RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Przełajówka 2 Danger - najszybsza w okolicy
Autor Wiadomość
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2014-06-03, 10:20   

zmianki ? ano właśnie oponki ...




na ostatnim zdjeciu widać że firma nawet zrobiła powierzchnie cierną miedzy klockami , jak sie zagłębią w piach, szuter czy błotko, a w takich miejscach nie miałem żadnych trudności z trakcją .
Widać też schodkowe klocki , które też doskonale pracują na podjazdach minimalizując jednocześnie opory toczenia na asfalcie !! tu odczuwałem tylko malutką różnice w stosunku do dobrych szosowych opon .
Fizycznie po napompowaniu na obręczach 13C mają 31,4 mm szerokości, po zmianie kół na 17 c będzie troche szerzej i lepiej , ale na razie na takich kołach latam bo są lekkie .
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
cardamon 


Wiek: 35
Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 4930
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2014-06-03, 11:26   

Piotr napisał/a:
Widać też schodkowe klocki , które też doskonale pracują na podjazdach minimalizując jednocześnie opory toczenia na asfalcie !! tu odczuwałem tylko malutką różnice w stosunku do dobrych szosowych opon .


Cytując.... Ciebie :
Cytat:
autosugestia.....
:lol: :lol: :lol:
 
 
jacob 

Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 2365
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-06-03, 22:01   

a czemu nie szytki?
 
 
Wojtas 


Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 1302
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-03, 22:16   

Bo bieda.
_________________
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing...?us_id=24938441
 
 
jacob 

Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 2365
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-06-03, 23:31   

Ja poważnie pytam, bieda - nie bieda, ale jakiś powód jest i chętnie go poznam. Ja u siebie się przymierzam do szytek
 
 
Wojtas 


Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 1302
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-04, 07:06   

No bo szytki sa drogie obręcze pod szytki są drogie. Jak masz kase to prosze bardzo, ale przy szerokich obręczach + tublessy i różnica mięszy szitkami i oponami się zaciera.
_________________
cino cinelli santo subito

na sprzedaż:
https://picasaweb.google.com/wojd47h/NaSprzedaz#
moje aukcje:
http://allegro.pl/listing...?us_id=24938441
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2014-06-04, 10:11   

szytki ?? ja nie chce , jak zrobi sie w terenie dziurka , którą mleczko nie zalepi to bida na piechote isć , a w oponce to zawsze łatke można podkleić, dętke wsadzić i jakoś doczołgać sie .

odnośnie oporów toczenia to ja nie mam autosugestii, za dużo jeżdże .
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
jacob 

Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 2365
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-06-04, 10:52   

Akurat obręcze są tanie i to bardzo. Tzn używane, a nowe za 250 maviki widziałem więc też cena normalna.
Groźba dziury też mnie trochę przeraża..

na tubless'ach też będę mógł zejść do niskiego ciśnienia bez dobijania ?
 
 
rurokura 


Wiek: 96
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 771
Skąd: silesia
Wysłany: 2014-06-04, 17:42   

ale siebie ? :-P


p.s. Bedziesz mogł zejść nisko ,dobijanie to raczej kwestia kierownika
 
 
Adamello 
www.evo-bike.pl


Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 1377
Skąd: Syców
Wysłany: 2014-06-04, 23:26   

W szytkach obniżam czasem ciśnienie do 15-20 PSI i w terenie lecą jak góral na 2 amorach. Na zakrętach tak się kładą że aż się opona marszczy, ale przyczepność i komfort nieporównywalne z normalnymi oponami. No i to odejście roweru pod górę - bajka.... (7kg pod nogami robi swoje).
Kumpel na fullu 29er miał problem się za mną utrzymać (po duktach leśnych, troche piachu, błota itp. Ale bez dużych kamieni bo wtedy bym poległ)
_________________
https://www.facebook.com/evobikesycow
 
 
jacob 

Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 2365
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-06-05, 01:47   

brrr.. PSI nigdy nie pamiętam, póki nie sprawdzę

A tak poważnie to czekałem na Twoją opinię. Jakich szytek używasz? I jak z awariami i zaklejaniem mleczkiem
 
