RetroMTB FORUM Dyskusyjne Strona Główna

     
     

Poprzedni temat «» Następny temat
Magura HS - skracanie przewodów
Autor Wiadomość
aldek 
wiejski rowerzysta

Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 2845
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-08-25, 18:47   Magura HS - skracanie przewodów

Szybkie pytania
Czy oliwki muszą być nowe? Da się wykorzystać stare?
Czy po zabiegu trza odpowietrzać?
_________________
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13308
Skąd: RetroMTB.pl

Wysłany: 2017-08-25, 20:25   

Magury nie robiłem, ale wydaje się mi że hydraulika tu i hydraulika w tarczach z które miałem do zrobienia ekstremalnie różnić się nie będzie, więc:
- oliwki zdarzało mi się wsadzać używane, acz to raczej awaryjnie, starałem się dawać nowe
- jak chcesz skrócić kabel utrzymując w układzie poziom płynu "pod dekiel"? trza będzie odpowietrzyć, więc przy okazji jak nie wiesz ile ma płyn to od razu lepiej go zmienić
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
aldek 
wiejski rowerzysta

Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 2845
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-08-25, 20:32   

Obejrzałem magurskie video gdzie szwabiszcze ucieło zakręciło i było fertiś, to dlatego. Nieufnym żem był i dobrze. Łżą, psubraty i tyle
_________________
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
 
 
skolioza 
Administrator
Ojciec Dyrektor :P


Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 13308
Skąd: RetroMTB.pl

Wysłany: 2017-08-25, 20:52   

Tak na chłopski rozum (mój) - jak wykręcisz przewód z klamki i od razu dasz go w pion do góry tak żeby nic nie uszczknąć to i tak z klamki wypłynie co było, a więc się zapowietrzy
Ale może Magura jest jaka inna, albom ja niedouczony i bez doświadczenia wystarczającego
_________________
RetroMTB na Facebooku

SPRZĘT DO SPRZEDANIA
 
 
aldek 
wiejski rowerzysta

Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 2845
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-08-25, 21:12   

No na mój rozum tyż alem wolał spytać
_________________
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
 
 
Punkxtr 
NieOceniam.pl

Wiek: 34
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 498
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-25, 22:32   

W "warunkach polowych" też zdarzyło mi się wykorzystać używaną oliwkę ale ciężko ją odzyskać i później włożyć na przewód bo jest zagnieciona. Zdecydowanie łatwiej użyć nowej. Układ trzeba odpowietrzyć choć są tacy, którzy tego nie robią. Na początku można jednak nie wyczuć zapowietrzenia, co innego w trasie i może nie być różowo.

A patrząc na to, co robi od pewnego czasu np. SRAM (connectamajig czy nowy system odpowietrzania hamulców od tego roku) może okazać się, że niedługo cała procedura będzie dziecinnie prosta ;-)
_________________
SerwisBajka.pl i NieOceniam.pl
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5625
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2017-08-27, 11:19   

Raz w życiu użyłem drugi raz tej samej oliwki. To było w latach 90-tych kiedy był to towar deficytowy a ja musiałem naprawić hamulec przed wyścigiem. no i było z tym trochę zabawy. Teraz już nawet nie ma się coś zastanawiać, tylko kupić oliwkę za 5zł i mieć spokój. Inna sprawa, że Magura miała w pewnym czasie oliwki wielokrotnego użytku, ale nie były one wcale takim dobrym rozwiązaniem i praktycznie nie można ich już spotkać.
Co do odpowietrzania - Magury szczękowe są dość odporne na zapowietrzenie i jak bardzo chcesz, to możesz się pokusić o ich nieodpowietrzanie po skróceniu (musisz tylko oczywiście przed demontażem przewodu wykręcić pokrętło regulacji kloców do minimum no i nie możesz naciskać dźwigni bez podłączonego przewodu). Osobiście jednak polecam odpowietrzyć hamulce po całym zabiegu. Jakby coś, to mam wszystkie narzędzia i płyn.
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
aldek 
wiejski rowerzysta

Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 2845
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-08-27, 14:32   

płyn i zestaw mom już.
tylko żem nie wiedział o tych cholernych oliwkach. Możesz rzucić linka, żeby były dobre, to se kupie pare na zapas?
_________________
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
 
 
focker 
Doktor resor


Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 5625
Skąd: Pajęczno/Łódź
Wysłany: 2017-08-28, 00:29   

Tu masz oryginalną czarną (symetryczną): http://allegro.pl/oliwka-...6685691654.html
Spokojnie zastępuje ona oliwkę niesymetryczną, jaką pewnie masz założoną oryginalnie.
Tak samo podejdą oliwki do hamulców Shimano, ale ja jednak wolałbym kupić oryginalne: http://allegro.pl/oliwka-...6873303746.html
_________________
OLX: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/OhVB/

Są: Bontrager Privateer ; Wheeler E1 Titanium ; Breezer Lighting ; Endorfina ; Endorfina ; Cannondale F900 ; Sunn Cross ; Viner Comp Line
Były: Puch ; DrJekyll i MrHyde ; FSR ; FSR2 ; Klein ; Puch2 ; Trek ; HKeK ; Jose .
 
 
aldek 
wiejski rowerzysta

Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 2845
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-24, 15:07   

skróciłem a nie odpowiedrzyłem, bo brakło mi czasu, zrobie to lada dzień
ze zdziwieniem stwierdziłem, że... działa. Tzn. nie jest zapowietrzone.
Z uciętego przewodu nie wyciekła ani kropla, nie trza było przewodu do góry trzymać czy zaciskać, cud mniemany, kabel se wisiał do dołu merdał i nic. zero wycieku.

także tego, Niemiec nie kłamał, da się
ino pamiętajta odsunąć tłok w klamce najdalej jak się da, zasięg klamki zresztą też powiększyć na maksa.
:-D
_________________
Moje skromne dzieła: -> http://rpk.ehost.pl/wp/kategorie/rowery/
 
 
Piotr 
Wielki Inkwizytor


Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 4803
Skąd: Królewski Kraków
Wysłany: 2017-09-26, 22:47   

Czy to dziwne ? przecież jak weźmiemy rurke, zassiemy płyn i zatkamy z jednej strony to nie wypłynie z drugiej ........ tak samo sie sklrtaca się przewody hudrauliki Shimano, zazwyczaj skracamy przy klamce.

Cudów nie ma ! to tylko fizyka.
_________________
www.velotech.pl - blog serwisowy
www.velotech.sklepna5.pl
Profesjonalny montaż i serwis kół najwyższej klasy.
tel. 666-316-604
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template designed and created by Falcone
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15