej ceny, zawsze chciałem w tym rowerze zastosować z tyłu Plasmę. Zgranie z gripami Sachsa, które tu się pojawią - nawet jeśli tylko teoretyczne, bo przecież sam stosuję je bez problemu w połączeniu z tylnym XTR'em - też ma dla się mnie znaczenie.

Cytat:
a masz taką tabelkę co się działo z 217kami do 1997go, to znaczy od kiedy była produkowana?


Niestety nie dysponuję taką tabelką.

Cytat:
Składanie lightbike retro mtb to hardcore) Jaką wagę całości planujesz osiągnąć?


Na razie, jak pisałem na początku, nie planuję konkretnej wagi. W zamyśle podzieliłem sobie składanie tego roweru na dwa etapy.
Pierwszy, na którym skupiam się obecnie, to zebranie jak najlżejszych części i w końcowej fazie zsumowanie wagi zebranych fabrycznych egzemplarzy (oczywiście po drodze cały czas sobie przeliczam i dodaję je do siebie, tego nie da się uniknąć... :-) Ta suma da mi pewien obraz, który będzie podstawą do drugiego etapu, czyli tuningu samych fabrycznych komponentów, jak choćby zastosowanie lżejszych śrub itp. Z całą pewnością to tuningowanie części będzie miało na celu przekroczenie jakiejś równej granicy, równej liczby, poniżej której będę chciał zejść. Ale dopiero zebranie wszystkich (czy też prawie wszystkich) elementów pozwoli na określenie, jaka to granica, równa liczba, będzie.[/quote]
 
 
yoth 

Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-16, 00:08   

Kolejne elementy układanki to mostek oraz kierownica.

Ze względów wagowych będzie to połączenie tytanu oraz ówczesnego carbonu.

Mostek to tytanowy Moots o długości 110 mm, 0 stopni.



Kierownica to Klein Stratum 90 o szerokościi 570 mm. Zgodnie z zaleceniami producenta kierownica ta nie może być - wobec czego oczywiście nie będzie - używana z rogami.

 
 
DOMAN 
BIKER


Wiek: 25
Dołączył: 02 Sty 2017
Posty: 298
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2018-04-16, 17:40   

Lekka ta kiera. Z którego może być roku?
 
 
yoth 

Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 10
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-16, 18:55   

W katalogach Kleina kierownica Stratum 90 pojawia się po raz pierwszy w 1994 r. - wcześniej był model Stratum 110, ważący teoretycznie właśnie 110 g. Potem Stratum 90 można znaleźć w katalogach z 1995 r. i 1996 r. Od 1997 r. już jej nie było, a kierownice w Kleinach sygnowane były marką Bontrager.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14