 
Adamello 
www.evo-bike.pl


Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 1377
Skąd: Syców
Wysłany: 2014-06-05, 08:38   

MamTufo, chyba najtańsze na rynku. Na tyle nowa, na przodzie była używana za 40zł z allegro. Od listopada mam przejechane ok 3-4 kkm na przełaju i w tym czasie ze 3 razy był kapeć. Ale na takiej zasadzie że przychodzę po rower, ściągam z wieszaka i nie ma powietrza, Wlewam 20-30ml mleczka pompuję i jadę w trasę. Gdy znów odwieszam rower na kilka dni czasem potrafi znów troche zejść, a czasem nie ma żadnego problemu (mleko dobrze działa podczas jazdy, jak niefortunnie ułoży się koło podczas dłuższego "leżakowania" roweru można się powietrza pozbyć).

Ogólnie jestem bardzo zadowolony, myślałem że będę miał większe problemy z kapciami. Zapowiada się że te szytki szybciej się zetrą niż zajadą. Już bieżnika jest mało. Więc generalnie wystarczą na te 7-8 tyś km maksymalnie.
_________________
https://www.facebook.com/evobikesycow
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2014-06-05, 11:20   

Adamelo pogadam jak se pojedziesz w daleką trase .... aja akurat uzywam przełajki nie do smigania w kólko po podwórku tylko raczej .......góry , a tutaj nie mam ochoty dymać jak pies z jęzorem , poza tym mnie szytki mnie bawią na razie , jakby mnie bawiły - co pewnie tak będzie niedługo to felg mam od groma na 20, 24.28,23 h niskie, wysokie .

Ale , szukam opon nie szersze fizycznie niz 33 mm
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4559
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2017-10-07, 17:14   

Wróciłem do przełaja po przestoju, ale . . . . . . odświeżonego.

Pojawiły się oczekiwane dobre opony w tublesie oraz dobre obręcze doskonale pasujące do tego systemu.

Koła robię takie głównie pod szosę i przełaj, obręcze mają 18 c i są wręcz idealne do tych zastosowań.

Produkowane sa w wersji pod zwykłe hamulce i pod tarcze .
Ta pierwsza mozliwość, dała mi pomysł wrzucenia tych kół do przełaja, zamówienia oponek bezdetkowych, mleczko, taśma, wentylek i mamy dposkonały system pozbawiony detki.

Opony . . . . przód siadł mi bardzo dobrze, tył troche z klopotami - dłużej się uszczelniał po obwodzie, ale w końcu dało radę.
W końcu mam koła bezdetkowe .
Zmieniłem klamkomanetki na 8 biegowe, przerzutkę z tyłu na Deore LX z dłuższym wózkiem i kasetę 11-32.
Nowszy kształt klamkomanetek, pozwolił mi je obniżyć i stosować hamowanie także w dolnym chwycie co ulżyło paluchom.

Dzisiaj poważniejsza jazda w terenie, błoto i ślisko, ale opony doskonale sobie poradziły z Laskiem Wolskim.
Jedna uwaga do nich, opisane są jako 33 mm, ale są niestety po napompowaniu prawie 35mm, czyli przekraczają norrmy UCI co mnie zasmuciło.

http://s10.ifotos.pl/img/DSC00198j_qrnpshq.jpg http://s5.ifotos.pl/img/DSC00199j_qrnpsrp.jpg http://s5.ifotos.pl/img/DSC00200j_qrnpsrr.jpg

http://s2.ifotos.pl/img/DSC00202j_qrnpsrx.jpg http://s2.ifotos.pl/img/DSC00206j_qrnpsre.jpg
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15