Piasta Campagnolo Record - rozbieranie

#1
Wziąłem się za rozbieranie piasty Campagnolo Record, o takiej:
Obrazek

Odkręciłem imbusa na kontrze (PR019), odkręciłem kontrę, ale ona nie chce przejść przez końcówkę osi wchodzącą w hak koła (PR027). W tym elemencie jest gniazdo imbusa, a ze schematu wynika, że tą końcówkę można odkręcić od osi. Gniazdo na imbusa jest też na końcówce z drugiej strony (DA026). Logicznym więc się wydaje, ze końcówkę PR027 powinno się odkręcić od osi za pomocą imbusa. Próbuję, próbuję i nic. Nie chcę odkręcać za mocno, bo się boje jakichś uszkodzeń. Jeśli ktoś rozbierał podobne piasty - dajcie znać, czy nie robię czegoś źle, albo czy np. gwint na osi nie jest lewy. Z góry dzięki.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#2
Shamal` ???
moze Gerwazy cos pomoze :idea:
Campagnolo record OR
Mavic Geo Dakar
XTR M 900
Deore XT 732/5
Ritchey 2/9
Deore XT 739
......................................

Campagnolo 50 th anniversary..w budowie

#3
Record - ale wnętrzności ma takie same jak Shamal.
Udało i sie znaleźć instrukcję:
http://smutpedaller.blogspot.com/2011/0 ... -hubs.html
Jest tak jak myślałem - trzeba odkręcić końcówki osi. Po prostu były bardzo mocno zakręcone.
Od strony napędu końcówka ma lewy gwint - to warto wiedzieć.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#4
Trochę się spóźniłem widzę. Znalazłem filmik z podobną piastą https://www.youtube.com/watch?v=3wju6FWiVjQ

Swoją drogą ciekawie rozwiązany we współczesnych piastach został problem niskiej sztywności osi która jak pisaliśmy kiedyś w temacie Campagnolo MTB mogła prowadzić do jej skrzywienia. Było to we wczesnych piastach kasetowych w pierwszej połowie lat 90-tych - kiedy osie były stalowe, o znacznie mniejszej średnicy niż te dzisiejsze. Powodem tej sytuacji było to, że znaczy odcinek osi od strony kasety nie miał podparcia łożyskiem. Obecnie konstrukcja jest bardzo podobna do tamtej, z tą różnicą że oś ma ze 2x większą średnicę

#5
Dzięki Gerwazy. Wszystko się udało :) Zamieszczam zdjęcia dla potomnych.
Po rozebraniu do rosołu wniosek jest jeden - dzieło sztuki. Niech sobie Shimano ma swoje Dury Ace, HG i miliony wydawane na know-how. Jeśli chodzi o jakość wykonania - nie ma startu do Campy.
Zobaczcie jak wygląda smar po wielu latach używania piast. Mistrzostwo świata.
Obrazek


Obrazek

Obrazek
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#6
trzeba było do mnie zadzwonić a nie się męczyć , rozbiłem już takich piast sporo, wiele włoskich piast ma gwinty odwrotne i blokady imbusami, a także kontrowania - kasowania luzów.
Smary .....Durace stare też mają piękny smar w środku, też są dobrze uszczelnione .

Co ciekawe , piasty campy był robione też jako hybrydy , czyli z łożyskami maszynowymi , ale przednie wyłącznie jako łożyska kulkowe wiankowe skośne z kasacją luzów, ot takie widzimisie.
www.velotech.pl

#8
Witam wszystkich serdecznie
Czytam forum od dłuższego czasu ale w końcu mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi i musiałem się wreszcie zarejestrować ;-) Kupilem używane koło Campy z piastą Daytona ale budowa prawie taka sama co Record. Na osi zero luzów, natomiast bębenek ma luzy wzdłuż i wszerz osi. Mam pytanie czy bębenek da się jakoś zregenerować bo nowy to cena z kosmosu a drugie pytanie jak jest zbudowany? W środku są tulejki, które ruszają i nie wiem czy tak ma być czy to właśnie przez te luzy bębenek ma luz? Szkoda mi trochę koła bo reszta jest w super stanie.

Pozdrawiam
Tomek

#9
Jeśli są w nim łożyska maszynowe to prawdopodobnie da się wymienić.
Jak nie umiesz sam to zanieś do serwisu.
Zbyt duże luzy na maszynówkach mogą nawet spowodować to że łożyska rozsypią się w trakcie demontażu i będzie kicha.
www.velotech.pl

#10
Dzięki za odpowiedź. Jutro zmierzę dokładnie ale te tulejki w środku bębenka nie wyglądają na łożyska, trochę za szerokie. Gdzie jest jakiś serwis, który potrafi coś takiego zrobić?

pozdrawiam
Tomek

#12
Tak jak pisze Piotr - u mnie w Recordzie w bębenku są dwa łożyska maszynowe. Sprawdź na stronie wertykala jak to wygląda u Ciebie, ale raczej tez powinieneś mieć łożyska. https://wertykal.com/pl/c/Piasty/476 . Jeśli masz luzy na samym bębenku, to prawdopodobnie właśnie kwestia tych łożysk.
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Breezer Lighting ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; Wheeler E1 Titanium ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Endorfina ; Jose .

#13
Przyszła pomocna odpowiedź w temacie a ja nie dostałem powiadomienia i dopiero dzisiaj się o tym dowiaduje:-( Odkręciłem jeszcze raz bębenek i faktycznie w środku są dwa łożyska oddzielone tulejką. Co ciekawe łożysko od strony zakrętki kasety udało mi się wycisną bez specjalistycznego oprzyrządowania czyli palcem ;-) . Drugie łożysko jest zabezpieczone pierścieniem i nie wiem jak go wyjąć ale nie ma na nim luzów. Pytanie, czy można samemu bez przyrządów wcisnąć nowe łożysko czy jednak oddać to w ręce fachowca, żeby wymienił oba?

#15
Nie znam się na tym ale pierścień Segera powinien mieć otwory w które można włożyć szczcypce tzn końcówki szczypiec w celu wyjęcia i założenia a w mojej piaście jest jakiś inny pierścień i nie za bardzo można go bezinwazyjnie wyjąć. Chyba, że do tego pierścienia też jest jakiś przyrząd.