#3
Czarku- piękne dzięki- jak już rozbiorę i ewentualnie naprawię to opiszę co i jak. Moja ocena Twoich podpowiedzi jest krótka-jesteś Super Facetem.

Serdecznie pozdrawiam

#4
Opiszę krótko- dzięki Twej Cezary pomocy-na Forum - udało się ale!
- bębenek - rozebrany, zastygnięcia itd. wymyte, większość kulek bez połysku- różnią się po ok. 0,05-0,015 milimetra po obwodzie, przy tej ilości trochę się zbierze- więc dostałem i kupiłem nowe kulki błyskotki w serwisie rowerowym za parę zł i wymieniłem. Dzięki Twej radzie wyjąłem najcieńszą podkładkę 0,06 mm grubości i po posmarowaniu itd.wszystkiego - jest delikatny luz dosłownie (piczy włos :mrgreen:) to zależy z czyjej :-D. Bębenek się odezwał i cicho trzeszczy ale głośniej niż pracujące łożysko. :-D
- ale teraz piasta i kulki- i tu pytanie najważniejsze !!!!!!
Mianowicie mając mikrometr pomierzyłam 18 kulek z których 9 (błyszczączych jak wiadomo co :-P ) mieściło się w granicy 0,01 mm, drugie już były o 0,02- 0,025 mm a dwie bez połysku o 0,04- 0,045mm.
Więc zrobiłem tak- że idealnie błyszczące bieżnie konusów (nie rozkręcałem) od strony bębenka poszły pod błyszczące kulki a chudsze po drugiej stronie z mniej błyszczącym już konusem (błyszczy ,ale na powierzchni 1,5mm szerokości środkowej - a nie na całej powierzchni.
Ile pierdologii miałem ze spasowaniem by koło kęciło się jak balans w zegarku to już opiszę tak-prze....ne :evil:
Koło na piaście kręci się nie ma luzów-a jednak delikkutaśnie czuję chrobocik. :evil: CDN.
Ostatnio zmieniony 2017-09-20, 20:32 przez rysiek123, łącznie zmieniany 1 raz.

#5
Miało być krótko-sorki. :roll:

A teraz zapytam czy wymienić wszystkie kulki w piaście czy tylko te chudsze od strony szybko zamykacza?

I perełka na torcie!
Tym mierzyłem(foto) nasze rowery retro przy wieku jego to oseski :mrgreen: A jeszcze gdzie zdiełano :-P
Chociaż w tamtych czasach Zeiss robił optykę np. dla aparatów Kijewa i optykę wojskową a Polacy całą precyzyjną mechanikę do wszystkiego :-D
Załączniki
mikrometr.jpg

#7
Qsik-jeżeli mieli do bębenka to powinni mieć do piasty.
Powiem uczciwie , nie spodziewałem się, że 1- 2 mm ruchem konusa kluczem (lewo lub prawo) przy dokręcaniu piast robi aż tak kolosalną różnicę w ich pracy. Po....ło konstruktorów z tą precyzją- toż to tylko rower a nie bolid F1 gdzie nawet tam kola dokręcają przy wymianie pneumatykiem :mrgreen:

#10
rysiek123 pisze:Powiem uczciwie , nie spodziewałem się, że 1- 2 mm ruchem konusa kluczem (lewo lub prawo) przy dokręcaniu piast robi aż tak kolosalną różnicę w ich pracy. Po....ło konstruktorów z tą precyzją- toż to tylko rower a nie bolid F1
ta precyzja procentuje potem podczas jazdy
najfajniej jest kiedy wsiadasz na rower po serwisie i nie zdązysz nacisnąć pedała, a on już płynie :-D
* KIRK Revolution x 4 * <[shadow=cyan]MISTRAL Vision Alu Pro [/shadow]> < FILMOTEKA >

#12
Jesli podczas wolnego biegu bębenek głośno szura to oznacza ze kulki i bieżnia ta przy korpusie - malutkie kuleczki są pordzewiałe i zużyte, dostała się tam woda i żadna reanimacja już nie pomoże, żadna wymiana lulek, żadne smarowanie - uwaga- to łozysko pokrywa sie minimalną ilością śmaru bo inaczej bębenek będzie zaciagać jak będzie zimno.

Na przyszłosć nie lać wody na korpus piasty pod ciśnieniem.
www.velotech.pl